Genderdysforie in een oude Donald Duck

Algemeen

Moderator: Moderators

Heidii
ff weer wat posten

Genderdysforie in een oude Donald Duck

Bericht door Heidii »

Afbeelding
~Hay-di
snoopy
Eredivisie

Bericht door snoopy »

schattig !

en wat netjes gedaan... die blur over de rest en zn achternaam.

groetjes
"Ga er maar vanuit dat alleen SOMMIGE transen IRL de waarheid KUNNEN spreken..."

"ik ben een lesbo geboren in de verkeerde seksuele voorkeur"
snoopy.......en de rest is gek
janette
dagelijks aanwezig

Bericht door janette »

zeker netjes, maar om een brief in de Donald Duck gelijk onder het label 'Genderdysforie' te hangen is wel kort door de bocht.
Meisje schrijft alleen dat ze zich wil kleden als ze zelf wil, en nu staat ze op een forum van travestieten en transsexuelen.

Snoopy maakt er zelfs al gelijk "zn" achternaam van.

Dit exemplaar van de Donald Duck bij de mensen thuis heeft overigens geen blur
Madeleine.
ff weer wat posten

Bericht door Madeleine. »

Grappig,

En ik denk dat het wel meevalt met die terugvindbaarheid hoor, zo te zien is het een foto uit de jaren 80 (die walkman die erbij staat).
Waar je route in dit leven ook naartoe leidt,
vergeet geen plezier te hebben op de weg daar naartoe.
Ik gebruik teveel smileys, sorry... ;)
AM_ber_79
Forumdiva

Bericht door AM_ber_79 »

ik heb dat stukje eerder gezien, denk wel dat ik t terug kan vinden in mijn collectie DD 8)
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
Heidii
ff weer wat posten

Bericht door Heidii »

Het is een treffend stukje dat zal iedereen toch eens zijn. Het was me nooit eerder opgevallen en nu ineens wel dus ik wilde dat even delen.

Na een aantal jaren is het niet kies om ongevraagd achternaam en woonplaats van zo iemand op internet te zetten. Weten wij veel hoe die persoon er nu tegenover staat?
Dat de bron op zich voor eenieder met wat moeite te achterhalen is doet er niet toe.

Dat er, zoals gebruikelijk op dit forum naast de leuke reacties ook azijnpissers moeten reageren, ach niet iedereen word vrolijk van het T-gebeuren.
~Hay-di
janette
dagelijks aanwezig

Bericht door janette »

Heidii schreef: Dat er, zoals gebruikelijk op dit forum naast de leuke reacties ook azijnpissers moeten reageren, ach niet iedereen word vrolijk van het T-gebeuren.
Ik pas me makkelijk aan 8)
snoopy
Eredivisie

Bericht door snoopy »

Ik blijf het een heel schattig briefje vinden,
en ik redeneer zo... hij is jongen en pas hij zelf het tegendeel bewijst, pas ik me ook aan...

Ik denk omdat ik eerder als een trans denk dan als... nou ja... vul maar in.
"Ga er maar vanuit dat alleen SOMMIGE transen IRL de waarheid KUNNEN spreken..."

janette
dagelijks aanwezig

Bericht door janette »

Het is ook zeker een schattig briefje, daar gaat het ook niet om.

Het gaat hier om respect voor anderman's privacy. Dan moet je niet als trans denken of als..."vul maar in" . Dan moet je als mens denken.

Het mooie van "als mens" denken is aangeboren ethiek.
In zo'n geval hoeft er geen tegendeel bewezen te worden.

Wat overigens weer wel heel mooi is, is om te zien is dat de T-wereld zich duidelijk in alle lagen van de bevolking bevindt.
Ook de laag van Snoopy......vul maar in ! :lol:
snoopy
Eredivisie

Bericht door snoopy »

Wat heeft proberen respectvol te zijn nu met privacy te maken?
If it looks like a duck, swims like a duck and quacks like a duck, then it probably is a duck.

Dat gaat natuurlijk niet op voor travestieten waarvan de vrienden meestal dus niet eens weten dat deze zich af en toe heimelijk steken in vrouwenkleding, want stel je voor....
maar dat is bij dit "meisje" dus niet het geval, "ze" wil er zelf als jongen uitzien, dan is het toch niet meer dan logisch dat "ze" ook wel als zodanig behandeld zou willen worden?

Trouwens, acht jij een TS soms niet in staat tot enige vorm van "aangeboren" ethiek dan? (ik ga zo even googlen wat dat is
aangeboren ethiek lol)?

janette
dagelijks aanwezig

Bericht door janette »

ok speciaal voor jou dan nog een keer uitgelegd.

Het gaat hier om een meisje dat in haar (valt het je op dat ik geen aanhalingstekens gebruik) kinderlijke onschuld een open brief schrijft. Heel schattig, open en oprecht.
Jaren later nadat ze de kans heeft gekregen om zich in haar pubertijd te ontwikkelen en alle kanten op heeft kunnen gaan wordt er op een publiek forum een stempel gedrukt op een persoon die statistisch gezien waarschijnlijk gewoon een volwassen vrouw is geworden. (maar dat weet ik natuurlijk ook niet zeker, dat zeg ik er eerlijk bij)
We zullen het waarschijnlijk nooit weten. Dus moeten we maar geen zieltjes proberen te winnen die daar zelf geen groen licht voor geven.

Aangeboren ethiek is het (nog) onbeschadigde geweten..In dit geval weldegelijk gerelateerd aan respect wat men voor elkaar dient te hebben zonder dat daar een bewijs van tegendeel tegenoverstaat. In Snoopytaal: Je kent haar genderkeuze niet dus gebruik geen suggererende aanhalingstekens of zinnen als..."vul zelf maar in"
Als jij een echte Trans bent heb je een broertje dood aan taboes...dus zeg gewoon waar het op staat ! Durf duidelijke taal te spreken als je bedoelt dat ik een mislukte T ben.
snoopy
Eredivisie

Bericht door snoopy »

Dag Janette,

Ik denk dat er sprake is van een misverstand. Ik probeer geen "zieltjes te winnen" hoor, integendeel, laat zoveel mogelijk zieltjes maar lekker meiden blijven in jongenskleding of vice versa.
Ik voel mijzelf verder niet behoren tot een T-wereld, of groep binnen de T wereld, en als ik al tot een bepaalde groep behoor, dan probeert die groep zeker geen zieltjes te winnen.
Ik kan maw dus niet beoordelen of jij een mislukte T bent of niet, als je dat wilt weten moet je naar een T&T avond gaan en vragen wat je collega travestieten van je vinden....

Met vriendelijke groet,

janette
dagelijks aanwezig

Bericht door janette »

ok, nou verder geen hard feelings hoor :wink:
Hebben we toch nog overeenkomsten haha
Ik behoor ook zeker niet in de T-groep en wat betreft T&T...
been there...seen it all...not my cup of tea

:lol: groetjes,

Janette
snoopy
Eredivisie

Bericht door snoopy »

Welke overeenkomsten hebben we dan?
Een beschadigd geweten of volkomen taboeloos??? (want zo zijn transen blijkbaar in jouw ogen: "een echte trans is taboeloos" dat zijn jouw woorden).

En dan spreek jij over "respect wat men voor elkaar dient te hebben zonder dat daar een bewijs van tegendeel tegenoverstaat."

Ga eerst je eigen advies maar eens leven dan, voordat je een grote mond naar een ander geeft?

groeten

janette
dagelijks aanwezig

Bericht door janette »

zelfs als het zwart op wit staat kun je niet eens quoten !

dit waren mijn woorden: Als jij een echte Trans bent heb je een broertje dood aan taboes.

Met een zwart-wit visie zal dat best op elkaar lijken, maar is een wezelijk verschil. Taboes willen bestrijden is iets anders dan taboeloos zijn. Taboeloos ben je inderdaad niet !
Indirect geef je toe dat het een taboe voor je is om zelf de ........in te vullen en suggereer je maar wat in het rond.
Onconstructieve vijandigheid (google ;) )
Ga eens bij je zelf na waar je nu zo boos over ben?

Ik snap best dat je vanwege gepikeerdheid alle vergelijkingen met mij te niet wil doen. Maar als ik zeg dat wij bepaalde overeenkomsten hebben wil dat niet zeggen dat je op de koffie hoeft te komen! Dus dat gedeelte was totaal irrelevant

Nogmaals no hard feelings over het Donald Duck gedeelte. Relax !!!

Welterusten
Plaats reactie