RailZ
Moderator: Moderators
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Mijn zus heeft, toen ik me outte, wel even zitten twijfelen. Uiteindelijk heeft ze ontdekt dat dit in haar geval niet zo is.
Groetjes,
Frederique
Groetjes,
Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
-
- Forumdiva
Prof Gooren heeft jaren geleden toen ik het hem vroeg gezegd dat er geen sprake kon zijn van enige erfelijkheid, maar gelukkig veranderen dat soort inzichten nog wel eens. Ik weet niet hoever men is met het hele genotype van de mens in kaart te brengen, maar je weet maar nooit wat er nog verandert.
De laatste theorie die ik ken is dat het te maken heeft met soort en hoeveelheid geslachtshormonen tijdens zwangerschap en/of eerste jaar na geboorte. Je (uiterlijke) geslacht ligt bij de bevruchting vast, maar hormonen kunnen tijdens de ontwikkeling invloed uitoefenen. Ik geloof dat interseksualiteit vaak komt doordat er geen sprake is XY of XX.
De laatste theorie die ik ken is dat het te maken heeft met soort en hoeveelheid geslachtshormonen tijdens zwangerschap en/of eerste jaar na geboorte. Je (uiterlijke) geslacht ligt bij de bevruchting vast, maar hormonen kunnen tijdens de ontwikkeling invloed uitoefenen. Ik geloof dat interseksualiteit vaak komt doordat er geen sprake is XY of XX.
Spelen met de trein,das pas fijn!
Over de daadwerkelijke oorzaak van T is nog steeds niks bekend. Zodoende kan je ook moeilijk stellen of t erfelijk is..
Over de daadwerkelijke oorzaak van T is nog steeds niks bekend. Zodoende kan je ook moeilijk stellen of t erfelijk is..
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.
Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Voor zover mij bekend komt zowel transseksualiteit als travestie niet verder voor bij mij in de familie. Eigenlijk interesseert het me ook niet of het wel-of-niet erfelijk is. Ik heb liever dat men hun energie steekt in kwalitatief betere operaties (zoals een goed werkende penis voor vm's - en ik denk dat veel mv's het krijgen van een echte baarmoeder bijzonder zouden waarderen) dan in dit soort onderzoekjes. 't Gaat uiteindelijk toch om JOUW gevoel dat afwijkt van JOUW lichaam (en wat je familie voelt is hun probleem - of niet)...
Groetjes,
Frederique
Groetjes,
Frederique
En, lieve janette, wat vind jij mooi aan treintjes, het zien van de fijn miniatuur techniek, de kundigheid van het in miniatuur maken van de scenery rond om de treintjes, of het er mee spelen. Dan wel besturen van.?
Ik bewonder de kundigheid van de bouwers van de scenario's, om met eenvoudige middelen toch een miniatuur werkelijkheid te maken waarvan ook anderen zich helemaal in kunnen verliezen met hun verbeelding.
De techniek achter de treinen zelf, met al hun detail, en de techniek achter de besturing van alle rand apparatuur, signalen over wegen etc. En natuurlijk wanneer je zelf helemaal je verplaatst in de fantasie wereld, net als wanneer je een boek leest. En dan ook nog "trein machinist" mag spelen, zelf bepalen wat de trein zal gaan doen. Zo kan je jezelf daar in even onttrekken van de wereld om je heen.
Misschien is dat laatste wat zo veel mensen even willen doen, of het een boek is, met een model trein, vliegtuig, boot etc spelen en of bouwen, vissen of gewoon heerlijk shoppen. Kan trouwens ook met schaal 1 op 1, maar dat is dikwijls wat duurder... Daar mee even van de werkelijkheid, van de daagse beslommeringen ontsnappen om daarna weer fris en helder verder te kunnen, ontladen en opgeladen tegelijk.
Ik denk dan dat overwegend mensen die van techniek houden zich gemakkelijker in de treintjes zullen kunnen "verliezen".
Zomaar ergens heen gaan, waar er ook andere mensen zijn is ook leuk.
Liefs,
petra
Ik bewonder de kundigheid van de bouwers van de scenario's, om met eenvoudige middelen toch een miniatuur werkelijkheid te maken waarvan ook anderen zich helemaal in kunnen verliezen met hun verbeelding.
De techniek achter de treinen zelf, met al hun detail, en de techniek achter de besturing van alle rand apparatuur, signalen over wegen etc. En natuurlijk wanneer je zelf helemaal je verplaatst in de fantasie wereld, net als wanneer je een boek leest. En dan ook nog "trein machinist" mag spelen, zelf bepalen wat de trein zal gaan doen. Zo kan je jezelf daar in even onttrekken van de wereld om je heen.
Misschien is dat laatste wat zo veel mensen even willen doen, of het een boek is, met een model trein, vliegtuig, boot etc spelen en of bouwen, vissen of gewoon heerlijk shoppen. Kan trouwens ook met schaal 1 op 1, maar dat is dikwijls wat duurder... Daar mee even van de werkelijkheid, van de daagse beslommeringen ontsnappen om daarna weer fris en helder verder te kunnen, ontladen en opgeladen tegelijk.
Ik denk dan dat overwegend mensen die van techniek houden zich gemakkelijker in de treintjes zullen kunnen "verliezen".
Zomaar ergens heen gaan, waar er ook andere mensen zijn is ook leuk.
Liefs,
petra
Man, man wat is het fijn een vrouw te zijn.....
Zou zomaar kunnen. Ik weet nog net hoe ik t al solderende moet aansluiten. Meer ook niet eigenlijk. Waar het bij mij omgaat,is het maken van mijn eigen wereld. Niet alleen het rijden met de trein, maar de mooie landschappen,gebouwen, etc etc.Petra v schreef: Ik denk dan dat overwegend mensen die van techniek houden zich gemakkelijker in de treintjes zullen kunnen "verliezen".
Overigens is een dag shoppen of n nacht doorhalen in n kroeg oid ook erg fijn!
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.
Ik heb niet zo heel veel met treintjes hoor. Had vroeger als kind wel een hele Fleishmann toestand. Ik vind het gewoon mooi om te zien, en ik weet van mezelf als ik zoiets zie op een beurs of bij iemand thuis, mijn hart weer open gaat. maar da's met alles..
Als ik een Terrarium zie met tropische slangen of vogelspinnen sta ik ook bijna de volgende dag in de dierenspeciaalzaak, ik moet alles altijd even laten bezinken vor ik mijn geld over de balk smijt, meestal gat het snel weer over namelijk
Als ik een Terrarium zie met tropische slangen of vogelspinnen sta ik ook bijna de volgende dag in de dierenspeciaalzaak, ik moet alles altijd even laten bezinken vor ik mijn geld over de balk smijt, meestal gat het snel weer over namelijk
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Ik heb niet zoveel met modelspoorwegen, maar vind treinreizen heel boeiend. Het gevoel dat je niets hoeft te doen dan alleen naar buiten kijken naar (vaak) mooie landschappen of (soms) achtertuintjes en te wachten tot het volgende station zich aandient, dat je lekker snel gaat als je rijdt, dat je (vaak) een mooi station ziet of bijzondere mensen als je stil staat. En het idee van onderweg zijn: iets achter je laten, ergens naar toe gaan. Heerlijk...
...en het is raar: hoewel je een soortgelijk op zou kunnen houden over auto's heb ik NIETS met auto's, ook nooit gehad...
Groetjes,
Frederique
...en het is raar: hoewel je een soortgelijk op zou kunnen houden over auto's heb ik NIETS met auto's, ook nooit gehad...
Groetjes,
Frederique
Dat gevoel heb ik ook, met trein reizen.Frederique_ schreef:Ik heb niet zoveel met modelspoorwegen, maar vind treinreizen heel boeiend. Het gevoel dat je niets hoeft te doen dan alleen naar buiten kijken naar (vaak) mooie landschappen of (soms) achtertuintjes en te wachten tot het volgende station zich aandient, dat je lekker snel gaat als je rijdt, dat je (vaak) een mooi station ziet of bijzondere mensen als je stil staat. En het idee van onderweg zijn: iets achter je laten, ergens naar toe gaan. Heerlijk...
Groetjes,
Frederique
Heb wel wat met motorfietsen. Heb nog nooit een fatsoenlijk ( bijzonder ) auto gehad, dus dat weet ik niet. Wel heb ik kunnen genieten van op vakantie gaan met de toen mijn vrouw en de kids, met onze eigen auto. Zelfstandig op weg.
Nadeel van treintjes kijken kan zijn inderdaad is dat je dat zelf ook wil, niet zonder kosten... Mensen bekijken vanaf een zit bankje is daarentegen gratis en kan altijd... En als ik al met de trein reis, kan ik of een boek lezen, een gesprek hebben met zo maar iemand, of heerlijk niets doen en lekker om mij heen kijken. Dus én de bestemming halen én onderweg verplicht vrijwillig ontspannen.
- Irene
- ForumDiva 3000
- Contacteer:
Frederique schreef:
Er bestaan ook nog T's met kinderen!
Irene
Is dit gebaseerd op kortzichtigheid of op egoïsme?Eigenlijk interesseert het me ook niet of het wel-of-niet erfelijk is. Ik heb liever dat men hun energie steekt in kwalitatief betere operaties (zoals een goed werkende penis voor vm's - en ik denk dat veel mv's het krijgen van een echte baarmoeder bijzonder zouden waarderen) dan in dit soort onderzoekjes. 't Gaat uiteindelijk toch om JOUW gevoel dat afwijkt van JOUW lichaam (en wat je familie voelt is hun probleem - of niet)...
Er bestaan ook nog T's met kinderen!
Irene
Kleine stapjes
Ik denk dat het hier dan weer iets is van of / of. zeker gezien de huidige crisis..
Erfelijkheid kan zich uiten en kan verborgen blijven, Als iets erfelijk is hoeft het niet bij iedereen overgedragen te worden en zich te uiten.
Als je zou moeten kiezen voor het nu moment, denk ik dat er misschien andere onderzoeken eerder als "nuttig" gezien kunnen worden.
Maar als er financiële speel ruimte is, zou het wel interessant zijn om na te gaan of erfelijkheid een rol speelt. Trouwens er is al zo veel erfelijkheid onderzoek geweest, het is dan misschien eenvoudig om de opgedane kennis / methodiek van erfelijkheid onderzoek aan te wenden voor T*'s.
Dat wordt dan niet eenvoudig want eerst zal men dan ook alle vormen nuances van T* zijn in kaart moeten brengen eer dat men de erfelijkheids test zou kunnen doen lijkt mij. Alsmede de omstandigheden waaronder het bij de ene wel boven water komt en bij de ander door het leven een ondergeschikte rol krijgt. Je hebt of je hebt het niet, maar of het eruit komt, wanneer en waardoor, ja dat zal dan eerst moeten worden onderzocht lijkt mij.
En heeft iemand daar wat aan? Ik betwijfel het. Beter lijkt mij om te leren hoe je de signalen zo vroeg mogelijk op kan vangen en daar mee de persoon helpen als dat nodig blijkt, om daar mee om te gaan. Onderzoek kost bergen geld, en levert niet altijd wat op. Is die investering dan niet beter besteed op een ander manier aan diegene die met T* zijn hulp behoeven?
Als ik de antwoorden had was ik nu niet werkeloos. Maar had ik een afspraak bij een speciale kliniek, bv in Thailand... en woonde ik ergens in een warm land.... Dream on... Maar mee danken en praten kan altijd.
Erfelijkheid kan zich uiten en kan verborgen blijven, Als iets erfelijk is hoeft het niet bij iedereen overgedragen te worden en zich te uiten.
Als je zou moeten kiezen voor het nu moment, denk ik dat er misschien andere onderzoeken eerder als "nuttig" gezien kunnen worden.
Maar als er financiële speel ruimte is, zou het wel interessant zijn om na te gaan of erfelijkheid een rol speelt. Trouwens er is al zo veel erfelijkheid onderzoek geweest, het is dan misschien eenvoudig om de opgedane kennis / methodiek van erfelijkheid onderzoek aan te wenden voor T*'s.
Dat wordt dan niet eenvoudig want eerst zal men dan ook alle vormen nuances van T* zijn in kaart moeten brengen eer dat men de erfelijkheids test zou kunnen doen lijkt mij. Alsmede de omstandigheden waaronder het bij de ene wel boven water komt en bij de ander door het leven een ondergeschikte rol krijgt. Je hebt of je hebt het niet, maar of het eruit komt, wanneer en waardoor, ja dat zal dan eerst moeten worden onderzocht lijkt mij.
En heeft iemand daar wat aan? Ik betwijfel het. Beter lijkt mij om te leren hoe je de signalen zo vroeg mogelijk op kan vangen en daar mee de persoon helpen als dat nodig blijkt, om daar mee om te gaan. Onderzoek kost bergen geld, en levert niet altijd wat op. Is die investering dan niet beter besteed op een ander manier aan diegene die met T* zijn hulp behoeven?
Als ik de antwoorden had was ik nu niet werkeloos. Maar had ik een afspraak bij een speciale kliniek, bv in Thailand... en woonde ik ergens in een warm land.... Dream on... Maar mee danken en praten kan altijd.