verjaardag.

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
dhiamara
ForumFan

verjaardag.

Bericht door dhiamara »

Gisteren mijn 53e verjaardag gevierd. Ik had vorige week al besloten om dit te vieren met mijn vrienden en grote familie. Gewoon wie langs wil komen komt maar en we zien wel wanneer het eindigt. Enkele jaren geleden ben ik voor mijn tv - gedachten uit de kast gekomen en heb dit via een brief aan de familie bekendgemaakt. In de loop van de volgende periode tot nu hebben enkelen mij wel zo gezien en na mijn verhuizing loop ik thuis meestal als vrouw rond en kom eigenlijk alleen in het openbaar en op het werk nog als man tevoorschijn.

Dit jaar had ik besloten om mijn verjaardag als vrouw te vieren en ook zo mijn familie te ontvangen. Wegens reparatie van iets wist een zus dat ik dit wou doen en achteraf bleek dus dat zij de rest wel ingelicht heeft. :lol:

Nu ben ik de jongste van 7 broers en 3 zussen dus de anderen zijn wat ouder en dan schijnen feestje's te verhuizen naar de middag :) en dus waren ze in de middag allemaal aanwezig met enkele vrienden die er ook bijkwamen.

Reacties? Waren verschillend :) maar niet negatief naar mij toe. Bij het openen van de deur en het onvermijdelijke handjes schudden zag je diverse reactie. Van degenen die mij al eens gezien hadden was het bijna normaal. Van de broers en zwagers die mij nog niet gezien hadden zag je soms een blik in de ogen van"waar moet ik kijken" Van de zussen en schoonzussen een blik van: " Wat heeft zij aan en hoe staat het" Kreeg goede reacties op de kleding die ik aan had. De haardracht (pruik) hadden ze graag anders gezien :) (is mijn probleem ook nog wel, weet eigenlijk niet wat bij mij past.) Oogschaduw e.d viel blijkbaar niet op.
Wat ik wel grappig vond was een opmerking: Wat is zij heerlijk slank" Raar eigenlijk want als man ben ik te mager volgens velen dus dat is dus nu eindelijk een pluspunt. :lol:

Ik heb mij heerlijk gevoeld en eindelijk voelde ik mij op mijn gemak tijdens verjaardagen. Eerder had ik altijd moeite met waar ik mij in moest mengen. Ga ik bij de kerels zitten of bij de vrouwen? Liep altijd te zoeken en dan zat ik tussen de dames en dan weer tussen de mannen.
Deze druk heb ik gisteren totaal niet gevoelt en kon ik, ondanks de drukte om iedereen te voorzien van een natje en een droogje, mij heerlijk voegen tussen beide groepen.

S'avonds zijn er nog twee vrienden geweest die mij regelmatig bezoeken en soms wel eens roepen waar is hij gebleven of is hij ook thuis. Ze wisten het niet zeker maar dachten dat ik als man mijn verjaardag zou vieren en hoorden wat vreemd op dat ik dit zo gedaan heb. Ze hadden het onderling er wel over gehad wat ik zou doen maar eigenlijk niet verwacht dat ik het zou vieren als vrouw.

Wat ik hier in proefde was het volgende: travestie hou je vaak voor jezelf en in een beperkte kring. Loop je de gehele dag in je privé - leven als vrouw rond dan gaat het gauw richting transsexueel. Vandaar ook de vraag van hun of ik het hele traject zou aflopen als ik het op jeugdige leeftijd te weten was gekomen. Gebaseerd op wat ik nu van mijzelf weet en ook meer en meer aspecten van vroeger naar voren komen moest ik dit wel beamen en ook dat ik het nu niet zou doen en op deze eigen manier mijn weg er probeer in te vinden.

Kortom ik heb gisteren een grote stap gedaan en het voelt prima, heerlijk en goed. :) :) :)
With Love and Lightness.

"Wees er van bewust dat je een toeschouwer bent van het Universum"
"Besef tegelijkertijd dat je tevens een Deelnemer bent van het Universum
AM_ber_79
Forumdiva

Bericht door AM_ber_79 »

T klinkt als mijn coming out voor familie en buren. Met mn uitnodiging voor mn verjaardag een briefje bij de kaart waarin ik t uitlegde. Op mn ouders (die t al veel langer wisten) na enkel positieve reacties. Mijn achternichtje is nu een goede vriendin waar ik vaak mee ga shoppen en van de buren krijg ik kerstkaartjes voor Amber.

Neemt niet weg dat het een moeilijke en moedige stap blijft! Ennuh, nog gefeliciteerd!
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Gefeliciteerd Dhiamara met deze grote stap,

Irene
Kleine stapjes
joandelynn
Eredivisie

Bericht door joandelynn »

Inderdaad, dubbel gefeliciteerd, met deze stap en natuurlijk met je verjaardag :D
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden
- Bhagavad Gita, oude Indiase yogatekst.
Bea-Smit.
Forumdiva

Bericht door Bea-Smit. »

Nastame Dhiarama,

gefeliciteerd met je verjaardag en met de grote stap die je genomen hebt.

Dat je nu lekkerder in je vel zit en dan ook doorgaat dat begrijp ik heel goed. Veel plezier daarmee.

Groetjes Bea.
beide sexen te kennen en daar vol van te genieten en te leven
Petra v
ForumFan
Contacteer:

Bericht door Petra v »

Van Harte gefeliciteerd, met je verjaardag. :P

EN met je beslissing om door anderen ervan op de hoogte van te brengen van hoe JIJ leven wil, daar mee jou eigen leven / beweging ruimte heb vergroot.

Waar sommigen misschien zouden zeggen, je bent op de goede weg... zou ik zeggen, je hebt een bestemming bereikt, of je de reis voortzet of lekker blijft waar je bent is aan jou. Hoe dan ook, wens ik je veel plezier met je eigen invulling aan T* ( vrouw ) zijn hoe en wanneer je het zo invult.

En zoals ieder wel inmiddels weet, ook op de T&T van Groningen ben je van harte welkom. Misschien zie ik je daar? 8)

Ben trouwens ook net 54 geworden... :-? :wink:
Man, man wat is het fijn een vrouw te zijn.....
AM_ber_79
Forumdiva

Bericht door AM_ber_79 »

Waar blijft toch t gebak?
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Van harte gefeliciteerd aan de jarigen. En natuurlijk aan Dhiamara vanwege de grote stap! Overigens: zeg nooit nooit, je weet nooit wat je morgen gaat besluiten, ook als je vandaag denkt dat je de situatie zoals je die nu leeft aankunt...

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Chloe'tje
ForumFan

Bericht door Chloe'tje »

Van harte allemaal; 2009 is het jaar van de vooruitgang :wink:
ik ben hier niet meer
Forumdiva

Bericht door ik ben hier niet meer »

Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag, en het zetten van deze stap. Wat de toekomst brengt moeten we allemaal maar afwachten, maar te oud ergens voor zijn gebeurd niet zo makkelijk, jezelf te oud voelen misschien wel. Of fysiek zijn er beperkingen, dat kan natuurlijk ook altijd. Maar zeg nooit nooit.
Florence
ff weer wat posten

Bericht door Florence »

Ik vind het een moedige stap en een voorbeeld voor ons allen,gefeliciteerd.
Groetjes Florence.
Petra v
ForumFan
Contacteer:

Bericht door Petra v »

AM_ber_79 schreef:Waar blijft toch t gebak?
Natuurlijk ging deze posting niet om mij maar om dhiamara
Jij krijgt het druk, eerst naar Bea en dan.... ??? :wink:

Kom het maar halen, je bent welkom. Maar dan wel graag als vrouw, dat is dan wel zo leuk... En nee, ik bepaal niets.
Meld het van te voren, dan zorg ik dat er wat in huis is. 8)

En inderdaad, naar dhiamara, zeg nooit nooit.... :wink:

vr groetjes,
Petra
AM_ber_79
Forumdiva

Bericht door AM_ber_79 »

Ghehehe...inkopper...T&T Grunn?
Petra v
ForumFan
Contacteer:

Bericht door Petra v »

AM_ber_79 schreef:Ghehehe...inkopper...T&T Grunn?
Zoals vaker kan ik je niet helemaal volgen, maar ook jij bent welkom te Groningen.... Zal wel een eind rijden zijn...
:-? Afdwalen.....
AM_ber_79
Forumdiva

Bericht door AM_ber_79 »

Petra v schreef:
AM_ber_79 schreef:Waar blijft toch t gebak?
Natuurlijk ging deze posting niet om mij maar om dhiamara
Jij krijgt het druk, eerst naar Bea en dan.... ??? :wink:
Volg je me nu weer wel met T&T Grunn?
Plaats reactie