Sophie op 3 praat met transgenders
Moderator: Moderators
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Sophie op 3 praat met transgenders
Het BNN-programma Sophie op 3 bezoekt elke uitzending een bijzondere groep mensen. In de uitzending van zondag 15 februari praat presentratrice Sophie Hilbrand uitgebreid met 4 transgenders. Aan tafel zitten Bastiaan, Carolien, Jochem en Sophie. Verder komen ook transgender Chris, jongere Simon, partner Addy en Jos Megens van het genderteam van het VUmc aan het woord.
Sophie op 3 is een talkshow op locatie, waarin Sophie Hilbrand gesloten werelden opent. Sophie gaat op bezoek bij verschillende groepen mensen en onderzoekt hun manier van leven en denken. Werelden waar je meer van zou willen weten, maar waar je normaal gesproken niet zo heel snel bijkomt.
Het tafelgesprek wordt deze week opgenomen in een ruimte bij het VUmc. Verder gaat Sophie op bezoek bij Danaë Kurvers van Danaë Dissident Fashion. Daar gaat ze een hesje en speciale onderbroek uitproberen, om een beetje te voelen hoe het is om transgender of transseksueel te zijn.
Programma: 'Sophie op 3'
Datum: Zondag 15 februari
Tijd: 23.05 uur uur
Zender: Nederland 3
Ondertiteling: via Teletekst 888
De uitzending is na de uitzending online te bekijken via www.bnn.nl/page/sophieop3.
[bron: Transman.nl]
Sophie op 3 is een talkshow op locatie, waarin Sophie Hilbrand gesloten werelden opent. Sophie gaat op bezoek bij verschillende groepen mensen en onderzoekt hun manier van leven en denken. Werelden waar je meer van zou willen weten, maar waar je normaal gesproken niet zo heel snel bijkomt.
Het tafelgesprek wordt deze week opgenomen in een ruimte bij het VUmc. Verder gaat Sophie op bezoek bij Danaë Kurvers van Danaë Dissident Fashion. Daar gaat ze een hesje en speciale onderbroek uitproberen, om een beetje te voelen hoe het is om transgender of transseksueel te zijn.
Programma: 'Sophie op 3'
Datum: Zondag 15 februari
Tijd: 23.05 uur uur
Zender: Nederland 3
Ondertiteling: via Teletekst 888
De uitzending is na de uitzending online te bekijken via www.bnn.nl/page/sophieop3.
[bron: Transman.nl]
Kijk ook eens op de genderkalender !
- Mara
- ForumDiva 2000
- Contacteer:
Re: Sophie op 3 praat met transgenders
Hahahaha......ik lig in un deuk......un hesje met op en afplak tieten zeker en un broekje met een kunstpiemel......whahahaha.....jajajaja....dan weet je hoe het voelt transgender te zijn.....bah-bah-bah....wat un onzinFrederique_ schreef:Daar gaat ze een hesje en speciale onderbroek uitproberen, om een beetje te voelen hoe het is om transgender of transseksueel te zijn.
Geen Seks Met Nazis --> hier niet op klikken <--
Re: Sophie op 3 praat met transgenders
Beetje kort door de bocht misschien om het zo aan te pakken (t hesje/onderbroek gedeelte), maar het geeft wel een realistisch beeld van hoe jullie je best doen een zo mooi en realistisch mogelijk beeld neer te zetten van een vrouw.Mara schreef:Hahahaha......ik lig in un deuk......un hesje met op en afplak tieten zeker en un broekje met een kunstpiemel......whahahaha.....jajajaja....dan weet je hoe het voelt transgender te zijn.....bah-bah-bah....wat un onzinFrederique_ schreef:Daar gaat ze een hesje en speciale onderbroek uitproberen, om een beetje te voelen hoe het is om transgender of transseksueel te zijn.
Dat het niet alleen draait om blauwe make-up op je ogen en een pruik op je hoofd.
Ik denk dat veel mensen het toch zo zwart-wit zien.
Denk dat het programma handeld naar zijn opzet en inderdaad een kijkje geeft in 'het leven van'
Niets mis mee lijkt me en misschien zelfs wel interessant.
Ik ga kijken iig.
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Ik lees het bericht toch iets anders: Danaë is een bekend merk voor hesjes voor transmannen om hun borsten af te binden (en dus minder zichtbaar te maken). Ik vermoed dus dat Mara gelijk heeft: vermoedelijk zit er een piemel/bobbel in het broekje.
Wel jammer dat Mara de toon weer zo scherp zet...
Groetjes,
Frederique
Wel jammer dat Mara de toon weer zo scherp zet...
Groetjes,
Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Dat wel.Frederique_ schreef:Wel jammer dat Mara de toon weer zo scherp zet...
Maar ze heeft wel een beetje gelijk.
Hoogstens komt zo iemand achter de moeite die we doen om er zo uit te zien als we willen.
Het gevoel van ts zijn kennen ze echt niet lijkt me.
Daar slaan ze dan ook volledig de plank mis.
Maar ja, wie weet wordt het goed gebracht en uitgelegd dus het is afwachten en niet schreeuwen voor je het gezien hebt.
Men run on testosterone, women on toblerone.
Jo Brand
Jo Brand
-
- ForumFan
Tja Mara was inderdaad even kort door de bocht. En dat met die vrachtwagen
Heb tijdens mijn out-coming een gesprek gehad met een collega die ook in een verkeerd lijf zit en zij heeft dus inderdaad deze attributen gedragen in het begin van haar ontdekkingsreis. Net zoals wij gebruikte zij ook surrogaat producten zoals bijv een opgerolde kleine handdoekje in zijn kruis om maar enigszins het goede gevoel te krijgen. Later heeft zij dus een broekje aangeschaft met vulling en een band gedragen om alles van boven maar zo plat mogelijk te maken.
Aangezien hier sprake is van een verslaggeefster lijkt het mij niet anders mogelijk om dit op deze manier te ondervinden.
Mara's reactie doet mij denken aan al die personen waar wij te maken hebben die vol ongeloof reageren op onze travestie/transgender zijn. Ook hier zie ik regelmatig hun denken aan vulling met ballonnen, schuimrubber etc. en in geval van vrouw/man een stok in je broek.
En dat van Mara die al heel veel meegemaakt heeft. Jammer.
Heb tijdens mijn out-coming een gesprek gehad met een collega die ook in een verkeerd lijf zit en zij heeft dus inderdaad deze attributen gedragen in het begin van haar ontdekkingsreis. Net zoals wij gebruikte zij ook surrogaat producten zoals bijv een opgerolde kleine handdoekje in zijn kruis om maar enigszins het goede gevoel te krijgen. Later heeft zij dus een broekje aangeschaft met vulling en een band gedragen om alles van boven maar zo plat mogelijk te maken.
Aangezien hier sprake is van een verslaggeefster lijkt het mij niet anders mogelijk om dit op deze manier te ondervinden.
Mara's reactie doet mij denken aan al die personen waar wij te maken hebben die vol ongeloof reageren op onze travestie/transgender zijn. Ook hier zie ik regelmatig hun denken aan vulling met ballonnen, schuimrubber etc. en in geval van vrouw/man een stok in je broek.
En dat van Mara die al heel veel meegemaakt heeft. Jammer.
With Love and Lightness.
"Wees er van bewust dat je een toeschouwer bent van het Universum"
"Besef tegelijkertijd dat je tevens een Deelnemer bent van het Universum
"Wees er van bewust dat je een toeschouwer bent van het Universum"
"Besef tegelijkertijd dat je tevens een Deelnemer bent van het Universum
Mara heeft het hier over het feit dat het onzin is ,dat je ineens voelt wat het is om transgender te zijn als je zo'n hesje en/of broekje aan hebt gehad.
En daar ben ik het wel een beetje mee eens.
ze heeft het niet over de personen die dat soort middelen gebruiken.
Expirimenteren met sokken,rijst,ballonnen e.d hebben we allemaal gedaan,ook Mara(neem ik aan)
Of lees ik Mara's bericht niet goed en jullie wel.
Ik ga trouwens wel kijken.
Groetjes Helen
En daar ben ik het wel een beetje mee eens.
ze heeft het niet over de personen die dat soort middelen gebruiken.
Expirimenteren met sokken,rijst,ballonnen e.d hebben we allemaal gedaan,ook Mara(neem ik aan)
Of lees ik Mara's bericht niet goed en jullie wel.
Ik ga trouwens wel kijken.
Groetjes Helen
Luctor et emergo
- Mara
- ForumDiva 2000
- Contacteer:
Zech Frederique......ik praat zoals ik wil he.....of wil je klappenFrederique_ schreef:Wel jammer dat Mara de toon weer zo scherp zet...
@Helen.....je leest het goed.....zeker is het wel leuk voor un meid te voelen hoe het is met un bobbel in de broek te lopen, maar het is niet echt......net zoals met neptieten, iets wat ik bvb nooit gedaan heb omdat het iets zal zijn, wat toch nie bij mun lichaam hoort......
......zoals kleren bvb, ja kleren kunnen je wel ff als konigin laten voelen, maar dat is het dan ook......ja okee, daar gaat het Sophie dan wel ff om.....okee van mij mag ze, maar ik vind het onzin.....sorry voor diegenen, die het niet zo vinden of het van mij te scherp geformuleerd vinden......
@Dhiamara, ja ik mag toch wel un bocht wat krapper nemen, ik moet toch niet voor alles notorisch begrip hebben.....ik accepteer het wel als iemand door een verkleedpartij gevoelens om een andere te zijn opwekken wil......als die het leuk vind, vooruit.....niks mis mee, ook vind i8k het voor mij persoonlijk onzin.....en dat mag ik toch zeggen.....of niet.....
groetjes
Mara
Geen Seks Met Nazis --> hier niet op klikken <--
Sja, als een vrouw n sok in dr onderbroek stopt en dr borsten afbindt dmv n hesje, weet ze hoogstens welke moeite iemnd moet doen. Nog steeds niet hoe een tg/ts zich voelt.
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.
Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
- Claudia K
- dagelijks aanwezig
- Contacteer:
Nee, natuurlijk kan je dan niet voelen wat een transseksueel voelt. Maar laten we aan de andere kant blij zijn dat iemand er moeite voor doet zich een stukje in te leven in de T-wereld. Het zou best eens een heel positief programma voor ons allemaal kunnen worden.
Claudia
Claudia
Op reis is de eindbestemming niet belangrijk, wel de plaats waar je nu bent.
t standaardverhaaltje over T-zijn, eerst man, nu vrouw of V.V. Evenuteel aangevuld met lessen over logopedie,T&T avond of vrienden/familie...
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.
Ja laat het dan een standaard verhaal worden, voor de meesten die dat voor het eerst zien kan het veel onduidelijkheden ophelderen, en die mensen een betere kijk op een voor de meeste mensen verborgen wereldje. Wie er dan het fijne van wil weten naar aanleiding van zulk soortige programma's is dan daarmee al een stuk in de juiste richting gebracht.
Wie er het fijne van wil weten zal zo wie zo gericht moeten gaan zoeken.
Zolang wij als een bijzonder groep mensen dan wel in het positieve afgebeeld worden kan het alleen een positieve uitwerking hebben aangaande begrip voor mensen zoals wij.
Wie er het fijne van wil weten zal zo wie zo gericht moeten gaan zoeken.
Zolang wij als een bijzonder groep mensen dan wel in het positieve afgebeeld worden kan het alleen een positieve uitwerking hebben aangaande begrip voor mensen zoals wij.
Man, man wat is het fijn een vrouw te zijn.....