Vrouwelijke hormonen en hun effect.
Moderator: Moderators
- Sandra TV
- dagelijks aanwezig
Vrouwelijke hormonen en hun effect.
Hoi,
Eventjes een vraagje uit pure interesse
Wat is het resultaat bij het nemen van vrouwelijke hormonen (bv Estrofem)
Wat kan je verwachten en wat zijn je ervaringen?
Is er ook iemand die ervaring heeft met hormonen van Inhouse, kan je deze in vertrouwen nemen mits controle bij de huisarts?
Wat hier belangrijk is is jullie ervaringen, bekom je wat je wilt, wat is het en wat zijn de verwachtingen? Door ervaringen te delen helpen we elkaar?
liefs,
Sandra
Eventjes een vraagje uit pure interesse
Wat is het resultaat bij het nemen van vrouwelijke hormonen (bv Estrofem)
Wat kan je verwachten en wat zijn je ervaringen?
Is er ook iemand die ervaring heeft met hormonen van Inhouse, kan je deze in vertrouwen nemen mits controle bij de huisarts?
Wat hier belangrijk is is jullie ervaringen, bekom je wat je wilt, wat is het en wat zijn de verwachtingen? Door ervaringen te delen helpen we elkaar?
liefs,
Sandra
Feeling like a girl once in a time is great. Beiing a girl all the time is even greater.
- KirstenHershe
- ForumFan
- Contacteer:
Hoi Sandra, neem eens rustig deze topic door http://www.travestie.org/html/forum/vie ... php?t=5912
en je komt al gauw het een en ander te weten.
liefs,
Kirsten
en je komt al gauw het een en ander te weten.
liefs,
Kirsten
Um zu wissen, wohin man will, muss man wissen woher man kommt
Zin een fotoshoot? Contacteer me via email of PB!
SeventiesPhotography
SeventiesPhotography
- KirstenHershe
- ForumFan
- Contacteer:
Dat is toch telkens zo wanneer je aan de hormonen gaat?simon,e schreef:Lichaam en figuur met goed resultaat veranderd ben een zeer tevreden meid
Maar moet wel je leven aanpassen zodat je geen trombose en andere aanverwante bijwerkingen opdoet
Groetjes
Ik neem een totaal ander product maar er is me door m'n arts aangeraden
om mijn levenstijl iets aan te passen zodat het risico op trombose verminderd.
Tot hiertoe loopt alles lekker maar ik leef ook vrij gezond hoor.
SeventiesPhotography
SeventiesPhotography
Hai kirsten ja dat is meestal ja maar sandra,s vraag gaat over inhouse dat wil zeggen dat ze ze waarschijnlijk zelf wil bestellen
En dat doe ik ook bij goldpharma tuurlijk is de werking ervan belanrijk en of het veilig is daarom wijs ik op de bijwerking en over je levens stijl
Nou sandra hoop dat je er wat mee kunt groetjes
En dat doe ik ook bij goldpharma tuurlijk is de werking ervan belanrijk en of het veilig is daarom wijs ik op de bijwerking en over je levens stijl
Nou sandra hoop dat je er wat mee kunt groetjes
- Sandra TV
- dagelijks aanwezig
Het gaat mij vooral ook om te weten als het veilig is om via Inhouse te bestellen. Iemand ervaring hiermee.
Verder ben ik ook benieuwd wat ik mag verwachten na het nemen van bv. Estrofem. Leg ik de lat te hoog of juist niet ...
Pas na wat praktijkervaringen die ik hier hoop te krijgen kan ik beslissen om te starten en mijn huisarts op de hoogte te brengen. wacht hier eigenlijk al te lang mee en wil toch resultaat als ik eenmaal de stappen heb gezet.
Daarom zijn ook jullie ervaringen voor mij belangrijk.
groetjes
Verder ben ik ook benieuwd wat ik mag verwachten na het nemen van bv. Estrofem. Leg ik de lat te hoog of juist niet ...
Pas na wat praktijkervaringen die ik hier hoop te krijgen kan ik beslissen om te starten en mijn huisarts op de hoogte te brengen. wacht hier eigenlijk al te lang mee en wil toch resultaat als ik eenmaal de stappen heb gezet.
groetjes
Feeling like a girl once in a time is great. Beiing a girl all the time is even greater.
- KirstenHershe
- ForumFan
- Contacteer:
meisje, dus als ik het goed heb begrepen uit jou bovenstaande tekstSandra TV schreef:Het gaat mij vooral ook om te weten als het veilig is om via Inhouse te bestellen. Iemand ervaring hiermee.
groetjes
ga jij op eigen iniatief met hormonen starten?
SeventiesPhotography
SeventiesPhotography
Precies "verkeerd" om...Sandra TV schreef:Het gaat mij vooral ook om te weten als het veilig is om via Inhouse te bestellen. Iemand ervaring hiermee.
groetjes
Als je naar je huisarts gaat kan die, als hij/zij meewerkt, hormonen voorschrijven.
Hoef je ook niet via een website te bestellen en je krijgt advies op de koop toe.
Lijkt mij in ieder geval een stuk makkelijker en veiliger.
Als je huisarts het niet wil, zoek je er een die het wel doet.
P.S.
Kirsten,
Gebruik je alleen die gel en geen androcur/anti testo?
Men run on testosterone, women on toblerone.
Jo Brand
Jo Brand
- KirstenHershe
- ForumFan
- Contacteer:
Saartje schreef: P.S.
Kirsten,
Gebruik je alleen die gel en geen androcur/anti testo?
Ik gebruik enkel en alleen die gel en dus geen androcur/anti testo.
SeventiesPhotography
SeventiesPhotography
- KirstenHershe
- ForumFan
- Contacteer:
Meen jij dat nou dat je op eigen iniatief met hormonen gaat starten?
Lieverd, dat is nou echt geen goed idee hoor, 't is echt gevaarlijk weet je.
Ik zie dat jij aan de Belgische Kust woont, klopt dit?
Check uw PM box.
Liefs,
Kirsten
Lieverd, dat is nou echt geen goed idee hoor, 't is echt gevaarlijk weet je.
Ik zie dat jij aan de Belgische Kust woont, klopt dit?
Check uw PM box.
Liefs,
Kirsten
SeventiesPhotography
SeventiesPhotography
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Gevaarlijk? Het enige dat gevaarlijk is, is dat je niet weet of er werkelijk werkzame stof in de medicijnen zit. Ik ken mensen die wel goede ervaringen hiermee hebben. Ik ken ook een arts (De Ronde) van een (Amsterdams) genderteam dat onomwonden stelt dat als de hormonen via een gecontroleerd kanaal gekregen worden en mensen zich aan de standaard hoeveelheden houden en dus niet te veel gebruiken (standaard hoeveelheid VU = 2 x daags 50mg androcur, 2x per week een pleister van 100 microgram oestrogenen - hoewel dit nog erg veel is: ik gebruik zelf 2 x 10mg androcur per dag en 2x per week een pleister van 50 microgram en ik heb ook veel veranderingen in gezicht en heupen, nog wel te weinig borstvorming maar dat kan soms tot 5 jaar na de start van de hormonen nog komen), er geen extra risico's zijn t.o.v. biologische vrouwen. Wat hem betreft zijn bloed- en botmetingen in principe dan ook overbodig.
Mijn indruk is dat de risico's van hormoongebruik vaak overdreven worden. Toch zou ik het zelf nooit zonder controles bij een arts doen. De kans dat je huisarts hormonen voorschrijft zonder dat men kennis heeft van transgenderisme of transseksualiteit acht ik niet zo groot. Men zal zich vaak beperken tot (vaak tegen hun zin) controles van bloedwaardes. Let op: bij de VU doet men naast jaarlijkse bloedmetingen ook nog eens per 5 jaar een (dikte van het) botmeting. Ik zou even niet weten hoe je dit via een huisarts zou moeten regelen, misschien iets om naar te vragen?
Groetjes,
Frederique
Mijn indruk is dat de risico's van hormoongebruik vaak overdreven worden. Toch zou ik het zelf nooit zonder controles bij een arts doen. De kans dat je huisarts hormonen voorschrijft zonder dat men kennis heeft van transgenderisme of transseksualiteit acht ik niet zo groot. Men zal zich vaak beperken tot (vaak tegen hun zin) controles van bloedwaardes. Let op: bij de VU doet men naast jaarlijkse bloedmetingen ook nog eens per 5 jaar een (dikte van het) botmeting. Ik zou even niet weten hoe je dit via een huisarts zou moeten regelen, misschien iets om naar te vragen?
Groetjes,
Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
- KirstenHershe
- ForumFan
- Contacteer:
Ja Frederique, gevaarlijk!
Misschien heb jij geen weet hiervan maar er bestaan een aantal gevallen
waarbij de persoon die op eigen iniatief hormonen tot zich had genomen
het helaas niet heeft overleefd.
Er bestaat toch wel een vrij groot risico op allerlei bijwerkingen die je liever
niet wil ervaren.
Waarom heb ik een zeer uitgebreid en intern medisch ondergaan vooralleer
ik aan hormonen mocht beginnen denken?
Om er zeker van te zijn dat mijn lichaam het aan kan.
Of heeft m'n arts mij iets wijsgemaakt?
In Nederland gelden waarschijnlijk andere wetten dan in België maar
je kan hier geen voorschrift voor hormonen via een 'gewone' huisdokter verkrijgen.
Je hoeft daarvoor de procedure Genderstichting -> psych -> erkend arts
te doorlopen.
Ik heb Sandra per pb al enkele tips gegeven hieromtrent dus hopelijk kan ze er wat mee.
Liefs,
Kirsten
Misschien heb jij geen weet hiervan maar er bestaan een aantal gevallen
waarbij de persoon die op eigen iniatief hormonen tot zich had genomen
het helaas niet heeft overleefd.
Er bestaat toch wel een vrij groot risico op allerlei bijwerkingen die je liever
niet wil ervaren.
Waarom heb ik een zeer uitgebreid en intern medisch ondergaan vooralleer
ik aan hormonen mocht beginnen denken?
Om er zeker van te zijn dat mijn lichaam het aan kan.
Of heeft m'n arts mij iets wijsgemaakt?
In Nederland gelden waarschijnlijk andere wetten dan in België maar
je kan hier geen voorschrift voor hormonen via een 'gewone' huisdokter verkrijgen.
Je hoeft daarvoor de procedure Genderstichting -> psych -> erkend arts
te doorlopen.
Ik heb Sandra per pb al enkele tips gegeven hieromtrent dus hopelijk kan ze er wat mee.
Liefs,
Kirsten
SeventiesPhotography
SeventiesPhotography