Sophie op 3 praat met transgenders

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Petra v
ForumFan
Contacteer:

Bericht door Petra v »

Tja, Bea, als je dat zo hoort, zou dat zeker aan te bevelen zijn. Maar hoe krijg je dat vergoed? Ook al is het nog voordeliger voor de ziekenfondsen als ze dat vergoeden dan het Nederlandse traject? Als je toch een vagina aangemeten krijgt, laat het dan ook "goed' gebeuren. Wel DE manier om de wacht lijsten te doen slinken, en tenminste in het belang van alle betrokkenen HUN een dienst bewijzen ipv in de bureaucratie file te komen te staan, waar de hulp behoevenden geen boodschap aan hebben en ogenschijnlijk ten nadele van hun, als je het zo mag stellen.
Man, man wat is het fijn een vrouw te zijn.....
Bea-Smit.
Forumdiva

Bericht door Bea-Smit. »

Gelukkig ken ik 2 gevallen die net andersom zijn. Dus ze zijn er wel.

Maar de vergelijking met mijn zus is dat zij gemakkelijker als man gekleed kan gaan. En daardoor niet de behoefte heeft om definitief om te gaan. Wat bij mannen de kreet krijgt van viezerik is bij de vrouwen een compliment waard.

Groetjes Bea.
beide sexen te kennen en daar vol van te genieten en te leven
Petra v
ForumFan
Contacteer:

Bericht door Petra v »

Bea, ik volg het niet helemaal, je zal dan toch wel op z'n minst hormonen willen, om meer mannelijk er uit te zien, gezicht beharing, zware stem enz? Het is zo wie zo dat vrouwen mannelijk kunnen kleden zonder probleem, maar of ze dan als man gezien worden, wat ik mij dan voorstel dat de wens is....

De operatie vrouw naar man is voor mijn gevoel iets omvattender dan man-vrouw al is dat ook niet zomaar wat. Een bobbel in de broek aanbrengen is cosmetisch iets gemakkelijker dan bij de man zijn spul opbergen. Tucken is niet altijd even comfortabel. Dat je dan nog altijd fysiek de sekse blijft dat je al was staat vast. Als je daar mee leven kan.....

Het persoonlijk beleven bij al dit gebeuren is toch voor ieder verschillend. Blijft dan de vraag hoe zeer dat de wens om het één of de ander te willen zijn aanwezig is. Al zijn er duidelijk zeker redenen om van helemaal om gaan af te zien. Helemaal omgaan is niet heilig, al komt de behoefte daartoe veel voor. En hier zijn we weer beland bij de variëteiten in het genderdysphorie. Niemand is hetzelfde en lang niet iedereen wil helemaal om. Gelukkig kunnen wij, de meesten van ons dat erkennen en respecteren.

Ik vind dat één van de bijzonderheden van onze gemeenschap hier.

PS Ik ben niet afgestudeerd in genderdysphorie, dus mocht ik ergens met mijn enthousiasme iets verkeerds zeggen vergeef het en corrigeer me. Zo kunnen wij allemaal ervan leren.
ik ben hier niet meer
Forumdiva

Bericht door ik ben hier niet meer »

Het rare is dat 10 jaar geleden Nederland koploper was bij man naar vrouw operaties. Clitoris maken en de manier daarop is een Nederlandse vondst. Als je naar Thailand toen ging, omdat bv het VU je afwees, werd er gezegd dat je een gat kreeg ipv een vagina. Of dat echt zo is weet ik niet, maar wel dat hun de techniek veel meer verbeterd hebben daar dan hier. En dat laatste is een kwestie van aantal operaties, maar ook van geld wat beschikbaar is. In Thailand is een geslachtsverandering veel normaler als hier, het aantal man naar vrouw transseksuelen is daar vele malen hoger dan hier, ook weleens een reportage over gezien op TV.
Van vrouw naar man, penisopbouw, is Monstrey al bijna 10 jaar de topchirurg. Ze werken in Gent dan ook bij zo'n operatie met een groot aantal chirurgen samen, zodat het ook in 1 operatie kan. Daar was Dr. Hage in 2000 al jaloers op dat hij dat in Nederland bij het VU niet voor elkaar kon krijgen, een groot team bij dat soort operaties.
Bea-Smit.
Forumdiva

Bericht door Bea-Smit. »

[quote="Petra v"]Bea, ik volg het niet helemaal, je zal dan toch wel op z'n minst hormonen willen, om meer mannelijk er uit te zien, gezicht beharing, zware stem enz? Het is zo wie zo dat vrouwen mannelijk kunnen kleden zonder probleem, maar of ze dan als man gezien worden, wat ik mij dan voorstel dat de wens is....

Ik kan me voorstellen dat als je toch wat onrustig bent als vrouw, en je ja meer man voelt, het genoeg kan zijn om alleen de kleding stijl aan te passen naar een man. Er zijn toch ook vele manieren van mannen die zich vrouw voelen. De een heeft genoeg aan alleen maar nylonkousen terwijl de andere volledig vrouw wil worden.
Dus dat zal ook bij vrouwen zo zijn.

Groetjes Bea.
beide sexen te kennen en daar vol van te genieten en te leven
AM_ber_79
Forumdiva

Bericht door AM_ber_79 »

Petra v schreef: Het is zo wie zo dat vrouwen mannelijk kunnen kleden zonder probleem, maar of ze dan als man gezien worden, wat ik mij dan voorstel dat de wens is....
Ik ken diverse ftm mensen, de een met een sterkere voorkeur voor de mannenrol dan de ander (ja, inderdaad, ik ken ook ftm tv/tg) en die hebben geen enkel probleem om als man gezien te worden. Integendeel, dat is voor hun een stuk makkelijker.
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Ik ken een aantal vm's die qua lichaam -erg- veel moeite hebben (zowel spraak als gezicht) om als man passabel over te komen. Ik denk dat dit door mv's (te) vaak onderschat wordt.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Chloe'tje
ForumFan

Bericht door Chloe'tje »

Kon je maar ruilen .....
marten
is nieuw hier

Bericht door marten »

Werd er niemand misselijk bij het zien van die foto's? Vooral die eentje met de halve penis? Ik word er nog steeds niet goed van....

Ach mijn vrouwelijke kant misschien ;)

*
mijn eerste postje hier... :)
Chloe'tje
ForumFan

Bericht door Chloe'tje »

vlees=vlees

Biefstuk ziet er ook zo uit :lol:
AM_ber_79
Forumdiva

Bericht door AM_ber_79 »

Vlees? bah :lol: :lol:
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
Petra v
ForumFan
Contacteer:

Bericht door Petra v »

Chloe'tje schreef:Kon je maar ruilen .....
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, dat zou het vu ook heel wat werk schelen..... :wink:

Ja als dat zou kunnen... uhum te veel fictie gezien.... Er zijn wel diverse filmen daar over.

Zo kwam ik in gesprek met een arts assistente en zij bleek ook te assisteren bij v-m en denk ik ook m-v operaties. Zij vertelde dat zij had meegemaakt ( UITERAARD zonder persoonlijk details! ) van een bloed mooie jonge vrouw die man wilde worden. En hoe goed het voor de patiënt dan wel was, maar hoe "zonder" zij het vond om de prachtige, gezonde borsten te zien verwijderd worden. Tja waar de ene alles voor over heeft, wil weer de ander zsm wel kwijt.

Er is één film die ik mij nog goed herinner, waarbij een man, playboy, die met ieder vrouw om ging, zonder respect, overleed, en als straf :o als een bloed mooie vrouw wakker werd. 8) Als dat zou kunnen, 8) maar dat vond HIJ natuurlijk niet. Hij mocht pas van zijn "straf" ontheven worden en naar de hemel stijgen wanneer ik denk dat hij iemand echt lief had, of anders om... Uiteindelijk werd "hij" zwanger, en uiteraard hield hij dan wel als zij, van iemand en ging hij vredig heen.

Niet precies waar wij direct aan denken maar zo zijn er wel meer filmen over geest verwisseling met de ander sekse. 8)
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Chloe'tje schreef:Kon je maar ruilen .....
Dat denk ik ook regelmatig.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Chloe'tje
ForumFan

Bericht door Chloe'tje »

Petra v schreef:
Er is één film die ik mij nog goed herinner, waarbij een man, playboy, die met ieder vrouw om ging, zonder respect, overleed, en als straf :o als een bloed mooie vrouw wakker werd. 8) Als dat zou kunnen, 8) maar dat vond HIJ natuurlijk niet. Hij mocht pas van zijn "straf" ontheven worden en naar de hemel stijgen wanneer ik denk dat hij iemand echt lief had, of anders om... Uiteindelijk werd "hij" zwanger, en uiteraard hield hij dan wel als zij, van iemand en ging hij vredig heen.
http://www.imdb.com/title/tt0103016/ :wink:
Petra v
ForumFan
Contacteer:

Bericht door Petra v »

marten schreef:Werd er niemand misselijk bij het zien van die foto's? Vooral die eentje met de halve penis? Ik word er nog steeds niet goed van....

Ach mijn vrouwelijke kant misschien ;)

*
mijn eerste postje hier... :)
Marten, ik houd ook niet bepaald van het zien van operaties. Maar nu bij het zien van SRS plaatjes, geen enkel moeite. Smakelijk is het niet bepaald, maar nu ik ook een dergelijke operatie ( Traject ) zou willen, kijk ik er beslist met heel andere ogen naar. Wat nog niet wil zeggen dat ik niet zomaar er bij neer van als er ergens een wond of bloed te zien is I.r.l.

Dat is misschien wel het verschil van mensen die zelf naar het eind resultaat uit zien en dus hun wedergeboorte, in dit geval als vrouw, en zij die helemaal niet "het traject" in willen.

Wat de gewone man / vrouw ervan vind heb ik geen Idee. Wel dat mijn moeder van 85 het gehele programma interessant vond. :o :wink:
Plaats reactie