Hey, graag zou ik in contact komen met transgenderisten en eventueel transseksuelen (in Belgie) om meer informatie te krijgen en om mezelf beter te begrijpen in wie of wat ik ben.
Na vele keren de 'definities' op internet gelezen te hebben over crossdresser, transgender, transseksueel, denk ik me te moeten plaatsen bij transgender. Hoewel ik dan zelf weer in 'hokjes' aan het denken ben, hetgeen de meesten onder ons juist niet willen doen
Een transseksueel verkiest een volledige transitie, een transgender leeft ergens tussenin, ik kan me echter totaal niet voorstellen hoe je een tussenvorm tussen man en vrouw integreert in het dagelijkse leven. En hierover zou ik graag praten met gelijkgestemden.
Ik hoop hier wat reacties te krijgen en mezelf en mijn gevoelens beter te begrijpen.
Alvast hartelijk bedankt voor je reactie!!
groetjes
contact met transgenderisten in Belgie
Moderator: Moderators
-
- ff weer wat posten
Re: contact met transgenderisten in Belgie
Ai, ik woon niet in België, maar je gedragen, kleden en leven als vrouw moet toch kunnen zonder dat je de operaties onderga?
Of begrijp ik je niet?
Of begrijp ik je niet?
Ik woon in België en ik ben van plan om operatief helemaal M>V te gaan; niet ertussenin blijven hangen dus. Maar of er hier ook groepen van bestaan, dat weet ik niet.
-
- ff weer wat posten
Ja ik bedoel inderdaad niet de volledige transitie. Als ik de 'definitie' van transgenderist lees, is dit iemand die zich ergens tussen man en vrouw situeert.
Iemand die dus niet kiest voor een gehele transitie (met geslachtsaanpassende operaties). Ik denk dat dit is wat mezelf het beste omschrijft.
Maar het lijkt me moeilijk om passabel als vrouw buiten te komen als je niet een volledige transitie ondergaat.
Daarom mijn oproep naar mensen die zich in dezelfde situatie bevinden of die zich ook zo voelen.
@KF2, ben je al lang met deze transitie bezig? In welk stadium bevind je je? En is dit dan via het genderteam in Gent?
Heb jij eerst contact gezocht met gelijkgestemden via T&T bijeenkomsten ofzo?
Iemand die dus niet kiest voor een gehele transitie (met geslachtsaanpassende operaties). Ik denk dat dit is wat mezelf het beste omschrijft.
Maar het lijkt me moeilijk om passabel als vrouw buiten te komen als je niet een volledige transitie ondergaat.
Daarom mijn oproep naar mensen die zich in dezelfde situatie bevinden of die zich ook zo voelen.
@KF2, ben je al lang met deze transitie bezig? In welk stadium bevind je je? En is dit dan via het genderteam in Gent?
Heb jij eerst contact gezocht met gelijkgestemden via T&T bijeenkomsten ofzo?