Transformatie

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

Arike
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Arike »

Marleen Otto schreef:Maar een vrouwelijke stem is voor mij toch echt wel iets dat mij heel veel zelfvertrouwen zal geven.
Ik denk dat zelfvertrouwen eigenlijk nog belangrijker is dan de stem op zich. Laat je daarom niet te snel uit het veld slaan, koester vooral je stapjes vooruit. Zoals de andere meiden ook zeggen, je stem kost gewoon tijd. Succes!!!
groetjes,
Arike

"But life is too short
Better listen to yourself"
ik ben hier niet meer
Forumdiva

Bericht door ik ben hier niet meer »

3-6 maanden is heel erg kort, en eigenlijk alleen weggelegd voor mensen die een groot bereik van de stem hebben (veel octaven), en dan ook het trucje goed en consequent kunnen toepassen. Alleen, het is niet 1 truukje, het zijn vele facetten.
Het is de stem hoger (proberen) te laten klinken door buikademhaling
Het gebruik van verkleinwoordjes
Een zin eindigen met omhooggaan ipv omlaag gaan in toon
En dit zijn nog maar 3 facetten die je moet leren. En goed moet leren. Er zijn er genoeg die zelfs na 3-4 jaar logopedie het gewoon niet lukt, en ook een stembandoperatie is over het algemeen geen wondermiddel.
Als het zo makkelijk was, zouden er veel minder ts-en problemen hebben met hun stem, dus zo simpel is het niet. Een enkeling die vroeg met hormonen begint heeft het makkelijk. Bij mij is het snel gegaan, maar ik ben op vele gebieden een uitzondering, dus ik doe al helemaal niet mee voor die 'doorsnee' transseksueel, die waarschijnlijk ook niet bestaat.
Ik denk wel dat vele het met mij eens zijn dat de stem een van de moeilijkste facetten is. Je moet het kunnen, en dan ook nog toepassen, doen. Een vanzelfsprekendheid, een trucje zal het denk ik maar bij weinig mensen zijn.
Arike
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Arike »

Nannette schreef:... en dan ook nog toepassen, doen. ...
uh, uh, eh, helemaal mee eens :oops: :oops:
groetjes,
Arike

"But life is too short
Better listen to yourself"
Joyy
Forumdiva

Bericht door Joyy »

Frederique_ schreef:
Marleen Otto schreef:Ik weet dat het niet 1,2,3 gaat en err werd al gewaarschuwd voor "volh
Frederique

N.B: ik denk dat ik ook wel in de minder gemakkelijke omstandigheid zit dat er weinig vrouwen in mijn omgeving werken, maar dit ter zijde. 3-6 maanden zou ik zelf echt -heel- snel vinden.
op welke manier heeft dat invloed?
Marleen Otto
daar ben ik weer
Locatie: De naam van het IJselmeer voordat het Zuiderzee heette

Bericht door Marleen Otto »

Wel... als je het OIL (Observe , Imitate, Learn) principe toe past is het best handig om in een omgeving te werken met veel vrouwen. Op mijn werk liggen de verhoudingen ongeveer 50/50. Waarbij de omroepgroep (waar ik inzit) ongeveer 85% vrouw, 15% man is)
Ik bezorg de treinreiziger het slechte nieuws.
Ik weet dat je mijn stem haat....
Sorry.... maar ik doe ook alleen maar mijn werk.
ik ben hier niet meer
Forumdiva

Het observe lukt wel, maar imitate en learn zal bijna niemand lukken voor de stem. Dat is veel complexer dan dat je normaal denkt, het is veel meer dan alleen stemhoogte. Ook iemand met een wat zwaardere stem kan 100% vrouwelijk overkomen. Je moet geen zware bas hebben natuurlijk. Het is ook de manier van praten, inhoudelijk en wijze (daarbij kan observe helpen, maar dan weet je al waar de verschillen liggen, en is observe minder nodig).
Ook moet je weten hoe je je stem hoger krijgt zonder deze te forceren, want dan krijg je makkelijker problemen met je stembanden op termijn.
Maar in ieder geval heel veel succes. Wie niet waagt, wie niet wint.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Joyy schreef:
N.B: ik denk dat ik ook wel in de minder gemakkelijke omstandigheid zit dat er weinig vrouwen in mijn omgeving werken, maar dit ter zijde. 3-6 maanden zou ik zelf echt -heel- snel vinden.
op welke manier heeft dat invloed?
Mijn stem heeft de neiging om zich aan te passen aan de stemhoogte in mijn omgeving: dus bij vrouwen met een lage stem of bij mannen zal ik snel mijn mannenstem gaan gebruiken. Als ik het doorheb (lang niet altijd het geval) is het ook veel moeilijker om daar "uit" te komen als dat ik met een vrouw praat en merk dat het toch te laag is: in dat laatste geval pak ik het makkelijker op.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
joandelynn
Eredivisie

Bericht door joandelynn »

Marleen Otto schreef:Vandaag heb ik dit pakketje besteld.

...

Wordt het niks... dan is het maar 50 euro. Is het wel wat... dan horen jullie dat vanzelf.
Hoi Marleen, ik ben nieuwsgierig want ik overweeg dit pakket ook te bestellen. Is 't het geld waard?
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden
- Bhagavad Gita, oude Indiase yogatekst.
AM_ber_79
Forumdiva

Bericht door AM_ber_79 »

Marleen Otto schreef:dan is het maar 50 euro.
maar 50 euro.... en dan te bedenken dat er genoeg in dit land erg blij zouden zijn met die 50 euro...
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

50,- eure......boar, das ongeveer 2500,- Taise Bath......gezien mun kamermeisje maar 180,- Bath per dag verdient.....okee zonder fooi, maar toch....dan is het inderdaad een vermogen..... :roll:
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
ik ben hier niet meer
Forumdiva

Ik volg nu via Transvisie de cursus stem en zangtraining voor transmensen.
Mijn stem is goed, alleen met wat aandacht nog net een stukje beter. Zingen gaat tot mijn eigen verbazing ook best goed. Benieuwd wat ik aan het eind geleerd heb, en wat voor advies Coen Honig mij gaat geven. Ik spendeer trouwens liever 100 euro voor 6 lessen van hem dan 50 euro voor een pakket dat ook nog in het Engels is. Niet dat daar iets mis mee is, maar je moet het toch ook allemaal wel goed begrijpen.
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Op de site van Ilse Mikage staat ook nog een link naar online oefeningen.

ter info

Irene
Kleine stapjes
Petra v
ForumFan
Contacteer:

Bericht door Petra v »

Irene schreef:Op de site van Ilse Mikage staat ook nog een link naar online oefeningen.

ter info

Irene
Ja dat is een aardige oefening. Alleen jammer van het thuis oefenen is dat je geen onmiddellijke feedback hebt, zodat je misschien een hele tijd een verkeerde manier van praten aanleert. Maar als je de oefeningen met gevoel volgt geloof ik dat je wel op zijn minst inzicht krijgt in wat je moet doen en het verlaagt misschien de drempel om er vaker mee bezig te zijn. Oefenen dus.

Ik heb het even door genomen, en het is leuk ook nog.
Er zitten wel hier en daar spel fouten in, dat houdt je scherp.

Het is voor mij interessant om het speelse, frivole, bijna hypnotiseerde van de vrouwen stem onder de loep te nemen en na te willen doen.

Terwijl mannen geen of weinig emotie hebben in hun stem, ( wel agressie ) daardoor hun emoties minder snel bloot leggen, en minder kwetsbaar lijken, doen de vrouwen dat juist wel. En dat is zalig om na te doen. Kwetsbaar ben je dan niet echt, maar je spreekt op een manier dat je stemming duidelijk aan geeft en je dus open stelt voor mensen om daar van mee te delen of in het andere uiterste, je te kwetsen. Liever emotioneel openheid dan dat mannelijke...

Mijn beschrijving zal wel ergens niet kloppen, maar het is toch moeilijk om zulke dingen voor ieder een duidelijk en correct te beschrijven.
Man, man wat is het fijn een vrouw te zijn.....
joandelynn
Eredivisie

Bericht door joandelynn »

Het is ook leuk om te observeren, ik doe dit nu vooral bij mijn zusjes en ben me opeens heel erg bewust van hun lichaamstaal bij het praten. Zo tilt mijn jongste zus altijd haar rechterhand op als ze 'misschien' zegt en maakt ze daar een paar draaibewegingen mee in de lucht. En als ze b.v. de naam van haar vriend noemt wijst ze ook daadwerkelijk naar hem als hij ook aanwezig is.

Pas als je er op gaat letten merk je hoeveel meer er bij praten komt kijken dan alleen het uitspreken van de woorden, het hele lichaam doet mee.
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden
- Bhagavad Gita, oude Indiase yogatekst.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Het gevaar met dit soort berichten vind ik altijd weer dat het lijkt alsof je maniertjes aan het zoeken bent. Wat ik mezelf altijd voorgehouden heb is: ik wil me gedragen en zijn zoals ik ben. Ik vind mijn vrouwenstem mooier dan mijn mannenstem, dus doe ik aan logopedie. Maar "gebaartjes leren" en "vrouwelijk bewegen" tijdens het praten ? Nee, da's niet mijn ding...

(met alle respect voor mensen voor wie het wel hun ding is).

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Plaats reactie