Transseksueel weggepest

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
AM_ber_79
Forumdiva

Transseksueel weggepest

Bericht door AM_ber_79 »

Transseksueel weggepest uit Utrechtse wijk

Een transseksueel is weggepest uit de wijk Zuilen in Utrecht. Dat heeft burgemeester Aleid Wolfsen van Utrecht vrijdagavond gezegd in het programma Pauw en Witteman. Uit de wijk zijn al eerder mensen weggepest vanwege hun seksuele geaardheid.

Jongeren krasten onder andere beledigende teksten in de voordeur van de vrouw. Het zou gaan om een groep van dertig tot veertig jongeren van Marokkaanse afkomst. Wolfsen sprak zijn afschuw uit over het wegpesten van de vrouw.

Eerder vertrok onder anderen een lesbisch stel omdat het zich in de wijk bedreigd voelde. Naar aanleiding hiervan zijn maatregelen genomen, zoals het aanbrengen van „technische voorzieningen” om de jongeren scherper in de gaten te kunnen houden. Utrecht zet ook extra toezichthouders in.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/3686 ... est__.html
ik ben hier niet meer
Forumdiva

Bericht door ik ben hier niet meer »

Dit haalt dan de landelijke pers, maar het gebeurt vaker. Een vriendin van mij is ook weggepest uit haar vorige woning in Spijkenisse. Ik zou weleens willen weten hoe vaak het gebeurt. Vaak wordt dit soort discriminatie amper aangepakt. Is het de opvoeding, of ze denken er nu eenmaal zo over. Ik heb dan zoiets van, moet je niet in Nederland willen wonen. Of je aanpassen aan wat in Nederland kan, en anders ......(dat anders mag iedereen zelf weten, ik weet het niet). Maar het rare is als je tegen hun iets terugzegt wat ook discriminerend is ben jij de dader opeens, en hun niet meer.
Het zijn wel bijna altijd Marokkaanse jongeren valt mij op, of ze zitten erbij.

Een groot aantal jaren geleden is er in Gouda een transseksueel zelfs in de brand gestoken, letterlijk. Ze heeft het uiteindelijk niet overleefd. Nooit gehoord wat er met de daders gebeurd is.
mireille
Eredivisie

Bericht door mireille »

Ik word een beetje verdrietig dat een poldertaliban in Nederland mogelijk blijkt te zijn...
Still hacking my gender anyway ¯\_(ツ)_/¯ Ried mai blåg!
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Als je dit soort zaken overkomt, meldt het dan bij de politie en geef duidelijk aan dat het om transgender-gerelateerd geweld gaat. Hate-crimes kunnen worden bestraft met 25% meer straf dan niet-hate-crimes. Bovendien zorg je er voor dat het landelijk zichtbaar wordt hoe vaak het voorkomt.

Bron: Matthieu Hamelaar bij de presentatie van Transgender Netwerk Nederland.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
AM_ber_79
Forumdiva

Bericht door AM_ber_79 »

Frederique_ schreef: Hate-crimes kunnen worden bestraft met 25% meer straf dan niet-hate-crimes.
Maar wat heb je er aan als het een groep van 30-40 jongeren is dat jou lastig valt? Zolang de politie die gasten niet oppakt, kunnen ze ook niet opgepakt worden.

Misschien is het een idee om bv nauwer samen te werken met organisaties die homosexualiteit bij moslims bespreekbaar maakt? Of zelf een organisatie op te richten? Of heeft iemand anders nog ideetjes hoe je T bespreekbaar maakt bij mensen die om wat voor reden dan ook hier, blijkbaar,agressief tegenover staan? En dan denk ik niet alleen aan moslims, ook aan christenen,neo nazis,etc.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Als je geweld tegen jou niet meldt zal de politie ook niet optreden.
Ik ben er helemaal voor om samen met homo-organisaties de scholen in te gaan. Naar mijn ervaring vormen met name jongeren van 12-15 jaar het grootste probleem.

Enige probleem is: waar haal ik de tijd vandaan?

Wie zich aan wil melden: vraag eens bij een COC bij jou in de buurt of men dit soort zaken doet en dat je dan graag meegaat.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Monica Dreamgirl
ForumFan

Bericht door Monica Dreamgirl »

Hoi,

Amber 79 schreef:
Misschien is het een idee om bv nauwer samen te werken met organisaties die homosexualiteit bij moslims bespreekbaar maakt? Of zelf een organisatie op te richten?
Die organisatie is er, nl. TNN (Transgender Netwerk Nederland) op 20 maart officieel aan de wereld voorgesteld. We werken nauw samen met onder meer het COC. Een van de dingen die we gaan doen is een lesprogramma ontwikkelen voor scholen om ons soort mensen bespreekbaar te maken. De bedoeling is dat dat er in 2010 is.

Natuurlijk moet je altijd aangifte doen, maar als de politie vervolgens te weinig doet en je je genoodzaakt ziet te vluchten dan moeten we meer doen. Op naar de politiek, dus. Doet TNN ook.

groetjes,

Monica
Ik ben mezelf.
Heidii
ff weer wat posten

Bericht door Heidii »

Trieste zaak. Duidelijk gevolg van de algehele verloedering van dit land.
~Hay-di
Joyy
Forumdiva

Bericht door Joyy »

dat lijkt me wat overdreven op basis van 1 , ok zo je wilt, enkele gevallen

keihard terugslaan ben ik geneigd te zeggen maar das niet zo eenvoudig
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Vroeger had je de Hells Angels 1000 Gulden gegeven en de zaak was opgelost.....de politie is toch veelste laf en doet toch niks.....never ever, dat ik met een dergelijke probleem naar de stomme politie ga.....dat zijn maar geldgeile bonnetjesschrijver.....

....onze grootste koffieshop in town wordt bvb door de Hells Angels heel representatief in de gaten gehouden.....alles rustig, iedereen tevreden en de politie heeft echt geen werk in die zone.....un soort marokkaanse reljeugd kom je daar heel zeker niet tegen.....wel, deze koffieshop is de plaatslijke goudmijn, de omzet is gigantisch.....juist om die redenen is het ook noodzakelijk een fatsoenlijke toezicht te houden, ook ligt juist die koffieshop midden in de stad, die sowieso al met tig cameras in de gaten gehouden wordt.....vind ik het idee, sommige taken aan de juiste mensen over te laten, een goeie....

.....zo verkeert zijn die motorclubgasten namelijk niet hoor.....een hele goeie vriendin van mij haalden ze eens netjes van die ene rare pooier weg, gaven haar een lening, zij bouwde zich een eigen studio op en betaalde netjes trug met een acceptabele rente en zij was vrij....ik vond dit een geslaagde actie.....er zijn echt zaken, daar hoort geen politie aan te pas te komen.....een klinische steriele politiestaat is een illusie en zeker de verkeerde weg.....
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
janette
dagelijks aanwezig

Bericht door janette »

Heidii schreef:Trieste zaak. Duidelijk gevolg van de algehele verloedering van dit land.
Dit soort incidenten zijn zeker triest, maar al met al denk ik dat we echt wel blij kunnen zijn in Nederland. stel je voor dat je als T in Amerika woont.
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

janette schreef:Dit soort incidenten zijn zeker triest, maar al met al denk ik dat we echt wel blij kunnen zijn in Nederland. stel je voor dat je als T in Amerika woont.
....of in Jamaica :roll:
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
AM_ber_79
Forumdiva

Bericht door AM_ber_79 »

Ach, he ophouden in bepaalde kringen heeft ook zo zijn voordelen. Ik heb de hells angels niet nodig, ik ken andere mensen die hetzelfde kunnen doen :wink:
Petra v
ForumFan
Contacteer:

Bericht door Petra v »

janette schreef:
Heidii schreef:Trieste zaak. Duidelijk gevolg van de algehele verloedering van dit land.
Dit soort incidenten zijn zeker triest, maar al met al denk ik dat we echt wel blij kunnen zijn in Nederland. stel je voor dat je als T in Amerika woont.
.... Of een T* in Marokko..... :roll:
Ja dat klopt wel, wat je zegt, maar dit is NEDERLAND.
Natuurlijk juist dat het in Nederland zo goed zou kunnen is het des te erg dat onze Nederlandse maatschappij zo ongelofelijk onderuit wordt gehaald. Buitenlandse ellende / gedrag? Oprotten! Ga dan naar een land waar dat de norm is. En wie zijn er hier mee bezig Nederland een stuk buitenland te maken? Het laffe politiek. "We zinken we zinken", maar geen gezagvoerder die de gaten stopt, en niemand die een emmer pakt.

Er zal eerst een honderd tal criminele Marokkanen of wat voor achtergrond de crimis hebben vermoord in een veld gevonden moeten worden eer dat heel Nederland wakker wordt en roept, maar het is nu tijd om een halt te roepen aan al dat verloedering. :evil: Die criminelen spelen eigen rechter, dat zouden nu maar eens wij Nederlanders moeten doen. Geen wenselijke ontwikkeling maar als dat heel NEDERLAND wakker schud, ........ :roll: :-?

Stop de gaten, zet de pompen aan, maar roep niet "schip verlaten". :roll: GRRRRRRRR

Even leek het dat er steeds meer acceptatie, openheid kwam voor oa de T* groep. En ook voor de homo's, maar ook die zijn nog doelwit. Echter het is steeds vaker dat vooral mensen met een ( bepaalde ) buitenlandse afkomst.... achtergrond, die niet alleen hun denkwijze van daarginds hanteren, maar ook menen dat zij heer en meester in dit land zijn en vrij zijn te handelen. Als ze zo graag zo willen denken en handelen, ROT OP, ga morgen terug naar daar waar dat normaal is. Daar is geen plaats voor in Nederland. Maar wie van de politiek durft nu dit aan te pakken? Laat ons nu dan maar diegene die dat durft ook steunen. En al de andere "ja maar" zeikerds hun bek houden. Dit loopt snel uit de hand als dit nog even zo door gaat. Als de Marokkaanse gemeenschap, en al de anderen die het betreft, slim is, neemt die zelf onmiddellijk toepasselijke maatregelen om een hetze tegen hen te voorkomen. Anders is het "raus der mit", en daar zitten we hier niet op te wachten.

Ik heb geen behoefte om anderen te moeten gaan haten, het leven is al moeilijk genoeg, en ook ik wil net zo veilig als ieder ander in Nederland leven en over straat kunnen gaan. Bang ben ik niet, waakzaam en in de steek gelaten en ongerust door de toenemende verbuitenlandsing in negatieve zin dan, wel.

:evil: :roll:

Gelukkig is het leven buiten bovengenoemde nog wel normaal te noemen en is er zo veel om van te genieten. :D

Petra v.

Ps. Natuurlijk is niet iedere buitenlander crimi, is niet iedere moslim of welk andere geloof een rare mens, integendeel. Maar helaas komt er steeds meer ellende uit een bepaalde hoek. En niet aan de voorheen Nederlandse leven norm aangepast, dan mag er gerust naar verwezen worden. Dat wij gediscrimineerd worden, betekent dan ook niet dat wij zelf in de val moeten vallen om zelf te gaan discrimineren.
Man, man wat is het fijn een vrouw te zijn.....
AM_ber_79
Forumdiva

Bericht door AM_ber_79 »

Petra v schreef: Ja dat klopt wel, wat je zegt, maar dit is NEDERLAND.
Dit is inderdaad Nederland. Het land dat pas sinds enkele decennia open staat voor anders denkenden en anders voelenden. Het land waar je in bepaalde plaatsen als homo niet eens voor durft uit te komen enkel omdat je bang bent wat je fijne gereformeerde buurman. Het land waar mensen om gewetensbezwaren (lees: christelijke dogma's) homoseksuelen mag weigeren te trouwen. Welkom in het land waarin je door anderen uitgescholden wordt voor homo,k*nkerlijder of nog erger omdat je n rok aan hebt. En dat zijn echt niet alleen de Marokkanen. Integendeel, ik heb eigenlijk nooit last van ze gehad. En dat met een moskee op 50meter afstand. De enigen die mij dwars zitten, zijn conservatieve christenen. Met name mn eigen ouders.
Plaats reactie