Vrolijk oud worden

Algemeen

Moderator: Moderators

Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Vrolijk oud worden

Bericht door Frederique_ »

Hallo,

N.a.v. een column in de GayKrant werd ik gewezen op de site www.vrolijkoudworden.nl . Hier kunnen homo's, lesbo's, bi's en transgenders (jaja) van 50 jaar en ouder een vragenlijst invullen over hun wensen voor latere woonvoorzieningen.

Let op: bij de homepage wordt alleen over homoseksuelen gepraat, onder "informatie" staat dat ook wij uitgenodigd worden te reageren. Volgens de column in de GayKrant kan dit nog t/m 31 maart.

Uit de column van Rob Tielman in de GayKrant: "Uit eigen ervaring weet ik dat veel homo/lesbische ouderen niet willen nadenken over hun levenseinde. Dat heeft in het verleden tot veel ellende geleid omdat vaak onverwacht er uiteindelijk geen keuzemogelijkheden meer zijn. Het is daarom erg belangrijk om wel na te denken over toekomstige woonvoorzieningen. Laat uw stem horen!" Ik denk dat hetzelfde geldt voor transgenders in de breedste zin van het woord.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
AM_ber_79
Forumdiva

Bericht door AM_ber_79 »

50 plus? Dan hoef ik niet mee te doen. Levenseinde? Ach, ooit gaan we allemaal dood. Ik zeg altijd:leef alsof vandaag je laatste dag is, je weet nooit of je er morgen nog bent.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Als je nog geen 50 bent, dan is het bericht gewoon niet voor jou. Is het misschien mogelijk om dan ook gewoon niet te reageren?

Weet je, ik heb met een aantal mensen gesproken. Onder meer met een transman, die me vertelde dat het HOOGnodig tijd wordt om met verpleeghuizen en bejaardentehuizen te praten. Als transmannen gewassen worden en werknemers van een bejaarden- of verpleegtehuis hebben nog nooit de piemel van een transman gezien... Als je weet hoe die piemels er een jaar of wat geleden uitzagen, dan was dat -echt- niet als een piemel.

Ik kan me voorstellen dat daar meer aandacht voor nodig is.

Ik sprak ook ooit eens met een travestiet die naar het bejaardentehuis toe zou gaan. De man was bang. Zouden ze hem begrijpen? Zou hij nog steeds in travestie -kunnen- gaan?

Ik kan me voorstellen dat daar meer aandacht voor nodig is.

Ja, jij hebt (gezien de "79" in je naam) de leeftijd om je nog geen zorgen te maken. Daarom is het ook een onderzoek onder 50+. Maar het zou je echt sieren om dan ook niet te reageren. Vind je ook niet?

Groetjes,

Frederique
... zat van de one-liners met een zwart/wit inhoud
AM_ber_79
Forumdiva

Bericht door AM_ber_79 »

Frederique_ schreef: Ja, jij hebt (gezien de "79" in je naam) de leeftijd om je nog geen zorgen te maken. Daarom is het ook een onderzoek onder 50+. Maar het zou je echt sieren om dan ook niet te reageren. Vind je ook niet?
Het feit dat ik nog geen 50 ben (ben jij dat dan wel?) wil nog niet zeggen dat ik niet nadenk over leven, sterven, oud worden, etc. Of mag jij, als oog niet 50jarige, wel n topic hier over starten maar een andere niet 50plusser niet reageren? Dit bevestigd wel n beeld dat ik heb. Maar die laat ik maar achterwege.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Nee, ik ben ook nog geen 50, maar ik zie wel het nut van zo'n onderzoek.
Jij duidelijk niet, gezien je eerdere bericht. En daarom bagetaliseer je met je bericht direkt alles wat je niet ziet, maar wat er wel degelijk -wel- is. En ik vind dat je daar het initiatief daar ernstig mee tekort doet.
Dat maakte me dus ook kwaad.

Groetjes,

Frederique
ik ben hier niet meer
Forumdiva

Bericht door ik ben hier niet meer »

AM_ber_79 schreef:Het feit dat ik nog geen 50 ben (ben jij dat dan wel?) wil nog niet zeggen dat ik niet nadenk over leven, sterven, oud worden, etc. Of mag jij, als oog niet 50jarige, wel n topic hier over starten maar een andere niet 50plusser niet reageren? Dit bevestigd wel n beeld dat ik heb. Maar die laat ik maar achterwege.
Wat je doet Amber is reageren om maar te reageren, en dan heb je het bij andere over one-liners. Wat je zegt hoeft niet altijd iets toe te voegen, maar als je niks te zeggen hebt, wat heeft reageren dan voor nut ?
AM_ber_79
Forumdiva

Bericht door AM_ber_79 »

Jups...en jij weet t, zoals altijd, weer beter. Ik geef je gelijk, ik geef er geen zak om. Nu tevreden? :lol: :lol: :evil:
AM_ber_79
Forumdiva

Bericht door AM_ber_79 »

Nannette schreef: Wat je doet Amber is reageren om maar te reageren, en dan heb je het bij andere over one-liners. Wat je zegt hoeft niet altijd iets toe te voegen, maar als je niks te zeggen hebt, wat heeft reageren dan voor nut ?
En wat voor nut heeft dit dan mbt het topic? Geef dan zelf het goede voorbeeld. Nee, ik reageer niet om het reageren,want dan zou ik op alles wel kunnen gaan reageren. En dat is nu net iets wat ik niet doe.
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

AM_ber_79 schreef:Nee, ik reageer niet om het reageren,want dan zou ik op alles wel kunnen gaan reageren. En dat is nu net iets wat ik niet doe.
Wat was dan de toevoegende waarde van je bericht mbo dit topic Amber :roll:

Vind jij, dat 50++ zich geen zorgen hoeven te maken hoe het straks in het verpleegtehuis aan toe gaat gaan :roll:
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
janette
dagelijks aanwezig

Bericht door janette »

Spijker op de kop !!!! En dit bedoelde ik dus eerder met nare mensen ! Bij jullie moet alles wat er gezegd wordt alleen maar een toegevoegde waarde hebben. Kunnen jullie dan nooit eens lachen...Dit bedoelde ik met levensvreugde...

een topic openen en dan alleen maar de reacties verwachten die je zelf voor ogen hebt

Amber doe het voor mij...hou je satire..Het enige leven in deze zure brouwerij....dat siert je...iemand de mond snoeren daarentegen is weer niet zo sierlijk Frederique!
janette
dagelijks aanwezig

Bericht door janette »

trouwens frederique...4127 berichten.....

zijn dat allemaal wijze levenslessen?

of zou daar ook af en toe een misser tussenzitten?
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

't Uurlijk kunnen we lachen! God, wat heb ik gelachen toen mijn opa in het verpleegtehuis zat. Hij wist niet meer goed waar hij was, en liep met zijn scheerspullen en zijn zangbundel via de nooduitgang naar huis toe. Urenlang heeft hij door de stad gelopen omdat hij gewoon niet wist welke weg naar zijn boerderij (waar hij al zeker 30 jaar niet woonde) toe leidde.

Ja, het leven zit vol lol.

Gelukkig waren er mensen in dat verpleegtehuis die hem, als een zielig hoopje mens, weer liefdevol apart namen. Om hem te vertellen dat dit nu zijn huis was.

God, er wordt wat afgeleden in die verpleegtehuizen. Reden te meer om in ieder geval er voor te zorgen dat het begrip dat er in die tehuizen zit uitgebreid wordt met begrip voor transgenders - in welke vorm dan ook.

Maar als je lol zoekt kun je vast overal wel lol in zien. Zelfs in een verpleegtehuis. Zelfs in een serieuse thread om de mensen die er in zitten of die er in komen te zitten (misschien wel jij?) in betere omstandigheden daar te laten zitten. Zodat ze niet in verwarring naar huis trekken omdat ze in het tehuis geen mogelijkheid voor travestie zien. Om maar iets te noemen...

En nee, Janette, ik heb geen zin in flame-wars of persoonlijke aanvallen. Ik houd het liever serieus in een serieuze thread.

Groetjes,

Frederique
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

janette schreef:Kunnen jullie dan nooit eens lachen...Dit bedoelde ik met levensvreugde...
Toch, kan ik.....doe het trouwens best vaak.....hoezo... :roll:

Nu ook hoor :wink:
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
janette
dagelijks aanwezig

Bericht door janette »

Alweer heel zwart-wit bekeken!! Het gaat om lol in het algemeen...Ik zie hier nog niemand lachen om bejaarden in een bejaarde tehuis. In dit specifieke geval ging het me eigenlijk meer om de de toegevoegde waarde die jij verwacht en die je meet volgens jouw eigen maatlat. Als jij gaat vertellen wie en op welke manier er gereageerd mag worden op een door jou geopend topic kun je nog lachen.....echt lachen !!!
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

~zucht~

Als jij niet uit jezelf snapt op welke topics je wel/niet serieus wordt geacht te reageren houdt het -heel- snel op.

Groetjes,

Frederique
Plaats reactie