scheren of epileren

Wat trek jij aan, hoe laat jij jezelf zien en waar haal je je kleding

Moderator: Moderators

Sybella
ff weer wat posten

scheren of epileren

Bericht door Sybella »

hoi dames,

ik ben bang dat ik nu een onderwerp ga aankaarten waar al genoeg over gezegd is, maar toch wil ik proberen om het duidelijk in 1 draadje te krijgen.
Ik denk dat het voor mij tijd wordt om wat aan mijn been haar te doen (eigenlijk aan al het haar op mijn lichaam, maar mijn benen vooral) en ben nu aan het uitvogelen wat beter is, scheren of epileren.
Dus vraag 1; wat vinden jullie beter, scheren of epileren van benen,voeten,billen e.d.?

als 2e wil ik navragen welk apparaat of methode jullie zouden aanraden in het geval je kiest voor óf scheren of epileren. Op sites als wehkamp, otto en neckermann maar ook in de media markt en verscheidene andere winkels is het assortiment voor epileer- en scheerapparaten te groot om uit te kiezen, wat zouden jullie aanraden?

Mocht je nog andere tips hebben die je met anderen wilt delen wat ontharing betreft, plaats ze gerust!

groetjes Sybella
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

scheren is makkelijker, maar levert stoppeltjes en risico van wondjes. Epileren blijven de haartjes langer weg en zelfs als ze terugkomen vallen ze minder op omdat de puntjes dunner zijn. Ik epileer alles behalve mijn oksels.

Irene
Kleine stapjes
KirstenHershe
ForumFan
Contacteer:

Bericht door KirstenHershe »

slechts één oplossing, laserbehandeling. :wink: :lol: :lol:
Um zu wissen, wohin man will, muss man wissen woher man kommt
Zin een fotoshoot? Contacteer me via email of PB!
SeventiesPhotography
Sybella
ff weer wat posten

Bericht door Sybella »

laserbehandeling? misschien had ik erbij moeten zetten dat het betaalbare oplossingen moesten zijn :P

Irene, wat voor epileer apparaat zou je aanbevelen? een hele dure of voldoet zo'n beetje elk phillips apparaat?
Bea-Smit.
Forumdiva

Bericht door Bea-Smit. »

Hoi Sybella,

als je de 25 naar de T&T komt , dan wil ik wel 2 sooreten epileer apparaten mee nemen. Kun je ze uit proberen.

Groetjes Bea.
beide sexen te kennen en daar vol van te genieten en te leven
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Ik heb altijd de epilady van mijn vrouw geleend, maar heb sinds een tijdje een Satinelle van mezelf, bevalt prima.
De epilady is makkelijker voor de grotere oppervlakte en de satinelle voor de moeilijkere plekjes, verder geen ervaring.

Irene
Kleine stapjes
Saartje
Eredivisie

Bericht door Saartje »

Gelezen op een meidenforum, iets in de trend van:

"Koop maar gewoon de goedkoopste hoor, ze doen allemaal hetzelfde, ze gaan allemaal net zo snel stuk en al die onzin van icepacks enzo werken toch niet"

Na dat gelezen te hebben heb ik voor 2 tientjes bij de kijkshop een epilator gekocht.
Er zit zelfs een lampje op (wat wel erg handig is)

Je hebt geluk, de kijkshop heeft leegverkoop, 15 euro zijn ze nu.

Oh eh, epileren dus! :D
Men run on testosterone, women on toblerone.

Jo Brand
tijgertje
ForumFan

Bericht door tijgertje »

Ik heb ooit zo'n dure gehad voor mijn verjaardag en die was veel sneller stuk dan die goedkope van de kijkshop
Prijs zegt bij epilators niet veel
Waar je wel op moet letten is schoonmaak gemak
mireille
Eredivisie

Re: scheren of epileren

Bericht door mireille »

Hi Sybella,
Sybella schreef:... Op sites als wehkamp, otto en neckermann maar ook in de media markt en verscheidene andere winkels is het assortiment voor epileer- en scheerapparaten te groot om uit te kiezen, wat zouden jullie aanraden?
Ik heb wat vragen en ervaringen in dit draadje staan, hopelijk heb je er wat aan!

Epilady of Silk-Epil?
Still hacking my gender anyway ¯\_(ツ)_/¯ Ried mai blåg!
Sybella
ff weer wat posten

Bericht door Sybella »

thanks girls

ik ben erachter gekomen dat epileren dus het ding is om te doen, althans zoals jullie erover denken.
Goedkoop is beter dan duur (kan ik ook wel iets bij inleven)

ik zit alleen nog met het probleem van plotseling haarloze benen, hoe ga ik dat aan de jongens in de kleedkamer bij sport brengen?
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Je kan het ook geleidelijk doen en 10 tegen 1 dat niemand iets in de gaten heeft.

Irene
Kleine stapjes
Petra v
ForumFan
Contacteer:

Bericht door Petra v »

Ik ben 54, dus heb andere haar dan een jonge persoon. Dat epileren lijkt mij zelf niets, maar dan heb ook haar van een wat oudere persoon. Dik en stug. De haren op mijn borst en buik zijn te vergelijken met zware baard haar, :-? :o dus ik denk dat dat niet te epileren is. Wie lichte haar heeft, dus dunner, kan waarschijnlijk wel epileren. Nadeel van epileren is de kans dat het haar ingroeit.

Lichte beharing? Epileren proberen.
Ik scheer alles waar ik bij kan. Elke dag borst, buik, hals en gezicht. :-? :o :-?

Mijn armen doe ik om de dag, meestal voor het gemak elektrisch, maar ook nog tussendoor goed glad met de scheer mes. Heb ooit beide handen aan de bovenzijde hand matig geëpileerd. Ging heel gemakkelijk. De haren gleden er zachtjes uit. Totdat een maand later alles paars werd. :o :o :-? Mij beide handen waren daar waar er geëpileerd was geïrriteerd en paars uitgeslagen. Alle haren waren in gaan groeien. Dus alle haren voorzichtig los peuteren, met fijn schuur papier erover heen om de huid open te maken, schrobben, en nu lijkt alles weer zo'n beetje normaal. Dus pas op.

Er hoeft uiteraard geen "probleem" bij het sporten te zijn. Anderen hebben niets met jou huid verzorging te maken. Let wel, harige mannen zijn stoer, ok maar al de mooie mannen die niet beharing hebben, van nature of door behandeling, die zijn ook stoer. Allemaal relatief. Haarloze benen verzorgen beter. Drogen gemakkelijker af, smeren gemakkelijker in met verzorgende middelen... klaar.
Man, man wat is het fijn een vrouw te zijn.....
KirstenHershe
ForumFan
Contacteer:

Bericht door KirstenHershe »

Petra v schreef: Mij beide handen waren daar waar er geëpileerd was geïrriteerd en paars uitgeslagen. Alle haren waren in gaan groeien. Dus alle haren voorzichtig los peuteren, met fijn schuur papier erover heen om de huid open te maken, schrobben, en nu lijkt alles weer zo'n beetje normaal. Dus pas op.
:o

Je handen bewerken met fijn schuurpapier?

Da's wel héél drastisch lijkt me maar als het de enige manier is om je handen er weer terug normaal te laten uitzien...
Um zu wissen, wohin man will, muss man wissen woher man kommt
Zin een fotoshoot? Contacteer me via email of PB!
SeventiesPhotography
joandelynn
Eredivisie

Bericht door joandelynn »

Ik heb inderdaad ook een tijdje mijn benen geëpileerd en nu allemaal ingegegroeide haren. Ik scrub m'n benen 2x per week maar dat lijkt ook niet echt te helpen. En ik ben al maanden geleden weer gestopt met epileren maar die ingegroeide haren blijven, dus als iemand nog andere tips heeft behalve schuurpapier (wat me gewoon een extreme vorm van scrubbing lijkt) houd ik me aanbevolen, want ik word er niet echt vrolijk van :evil:

En ik wil me dus bij Petra's waarschuwing aansluiten dat je wel voorzichtig moet zijn en beter eerst een tijdje een klein stukje kan epileren en niet meteen je hele benen en armen moet doen. Kale benen valt misschien niet zo op op de sportclub, maar benen vol ingegroeide haren gaan ze echt wel zien.
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden
- Bhagavad Gita, oude Indiase yogatekst.
mireille
Eredivisie

Bericht door mireille »

Scheren, epileren, met welk mesje of apparaat dan ook, het blijft behelpen. Ontharingscremes werken stiekem ook niet echt goed en daar komt nog een bij kijken dat het en stinkt en niet al te fijn voor je huid is. Maar laser is me ietsjes te blijvend :roll:

Maar goed, probeer eens met een tondeuse+trim opzetstuk de zaak een beetje uit te dunnen zodat het niet direct van mannenbenen naar barbiebenen gaat ?
Still hacking my gender anyway ¯\_(ツ)_/¯ Ried mai blåg!
Plaats reactie