Artikel over Genderteam in Parool Zaterdag 12 September

Algemeen

Moderator: Moderators

Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Snoopy schreef:Oh een niet zo passabele transvrouw is voor mij ook een vrouw. Maar dat komt omdat ik weet wat een transvrouw is. En dat de gevoelens echt zijn. Een ander kan dat niet of nauwelijks invoelen.

En ik heb zelf pas echt het gevoel dat ik besta, als ik merk dat iemand me als meisje/vrouw heeft gezien... en niets in de gaten heeft gehad. Dan denk ik: zo jij hebt me gezien zoals ik ben. En dat maakt me extreem gelukkig. Helaas zijn die momenten vaak kort, en hoe dan ook, tenzij je echt superpassabel bent, achtervolgt dat TS zijn je overal.

Als een schaduw die je niet kwijt kan raken.
Je moet je medemensen niet onderschatten. Zij hoeven niet altijd alles te kunnen invoelen of begrijpen eer ze iets accepteren. De meesten hebben wel een soort zintuig voor of iemand authentiek is en dat is wat werkt om je als transvrouw acceptabel te maken.

Voor het gevoel te bestaan leg je de lat wel hoog, vind ik. Voor mij is het prettiger als ik merk dat ze wel iets zien en me evengoed als vrouw benaderen. Dat er dan soms op gevoelsniveau toch nog wel een reserve zit, is pijnlijk, maar ik weet dat ik met die pijn moet leven.

Je schaduw kan je beter volgen, dan heb je de zon tenminste op je gezicht :D ! Als niemand iets van je transzijn ziet, dat lijkt misschien op het eerste gezicht begerenswaardig, maar dan wordt de kloof tussen jou en je verleden steeds groter en de vrijheid om te praten over wat er binnenin je aan transheid leeft steeds kleiner. Daarom heb ik liever dat men wel wat ziet, dat maakt alles opener. Volgens mij isdat ook voor je omgeving makkelijker.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
AM_ber_79
Forumdiva

Bericht door AM_ber_79 »

Snoopy schreef:Ik vind het heel erg belangrijk als vrouw sociaal acceptabel te zijn en voldoende passabel.
Wanneer ben je voldoende passabel? Wat ik met mijn voorbeelden wilde aangeven is dat je ook passabel bent met n bredere bouw of zwaardere stem.
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
snoopy
Eredivisie

Bericht door snoopy »

Janiek_ schreef: Voor het gevoel te bestaan leg je de lat wel hoog, vind ik.
Dat gebeurt niet vrijwillig, ik kan niets aan m'n gevoel veranderen. Je voelt iets of niet. En ohja, ik heb heel lang van alles geprobeerd qua gevoelens. Van M tot TS en alles ertussenin... maar als vrouw voel ik mezelf pas echt, dus als iemand mij zo ziet, leef ik echt.

Janiek_ schreef: Voor mij is het prettiger als ik merk dat ze wel iets zien en me evengoed als vrouw benaderen. Dat er dan soms op gevoelsniveau toch nog wel een reserve zit, is pijnlijk, maar ik weet dat ik met die pijn moet leven.
Ja dat is leven met de schaduw die je niet kwijt raakt. Ik zelf vind het prettiger als ze niets zien... hoewel het altijd blijft spelen want als ze het bij mij niet zien wat dus lang niet altijd gebeurd, zien ze het kort daarop wel. Ik kan het niet verstoppen. Maar het is wel belangrijk en prettig wanneer de eerste indruk goed is. Daar hecht ik veel waarde aan.
Janiek_ schreef: Je schaduw kan je beter volgen, dan heb je de zon tenminste op je gezicht :D ! Als niemand iets van je transzijn ziet, dat lijkt misschien op het eerste gezicht begerenswaardig, maar dan wordt de kloof tussen jou en je verleden steeds groter en de vrijheid om te praten over wat er binnenin je aan transheid leeft steeds kleiner. Daarom heb ik liever dat men wel wat ziet, dat maakt alles opener. Volgens mij isdat ook voor je omgeving makkelijker.
De kloof tussen mij en mn verleden is groot genoeg om het niet meer over te willen steken...en wat er binnen aan transigheid leeft heeft dus ook te maken met die acceptatie of pseudoacceptatie. Als je als vrouw wordt gezien, hoef je ook minder aan transigheid te denken. Merk je dat ze je als M of TS zien, dan blijf je er in je hoofd mee bezig en kun je jezelf nooit helemaal overgeven aan wie je echt bent. Dan blijft het toch een gevecht tussen jezelf en de buitenwereld.
En voor je omgeving is het ook makkelijker als ze je gewoon als vrouw kunnen behandelen ipv TS.
"Ga er maar vanuit dat alleen SOMMIGE transen IRL de waarheid KUNNEN spreken..."

"ik ben een lesbo geboren in de verkeerde seksuele voorkeur"
snoopy.......en de rest is gek
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Snoopy schreef:De kloof tussen mij en mn verleden is groot genoeg om het niet meer over te willen steken?...en wat er binnen aan transigheid leeft heeft dus ook te maken met die acceptatie of pseudoacceptatie. Als je als vrouw wordt gezien, hoef je ook minder aan transigheid te denken. Merk je dat ze je als M of TS zien, dan blijf je er in je hoofd mee bezig en kun je jezelf nooit helemaal overgeven aan wie je echt bent. Dan blijft het toch een gevecht tussen jezelf en de buitenwereld.
En voor je omgeving is het ook makkelijker als ze je gewoon als vrouw kunnen behandelen ipv TS.
Tja, naar je verleden kun je toch nooit terug, wat je ook doet in je leven. Maar wat ik bedoel, is dat het ook zwaar is als je verleden onbespreekbaar wordt. Het blijft toch een deel van jezelf en als je sommige kamers van je huis op slot moet houden, dan is de winst niet groot, lijkt me.

Je omgeving heeft geen manier om je als TS te behandelen. Als je duidelijk bent, zullen ze je, al was het maar voor hun eigen gemak, als vrouw benaderen. Maar mensen benaderen ook niet iedere vrouw op dezelfde manier. Hangt ook van allerlei persoonlijke dingen wederzijds af. Hoe mensen met het transgedeelte van je omgaan, dat ontwikkelt zich gewoon.

Over die lat: ik snap ook wel dat het in wezen een kwestie van leven en dood is om als vrouw gezien te worden. Maar naarmate je die erkenning meer krijgt, kun je ook met minder toe. Dan zit die wel meer van binnen en straal je dat naar buiten toe uit. Dan wordt het een opwaartse spiraal.
snoopy
Eredivisie

Bericht door snoopy »

Janiek_ schreef: Tja, naar je verleden kun je toch nooit terug, wat je ook doet in je leven. Maar wat ik bedoel, is dat het ook zwaar is als je verleden onbespreekbaar wordt. Het blijft toch een deel van jezelf en als je sommige kamers van je huis op slot moet houden, dan is de winst niet groot, lijkt me.

Je omgeving heeft geen manier om je als TS te behandelen. Als je duidelijk bent, zullen ze je, al was het maar voor hun eigen gemak, als vrouw benaderen. Maar mensen benaderen ook niet iedere vrouw op dezelfde manier. Hangt ook van allerlei persoonlijke dingen wederzijds af. Hoe mensen met het transgedeelte van je omgaan, dat ontwikkelt zich gewoon.

Over die lat: ik snap ook wel dat het in wezen een kwestie van leven en dood is om als vrouw gezien te worden. Maar naarmate je die erkenning meer krijgt, kun je ook met minder toe. Dan zit die wel meer van binnen en straal je dat naar buiten toe uit. Dan wordt het een opwaartse spiraal.
Van de opwaardse spiraal, dat hoop ik en wens ik elke TS toe.
Ik ben heel open over mn TS zijn overigens, naar alles en iedereen wat dicht bij me komt. Het gaat me om de volgorde... Ik hoop ooit te kunnen bereiken dat ik het ga vertellen en dat mensen het niet weten. Zoiets is toch geweldig, dan is daarna TS zijn indd ook veel minder pijnlijk.
Maar vooralsnog ga ik er vanuit dat mensen het direct zien, of kort daarop.

En waar ik woon weten de meeste mensen het wel van me, want die zien me langzaam veranderen.
"Ga er maar vanuit dat alleen SOMMIGE transen IRL de waarheid KUNNEN spreken..."

Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Snoopy schreef:Van de opwaardse spiraal, dat hoop ik en wens ik elke TS toe.
Ik ben heel open over mn TS zijn overigens, naar alles en iedereen wat dicht bij me komt. Het gaat me om de volgorde... Ik hoop ooit te kunnen bereiken dat ik het ga vertellen en dat mensen het niet weten. Zoiets is toch geweldig, dan is daarna TS zijn indd ook veel minder pijnlijk.
Je gaat het vast meemaken :D !

He is mij wel overkomen, dat mensen me vertelden dat ze het niet hadden gezien, wanneer ik "het" vertelde. Maar ik kan voor mijzelf niet zeggen dat transzijn daardoor minder pijnlijk werd. Daarvoor ligt de pijn aak nog teveel in wat ik er zelf van weet en meedraag. Dat is ook waarom ik denk dat het juist pijnlijker kan worden, naarmate het minder bespreekbaar wordt.
snoopy
Eredivisie

Bericht door snoopy »

Janiek_ schreef:
Snoopy schreef:Van de opwaardse spiraal, dat hoop ik en wens ik elke TS toe.
Je gaat het vast meemaken :D !

He is mij wel overkomen, dat mensen me vertelden dat ze het niet hadden gezien, wanneer ik "het" vertelde. Maar ik kan voor mijzelf niet zeggen dat transzijn daardoor minder pijnlijk werd. Daarvoor ligt de pijn aak nog teveel in wat ik er zelf van weet en meedraag. Dat is ook waarom ik denk dat het juist pijnlijker kan worden, naarmate het minder bespreekbaar wordt.
Dat zou kunnen, maar daar maak ik me in mijn geval niet zoveel zorgen om... want ik praat heel makkelijk over mn gevoelens... dat zie je denk ik ook wel aan de berichtjes op het forum. wat dat betreft ben ik toch niet te stoppen, hihi

AM_ber_79
Forumdiva

Bericht door AM_ber_79 »

Snoopy schreef: want ik praat heel makkelijk over mn gevoelens... dat zie je denk ik ook wel aan de berichtjes op het forum.
Met alle respect, maar berichtjes op n forum of hele verhalen in n profiel zeggen mij nog helemaal niks. Er zijn hier zat bij die op hun profiel bv zeggen dat ze vaak uitgaan als vrouw en dat ze behoefte hebben aan meer contact met andere T's. Nodig je ze uit voor n feestje, zijn ze niet thuis. Mensen hebben nu eenmaal de neiging om zich heel anders voor te doen op t internet dan irl. Nogmaals, met alle respect. En nee, ik val jou hiermee niet aan. En ik wil ook niet zeggen/beweren dat jij er ook onder valt!
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

snoopy
Eredivisie

Bericht door snoopy »

wat wil je ermee zeggen dan :D

AM_ber_79
Forumdiva

Bericht door AM_ber_79 »

dat dus...

snoopy
Eredivisie

Bericht door snoopy »

okay! 8) :lol:

AM_ber_79
Forumdiva

Bericht door AM_ber_79 »

AM_ber_79 schreef:Mensen hebben nu eenmaal de neiging om zich heel anders voor te doen op t internet dan irl.
Dat dus...drom hecht ik weinig waarde aan wat mensen zeggen te zijn via internet. Zo had ik n goede twee weken terug via de chat hier (ja ja, ik was er ook n keer weer) contact met iemand. Zij kwam via mn profiel op de site van Kitty terecht en vond t echt helemaal te gek en zag t wel zitten. Nu twee weken later stuur je uitnodigen om er heen te gaan, met vooraf bij jezelf thuis wat eten en gezelligheid en achteraf eventueel n nachtje slapen. (inderdaad, ik ben de moeilijkste niet). En dan is ze t hele Kitty gedoe niks, spreekt t ze niet aan en zoekt ze allerlei uitwegen om toch vooral niet te willen komen. En dit is slechts n voorbeeld..

Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Amber schreef:
en zoekt ze allerlei uitwegen om toch vooral niet te willen komen. En dit is slechts n voorbeeld..
Daar ken ik ook nog wel wat voorbeelden van, spreek je wat af met iemand, wordt het op het laatste moment afgezegd en vervolgens hoor je er nooit meer wat van, nou ja het zei zo.

Irene
Kleine stapjes
snoopy
Eredivisie

Bericht door snoopy »

AM_ber_79 schreef:
AM_ber_79 schreef:Mensen hebben nu eenmaal de neiging om zich heel anders voor te doen op t internet dan irl.
Dat dus...drom hecht ik weinig waarde aan wat mensen zeggen te zijn via internet. Zo had ik n goede twee weken terug via de chat hier (ja ja, ik was er ook n keer weer) contact met iemand. Zij kwam via mn profiel op de site van Kitty terecht en vond t echt helemaal te gek en zag t wel zitten. Nu twee weken later stuur je uitnodigen om er heen te gaan, met vooraf bij jezelf thuis wat eten en gezelligheid en achteraf eventueel n nachtje slapen. (inderdaad, ik ben de moeilijkste niet). En dan is ze t hele Kitty gedoe niks, spreekt t ze niet aan en zoekt ze allerlei uitwegen om toch vooral niet te willen komen. En dit is slechts n voorbeeld..
oeps ja kitty, dat heb ik liever niet :) Dat is vast weer zon avond waar iedereen zelfverkozen carnaval viert :) En waar je TS zijn iets hips wordt :D

AM_ber_79
Forumdiva

Bericht door AM_ber_79 »

Snoopy schreef:
oeps ja kitty, dat heb ik liever niet :) Dat is vast weer zon avond waar iedereen zelfverkozen carnaval viert :) En waar je TS zijn iets hips wordt :D
www.kittyqueer.nl

als er ergens n plek in Utrecht is waar t juist niet om uiterlijk vertoon gaat...

Plaats reactie