Epileren gezichtshaar

Wat trek jij aan, hoe laat jij jezelf zien en waar haal je je kleding

Moderator: Moderators

joandelynn
Eredivisie

Bericht door joandelynn »

Robijntje schreef: Wat kost dat?

Waarom moet er zoveel tijd tussen de behandelingen zitten?

Werkt het ook bij redelijk licht blond gekleurde haren?

En als het permanent is? Waarom zijn er dan meerdere behandelingen nodig?
De prijzen verschillen van salon tot salon. Ik betaal zelf ongeveer 145 Euro per behandeling. Ik ga zelf naar Korpos in Den Haag (voor jou dus denk ik ook een interessante salon). Korpos is niet de goedkoopste (ik geloof dat iemand in Amsterdam een veel goedkoper adres had?), maar ze behandelen vrij veel transgenders waardoor het personeel daar ook op hele leuke wijze met ons omgaat. Ik vond het zelf in ieder geval heel fijn om door hen meteen als vrouw te worden gezien en behandeld, ook al was ik er nog gewoon als 'man'. En omdat ze er zo betrokken zijn bij het transitie-proces kunnen ze je ook allerlei andere tips geven. Wat dat betreft hebben mijn bezoekjes daar ook een therapeutisch effect.

Bij licht blond gekleurde haren werkt het voor zover ik weet niet (of niet zo goed). Maar hoe blond ben je precies? Baardharen willen nog wel eens donkerder zijn dan je hoofdhaar. Als laser niet werkt voor jou zal je denk ik toch over moeten gaan op elektrische epilatie.

Er zijn meerdere behandelingen nodig omdat je haar in fases groeit. Alleen als de haarwortel nog vast zit in het zakje kan je met laser de haar voorgoed uitschakelen. Omdat de haren nooit allemaal tegelijkertijd in dezelfde fases zitten heb je meerdere behandelingen nodig. Dit verschilt van persoon tot persoon. Helemaal weggaan doet het dan ook nooit, maar je kan b.v. eerst beginnen met laseren om het flink uit te dunnen en dan later verder gaan met elektrische epilatie om de restanten weg te halen. Overigens merk je al wel effect nadat je een paar behandelingen hebt gehad hoor, ondanks het feit dat de nieuwe lichting haren bij mij inmiddels is gaan groeien is het lang zo erg niet meer als het vroeger was.

De reden dat ik tot het najaar moet wachten voor de volgende behandeling is omdat pigment ook kan verbranden door de laser. Daarom behandeld men alleen 's winters als je niet bruin bent (en ook dan moet je met een sunblock van factor 20 blijven rondlopen om verkleuring zoveel mogelijk tegen te gaan). In het algemeen geldt, hoe lichter je bent en hoe sneller je verbrand, hoe eerder je in het najaar met de behandeling kan beginnen. Op de site van Korpos staat wel meer achtergrondinformatie hierover.
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden
- Bhagavad Gita, oude Indiase yogatekst.
KirstenHershe
ForumFan
Contacteer:

Bericht door KirstenHershe »

Robijntje schreef:
joandelynn schreef:
Kirsten Hershe schreef: heb mijn tweede laserbehandeling
net achter de rug en da's de enige manier om je baardgroei permanent
te laten verdwijnen.
Ja, maar helaas moet je ook daar geduld voor hebben. De nieuwe lichting haren komt er bij mij al weer aan en pas in het najaar kan er weer gelaserd worden :(
Wat kost dat?

Waarom moet er zoveel tijd tussen de behandelingen zitten?

Werkt het ook bij redelijk licht blond gekleurde haren?

En als het permanent is? Waarom zijn er dan meerdere behandelingen nodig?
Ken de tarieven voor Nederland niet maar ik heb rond de negentig (90)
euro betaald bij Carpe in Antwerpen en tussen de eerste en tweede behandeling zaten slechts 7 weken.

Verder heeft joandelynn al jou vragen reeds beantwoord.

Liefs,
Kirsten
Um zu wissen, wohin man will, muss man wissen woher man kommt
Zin een fotoshoot? Contacteer me via email of PB!
SeventiesPhotography
Saartje
Eredivisie

Bericht door Saartje »

joandelynn schreef: De prijzen verschillen van salon tot salon. Ik betaal zelf ongeveer 145 Euro per behandeling. Ik ga zelf naar Korpos in Den Haag (voor jou dus denk ik ook een interessante salon). Korpos is niet de goedkoopste (ik geloof dat iemand in Amsterdam een veel goedkoper adres had?),
ipl iets van 60 euro, diodelaser is iets van 110 euro, als je een kaart neemt.
joandelynn schreef: maar ze behandelen vrij veel transgenders waardoor het personeel daar ook op hele leuke wijze met ons omgaat. Ik vond het zelf in ieder geval heel fijn om door hen meteen als vrouw te worden gezien en behandeld, ook al was ik er nog gewoon als 'man'. En omdat ze er zo betrokken zijn bij het transitie-proces kunnen ze je ook allerlei andere tips geven. Wat dat betreft hebben mijn bezoekjes daar ook een therapeutisch effect.
De salon waar ik ga behandeld, uiteraard!?, ook heren.
Bij mijn intake werd me al meteen duidelijk dat de prijs voor mij van de dames prijslijst kwam. :D
Ik vertelde het en werd aangekeken zo van "ja en? ik ben niet blind ofzo..."
Dat was best grappig...
Degenen die mij tot nu toe behandeld hebben waren ook erg relaxed.
De laatste (soprano bedienster) geeft ook tips en praat over andere transen die ze als klant heeft (had).
Wel zo prettig...

Ik moet er zo naar toe voor, voorlopig, de laatste keer.
Men run on testosterone, women on toblerone.

Jo Brand
Plaats reactie