Sophie op 3 praat met transgenders
Moderator: Moderators
-
- Forumdiva
Ik heb gisteravond Jochem (weer) gezien, 1 van de v2m personen in de show, hij, en andere v2m vonden oa de foto's onduidelijk, en vonden het verder ook een goed programma, ook al had Jochem bij bepaalde zaken ook graag iets willen zeggen waar dat helaas niet kon.
Inderdaad moet je je niet vergissen in ook de problemen van vrouw naar man. We denken bv die hebben geen stemproblemen omdat de stembanden zwaarder worden. Maar je stem dan ook goed gebruiken is dan nog heel iets anders. Ik ben nu bezig met een cursus stem/zang en daarbij zijn er 7 vrouw naar man en 3 vrouw naar man. Bij mij is het vnl om het zingen, omdat je daarbij je stem anders gebruikt dan bij praten, dat gaat (zeker als ik er nog iets meer op let) gewoon goed.
Inderdaad moet je je niet vergissen in ook de problemen van vrouw naar man. We denken bv die hebben geen stemproblemen omdat de stembanden zwaarder worden. Maar je stem dan ook goed gebruiken is dan nog heel iets anders. Ik ben nu bezig met een cursus stem/zang en daarbij zijn er 7 vrouw naar man en 3 vrouw naar man. Bij mij is het vnl om het zingen, omdat je daarbij je stem anders gebruikt dan bij praten, dat gaat (zeker als ik er nog iets meer op let) gewoon goed.
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Ik merk dat ik, als ik verslagen van dit soort operaties lees, geinteresseerder ben dan in verslagen van andere soorten operaties (bijv. gezichtsoperaties). Aan de andere kant vind ik zowel foto's als filmpjes totaal niet interessant: ik heb meer aan het conceptuele idee dat je met een piemel de operatie ingaat en er met een groot verband, wat ongemakken en, niet te vergeten, een vagina weer uitkomt .Petra v schreef:Dat is misschien wel het verschil van mensen die zelf naar het eind resultaat uit zien en dus hun wedergeboorte, in dit geval als vrouw, en zij die helemaal niet "het traject" in willen.
Ik vind het in die zin ook wel geruststellend dat ik van mijn eigen operatie (if any) niet meer mee zal maken dan precies dat.
Groetjes,
Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Misschien dat je minder wee in de maag wordt, als je weinig waarde hecht aan dat ding Na een tijdje wordt het net zo'n stuk vlees als (noem maar eens wat) je oorlel. Er zijn niet zo erg veel mensen die wakker liggen van een gaatje schieten.Frederique_ schreef:Ik merk dat ik, als ik verslagen van dit soort operaties lees, geinteresseerder ben dan in verslagen van andere soorten operaties (bijv. gezichtsoperaties). Aan de andere kant vind ik zowel foto's als filmpjes totaal niet interessant: ik heb meer aan het conceptuele idee dat je met een piemel de operatie ingaat en er met een groot verband, wat ongemakken en, niet te vergeten, een vagina weer uitkomt .Petra v schreef:Dat is misschien wel het verschil van mensen die zelf naar het eind resultaat uit zien en dus hun wedergeboorte, in dit geval als vrouw, en zij die helemaal niet "het traject" in willen.
Ik vind het in die zin ook wel geruststellend dat ik van mijn eigen operatie (if any) niet meer mee zal maken dan precies dat.
Groetjes,
Frederique
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Hoi Chloe,
Het is in mijn geval niet eens zozeer een kwestie van "waarde toekennen" aan dat geslachtsdeel, het is meer een kwestie van "niet overtuigd zijn van het in mijn geval de moeite/risico's waard zijn van een geslachtsoperatie". Een geslachtsoperatie doen enkel en alleen "omdat het er bijhoort" zal ik nooit gaan doen.
Groetjes,
Frederique
Het is in mijn geval niet eens zozeer een kwestie van "waarde toekennen" aan dat geslachtsdeel, het is meer een kwestie van "niet overtuigd zijn van het in mijn geval de moeite/risico's waard zijn van een geslachtsoperatie". Een geslachtsoperatie doen enkel en alleen "omdat het er bijhoort" zal ik nooit gaan doen.
Groetjes,
Frederique
Frederique, je hebt gelijk. "de moeite/risico's". Het is tenslotte niet zo maar iets. Maar, voor mij is het wel degelijk een niet onbelangrijk deel van het geheel. De operatie alleen is maar een deel van het proces. En ik neem aan dat zo wie zo de teel ballen moeten verdwijnen eer wat je met hormonen bent aangevangen, het vervrouwelijken proces, kunt afmaken. Trouwens voor diegene die "als fysiek vrouw" verder willen past een mannelijk aanhangsel daar niet bij. Voor mij althans. T.o.v. de wensen zijn "de moeite / risico's" ondergeschikt.
Wat niet zegt dat je niet als vrouw "persoon" verder kunt met behoud van het spul.
Ik heb op internet de meest bloed mooie shemales gezien, en kan niet begrijpen waarom dat die hun spul behouden... Ja om het sex
Maar als die zo veel vrouw waren als hoe ze eruit zien, kan ik het echt niet begrijpen wie dan niet een mooie vagina zou willen.
* Wij hoeven niet allemaal of vrouw of man te zijn, als we onszelf zijn is dan het doel bereikt....
Wat niet zegt dat je niet als vrouw "persoon" verder kunt met behoud van het spul.
Ik heb op internet de meest bloed mooie shemales gezien, en kan niet begrijpen waarom dat die hun spul behouden... Ja om het sex
Maar als die zo veel vrouw waren als hoe ze eruit zien, kan ik het echt niet begrijpen wie dan niet een mooie vagina zou willen.
* Wij hoeven niet allemaal of vrouw of man te zijn, als we onszelf zijn is dan het doel bereikt....
Man, man wat is het fijn een vrouw te zijn.....
-
- Forumdiva
-
- Forumdiva
Ik zou het ook niet weten, weet wel dat bv in Thailand er meer man naar vrouw operaties onder meer vanwege de seksindustrie. In een tv reportage weleens iemand die geopereerd was horen zeggen "nee ik ben man, maar hier kan ik meer geld mee verdienen". Ik snap dat niet, maar culturen verschillen gewoon.Petra v schreef:Ik heb op internet de meest bloed mooie shemales gezien, en kan niet begrijpen waarom dat die hun spul behouden... Ja om het sex
Wat betreft het andere deel van je bericht van teelballen eraf voor hormonen echt werken is maar ten dele waar. Oestrogenen werken ook zonder anti-manlijke hormonen wel, alleen duurt het wat langer. En voor de operatie wordt er niet voor niets anti-manlijke hormonen voorgeschreven, meestal androcur, maar bv aldactone is een mogelijkheid.
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Je zult me moeten geloven dat het mij totaal niet om de seks gaat. Mijn geslachtsdeel doet op seksueel gebied helemaal niets meer - en ik vind dat heerlijk.Petra v schreef:Ik heb op internet de meest bloed mooie shemales gezien, en kan niet begrijpen waarom dat die hun spul behouden... Ja om het sex
Omdat het niet vanzelf gaat?Petra v schreef:Maar als die zo veel vrouw waren als hoe ze eruit zien, kan ik het echt niet begrijpen wie dan niet een mooie vagina zou willen.
Als je even turft bij wie een geslachtsoperatie in één keer goed gaat, dan zit je echt op minder dan de helft van het aantal transen. En soms gaat het ook GOED fout.
Omdat het voor mij niet hoeft?
Ik zat midden 2008 bij een voorlichtingsbijeenkomst van de VU, waar ze veel foto's van penissen en vagina's lieten zien. Met alle respect voor wie het wel doet, maar ik kreeg er geen enkel verlangen naar een vagina door en aan mijn piemel heb ik nog steeds geen hekel. Ik kreeg, toen ik die foto's zo zag, juist meer-en-meer het idee van "het zit wel goed zoals het zit - ik hoef niet zo nodig".
Aan de andere kant is het wel zo dat als ik vrouwen hoor praten over ongesteld zijn of kinderen baren, dat het bij mij wel begint te jeuken. Dan denk ik "wat vervelend dat ik geen lichaamsdelen heb om ook te voelen waar ze het nu over hebben - ik zou dolgraag gelijk zijn aan elke andere vrouw". Maar ja, een SRS is daar geen oplossing voor. Welke operatie je ook doet - je blijft anders en een SRS helpt alleen voor de buitenkant (en een -heel- klein beetje binnenkant).
En zo blijft het bij mij allemaal een beetje dubbel...
Met dit laatste ben ik het echt voor de volle 200% eens.Petra v schreef:* Wij hoeven niet allemaal of vrouw of man te zijn, als we onszelf zijn is dan het doel bereikt....
Groetjes,
Frederique
Frederique, over dat sex, dat was in ieder geval niet naar jou toe bedoeld....
Sex is wel degelijk belangrijk, al leren velen het er zonder te doen. Doe zelf al sinds mijn scheiding zonder. Maar ik heb het idee dat voor de meesten die de operatie ondergaan, dat het een ondergeschikte eigenschap is, en zeker niet het doel. Daar wil ik dan wel bij zeggen dat natuurlijk als je toch zo'n mooi doosje heb, het wel werken moet, als je dan het "wil" gebruiken dat het dan ook functioneert. En dat willen is dan voor diegene die vooral als vrouw naar een man - vrouw verhouding toe willen zeker aan de orde. Het wordt alleen ingewikkelder...
Ik kan alleen voor mijn zelf spreken dat mocht ik al SRS'n, het in eerste instantie voor mijn vrouw beleven is, voor mij alleen. En zou ik het uit willen proberen...... dat is een optei die ieder vrij staat.
En wat she males en anderen in de sex industrie doen... dat interesseert mij niet. Is ook niet voor deze forum.
Sex is wel degelijk belangrijk, al leren velen het er zonder te doen. Doe zelf al sinds mijn scheiding zonder. Maar ik heb het idee dat voor de meesten die de operatie ondergaan, dat het een ondergeschikte eigenschap is, en zeker niet het doel. Daar wil ik dan wel bij zeggen dat natuurlijk als je toch zo'n mooi doosje heb, het wel werken moet, als je dan het "wil" gebruiken dat het dan ook functioneert. En dat willen is dan voor diegene die vooral als vrouw naar een man - vrouw verhouding toe willen zeker aan de orde. Het wordt alleen ingewikkelder...
Ik kan alleen voor mijn zelf spreken dat mocht ik al SRS'n, het in eerste instantie voor mijn vrouw beleven is, voor mij alleen. En zou ik het uit willen proberen...... dat is een optei die ieder vrij staat.
En wat she males en anderen in de sex industrie doen... dat interesseert mij niet. Is ook niet voor deze forum.
Man, man wat is het fijn een vrouw te zijn.....