He he, ...Dus de recht zaak is verloren. Wat een lange reeks discussies. Babette, ik geef je helemaal gelijk. Het gaat om ons, niet om wat anderen vinden / denken. wanneer wij gelukkig / naar behoren lekker in onze ( nieuwe ) vel zitten, zien mensen DAT, ongeacht of we nog mannelijk of vrouwelijk uit zien, qua gezicht. Soms zit er niet meer in, niet zonder vermogens in operaties te steken, en waar moet dat van betaald worden? Maar borsten hebben wij allemaal nodig.Babette schreef:Precies! Mijns inziens gaat het nog steeds over de perceptie die je van je zelf hebt, je eigen gevoel en hoe je in het leven staat. De perceptie van de buitenwacht is in het geheel niet belangrijk, en die van mannen al helemaal niet.Nannette schreef:Ook al dat weer dat gekissebis over passabel zijn of niet. Kunnen we elkaar nog niet eens respecteren in hoe we zijn, hoe we willen zijn ? Hoe kunnen we dan anderen zover krijgen dat ze dat wel doen.
Groetjes en liefs,
Babette.
Dat je het er voor over hebt, dat lijkt mij geen vraag, als je het had. Je vraagt niet voor niets een vergoeding aan.
Ja sommigen hebben werk, die kunnen dan wel over een langere periode wel sparen. Er is in de bijstand ook geen dertiende maand of winst uitkering, geen gratis fiets enz. Niet iedereen is zo gelukkig of heeft de tijd, qua leeftijd gezien.
Moest ze eerst aan een boom hangen eer dat er acute psychisch noodzaak gesteld werd? ( heb een collega verloren op die manier. Dat was vast zijn manier om te zeggen "begrijpen jullie mij niet?" "Is dit nu duidelijk genoeg?" ) . Dat je jezelf staande houdt moet niet een reden zijn om geen noodzaak te verklaren. Bio vrouwen met weinig borst hebben het al heel moeilijk, wat moet dan een post op? Het lijkt mij dat de zelfde criteria dat gelden voor de SRS ook gelden voor de bij behorende borsten. Om vrouw te worden wordt SRS uitgevoerd, maar en vrouw heeft "standard" ook borsten. Je wilt vrouw worden maar je krijgt een sex change (uiterlijk).
Dus als je jezelf staande houdt maak je geen kans, stort je in elkaar ... dan wel? ... Gewoon schandalig. Een vrouw is er één met vagina en borsten. Punt. Dat zijn de kenmerken van een vrouw ten opzichte van een man. Borsten vallen ook niet onder primaire geslacht kenmerken maar zo wat? Borsten zijn geen accessoire. Van een mannen lichaam wordt een vrouwen lichaam geschapen. Borsten horen daar gewoon bij. Maar dat weten wij allen natuurlijk. En helaas wordt het in de meeste gevallen denk ik BVG.
Jamie, niet iedereen is instaat om een baan te vinden. Of weer vinden. Ieder die een baan heeft mag blij zijn. Helemaal als zij daar ook nog gelukkig in is. Het is een begrijpelijk uitspraak van jou maar tevens zeer kwetsend. Wees maar werkeloos, en vind geen aansluiting. En dan ook transseksueel zijn, een weg dat veelal maar één richting kent. Vrouw worden. Al moeilijk genoeg, en je daar door voor een hele kostbare tijd komt te staan ook al heb je geen cent op de bank wat al een trauma is.
Tja zal wel aan mij liggen.