Is er een traject voorkeur?
Moderator: Moderators
Is er een traject voorkeur?
Ik sta helemaal aan het begin van "het traject," en heb bij mijn huisarts aangegeven een gesprek te willen hebben aangaande mijn transseksueel gevoelens, richting SRS. Omdat ik in het Noorden woon heb ik aangegeven wel naar Groningen te willen. Dat zou voor mij aangevraagd worden. Dinsdag over een week weet ik meer.
Of vinden jullie dat het "beter" is om gesprekken te voeren of voor mijn part alles bij het VU? In principe zou het niets uit moeten maken.
Wat vinden jullie ervan?
vr. groetjes,
Petra.
Of vinden jullie dat het "beter" is om gesprekken te voeren of voor mijn part alles bij het VU? In principe zou het niets uit moeten maken.
Wat vinden jullie ervan?
vr. groetjes,
Petra.
Man, man wat is het fijn een vrouw te zijn.....
- Mara
- ForumDiva 2000
- Contacteer:
Simpele antwoord Petra.....in Groningen wordt je sneller geholpen tot aan je SRS-verklaring.....maar ik heb gehoort, dat het dan beter is je SRS elders te plannen.....bvb in Duitsland......en denk eraan je op tijd op de wachtlijsten te zetten bij de operateuren.....
groetjes
Mara
groetjes
Mara
Geen Seks Met Nazis --> hier niet op klikken <--
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Ik weet niet wat voor "voorwerk" je al gedaan hebt? Ik vond het zelf heel prettig om alle stappen voor 24/7 als vrouw leven al gedaan te hebben voor ik naar de VU toe ging. Het voorkwam een discussie over de vraag wie beslist wanneer ik 24/7 zou gaan leven (ik vind dat ik dat ben en ik vind dat die vraag ONafhankelijk is van de vraag wanneer je hormonen krijgt).
Als ik nu aan het begin stond zou ik nooit meer naar de VU toe gaan. Ik vind de arrogantie dat zij wel even gaan vaststellen wat er met mij aan de hand is en dat ze daar rustig 14 maanden over doen, onafhankelijk wat er verder tijdens de diagnostiek met mij gebeurt (en daarna ook: het idee dat ik verplicht psychologengesprekken met de VU moet voeren terwijl ik daar alleen maar woest van word en mij dat verder niets oplevert) HEEL vervelend. Als ik opnieuw zou beginnen zou ik de "vrije route" gaan volgen: diagnostiek bij Van Hengel, hormonen via een niet aan het genderteam verbonden endocrinoloog en een eventuele geslachtsoperatie in het buitenland (Brussel/Duitsland).
Groetjes,
Frederique
Als ik nu aan het begin stond zou ik nooit meer naar de VU toe gaan. Ik vind de arrogantie dat zij wel even gaan vaststellen wat er met mij aan de hand is en dat ze daar rustig 14 maanden over doen, onafhankelijk wat er verder tijdens de diagnostiek met mij gebeurt (en daarna ook: het idee dat ik verplicht psychologengesprekken met de VU moet voeren terwijl ik daar alleen maar woest van word en mij dat verder niets oplevert) HEEL vervelend. Als ik opnieuw zou beginnen zou ik de "vrije route" gaan volgen: diagnostiek bij Van Hengel, hormonen via een niet aan het genderteam verbonden endocrinoloog en een eventuele geslachtsoperatie in het buitenland (Brussel/Duitsland).
Groetjes,
Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Wat voorwerk betreft, ik ben nu pas met een pruik in de weer, die ik helaas wel nodig heb, maar kan dat dan ook 24/7 doen, en draag alleen vrouwen kleding. Om nu eerst een jaar of wat zo te gaan eer dat ik aanstalten maak schuift alleen het "lever tijd" op. En die tijd kan ik me niet permitteren. Wanneer je dat wel kunt, kan dat inderdaad wel zo handig zijn. Helemaal mee eens.
Financieel ben ik afhankelijk van wat men mij aanbiedt. Ik denk dat een vrije route alleen te doen is met een bijdrage van eigen middelen, klopt dat?
Van wat ik gelezen heb, lijkt het of men blijkbaar niet kijkt zo zeer naar het leveren van hulp in de vorm van een transformatie, in een zo kort mogelijk tijd. Althans er lijkt wat achterstand te zijn. Een optie zou zijn om andere vak bekwaam aanbieders "in te huren" als het ware, in de omringende landen of zelfs .... Thailand .... om toch het achterstand weg te kunnen werken. En de cliënt laten beslissen of In Nederland of het buitenland. Maar je blijkbaar op de als maar langer wordend? wacht lijst wordt gezet. Daar zijn natuurlijk allerlei redenen voor te bedenken, maar of wij daar mee eens zijn? De suggestie dat het anders kan wordt gewekt. Of het inderdaad wel anders kan heb ik geen idee.
Natuurlijk voor diegene die over eigen financieel middelen beschikken, die kunnen het een en ander zelf "regelen / voorspoedigen". Echter het gaat juist om diegene die dat niet hebben en maar met de stroom mee moeten, wel natuurlijk dankbaar dat hun de mogelijkheid ook aangeboden wordt.
Wat voor mij in petto ligt blijft een verassing, dus hoop ik dat het allemaal voor mijn beleving voorspoedig gaat. Ik zal pas na afloop kunnen zeggen hoe alles verlopen is en of ik daar tevreden mee ben. Eerst het voor traject in en zien wat dat mij brengt.
Sommigen hier "weten" van zichzelf waar zij staan, en vinden alle veiligheid controles maar onnodig, ja, zeker wanneer achteraf blijkt dat je het zelf bij de juiste eind had. Maar het is niet zomaar iets wat er met je gaat gebeuren, dus een juiste protocol is niet onverstandig. Dat het misschien efficiënter zou kunnen naar wat ik gelezen heb, ja daar zit wel wat in.
Als ik wat eigen kapitaal had, zou ik net als zo vele vóór mij inderdaad zelf shoppen om op een verantwoord manier het traject in te gaan, om dan waar mogelijk wacht lijsten te vermijden. Echter dat is voor mij niet weggelegd.
Financieel ben ik afhankelijk van wat men mij aanbiedt. Ik denk dat een vrije route alleen te doen is met een bijdrage van eigen middelen, klopt dat?
Van wat ik gelezen heb, lijkt het of men blijkbaar niet kijkt zo zeer naar het leveren van hulp in de vorm van een transformatie, in een zo kort mogelijk tijd. Althans er lijkt wat achterstand te zijn. Een optie zou zijn om andere vak bekwaam aanbieders "in te huren" als het ware, in de omringende landen of zelfs .... Thailand .... om toch het achterstand weg te kunnen werken. En de cliënt laten beslissen of In Nederland of het buitenland. Maar je blijkbaar op de als maar langer wordend? wacht lijst wordt gezet. Daar zijn natuurlijk allerlei redenen voor te bedenken, maar of wij daar mee eens zijn? De suggestie dat het anders kan wordt gewekt. Of het inderdaad wel anders kan heb ik geen idee.
Natuurlijk voor diegene die over eigen financieel middelen beschikken, die kunnen het een en ander zelf "regelen / voorspoedigen". Echter het gaat juist om diegene die dat niet hebben en maar met de stroom mee moeten, wel natuurlijk dankbaar dat hun de mogelijkheid ook aangeboden wordt.
Wat voor mij in petto ligt blijft een verassing, dus hoop ik dat het allemaal voor mijn beleving voorspoedig gaat. Ik zal pas na afloop kunnen zeggen hoe alles verlopen is en of ik daar tevreden mee ben. Eerst het voor traject in en zien wat dat mij brengt.
Sommigen hier "weten" van zichzelf waar zij staan, en vinden alle veiligheid controles maar onnodig, ja, zeker wanneer achteraf blijkt dat je het zelf bij de juiste eind had. Maar het is niet zomaar iets wat er met je gaat gebeuren, dus een juiste protocol is niet onverstandig. Dat het misschien efficiënter zou kunnen naar wat ik gelezen heb, ja daar zit wel wat in.
Als ik wat eigen kapitaal had, zou ik net als zo vele vóór mij inderdaad zelf shoppen om op een verantwoord manier het traject in te gaan, om dan waar mogelijk wacht lijsten te vermijden. Echter dat is voor mij niet weggelegd.
UMCG
Van de site UMCG.
Feiten en Cijfers
Jaarlijks krijgen zo’n vijftien genderdysforiepatiënten groen licht. Dit betekent dat zij na een reeks van onderzoeken mogen beginnen aan het behandeltraject om te komen tot een geslachtsaanpassing.
Jaarlijks worden er zo’n tien tot twaalf geslachtsveranderende operaties uitgevoerd. Daarnaast worden andere correcties uitgevoerd zoals adamsappelverkleining, mastectomie, borstvergroting etc.
In de periode van 1985 tot 2006 zijn er naar schatting ruim tweehonderd geslachtsveranderende operaties uitgevoerd.
Het lijkt maar weinig, zo’n tien tot twaalf geslachtsveranderende operaties per jaar. Ligt dat aan mij? Ik vraag me dan af hoeveel Nederlanders voor een operatie in aanmerking komen per jaar. Ach het maakt niet uit, als je er maar bij bent....
Feiten en Cijfers
Jaarlijks krijgen zo’n vijftien genderdysforiepatiënten groen licht. Dit betekent dat zij na een reeks van onderzoeken mogen beginnen aan het behandeltraject om te komen tot een geslachtsaanpassing.
Jaarlijks worden er zo’n tien tot twaalf geslachtsveranderende operaties uitgevoerd. Daarnaast worden andere correcties uitgevoerd zoals adamsappelverkleining, mastectomie, borstvergroting etc.
In de periode van 1985 tot 2006 zijn er naar schatting ruim tweehonderd geslachtsveranderende operaties uitgevoerd.
Het lijkt maar weinig, zo’n tien tot twaalf geslachtsveranderende operaties per jaar. Ligt dat aan mij? Ik vraag me dan af hoeveel Nederlanders voor een operatie in aanmerking komen per jaar. Ach het maakt niet uit, als je er maar bij bent....
- johnn
- Forum / Website Beheerder
- Contacteer:
Mijn partner heeft het hele traject in Groningen doorlopen.
Zij is (wij zijn) daar heel tevreden over.
Natuurlijk is het een 'beleving' en is die voor ieder persoonlijk.
Wij kennen ook mensen die tevreden over Amsterdam zijn.
Ik denk dan ook (maar daar zal niet ieder het mee eens zijn ) dat het elkaar niet zoveel ontloopt.
In jouw geval lees ik dat de financieen in het hele verhaal een rol spelen.
In dat geval zou een keuze voor Groningen misschien 'handiger' zijn (je moet er toch de nodige keren verschijnen) omdat de kosten daardoor minder zijn.
Zij is (wij zijn) daar heel tevreden over.
Natuurlijk is het een 'beleving' en is die voor ieder persoonlijk.
Wij kennen ook mensen die tevreden over Amsterdam zijn.
Ik denk dan ook (maar daar zal niet ieder het mee eens zijn ) dat het elkaar niet zoveel ontloopt.
In jouw geval lees ik dat de financieen in het hele verhaal een rol spelen.
In dat geval zou een keuze voor Groningen misschien 'handiger' zijn (je moet er toch de nodige keren verschijnen) omdat de kosten daardoor minder zijn.
Groetjes,
Eventuele spel of schrijffouten?? Vertel het mij en ik verbeter deze.
Ondertussen hoop ik dat u mij deze fouten kunt vergeven.......ik ben net een mens
Eventuele spel of schrijffouten?? Vertel het mij en ik verbeter deze.
Ondertussen hoop ik dat u mij deze fouten kunt vergeven.......ik ben net een mens
- Prescilla
- dagelijks aanwezig
- Contacteer:
ik ben ook zeer tevreden over groningen heb er geen klachten over..ze luisteren goed naar je en de begeleiding die je krijgt is ook erg goed..wat een voordeel van groningen is is dat je er een praatgroep hebt met anderen die in het zelfde bootje varen als jou..Ik ben ook over de srs operatie die ik een week geleden heb gehad zeer tevreden alles erop en eraan en ben zeer goed behandelt door iedereen..
ik kan alleen maar vol lof over het umcg praten het is niet anders..
ik kan alleen maar vol lof over het umcg praten het is niet anders..
Groetjes Prescilla
- Prescilla
- dagelijks aanwezig
- Contacteer:
ja die werken niet samen met elkaar daarom kan groningen ook sneller als het vu werken..in groningen heb je niet zo een lange wachtlijst als in amsterdam..Ik kreeg in december te horen dat ik in januari werdt geopereerd terwijl ik in november bij de chirurg was geweest voor het gesprek over de operatie..Amber79 schreef:staan de genderteams van Grunn en Amsterdam los van elkaar dan?
Groetjes Prescilla
- Mara
- ForumDiva 2000
- Contacteer:
Hey Precilla.....door wie ben je eigenlijk geopereerd.....???? En ben je tevreden met het resultaat....????Prescilla schreef:Ik kreeg in december te horen dat ik in januari werdt geopereerd terwijl ik in november bij de chirurg was geweest voor het gesprek over de operatie..
liefs
Mara
Geen Seks Met Nazis --> hier niet op klikken <--
- Prescilla
- dagelijks aanwezig
- Contacteer:
Ik ben door dokter wermter geopereerd en ben zeer tevreden over het resultaat alles is nog wel wat opgezwollen maar dat is normaal natuurlijk..Na 5 dagen werdt het tampon al verwijdert en mocht ik alweer uit bed weet niet of dat normaal is maar ik kon gelijk lopen wel kleine stukjes maar ok ik liep al wel weer..De pijn die ik had vond ik erg mee vallen was na 3 dagen van de pijnstillers af..het dilateren gaat ook heel makkelijk en soepel voel er weinig tot niets van eigenlijk..Al met al is het mij reuze meegevallen allemaal..Moet 3 keer daags dilateren 15 minuten per keer en dan 15 minuten in een zitbad gaan om te spoelen en alles laten weken om de hechtingen te laten oplossen..Mara schreef:Hey Precilla.....door wie ben je eigenlijk geopereerd.....???? En ben je tevreden met het resultaat....????Prescilla schreef:Ik kreeg in december te horen dat ik in januari werdt geopereerd terwijl ik in november bij de chirurg was geweest voor het gesprek over de operatie..
liefs
Mara
heb een heel verslag op me website staan over hoe alles gegaan is..
Liefs Prescilla
Groetjes Prescilla
- Prescilla
- dagelijks aanwezig
- Contacteer:
Astrid elliot pascal is maatschappelijk werkster van het genderteam groningen..Zij heeft tijdens het traject gesprekken met je om te kijken hoe het met je gaat..Dit is een keer in de 3 maanden altans dat was bij mij wel zo ze is erg aardig en ze vraagt gewoon hoe het met je gaat en of alles goed gaat met je..daarnaast begeleid ze ook de gespreksgroep voor transseksuelen waar je je ervaringen kan delen met gelijken..Ook komt ze voor je operatie nog even bij je op de kamer voor een klein gesprekje vond dat wel erg leuk kom je niet vaak tegen..Petra v schreef:Kent iemand ene mevr. Pascal, of een mijnheer Chiawan? Beide van het gender team te Groningen.
Petra v.
Dhr chiawan ken ik niet heb ik ook nog nooit gezien of gesprokken..Wel ken ik dhr weijmar schultz hij is de endocrinoloog waar je je hormonen krijgt en ook een keer in de 3 maanden heen moet voor recepten en ook hij vraagt je hoe het met je gaat en of je ook bijwerkingen hebt van de hormonen..daarnaast is hij hoofd coordinator van het genderteam groningen..
groetjes prescilla
Groetjes Prescilla