Sophie op 3 praat met transgenders

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
AM_ber_79
Forumdiva

Bericht door AM_ber_79 »

Ik ben niet degene die er commentaar op geeft of denkt te weten hoe t beter moet. Is n verschil he.
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Als ik schrijf dat ik daar NOG over aan het denken ben maar dat ik nu NOG niet sterk genoeg ben om dit aan te durven, wil dat niet zeggen dat ik het NOOIT zal doen. Dat is wel wat jij er van maakt in je bericht over "beste stuurlui aan de wal".

Overigens vind ik wel vaker dat je zout op slakken legt, zie ook je bericht rond "moeten" in die andere thread.

Groetjes,

Frederique
N.B: Ik doe wel op een andere manier aan beeldvorming over transgenders, zie www.homoinfo.nl . Ook daar is weinig over operaties te lezen en wel meer over die andere zaken die voor mij veel belangrijker zijn.
Kijk ook eens op de genderkalender !
Chloe'tje
ForumFan

Bericht door Chloe'tje »

Overigens moet je nog maar zien, wat er wel besproken is maar niet in de uitzending gemonteerd is. Ongetwijfeld valt het grootste gedeelte van het materiaal buiten de uitzending.

Daarnaast is BNN niet de omroep om te praten over allerlei gevoelszaken. Als het niet bot en/of sensationeel is, past het niet bij de doelgroep. Ik denk dat je als gast 0% te beïnvloeden hebt, alle goede voornemens ten spijt.
AM_ber_79
Forumdiva

Bericht door AM_ber_79 »

Op alle slakken zout leggen? Ach, zie maar hoe je t wilt zien. Wat me wel opvalt is dat je van alles roept en op alles en iedereen afgeeft en commentaar hebt, maar zelf niks onderneemt of durft te ondernemen. En dat is jammer.
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

AM_ber_79
Forumdiva

Bericht door AM_ber_79 »

Op alle slakken zout leggen? Ach, zie maar hoe je t wilt zien. Wat me wel opvalt is dat je van alles roept en op alles en iedereen afgeeft en commentaar hebt, maar zelf niks onderneemt of durft te ondernemen. En dat is jammer. Ik roep ook niet dat de grote boze buitenwereld ons maar moet accepteren. Ik sta er midden in en laat door eenvoudig er te zijn zien dat er ook mensen als wij bestaan. Als mensen vragen hebben, komen die vanzelf wel. Hoe ging dat Feyenoord liedje ook alweer? Geen woorden, maar daden? En misschien komt dit over als arrogantie bij sommigen, maar dat zegt dan niks over mij.

Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

AM_ber_79 schreef:Op alle slakken zout leggen? Ach, zie maar hoe je t wilt zien. Wat me wel opvalt is dat je van alles roept en op alles en iedereen afgeeft en commentaar hebt, maar zelf niks onderneemt of durft te ondernemen.
Nou ja....Frederique werdt al meerdere malen geïnterviewt en ze heeft klacht ingedient bij de VU-klachtencommissie wegens de onmogelijke behandelwijze daar....dus....

....maar ik vind ook, dat ze vet naar activiste klinkt maar deze energie dan niet in activisme steekt....ik denk, dat dit juist zo op je overkomt Amber :roll:

groetjes

Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Grapjassen...

In aanvulling op mijn VU-klacht: eind vorig jaar heb ik een transgendergedenkdag in Amsterdam meegeorganiseerd. Afgelopen woensdag heb ik nog bij een overleg voor een regionale HLBT-werkgroep van Amnesty International gezeten met als doel om ook hier in het komende jaar energie in te steken. Ik schrijf ook mee op www.homoinfo.nl om de beeldvorming over T*'s te veranderen. En had ik RailZ van volgende week al genoemd? En het Nederlandse deel van www.genderkalender.nl ?

Mara en Amber, vertel het maar: wat doen jullie voor de T*-gemeenschap dat jullie het recht geeft om mij en mijn berichten in een vervelend daglicht te plaatsen? Of geldt hier -juist- wat Amber eerder schreef: zijn JULLIE misschien de beste stuurlui aan de wal?

Groetjes,

Frederique
... die zich echt wel kwaad maakt vanwege dit soort besmeuringen ...
Kijk ook eens op de genderkalender !
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Frederique_ schreef:Mara en Amber, vertel het maar: wat doen jullie voor de T*-gemeenschap dat jullie het recht geeft om mij en mijn berichten in een vervelend daglicht te plaatsen?
Nou-nou.....zo vervelend is dat daglicht nou ook weer niet hoor.....kben rete benieuwt naar de uitkomst van je klacht.....

....Frederique, ik leef onder mensen die het allemaal weten en ik laat hen zien, dat ik ondanks mun vreemd leven en uiterlijk wel een doodgewoon mens ben....maar ik dwing niks af :roll:

Un mooi compliment is datgene, wat ik de laatste dagen vaak hoor waar ik me presenteer......sinds ik trug ben van Bangkok reageren de mensen anders en ze zien me nu eerder als vrouw en ze zeggen het me ook....zo van, eindelijk heb ik het gezicht wat bij stem, lichaam en doen hoort :)

Ja sorry.....daarmee doe ik nou niks meer voor de acceptatie voor transgenders....dat is helaas nu voorbij..... :roll:
AM_ber_79
Forumdiva

Bericht door AM_ber_79 »

Mara schreef: ....Frederique, ik leef onder mensen die het allemaal weten en ik laat hen zien, dat ik ondanks mun vreemd leven en uiterlijk wel een doodgewoon mens ben....maar ik dwing niks af :roll:
Same here. Heb vannacht nog een gesprek gehad met iemand die serieuze interesse had in het hele genderdysfore gebeuren. Op een normale manier, zonder iets te dwingen, zonder te gaan schreeuwen. Gewoon van mens tot mens. En daar bereik je meer mee dan een beetje loos schreeuwen, slaan en schoppen wat een hoop doen..

Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

De mensen, die er serieus in geïnteresseerd zijn, komen vanzelf.....en het is un fabeltje, dat je met campagnes de hele mensheid kunt bekeren.....sommigen willen gewoon geen begrip hebben.....kijk nou eens de nazies bvb.....in Duitsland was onlangs geleden de grootste opmars sinds de laatste oorlog....

....ik denk namelijk niet, dat je hun begrip kunt afdwingen.....voor hun kun je maar beter kijken, dat je heel passabel bent, anders gaan ze jou killen, nadat ze jou lelijk hebben verminkt :roll:

Lebensunwertes Leben!!!!!

Ja zo zijn ze.....en ik ben er echt bang voor hoor.....juist omdat je het aan me kunt zien :-?

En gelooft maar niet, dat de politiek en politie je daarvoor gaan beschermen....veelste bang zijn ze hoor en ze laten jou aan je lot over....vaak gebeurt en het blijft maar gebeuren..... :-?
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Mara schreef:....Frederique, ik leef onder mensen die het allemaal weten en ik laat hen zien, dat ik ondanks mun vreemd leven en uiterlijk wel een doodgewoon mens ben....maar ik dwing niks af :roll:
Nou, als er iemand is die het doet door onder de mensen te leven, is het Frederique wel. Hoe zij doelbewust heeft gekozen om niet te verhullen dat ze T* is, en steeds weer de confrontatie aangaat, hoe zij op haar werk in meerdere gesprekken heeft geprobeerd om begrip te kweken. Hoe zij zelfs bij de damestoilet de confrontatie aangaat. Volgens mij is ze dagelijks bezig met een gevecht dat niet alleen voor haarzelf is, maar ook voor wat ze denkt is goed voor ons allemaal. Ik ben lang niet altijd met haar eens, maar ik denk dat je wel moet realiseren, dat wat jullie doen primaire voor jullie zelf is, en alleen in tweede instantie ten goede komt aan anderen, terwijl Frederique juist niet kiest om het voor haarzelf makkelijk te maken, en misschien is dat omdat ze handelt voor een bredere doelgroep.

Als de zwarten in Amerika niks hadden afgedwongen, dan zat Barak Obama nu ergens in een krottenwijk, en niet in het Witte Huis.

Lisa
If all else fails, buy new shoes
Ajira
dagelijks aanwezig

Bericht door Ajira »

Ik vind het overigens wel "humor" hoe echt elk onderwerp weer aanleiding is voor sommige mensen om een piswedstrijdje te houden wie er nu meer T is dan de ander, terwijl steun voor elkaar binnen de gemeenschap zo belangrijk is.

Beetje jammer, dames.. :-?
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Lisa met een S schreef:Als de zwarten in Amerika niks hadden afgedwongen, dan zat Barak Obama nu ergens in een krottenwijk, en niet in het Witte Huis.

Lisa
Nou, je hebt ja gelijk Lisa....ook heb ik vaak iets over het Donna-Chichotte-gedrag gezegt, vind ik het toch, dat het gedrag Frederique ook ergens eert....

.....krass vind ik alleen maar, dat ze er pas veel later is mee begonnen en dan met een intensiteit van drie pubers tegelijk....en ja, dat ze nooit luistert.....Lisa, je weet ook hoelang ze goeie tips heeft gekregen, waar ze later zelf achter is gekomen, hoe het zit.....bvb dat VU-gedoe.....dat wist ze toch van te voren, dat die verplichte diagnostiek zo gaat en niemand van hun van dat heilige protocolletje gaat afwijken.....3000 keer heeft ze het kunnen lezen hier in dit foum......lang voordat ze daar heen ging...... :roll:

Mara
Myrte
ff weer wat posten

Bericht door Myrte »

Ik heb net de uitzending bekeken. Bedankt Frederique voor posten van de link.
Eindelijk een achtergrondprogramma waar dit onderwerp vrij nuchter besproken werd, en er normaal over werd gedaan.

Groetjes!

Myrte

Ps: off topic, maar inderdaad kom ik Frederique telkens tegen met interessante posts.
helen
ff weer wat posten

Bericht door helen »

Ajira schreef:Ik vind het overigens wel "humor" hoe echt elk onderwerp weer aanleiding is voor sommige mensen om een piswedstrijdje te houden wie er nu meer T is dan de ander, terwijl steun voor elkaar binnen de gemeenschap zo belangrijk is.

Beetje jammer, dames.. :-?
+1 Alleen kan ik er de humor eerlijk gezegd niet van inzien. :-?
Luctor et emergo
Plaats reactie