Is er een traject voorkeur?

Algemeen

Moderator: Moderators

Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Prescilla schreef:Ik ben door dokter wermter geopereerd en ben zeer tevreden over het resultaat alles is nog wel wat opgezwollen maar dat is normaal natuurlijk.....

......heb een heel verslag op me website staan over hoe alles gegaan is..

Liefs Prescilla
Joh.....dat klinkt best goed....zotezien is er weer een meisje op de goeie manier geholpen.....

....ik zie hier in de hotel de verschillenste meiden rondhubbelen en zich verheugen, dat de piemel voorgoed is verdwenen en ik weet hoe het voelt en als het dan alles ook nog zonder complicaties verliep....nou dan is dat leuk om te horen Precilla!

liefs en groetjes vanuit het transen-mekka

Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Prescilla
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door Prescilla »

Mara schreef:
Prescilla schreef:Ik ben door dokter wermter geopereerd en ben zeer tevreden over het resultaat alles is nog wel wat opgezwollen maar dat is normaal natuurlijk.....

......heb een heel verslag op me website staan over hoe alles gegaan is..

Liefs Prescilla
Joh.....dat klinkt best goed....zotezien is er weer een meisje op de goeie manier geholpen.....

....ik zie hier in de hotel de verschillenste meiden rondhubbelen en zich verheugen, dat de piemel voorgoed is verdwenen en ik weet hoe het voelt en als het dan alles ook nog zonder complicaties verliep....nou dan is dat leuk om te horen Precilla!

liefs en groetjes vanuit het transen-mekka

Mara
hoi Mara..
HIer gaat alles goed alleen nog wel last met lopen en zitten maar ok komt wel goed allemaal..Afgelopen maandag controle gehad en de arts was zeer tevreden met hoe het eruit zag..Hij vond het er 10x beter uitzien dan toen ik naar huis ging dus alles gaat voorspoedig..Vanmorgen schrok ik wel even want er was een stukje opperhuis van de kleineschaamlippen afgevallen dus gelijk gebelt maar dit komt dus vaker voor en hoefde me geen zorgen te maken..Dit loslaten van de opperhuid had er mee te maken dat ik moet baden en omdat het dan nat wordt en het weekt laat het los..voor de rest ziet alles er mooi roze uit zoals het hoord..Ik weet niet of iemand hier ook daar last van heeft gehad na de srs maar ik schrok er wel even van..Je bent automatisch wel iets voorzichtiger dan normaal en onderhoud de boel dan ook zo goed als mogelijk..Af en toe heb ik totaal geen zin om te dilateren maar moet me daar dan even over heen zetten maar ok denk dat iedereen daar wel last van heeft..

En hoe is het met jou daar in transenland..
Ben je al een beetje aan het opknappen na je operatie..
Ben erg benieuwd hoe het is geworden..

Groetjes Prescilla
Groetjes Prescilla
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Prescilla schreef: En hoe is het met jou daar in transenland..
Ben je al een beetje aan het opknappen na je operatie..
Ben erg benieuwd hoe het is geworden..

Groetjes Prescilla
Jau, je hebt nou ff wat rek-werk voor de boeg he.....ik kan me nog eraan herinneren hoor en ik hoor hier genoeg erover......ben nu ook trotse bezitter van het exlusieve dilation-set van dokter Chettawut.....mooi hoor, beter dan weet ik wat voor stomme dildos uit de seks-shop.....

......en dat met dat er wat huid loslaat en heel veel veranderingen plaatsvinden nu eronder is best normaal hoor.......bij mij is ook het eea gebeurt waar ik ff van schrok......maarja, alles komt goe he.....

......voor mij gaat morgen deze FFS-trip ook ten einde, ik vlieg morgen vroeg trug naar Europa en zal 's avonds in NL arriveren.....de o0peratie ligt al 13 dagen achter mij en het herstel ging sneller dan gedacht.....zelfs dokter Chettawut was verbaast hoe snel het ging......

....liefs

Mara
Prescilla
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door Prescilla »

Mara schreef:Jau, je hebt nou ff wat rek-werk voor de boeg he.....ik kan me nog eraan herinneren hoor en ik hoor hier genoeg erover......ben nu ook trotse bezitter van het exlusieve dilation-set van dokter Chettawut.....mooi hoor, beter dan weet ik wat voor stomme dildos uit de seks-shop.....

......en dat met dat er wat huid loslaat en heel veel veranderingen plaatsvinden nu eronder is best normaal hoor.......bij mij is ook het eea gebeurt waar ik ff van schrok......maarja, alles komt goe he.....

......voor mij gaat morgen deze FFS-trip ook ten einde, ik vlieg morgen vroeg trug naar Europa en zal 's avonds in NL arriveren.....de o0peratie ligt al 13 dagen achter mij en het herstel ging sneller dan gedacht.....zelfs dokter Chettawut was verbaast hoe snel het ging......

....liefs

Mara
fijn om te lezen dat ik niet de enige ben waar de huid een beetje los laat..En fijn dat alles zo voorspoedig is gegaan bij jou..fijne reis terug en ik lees je wel weer hier..en ja die dildos is niet echt het je van het ik krijg binnenkort ook zo een dilatatieset via mijn chirurg die heeft een set voor me besteld via een website die hier door nannette was geplaatst..

Liefs Prescilla
Groetjes Prescilla
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Hartstikke bedankt Precella

groetjes

Mara
Carlamae
is nieuw hier
Contacteer:

Bericht door Carlamae »

Frederique_ schreef:Ik weet niet wat voor "voorwerk" je al gedaan hebt? Ik vond het zelf heel prettig om alle stappen voor 24/7 als vrouw leven al gedaan te hebben voor ik naar de VU toe ging. Als ik opnieuw zou beginnen zou ik de "vrije route" gaan volgen: diagnostiek bij Van Hengel, hormonen via een niet aan het genderteam verbonden endocrinoloog en een eventuele geslachtsoperatie in het buitenland (Brussel/Duitsland).

Groetjes,

Frederique

Frederique heb je wat aanvullende informatie over van Hengel?
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Als je via Van Hengel gaat, dan volg je de zogenaamde "vrije route". Dit betekent dat je zelf verantwoordelijk bent voor elke volgende stap in je traject (in tegenstelling tot bij de VU: als je daar "rustig afwacht", dan zul je na de diagnostiek "automatisch" hormonen krijgen en daarna "automatisch" een oproep van de plastisch chirurg. Waarom die quotes? Omdat je, als je geen druk legt op de psychologen van de VU, nooit hormonen krijgen zult omdat ze denken dat je "geen haast hebt"). De VU zorgt ook voor papieren voor je zorgverzekeraar etc. De kans is groot dat je dit soort zaken bij Van Hengel zelf moet doen.

Dit betekent ook dat je zelf contact zult moeten leggen met de endocrinoloog (Tanja kan je wel helpen, ze heeft een lijst met endocrinologen waarvan bekend is dat ze transgenders helpen), zelf zult uitzoeken naar welk ziekenhuis/kliniek je wilt voor je operatie, enz. Je valt onder de regels van de Standards of Care, het is -erg- handig als je een beetje Engels kunt om dit ook -goed- te begrijpen.

Voordeel van de vrije route is dat die sneller is: als je alles goed plant en je regelt het snel en het gaat goed, dan kun je in anderhalf jaar van begin-diagnostiek t/m geslachtsoperatie. Bij de VU is de totale doorlooptijd zo'n 4 jaar. Bedenk dat die snelle doorlooptijd niet per-se noodzakelijk is: jij bepaalt de snelheid, niet de psycholoog/endocrinoloog. Dit is een -groot- verschil t.o.v. de VU, waar de minimale snelheid bepaald wordt door hun werkwijze, wachtijden en protocollen.

Nadeel van de "Route Van Hengel" is dat je geen gebruik kunt maken van de plastisch chirurgen en de endocrinologen van het VU-ziekenhuis of van het UMCG in Groningen: bij beide is het een kwestie van alles-of-niets: of je volgt hun hele procedure, of je volgt hun hele-procedure-niet, maar niet iets daartussen. In hoeverre het OLVG (Onze Lieve Vrouwen Gasthuis) volledig onder regie van de VU valt, of dat men daar wel via de vrije route opereert is mij niet helemaal duidelijk.

Veel mensen laten zich, na diagnose + hormonen via de VU, toch ergens anders opereren. Dit gebeurt vaak omdat ze veel onderzoek doen naar verschillende operatietechnieken, vaginadieptes, statistische getallen over nawerk na de operatie.

Overigens kun je ook andere psychologen/psychiaters dan Van Hengel kiezen die je diagnoseren. De meeste zullen het echter niet hun vakgebied vinden en er dus niet aan beginnen. Ik weet van een psycholoog in de omgeving Hilversum dat die ook wel diagnoseert.

Haar website is: http://www.pig-net.nl/default.htm , ze werkt in Woerden en in Schoonhoven.

Een beetje duidelijker zo?

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
ik ben hier niet meer
Forumdiva

Bericht door ik ben hier niet meer »

Het OLVG opereert als een samenwerkingsverband met het genderteam van het VU, voor zover ik weet accepteren ze alleen mensen die door het VU worden doorverwezen. En momenteel doen ze ook maar max. 1 patiënt per week, correcties etc inbegrepen.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bedankt voor de info!

Groetjes,

Frederique
anjatheefee
ForumFan

Bericht door anjatheefee »

Frederique_ schreef:....
Hé Frederique, 4003 berichten, je bent nu officieel forumjunkie. Gefeliciteerd !!! :P :lol: :D
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

't Was mij zelf nog niet opgevallen, maar inderdaad <bloos> :wink:

Groetjes,

Frederique
Bea-Smit.
Forumdiva

Bericht door Bea-Smit. »

Ja Frederique ook gefeliciteerd.

Groetjes Bea.
beide sexen te kennen en daar vol van te genieten en te leven
AM_ber_79
Forumdiva

Bericht door AM_ber_79 »

Iemand heeft ruim 4000 berichten....wow....goed hoor! Gaan we nu weer terug op t onderwerp?
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
joandelynn
Eredivisie

Bericht door joandelynn »

Bij de Belgische Genderstichting staat een Nederlandstalige versie van de Standards of Care.
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden
- Bhagavad Gita, oude Indiase yogatekst.
ik ben hier niet meer
Forumdiva

Bericht door ik ben hier niet meer »

Hij heeft in het verleden ook op de website van wgtrans gestaan, wat nu transvisie is, dus hun hebben ook de beschikking over een vertaalde versie als het goed is.
Plaats reactie