buitenlands verkleed trouwfeest

Algemene discussie over feesten -- ook archief voor feesten voor 2005

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Cindy74
daar ben ik weer

buitenlands verkleed trouwfeest

Bericht door Cindy74 »

Datum: 08 juli 1984
Land: Italië
Wat? Huwelijksfeest.
Dat jaar waren mijn vader-zaliger en ik een busreis door Italië aan het maken. Elke dag ergens anders overnachten. Hoofdbestemming was Rome, waar de hele groep dan ook drie nachten verbleef. Zo op die achtste juli komen we aan in San Giovanni Rotondo. en zoals in alle woonplaatsen dat we geweest zijn, ook daar vrije doorloop naar souvenierwinkeltjes en een horecazaak om iets te drinken en een kleinigheidje te eten, ook nog op zoek naar een winkel waar een grote hoofdletter T buiten hing (de T van Tabacci) want pa die had lucifers of een aansteker nodig, want hij wilde zijn sigartetje opsteken, maar zat zonder vuur. en daar in Italië lucifers en aanstekers ook gebruikt kunnen worden om tabakswaren aan te steken, moet daar ook een taks op betaald worden. op elk luciferdoosje, en elke alumeur zit een taksbandje zoals op de sigaretten.
Nu we komen terug aan het hotel en er is daar een trouwfeest bezig. (in het naburig hotel). Komt er een man naar ons (een italiaan, hoe kan het ook anders) en die zegt iets. daar ik enkele woordjes italiaans ken zeg ik hem:"Momento por babore senor". en ik ga de gids (een pater van de orde van don bosco, die zijn studies in rome gedaan heeft, en bijgevolg net zo goed italiaans praat als nederlands en vroeg hem wat die meneer aan ons vroeg.
Dus de pater gaat met ons naar die meneer en er ontspringt zich een heus gesprek. dan draait de pater zich naar ons en vertaalde wat die man vroeg. in het kort komt het hier op neer. zij zijn van een apart geloof en een huwelijk is bij hun niet geldig als er geen vier vreemde mensen bij zijn die zich willen verkleden in het andere geslacht. duis ik zag mijn kans en zei volmondig si senor. er werd nog wat gepraat en uiteindelijk was dan afgeproken dat ik tegen 23.00 terug aan het hotel zou komen te staan? (wat precies ook zo gebeurd is). Ik heb die avond daar doorgebracht in een flamecojurk, en een pruik met twee polsdikke, knielange vlechten op, de lippen rood gemaakt, en de wimpers zwart gemaakt. Toen het tijd was dat ik terug naar het hotel zou gaan, kreeg ik nog een grote fles champagne. alhoewel ik geen champagne drink nam ik die toch maar aan. (goed opgevoed he) en het was me wel de avond, ik had er echt van genoten.
Twee dagen later was er iemand van het reisgezelschap jarig. dus die fles is goed terechtgekomen.
De foto's die genomen zijn toen, zijn nooit toegekomen , al had ik ons adres goed opgeschreven. Dat vond ik heel jammer
Liever een gelukkige man in een (zelfgemaakte)jurk of rok en soms met mevrouw aangesproken, dan ongelukkig in eender welke broek.(lang of kort)
Moniquevdm
ff weer wat posten

Re: buitenlands verkleed trouwfeest

Bericht door Moniquevdm »

geweldig
Marina_ae
dagelijks aanwezig

Bericht door Marina_ae »

Klinkt als een mooie belevenis :D
Cindy74
daar ben ik weer

Bericht door Cindy74 »

Het was inderdaad een geweldige ervaring, die ervaring pakken ze me nietmeer af. Enkel spijtig dat ik de foto's die genomen zijn (en mij beloofd waren) nooit gekregen heb.
Liever een gelukkige man in een (zelfgemaakte)jurk of rok en soms met mevrouw aangesproken, dan ongelukkig in eender welke broek.(lang of kort)
Plaats reactie