Hoe reageer jij op nare reacties van mensen op straat?
Moderator: Moderators
-
- dagelijks aanwezig
- Contacteer:
Het blijft vervelend; negatieve reacties van mensen op straat. Het overgrote deel komt (bij mij) van jongeren.
Om nog preciezer te zijn; allochtone jongeren. En dan zowel van jongens en de meisjes.
Hoe reageren jullie hierop? Hoe gaan jullie hier mee om?
Ik verplicht mijzelf om het hoofd omhoog te houden, en gewoon oogcontact te maken.
Ik ga mezelf niet als een bang vogeltje verstoppen.
Wanneer ik een groep jongeren nader, zal ik ook nooit een zijstraat kiezen of een toevallige winkel induiken.
Er dwars doorheen, en kort oogcontact maken.
Ik merk dat het maken van kort oogcontact in de meeste gevallen al voldoende is, om te laten merken dat ze bij mij geen rottigheid hoeven te veroorzaken.
Discussies ga ik aan. Vaak loopt het direct uit op ordinaire woordkeus en puberale voorstellen.
Hier reageer ik op, door te zeggen dat ik twijfel aan hun intelligentie, en ze met serieuze vragen altijd mogen terug komen.
Wat doen jullie in vervelende situaties?
Om nog preciezer te zijn; allochtone jongeren. En dan zowel van jongens en de meisjes.
Hoe reageren jullie hierop? Hoe gaan jullie hier mee om?
Ik verplicht mijzelf om het hoofd omhoog te houden, en gewoon oogcontact te maken.
Ik ga mezelf niet als een bang vogeltje verstoppen.
Wanneer ik een groep jongeren nader, zal ik ook nooit een zijstraat kiezen of een toevallige winkel induiken.
Er dwars doorheen, en kort oogcontact maken.
Ik merk dat het maken van kort oogcontact in de meeste gevallen al voldoende is, om te laten merken dat ze bij mij geen rottigheid hoeven te veroorzaken.
Discussies ga ik aan. Vaak loopt het direct uit op ordinaire woordkeus en puberale voorstellen.
Hier reageer ik op, door te zeggen dat ik twijfel aan hun intelligentie, en ze met serieuze vragen altijd mogen terug komen.
Wat doen jullie in vervelende situaties?
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Kop omhoog houden, niets terugzeggen en doorlopen.
Ook bij autochtone jongeren heb ik dit soort reacties trouwens wel gehad. Het feit dat allochtone groepen vaak veel groter zijn maakte ze wel wat angstaanjagender.
Overigens komen dit soort situaties na mijn hormoongebruik (januari 2008) niet meer voor. Er zijn nog steeds mensen die me nakijken, maar dat is wat anders dan uitgescholden worden.
Sterkte en groetjes,
Frederique
Ook bij autochtone jongeren heb ik dit soort reacties trouwens wel gehad. Het feit dat allochtone groepen vaak veel groter zijn maakte ze wel wat angstaanjagender.
Overigens komen dit soort situaties na mijn hormoongebruik (januari 2008) niet meer voor. Er zijn nog steeds mensen die me nakijken, maar dat is wat anders dan uitgescholden worden.
Sterkte en groetjes,
Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
- Irene
- ForumDiva 3000
- Contacteer:
Ik heb daar de laatste jaren eigenlijk helemaal geen last meer van, maar mocht het gebeuren, zou ik gewoon doorlopen en de roepers negeren. Ik heb wel eens het idee, dat als je er niet meer bang voor bent het ook niet meer gebeurt, want dat soort figuren heeft daar blijkbaar een hele fijne neus voor.
Irene
Irene
Kleine stapjes
-
- dagelijks aanwezig
- Contacteer:
Lieve Frederique, bedankt voor je reactie.
Als ik heel eerlijk moet zijn, zijn de negatieve reacties die ik krijg, toch echt alleen van allochtone jongeren.
Natuurlijk krijg ik ook reacties van autochtone jongeren!!! Maar die zijn heel onschuldig, soms zelfs grappig.
Tijdens de afgelopen "Koninginne-Nach" nog, raakte ik verzeild in een grote groep autochtone jongens; "Hee! Jij bent een kerel! Flex man!"
En voor de eerlijkheid; tref ik een allochtoon in zijn uppie; dan zijn ze beleefd en rete nieuwsgierig, zijn vaak zelfs geinterresseerd in sex.
Maar tref je ze in een groep...; dan worden ze het slachtoffer van hun eigen macho cultuur.
Als ik heel eerlijk moet zijn, zijn de negatieve reacties die ik krijg, toch echt alleen van allochtone jongeren.
Natuurlijk krijg ik ook reacties van autochtone jongeren!!! Maar die zijn heel onschuldig, soms zelfs grappig.
Tijdens de afgelopen "Koninginne-Nach" nog, raakte ik verzeild in een grote groep autochtone jongens; "Hee! Jij bent een kerel! Flex man!"
En voor de eerlijkheid; tref ik een allochtoon in zijn uppie; dan zijn ze beleefd en rete nieuwsgierig, zijn vaak zelfs geinterresseerd in sex.
Maar tref je ze in een groep...; dan worden ze het slachtoffer van hun eigen macho cultuur.
-
- dagelijks aanwezig
- Contacteer:
Lieve Irene,Irene schreef:Ik heb daar de laatste jaren eigenlijk helemaal geen last meer van, maar mocht het gebeuren, zou ik gewoon doorlopen en de roepers negeren. Ik heb wel eens het idee, dat als je er niet meer bang voor bent het ook niet meer gebeurt, want dat soort figuren heeft daar blijkbaar een hele fijne neus voor.
Irene
Hier heb je helemaal gelijk in!
Zelfvertrouwen straal je uit! En dan merken ze echt.
Negatieve reacties zwakken dan enorm af.
- mireille
- Eredivisie
Ik negeer ze, denk er eigenlijk niet eens bij na.... Dit kan ik doen doordat ik tot nu toe alleen maar positieve ervaringen heb met het over straat lopen, en dat draagt best wel bij aan je zelfvertrouwen en hoe je opgaat in de omgeving. Uiteraard helpt de makeup kwast ook mee
Still hacking my gender anyway ¯\_(ツ)_/¯ Ried mai blåg!
- anjatheefee
- ForumFan
Ik heb het een keer gehad op straat. Ben gewoon doorgelopen en heb er niet op gereageerd. Dat was ook de enige keer gelukkig.
- Mara
- ForumDiva 2000
- Contacteer:
Ik reageer net zo raar op mijn manier trug....vooral oosteuropianen zijn niks gewent en kunnen niet omgaan met mensen als wij....maar dat zeg ik hun recht in het gezicht hoor....en dan bedoel ik nog niet eens de jongens....nee ook de vrouwen kennen geen fatsoen en dan leren ze mij kennen...har-har
Geen Seks Met Nazis --> hier niet op klikken <--
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Ach... Waarom zo onvriendelijk...
Ik houd van musea, ik was vandaag in de Hermitage in Amsterdam. Daar was een man die meer interesse voor mij had dan in de tentoonstelling: hij stond me openlijk (op minder dan een meter afstand) zeker 2x aan te staren. En dan snel wegkijken als ik zijn interesse opmerk. Ik kan daar wel om glimlachen. Zolang ze geen vervelende opmerkingen maken of op andere manieren vervelend worden vind ik dit soort situaties ook nog wel grappig...
Groetjes,
Frederique
Ik houd van musea, ik was vandaag in de Hermitage in Amsterdam. Daar was een man die meer interesse voor mij had dan in de tentoonstelling: hij stond me openlijk (op minder dan een meter afstand) zeker 2x aan te staren. En dan snel wegkijken als ik zijn interesse opmerk. Ik kan daar wel om glimlachen. Zolang ze geen vervelende opmerkingen maken of op andere manieren vervelend worden vind ik dit soort situaties ook nog wel grappig...
Groetjes,
Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
- Mara
- ForumDiva 2000
- Contacteer:
Op nare reacties een nare reactie....en op gewone mensen, die op een vriendelijke manier geïnteresseerd zijn, geef ik ook op een net zo'n nette manier uitleg....Frederique, geloof maar....ik kan een heel gezellig iemand zijn hoorFrederique_ schreef:Ach... Waarom zo onvriendelijk...
Ik maak het dagelijks mee, dat mensen gewoon in mij geïnteresseerd zijn en dan wel heel vaak in die trend van, dat ze onder de indruk zijn, dat un vrouw op een internationale truck zit....dat kennen ze hier niet in Italië....en daarbij zijn we nu al vier vrouwen bij Roelofs....okee, ene gaat binnenkort weg, ene gaat over een paar maanden weg, ze heeft haar eigen truck gekocht....maar ik blijf dus niet alleen, sinds twee weken is weer een bloedjong en mooi meid bij ons begonnen....
En btw, schans te hebben is iid leuk Frederique....soms lastig, maar vaak dus ook leuk...misschien vond die meneer museumsbezoeker je gewoon leuk...ik heb het vaak genoeg, dat mannen me hun telefoonnummer willen geven hoor....of ze vragen of ik 's avonds nog in town ben of zo....het streelt gewoon mun vrouwelijke ego....
Groetjes vanuit Bari
Mara
Geen Seks Met Nazis --> hier niet op klikken <--
- KirstenHershe
- ForumFan
- Contacteer:
Welke mensen?
Ach, ik laat mensen (nouja mensen?!) die nare opmerkingen geven voor wat ze zijn en denk bij mezelf 'het moest jou of een dierbaar persoon maar eens overkomen'. Eens kijken of jij dan nog hetzelfde zou reageren.
-Kirsten
xoxo
Ach, ik laat mensen (nouja mensen?!) die nare opmerkingen geven voor wat ze zijn en denk bij mezelf 'het moest jou of een dierbaar persoon maar eens overkomen'. Eens kijken of jij dan nog hetzelfde zou reageren.
-Kirsten
xoxo
Um zu wissen, wohin man will, muss man wissen woher man kommt
Zin een fotoshoot? Contacteer me via email of PB!
SeventiesPhotography
SeventiesPhotography
Soms geven mensen n reactie omdat ze denken iets te zien. Op t moment dat je dan reageert, weten ze t zeker. Buiten dat zegt t iets over degene die iets zegt/doet dan over jou. Ik reageer er niet op en loop rustig door.
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.
Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
-
- dagelijks aanwezig
Het beste is ook een of andere zelfverdedigingssport te kunnen,dit is altijd makkelijk in penible situaties,we trekken ook mensen aan die uit op sexueel getinte avonturen uit zijn.
Ooit eens meegemaakt, in Haarlem in een nachtclub,2 waarschuwingen en dan doet het zeer:)
Degene zal mij nooit meer lastigvallen.
Ooit eens meegemaakt, in Haarlem in een nachtclub,2 waarschuwingen en dan doet het zeer:)
een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
- KirstenHershe
- ForumFan
- Contacteer:
Pepperspray oid is ook steeds handig tijdens noodsituaties.antoinette41 schreef:Het beste is ook een of andere zelfverdedigingssport te kunnen,dit is altijd makkelijk in penible situaties,we trekken ook mensen aan die uit op sexueel getinte avonturen uit zijn.
Um zu wissen, wohin man will, muss man wissen woher man kommt
SeventiesPhotography
SeventiesPhotography