Ik lees vaak dat mensen die nog niet uit de kast zijn coming out angst hebben, dat heeft uiteraard meerdere redenen, waarvoor soms deels terecht, ivm werk enz. maar nog geen reden om het niet te doen...
Maar zo even een voorbeeld van een leuke moment en dat je niet alleen met argus ogen aangekeken zou worden.
Zo heb ik kennis gemaakt met een winkelierster bij mij in het dorp, een vrouw van middelbare leeftijd, en die staat heel open tov travestie ed. Zo ook tegen over mij. Vanmiddag na sluiting tijd reed ik haar voorbij op mijn fiets en fietste verder, ik natuurlijk in volle travestie, wat anders? Een eind verder kwam ze in haar auto langszij rijden, langzaam, met de raam open en zei, "wat zie je er leuk uit".
Dat vond ik wel heel aardig. Zij deed moeite om mij dat te zeggen. Zulke mensen zijn goud waard en al is niet iedereen zo, die kun je overal tegen komen. Mijn dag kon toen niet meer stuk. Zo kan het ook. Er zijn heus wel genoeg mensen die je als mens zien en behandelen, uiteraard zou je dan zeggen, maar niet altijd vanzelf sprekend. Ik heb trouwens nog met niemand een probleem gehad met hoe ik mij presenteer, eerst als man in vrouwen kleding, . en nu als vrouw.
Petra
Er zijn mensen die om je geven.
Moderator: Moderators
Er zijn mensen die om je geven.
Man, man wat is het fijn een vrouw te zijn.....
Ik had ooit eens een topic gestart over positieve reacties maar daar gebeurde weinig mee.
Het lijkt wel alsof negatieve reacties leuker zijn ofzo.
Een kassajufrouw in "mijn" supermarkt vraagt steevast "hoe is het met je nagels?"
We houden een soort van wedstrijdje.
Ik heb pas de vrouw ontmoet van een man die ik al wat langer kon.
Een hartstikke leuke meid die meteen aan het "zij en" en haar en" is.
Vooral tegen haar man als die iets niet snapt, "luister dan.., ze zegt..."
Laatst was ik ergens en hij kwam binnen, oh hey ben je er ook, ze komt zo maar ik bel vast dat je er bent want dat vindt ze hartstikke leuk!!
Ik had zoiets van, ehm, oh, ja joh?
Maar dat zijn wel de dingen die je een oppepper geven!
Dus inderdaad, er zijn zeker mensen die om je geven!
Het lijkt wel alsof negatieve reacties leuker zijn ofzo.
Een kassajufrouw in "mijn" supermarkt vraagt steevast "hoe is het met je nagels?"
We houden een soort van wedstrijdje.
Ik heb pas de vrouw ontmoet van een man die ik al wat langer kon.
Een hartstikke leuke meid die meteen aan het "zij en" en haar en" is.
Vooral tegen haar man als die iets niet snapt, "luister dan.., ze zegt..."
Laatst was ik ergens en hij kwam binnen, oh hey ben je er ook, ze komt zo maar ik bel vast dat je er bent want dat vindt ze hartstikke leuk!!
Ik had zoiets van, ehm, oh, ja joh?
Maar dat zijn wel de dingen die je een oppepper geven!
Dus inderdaad, er zijn zeker mensen die om je geven!
Men run on testosterone, women on toblerone.
Jo Brand
Jo Brand
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Ik had afgelopen zondag nog iets leuks beleefd. Ik had een mooi, opvallend geel, rokje aan ivm een drag-feestje. Toen ik door Amsterdam liep riepen meerdere mensen me wat na. Eéntje riep eerst wat, drie seconden later verbaasd gevolgd door: "Verrek, het is een vent!".
Toch grappig
Groetjes,
Frederique
Toch grappig
Groetjes,
Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Ik werd laatst toevallig hem genoemd. Een vriend die naast me stond zei toen,met een indringende blik, tegen die persoon: je bedoelt haar? Waarop die persoon gelijk zn excusses aanbood...altijd leuk!
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.
Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
janette schreef:@ Amber: Wij noemen elkaar wel eens 'lelijke rotvent'. Wij mogen dat...want ik hou toch van je
gemene meneer!
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.
"Dames voor heren" is iets wat ik nu mee maak, dat is leuk.
Ook vandaag terwijl ik langs liep met een handvol bh's die ik net gepast had, werd ik heel vriendelijk en belangstellend aangesproken door een knappe vrouw, een winkel medewerkster die mij ook kende van voordat ik een pruik op had.. en er toen eigenlijk niet uitzag.. en mij complimenteerde met hoe ik er nu uitzag. Vroeg hoe het met mij was en of ik met het passen van BH's eruit kwam.
De persoonlijke vriendelijkheid, respect, interesse van verder in principe vreemden is gewoon zo prettig. En geeft alsmaar aan hoe mensen je accepteren, als je zelf tenminste je open stelt. Ik ben zelf heel open en vriendelijk, dat helpt beslist.
Ook vandaag terwijl ik langs liep met een handvol bh's die ik net gepast had, werd ik heel vriendelijk en belangstellend aangesproken door een knappe vrouw, een winkel medewerkster die mij ook kende van voordat ik een pruik op had.. en er toen eigenlijk niet uitzag.. en mij complimenteerde met hoe ik er nu uitzag. Vroeg hoe het met mij was en of ik met het passen van BH's eruit kwam.
De persoonlijke vriendelijkheid, respect, interesse van verder in principe vreemden is gewoon zo prettig. En geeft alsmaar aan hoe mensen je accepteren, als je zelf tenminste je open stelt. Ik ben zelf heel open en vriendelijk, dat helpt beslist.
Man, man wat is het fijn een vrouw te zijn.....