Volkskrant.

Algemeen

Moderator: Moderators

Elsa
Forumdiva

Volkskrant.

Bericht door Elsa »

Dit staat vandaag in de volkskrant:

Dit las ik in de Volkskrant van vandaag

Bh voor mannen succes in Japan

Waarom zouden enkel vrouwen een bh dragen? Een Japans online lingeriebedrijf verkoopt bh's voor mannen en dat is een succes. De bh is in mum van tijd het best verkochte artikel in de categorie mannenondergoed geworden. Sinds de lancering twee weken geleden heeft het bedrijf al meer dan 300 bh's verkocht. Het prijskaartje van de mannenbh bedraagt 24 euro (2,800 yen). "Het geeft een fijn strak gevoel, het voelt goed", getuigt een van de kopers die de bh discreet onder zijn hemd draagt. Volgens de verkoper kunnen heteroseksuele mannen zich dankzij de bh beter in vrouwen inleven. Ze zouden daardoor zachter en zorgzamer worden. "Ik denk dat mannen meer en meer geïnteresseerd zijn in bh's. Sinds de lancering horen we van klanten dat ze hier al lang zaten op te wachten." De bh is verkrijgbaar in zwart, wit en roze.

http://www.japanprobe.com/?p=7415

Zou het echt zo werken?? groetjes elsa
Dorothy
ForumFan

Bericht door Dorothy »

Volgens mij zijn er veel meer latente travestieten dan in het algemeen wordt aangenomen.
Nu het min of meer 'gelegaliseerd' wordt, komen die ook uit de kast.

Aan de andere kant, wat is er gebeurd met de mannenpanty en mannenrok. Na veel ophef bij de introductie ook een stille dood gestorven, op een enkeling na.
A candle loses nothing by lighting another candle.
janette
dagelijks aanwezig

Bericht door janette »

Japan ! het ultieme referentiekader voor de rest van de wereld :lol:
joandelynn
Eredivisie

Bericht door joandelynn »

Dorothy schreef:Aan de andere kant, wat is er gebeurd met de mannenpanty en mannenrok. Na veel ophef bij de introductie ook een stille dood gestorven, op een enkeling na.
Die trends zijn inmiddels al weer door nieuwe vervangen :roll:

* Trend: mannen met diep decolleté
* Grote modehuizen steken mannen in hotpants
* Mannen durven het nu ook aan: de legging!
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden
- Bhagavad Gita, oude Indiase yogatekst.
MissViv
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door MissViv »

joandelynn schreef:Die trends zijn inmiddels al weer door nieuwe vervangen :roll:
Om nog maar even door te gaan in dat straatje:

* Manscara
* Guyliner
Groetjes, Vivian
joyke
dagelijks aanwezig

Bericht door joyke »

de man wordt vrouwelijker en de vrouw wordt mannelijker
respect komt van twee kanten
AM_ber_79
Forumdiva

Bericht door AM_ber_79 »

Heerlijk oud nieuws. De tijd dat mannen make up gingen dragen is al lang geleden (glam rock) en in Japan bestaan er al jaren panty's en bh's voor mannen. Het is komkommertijd, dan haalt men graag t stof van dit soort artikelen af :lol:
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
joandelynn
Eredivisie

Bericht door joandelynn »

Ach ja, oude mode komt steeds weer terug he, is altijd al zo geweest :)
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden
- Bhagavad Gita, oude Indiase yogatekst.
Petra v
ForumFan
Contacteer:

Bericht door Petra v »

BH's voor mannen, tja, fettisch?

Vreemd, ik ben zonder meer voor een revolutie in mannen mode, eindelijk althans voor een select individualistische groep mannen, te kunnen breken met conventie, gesteund door beschikbaarheid en redelijke prijzen door de commercie.

Maar tevens vind ik als vrouw het gevoelsmatig een inbreuk, een afvlakking van de vrouwen mode. Man blijf van onze mode af. Als vrouw geniet ik enorm van de vrouwen mode, en is het bijna heilig. Je zou kunnen zeggen het voelt als een soort van voorrecht. "er moet verschil zijn tussen vrouw en man".

Dan voel ik het nu een beetje als een inbreuk op onze mode, identiteit, als mannen tevens huidige bekende vrouwen mode kenmerken in hun kleding krijgen. Mode is constant in beweging, dat houd je toch niet tegen. Moet ook. Tenslotte hebben vrouwen broeken nu aan, en zijn er mannen die rokken willen dragen.

Ik denk dan dat het is dat zolang je je zelf kunt kleden hoe je zelf wilt en toch daarmee het verschil kan aangeven tussen vrouw en man, het geen probleem wordt. Misschien is het dan zo dat mocht een man hetzelfde aan hebben als jij als vrouw, dat jij niet meer zo opvalt, er boven uit straalt, als vrouw dan, en dat daar de clue in zit.

Gelukkig draagt niet heel de bevolking hetzelfde mode, en daarmee is een geleidelijke beweging in het mode beeld verzekerd.

Petra v
Man, man wat is het fijn een vrouw te zijn.....
MissViv
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door MissViv »

Petra v schreef:Maar tevens vind ik als vrouw het gevoelsmatig een inbreuk, een afvlakking van de vrouwen mode. Man blijf van onze mode af. Als vrouw geniet ik enorm van de vrouwen mode, en is het bijna heilig. Je zou kunnen zeggen het voelt als een soort van voorrecht. "er moet verschil zijn tussen vrouw en man".

Dan voel ik het nu een beetje als een inbreuk op onze mode, identiteit, als mannen tevens huidige bekende vrouwen mode kenmerken in hun kleding krijgen.
Dan zul je dit wel niet zo leuk vinden... ;)
Groetjes, Vivian
Petra v
ForumFan
Contacteer:

Bericht door Petra v »

:-? :roll: :wink:
Wat zou de gedachte daar achter zijn?
Het is duidelijk een MAN. En dan wel een knappe man.

Een knipoog naar mode etc kan ik wel waarderen. De foto is smaakvol gemaakt, niets mis mee.

Maar waarom een man in vrouwen kleding? Waarom zou hij dat juist doen? Kan hij niet meer concurreren met anderen en daarom een noodsprong maakt om er toch aandacht te krijgen? Ik denk als je niet weet hoe je er naar zou moeten kijken, volgens zijn gedachte, dan wat moet je er mee?
Een travestiet, transgender man in vrouwen kleding kan ik begrijpen, maar een gewone man, zonder de persoon te kennen, nee, normaal past dat niet. Maar ieder is daar vrij in. Tis ook mar net hoe je zin is, en wat je prikkelt.....:roll: :wink:

Ik ben niet tegen vernieuwing, maar zeg alleen hoe ik iets BELEEF.

Petra v.
Man, man wat is het fijn een vrouw te zijn.....
MissViv
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door MissViv »

De bedoeling of gedachte hierachter gaat mij ook boven de pet. Voor mij hoeft dit ook allemaal niet zo. Volgens mij doet 'ie het idd gewoon voor de publiciteit. ;)

Dan zie ik liever een mooie commercial, zoals die van Campari of Philishave Satinelle.
Groetjes, Vivian
AM_ber_79
Forumdiva

Bericht door AM_ber_79 »

Petra v schreef: Ik denk dan dat het is dat zolang je je zelf kunt kleden hoe je zelf wilt en toch daarmee het verschil kan aangeven tussen vrouw en man, het geen probleem wordt.
Maar zit t verschil tussen man en vrouw dan echt alleen in kleding? En heeft juist een T de behoefte aan dat verschil, zodat degene duidelijk kan laten zien dat ze n vrouw is/wil zijn? Met andere woorden: zou T nog bestaan als mannen openlijk vrouwenkleding konden dragen en andersom?
Petra v schreef: Een travestiet, transgender man in vrouwen kleding kan ik begrijpen, maar een gewone man, zonder de persoon te kennen, nee, normaal past dat niet.
Zou n man, die t fijn vind om op hoge hakken te lopen, ook travestiet genoemd kunnen worden? Of ben je enkel T (of in dit geval travestiet) als je je volledig kleedt als vrouw? Ik heb een paar keer n man zien dansen op minstens 10cm stiletto hakken en deed dat sierlijker dan menig vrouw. Ik vond dat eerlijk gezegd mooi om te zien. Zonder me daarbij gekwetst te voelen in mijn vrouw zijn.

Ik zeg: lang leve de 21ste eeuw, lang leve de diversiteit aan mensen. En lang leve t feit dat n ieder kan zijn zoals degene wil zijn! En zich ook zo kan kleden.
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Ik denk dat er best wat mensen zijn die -heel- graag eens in vrouwenkleren zouden lopen zonder daarmee direkt over een maatschappelijke grens te gaan. In die zin zou het fijn zijn als mannen en vrouwen zich vrijer zouden voelen om "elkaars" kledingstukken te gaan dragen.

Of je daarmee ook medische behandelingen tegen kunt gaan betwijfel ik.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
AM_ber_79
Forumdiva

Bericht door AM_ber_79 »

Ik heb t ook niet over medische behandelingen gehad. Waar ik op doelde is dat de grens om als man zich als vrouw te (ver)kleden blijft behouden zolang er n grens is tussen mannen en vrouwenkleding. Maar zou dat ook zo zijn als er geen verschil meer zou zijn?

Medische behandelingen blijven nodig voor hen die nodig hebben. (en die zin klinkt lekker 8) )

Plaats reactie