aaah ingegroeide haren ken ik wel, heb er op dit moment eentje in mijn oksel maar kan er zelf niet goed bij, wat eraan te doen?
Maar goed, probeer eens met een tondeuse+trim opzetstuk de zaak een beetje uit te dunnen zodat het niet direct van mannenbenen naar barbiebenen gaat ?
Misschien een verstandig idd, aangezien ik op dit moment nogal mannenbenen heb, daarom draag ik als sybella ook altijd een broek. Gelukkig kan een legging ook veel haar verbergen, dus ben wel een beetje blij met de leggingmode
Ik zit nog steeds alles een beetje af te wegen, ik heb ook geen zin in een been vol ingegroeide haren.
Alles is te epileren. Toegegeven, bij de eerste keer de borst of de onderbuik heb ik mij wel afgevraagd of dat nu de manier was om lang vol te houden . Maar als je dat juist wel doet, stelt het (qua pijn dan) na een paar maanden niets meer voor. Ik was overigens behoorlijk behaard.
Ik epileer alles waar ik bij kan. Bij mij komen er ingegroeide haren juist als de haartjes na verloop van tijd dunner en slapper worden, en (dus) gaan omkrullen bij de groei. Maar dat zal per persoon wel verschillen.
De epilady houdt het al een jaar of vijf vol, dus ook dat verschilt
Mijn epilator heeft een opzetstuk met..., schuurpapier.
Dat hoor je voor het epileren te gebruiken.
Het zet de haartjes rechtop en maakt ingegroeide haartjes los.
Heel belangrijk!
Als je haartjes terug komen na het epileren draag dan GEEN panties/maillots/etc meer.
Die duwen de haartjes plat en/of blokkeren de uitgang en..., jawel, ingroeihel.
In plaats daarvan lekker smeren met lotion en goed scrubben!
Saartje: Wat voor merk epilator gebruik je dan? Black & Decker?
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden
- Bhagavad Gita, oude Indiase yogatekst.
joandelynn schreef:Saartje: Wat voor merk epilator gebruik je dan? Black & Decker?
Nee Bosch, nou goed?
Sybella...
Over die sportclub...
Mocht het iemand opvallen, wat ik betwijfel.
Dat heeft je toch mooi 100 euro opgelevert, die weddenschap met <insert naam hier>
Later vond je het wel prettig eigenlijk en hou je het zo.
Wie gaat daar iets van zeggen?
Ik was ooit eens een weekend bij een bijeenkomst met benen waar net alle haartjes aan het terugkomen waren incluis ingroei.
Niemand die iets opviel toen ik 's morgens naar de douche hobbelde hoor.
Ik moest een keer onverwacht meezwemmen met een van de kinderen, restjes nagellak en geschoren (toen nog wel) benen en borst, niemand die iets opgemerkt heeft hoor, men verwacht het niet en dus ziet men het niet.
Over die sportclub...
Mocht het iemand opvallen, wat ik betwijfel.
Dat heeft je toch mooi 100 euro opgelevert, die weddenschap met <insert naam hier>
Ow, goed idee, maar waarom dan geen echte weddenschap afsluiten? De volgende keer op de sportclub zeg je "wat krijg ik van jullie als ik al mijn lichaamshaar afscheer?"
Werkt vast ook wel goed met gaatjes in je oren laten prikken.
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden
- Bhagavad Gita, oude Indiase yogatekst.
Um ik denk dat het niet schuur papier was, en trouwens dat kan tot wel ERG fijn. Klinkt erger dan het is. Maar ik had ook een schuur blok, met fijn en iets minder fijn schuur oppervlakken, met een schuim kern. De fijnste korrel gebruikte ik, evt nat ook, en dan alleen daar waar ik ingegroeide haren zag, wat uiteindelijk bijna de hele achter zijde van beide handen werd. Dus met beleid er voor zorgen dat de huid terplaatse dun genoeg wordt zodat de ingegroeide haar naar buiten kan. Voorkomen is beter dan .... schuren.
joandelynn schreef:
Ow, goed idee, maar waarom dan geen echte weddenschap afsluiten? De volgende keer op de sportclub zeg je "wat krijg ik van jullie als ik al mijn lichaamshaar afscheer?"
Ja goed idee!
Hoofdhaar dus ook dan he.
Bij tegensputteren krijg je dan vanzelf te horen dat je toch een vent bent, dus wat maakt het dan uit?
Als je een pruik draagt niet zo erg denk ik.
Letterlijk geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt.
joandelynn schreef:
dat vind ik wel een goed idee, alleen ben ik niet echt voor het hoofdhaar afscheren. En ik denk ook wel dat het niemand zal opvallen maar voor mezelf valt het dan wel op.
Nog iets, hoe lang blijft het haar ongeveer weg? met scheren komt het naar mijn weten snel terug, is dat met epileren ook zo?
Bij het scheren was het bij mij de volgende dag alweer merkbaar. Mij het epileren was dat in het begin na een week, maar daarna werd de tijd ertussen steed groter. Op het laatste zat er wel 3 weken tussen, en de haartjes worden ook steed zachter.
Wil je later een laser behandeling dan is het epileren niet raadzaam omdat je dan het haarzakje wat kapot maakt waardoor het laseren wat minder snel pakt.
groetjes Bea.
beide sexen te kennen en daar vol van te genieten en te leven
ik ben niet van plan om ooit te gaan laseren dus daar maak ik me geen zorgen om bea.
bedankt voor jullie raad,tips en advies. Ik moet gewoon nog even met mijzelf overleggen en anders gewoon een keer proberen, als het niet bevalt is het na een week of misschien 2 week weer terug zo te lezen dus dan is het ook nog geen ramp