Vrouwelijke hormonen en hun effect.

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transgenderisme.

Moderator: Moderators

KirstenHershe
ForumFan
Contacteer:

Bericht door KirstenHershe »

Frederique_ schreef:
Dat is bij mij net zo hoor, ik heb groen licht gekregen maar als dat niet zo was geweest dan had ik mezelf daarbij neergelegd.
En was het nooit in me opgekomen om zelf een hormonen kuur te beginnen.
Ook als je eigen psyche/lichaam schreeuwt om hormonen?
Absoluut!

Ik wist ook al héél lang van mezelf dat ik me niet lekker voelde in m'n lichaam omdat deze niet overeenkwam met m'n geest dus ben ik naar
een psych gestapt.
Indien hij had beslist dat er 'niks mis met me was' dan had ik eventueel
een andere psych gezocht maar evengoed had ik me bij zijn conclussie
neergelegd.

Liefs,
Kirsten
Um zu wissen, wohin man will, muss man wissen woher man kommt
Zin een fotoshoot? Contacteer me via email of PB!
SeventiesPhotography
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Ik niet.

Ik had mijn conclusie al getrokken voor ik door de VU gediagnostiseerd werd. Ik heb het de VU ook verteld: als je dezelfde conclusie trekt als ik dan is het tijdverspilling wat je gaat doen, als je een andere conclusie trekt dan ga je niet alleen mijn tijd verspillen, maar dan klopt de methode ook niet. Ik weet wat ik voel: ik kan niet zonder eigen borsten. Dat zal ik met jouw onderzoek voelen, maar dat voel ik ook wel zonder jouw onderzoek.

En gezien het aantal factoren dat -ook- meespeelt en dat met medische controles NIETS te maken heeft (allerlei PR-motieven om mensen die een gedeeltelijke geslachtsveranderende behandeling willen krijgen niet te gaan helpen bijvoorbeeld, het eigen gevoel van superioriteit bij die gasten als het gaat om hun inschatting of iemand wel/niet genderdysfoor is, het idee dat ik de enige ben die precies weet wat ik voel - die psycholoog zal nooit 100% weten wat ik voel en hoe ik me voel) ben ik erg kritisch op de diagnostiek. Als je je daarnaast bedenkt dat spijtoptanten ERG nauwkeurig onderzocht worden, maar de 50 afvallers per jaar in het vervolg van hun traject in het geheel niet onderzocht worden dan kan het haast niet anders dat er mensen MET genderdysforie TOCH uitvallen uit de procedure.

Nee, ik geloof ze niet. En ik blijf het volslagen zinloos vinden wat ze met mij gedaan hebben. 't Heeft ook meer kapot gemaakt dan mij lief is. Ik blijf tegen verplichte diagnostiek (vrijwillige diagnostiek, voor mensen die zoals jij daar voor zichzelf baat bij zien, ben ik niet op tegen - laat iedereen vooral (niet) geloven wat die (niet) wil geloven).

En om in de termen van jouw onderschrift te spreken: forbid yourself nothing, don't forbid someone else anything either.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Frederique_ schreef:Als je je daarnaast bedenkt dat spijtoptanten ERG nauwkeurig onderzocht worden, maar de 50 afvallers per jaar in het vervolg van hun traject in het geheel niet onderzocht worden dan kan het haast niet anders dat er mensen MET genderdysforie TOCH uitvallen uit de procedure.
Het is me een raadsel, hoezo jij denkt, dat die 50 afvallers GD hebben en niet iets heel anders....psychosen bvb of erger....

....jij ben ervan overtuigt, dat ze grote fouten maken daar in Amsterdam....je maakt echt voortdurend negatief stemming tegen mensen Frederique, mensen, die zich eigenlijk voortdurend erom bekommeren, dat mensen met GD geholpen worden.....

.....en verder....als je het al hebt over dat je iets aangedaan is.....nou, jij ging ernaar toe en liet het zich aandoen....ja jij wist vantevoren wat je daar te wachten stond....lees eens trug in dit forum en je zult zien, dat je alles al duizend keer ervoor werdt gezegt, hoe ze daar werken en hou eindelijk eens op, voortdurend zo zielig te doen!!!!!

Zeker neem ik nu het risico, dat jij niet op deze post gaat antwoorden....want, zoiets wil je niet horen he.....maar Frederique, je bent echt krankzinnig voortdurend anderen schuldig aan het spreken voor je eigen situatie.....

....ga er mee wat doen of laat het.....en ga toch weg bij het VU als het je daar niet bevalt.....

Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Joyy
Forumdiva

Bericht door Joyy »

wat een toestanden weer

hormoongebruik brengt risico's met zich mee net zoals vele andere zaken int leven

als je slim bent en een beetje om jezelf geeft zorg je ervoor dat de risico's zo beperkt mogelijk blijven , en dat kan op diverse manieren

als je je auto instapt doe je ook je gordel om, als je iets anders lichamelijks mankeert stap je ook naar de arts

ik vind dat de mogelijkheid om zelf hormonen te nemen op eigen houtje er moet blijven, maar ben dan wel zo wijs om dat begeleid te doen

doe je dat niet weet je ook waar je mee speelt

ik zie dan ook geen enkele reden om het geheel zonder controle op eigen houtje te doen, waarom zou je extra risico's nemen?
KirstenHershe
ForumFan
Contacteer:

Bericht door KirstenHershe »

hehe... eindelijk eens wat extra back-up door meiden die er net hetzelfde over denken.

enne... Mara, jij hebt gezegd wat ik allang dacht maar niet durfde te schrijven. :P
Um zu wissen, wohin man will, muss man wissen woher man kommt
Zin een fotoshoot? Contacteer me via email of PB!
SeventiesPhotography
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Iedereen heeft het recht op zijn/haar eigen mening.
Ik dus ook op de mijne.

Diagnostiek heeft meer kapot gemaakt dan me lief is.
Diagnostiek was in mijn geval onnodig omdat ik al wist wat ik voelde -voor- ik daar de VU ging. Diagnostiek was in mijn geval onmenselijk zwaar omdat die gasten niet wilden ingrijpen toen mijn lichaam mij martelde. De VU is ook nu nog onmenselijk bezig omdat ze zelfs na het insturen van een klachtenbrief bij de mening blijven dat diagnostiek niet anders kan dan in 6 maanden.

Nogmaals Mara, je mag me besmeuren zoveel je wilt. Maar je krijgt je gelijk niet. Waarom niet? Nou, omdat je het probleem altijd weer versimpelt tot "we hebben je toch gewaarschuwd". Je vergeet er telkens bij te schrijven dat ik ook gewaarschuwd ben voor de gevaren van hormonen (Wen die waarschuwde voor iemand met nierproblemen op TS-NL) - gevaren die er volgens de endocrinoloog van de VU nooit geweest zijn. Als je je dan bedenkt dat nieren ook een complicatiefactor voor diabetes zijn en dat ik een slecht ingestelde diabetes had, dan snap je vast wel dat jouw geluiden dat ik bij de VU verkeerd zat minder zwaar gewogen heb als de geluiden dat je beter maar voorzichtig kunt zijn.

Ja, je hebt gelijk. Achteraf gezien (!) had ik de route Van Hengel moeten nemen. Maar nee, je hebt geen gelijk als je stelt dat ik dat -toen- al had kunnen zien. Daarvoor was de informatie die ik had -te- divers.

Wie me niet wil geloven - prima. Geloof maar wat je wilt. Ik zal er naar blijven streven om de diagnostiek sterk te versnellen en, als het lukt, een bom onder de hele diagnostiek te leggen. Simpelweg omdat ik blijf vinden dat patiënten de verantwoordelijkheid hebben voor hun eigen lichaam en psyche en dat het niet juist is om die verantwoordelijkheid verplicht af te moeten staan aan een psycholoog/genderteam. Zelfs niet als het hele lieve mensen zijn die het heel erg goed bedoelen.

Ik ben heel blij met de endocrinologen en de plastisch chirurgen van het genderteam. Ik heb de schurft aan de psychologen en ben tegen de procedure die men hanteert. En verder leg je me (weer eens) woorden in de mond die ik nooit gehanteerd heb. Ik heb nooit gesteld dat het alle 50 mensen met GID zijn. Ik heb wel gezegd dat er nooit onderzoek naar de missers in de diagnostiek bij die 50 mensen gedaan wordt en dat ik er, naar aanleiding van uitspraken van het genderteam over draagkracht/draaglast (nl: dat mensen die alcohol of drugs gebruiken geen hormonen krijgen omdat die mensen hun draaglast te hoog is), mensen bij zitten die wel GID hebben en die toch niet behandeld worden. Ik heb daar ook MIJN mening bijgeschreven: de mening dat dat onmenselijk is omdat je dan van die mensen vraagt om te dweilen met de kraan open.

Ik vind diagnostiek a-sociaal. Je mag daar verder van vinden wat je wilt.

Groetjes,

Frederique
Chloe'tje
ForumFan

Bericht door Chloe'tje »

Het lijkt mij dat de discussie over dit onderwerp inmiddels een herhaling van zetten geworden is. Bovendien mag iedereen zijn mening hebben zolang je er anderen niet mee kwetst. Kampen kiezen geeft misschien een goed gevoel maar polarisatie is niet zo bevorderlijk voor een discussie.

Zelfmedicatie geeft een risico <punt>. Joyy zei het al (welkom terug trouwens) :wink: .
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Frederique_ schreef:Nogmaals Mara, je mag me besmeuren zoveel je wilt. Maar je krijgt je gelijk niet. Waarom niet? Nou, omdat je het probleem altijd weer versimpelt tot "we hebben je toch gewaarschuwd". Je vergeet er telkens bij te schrijven dat ik ook gewaarschuwd ben voor de gevaren van hormonen (Wen die waarschuwde voor iemand met nierproblemen op TS-NL) - gevaren die er volgens de endocrinoloog van de VU nooit geweest zijn. Als je je dan bedenkt dat nieren ook een complicatiefactor voor diabetes zijn en dat ik een slecht ingestelde diabetes had, dan snap je vast wel dat jouw geluiden dat ik bij de VU verkeerd zat minder zwaar gewogen heb als de geluiden dat je beter maar voorzichtig kunt zijn.
Mijn god.....elke endo of internist was goed geweest hoor....het eerst heel heilig spreken van het VU en dan het zo afkraken is een teken, dat jij mogelijk ook nog aan een psychisch probleem gaat leiden.....maar ik ben geen psycholoog, dus daar kan ik fout zitten.....

.....Frederique, hier gaat het niet om besmeuren en gelijk krijgen.....hier gaat het alleen om om jou andere meningen to te laten komen.....weer een teken van een mogelijk psychisch probleem....je trekt zich toch geen reet aan van dat wat andere mensen zeggen.....

.....maar het grappige is......dat je heel langzaam vanzelf bijdraait....pas maar op, over twee jaar schrijf je het heel anders op :wink:

En nogmaals....wat doe je nog bij het VU als het daar niet bevalt....un hormoonreceptje krijg je nu toch overal.... :roll:

groetjes

Mara
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

...al vaak genoeg uitgelegd, lees mijn voorgaande berichten maar terug...

Groetjes,

Frederique
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Frederique_ schreef:...al vaak genoeg uitgelegd, lees mijn voorgaande berichten maar terug...
Wat heb je vaak uitlelegt Frederique....??? Waarom je geen reet om geeft, wat een andere zegt....nee joh, daar heb je nog niks over geschreven hoor....

....en de rest, ja, daar staat al genoeg over geschreven, ook snap ik het niet, maar dat is dan weer mijn fout....alhoewel ik het zeker nooit snap, ook herhaal je het 1000 keer :roll:

En ik snap ook niet waarom je je geroepen voelt tot messias....
Frederique_ schreef:Wie me niet wil geloven - prima. Geloof maar wat je wilt. Ik zal er naar blijven streven om de diagnostiek sterk te versnellen en, als het lukt, een bom onder de hele diagnostiek te leggen. Simpelweg omdat ik blijf vinden dat patiënten de verantwoordelijkheid hebben voor hun eigen lichaam en psyche en dat het niet juist is om die verantwoordelijkheid verplicht af te moeten staan aan een psycholoog/genderteam. Zelfs niet als het hele lieve mensen zijn die het heel erg goed bedoelen.
Wat ben je dan nu concreet van plan met je bom... :roll: ....wor je nu genderterrorist ipv activist.... :roll:

Zo van.....hey, die 50 jekken moeten ook aan de hormonen waarmee ze hun leven nog meer verkloten....???? Jij bent toch van plan psychologie of zoiets te studeren als ik het goed heb.....weet je dat me dat heel bang maakt :-?

Volgs mij ben je een soort aCampo....alleen dan andersom he....

groetjes

Mara
Plaats reactie