eo programma jong gaat een topic doen over T (iets)

Algemeen

Moderator: Moderators

AM_ber_79
Forumdiva

Bericht door AM_ber_79 »

We shall see. Mijn ervaring met EO mensen en het T-onderwrp is verre van positief. Een ex-vriend van me noemde het n ziekte die God kan genezen. En ja, dat was/is een EO-persoon. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik hoop dat ze eindelijk t licht hebben gezien, al blijkt dat nog niet uit hun acties de laatste tijd. nogmaals, we shall see...
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
MissViv
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door MissViv »

Vanavond om kwart voor 10 op Nederland 3: Het programma "Jong" van de EO met deze keer als topic: Ik ben geboren in het verkeerde lichaam.

Kijken dus!

(Of anders een andere keer via uitzendinggemist... ;))
Groetjes, Vivian
joyke
dagelijks aanwezig

Bericht door joyke »

Wij hebben gekeken. Het was kort en soms best grappige dingen tussen.
Zoals dat de presentator de bh met opvulling aantrekt. Vond het best nog wel zwaar.

De laatste woorden die die uitsprak waren wel goed.
In ieder schildert hij ons niet af als gek of gestoord.

Joy
respect komt van twee kanten
MissViv
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door MissViv »

Jammer dat er niet wat meer aan bod kwam over de hormonen die M2F's krijgen.

De presentator stelde zich heel open op, maar herhaalde wel wat vaak dat hij transgenders niet kon begrijpen (nu lijkt me dat uiteraard ook wel moeilijk voor een buitenstaander).

Ik vond het ook een leuke aflevering om te zien. De slotconclusie van de presentator: hij zal transgenders nooit helemaal begrijpen, maar transgenders stellen zich absoluut niet aan.

Mijn slotconclusie: Voor een programma van de EO viel het me 100% mee. 8)
Groetjes, Vivian
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

De slotconclusie van de presentator: hij zal transgenders nooit helemaal begrijpen
Ik snap dat wel, ik begrijp niet transgenders ook nooit helemaal ;-)

Irene
Kleine stapjes
antoinette41
dagelijks aanwezig

Bericht door antoinette41 »

Het wordt tijd dat de EO de eerste Ts aanneemt,dat schept pas modernisering.
een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
AM_ber_79
Forumdiva

Bericht door AM_ber_79 »

antoinette41 schreef:Het wordt tijd dat de EO de eerste Ts aanneemt,dat schept pas modernisering.
zolang ze hetero mannen die in n homo blad poseren op non actief zetten, zal dat nog wel even duren..
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

snoopy
Eredivisie

Bericht door snoopy »

Uit de telegraaf

Kelly van der Veer is woest op EO-presentator
van onze redactie
AMSTERDAM - Kelly van der Veer is nog niet klaar met EO-presentator Manuel Venderbos.

In zijn programma Jong noemde Manuel Kelly een uit de hand gelopen travestiet en dat is haar in het verkeerde keelgat geschoten. De bewuste aflevering van het programma ging over transgenderjongeren. Manuel wilde zich verdiepen in de wereld van transgenders, maar gaf aan de kijker toe dat hij niet wist waar hij moest beginnen om de wereld te leren kennen. “Kelly en Dana International helpen me ook niet verder, want in mijn beleving zijn dat twee uit de hand gelopen travestieten,” zo zei hij.

Kelly is boos en dat laat ze weten via haar website. “Natuurlijk ben ik af en toe extravagant en extreem maar dat betekent niet dat ik niet gevochten heb vrouw te zijn zoals ik nu ben. Het heeft me heel veel pijn gekost en toen ik dat zag en het ging juist ver over transgenderkinderen dan wil je juist een voorbeeld zijn.”

“Nee, die Manuel Venderbos is nog niét klaar met me!”

http://www.telegraaf.nl/prive/4913413/_ ... tor__.html
"Ga er maar vanuit dat alleen SOMMIGE transen IRL de waarheid KUNNEN spreken..."

"ik ben een lesbo geboren in de verkeerde seksuele voorkeur"
snoopy.......en de rest is gek
joandelynn
Eredivisie

Bericht door joandelynn »

Ik snap de positieve reacties hierboven ook niet, ik heb me enorm lopen ergeren aan dat programma. De transfobie bij de presentator sprong er aan alle kanten van af. Ook die opmerking over die 'luxebehandeling' die maar zo vergoed wordt door de verzekering stoorde me nogal. En de suggestie dat het gewoon een vorm van homoseksualiteit is mocht natuurlijk ook niet ontbreken. Het leek verder ook wel of ze geen kans onbenut lieten om de kijker te laten weten dat transseksuele vrouwen vooral 'mannen zijn die voor vrouw spelen', b.v. door vooral te focussen op de nepborsten, het verstoppen van de penis, het 'bedrog in bed', etc. Ik had het idee dat ik naar hele subtiele EO-propaganda zat te kijken.
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden
- Bhagavad Gita, oude Indiase yogatekst.
AM_ber_79
Forumdiva

Bericht door AM_ber_79 »

Snoopy schreef:“Kelly en Dana International helpen me ook niet verder, want in mijn beleving zijn dat twee uit de hand gelopen travestieten,” zo zei hij.
Met alle respect voor Kelly en Dana, maar om nou te zeggen dat zij met hun overdreven vrouwelijke gedoe echt bijdragen aan een goed beeld over traksseksualiteit? Ik heb t vaak genoeg naar mn hoofd geslingerd gekregen als ik aan mensen vertelde dat ik transseksueel ben. "dus je bent n soort Kelly", waar bij dan altijd een vrij vieze ondertoon zat. Ik krijg juist vaak complimenten van vrienden en vriendinnen dat ik niet zo'n "overdreven verwijfd geval als Kelly" ben, maar juist in t leven sta als n gewone vrouw. En om nou te zeggen dat je echt als transseksueel geloofwaardig overkomt als je in je RLE miss Travestie wordt en als post op op de roze kermis van Tilburg mee doet met travestie verkiezingen...

joandelynn
Eredivisie

AM_ber_79 schreef:Ik heb t vaak genoeg naar mn hoofd geslingerd gekregen als ik aan mensen vertelde dat ik transseksueel ben. "dus je bent n soort Kelly", waar bij dan altijd een vrij vieze ondertoon zat. Ik krijg juist vaak complimenten van vrienden en vriendinnen dat ik niet zo'n "overdreven verwijfd geval als Kelly" ben, maar juist in t leven sta als n gewone vrouw.
Allemaal transfobe reacties, die jij nu goed zit te praten door de schuld aan Kelly te geven in plaats van aan die mensen die dat soort dingen zeggen. De enige reden waarom men Kelly "overdreven verwijfd" noemt is omdat ze transseksueel is (in hun ogen maar een man die voor vrouw speelt), niet omdat ze misschien echt "overdreven verwijfd" is.

Dat het ook anders kan heb ik pas nog bij een coming out ervaren, daar kwam Kelly ook ter sprake en werd er van haar gezegd dat ze zo'n mooie vrouw geworden was.

Ik ben zelf ook niet zo'n fan van Kelly, maar om haar voor travestiet uit te maken gaat mij veel te ver. Dat moeten mensen ook niet recht in mijn gezicht doen want dan kunnen ze wel een preek van mij verwachten.
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden
AM_ber_79
Forumdiva

Bericht door AM_ber_79 »

joandelynn schreef: Allemaal transfobe reacties, die jij nu goed zit te praten door de schuld aan Kelly te geven in plaats van aan die mensen die dat soort dingen zeggen.
Namens mijn lieve vrienden en vriendinnen dank ik jou zeer vriendelijk voor t feit dat zij zich transfoob uitlaten. Zij voelen zich zeer gevleid en staan hierdoor nu nog meer open voor transseksualiteit!

joandelynn
Eredivisie

Hoezo, het is toch zo? Wees nou eerlijk, 'verwijfd' is een term die mensen toepassen op mannen, niet op vrouwen. Als iemand zoiets over een transseksueel zegt is het wel duidelijk hoe ze er over denken.
AM_ber_79
Forumdiva

Bericht door AM_ber_79 »

Ze zijn zo ontzettend transfoob dat ik n vriendin voor ze ben en niet eens "n man die graag vrouw wil zijn geval gedoe gedinges." Zo duidelijk is t hoe ze over transseksualiteit denken. Zo duidelijk is t hoe ze over Kelly als persoon denken. Dus nogmaals, namens mn vrienden en vriendinnen heel erg bedankt dat je ze transfoob hebt genoemd.

AM_ber_79
Forumdiva

Bericht door AM_ber_79 »

t zegt niks of mijn vrienden en vriendinnen transfoob zijn (want dat zijn ze totaal niet namelijk) maar over wat voor beeld Kelly geeft aan mensen over transseksualiteit. En dat is niks goedpraterij. Maar blijkbaar is men in staat te oordelen over anderen zonder die mensen te kennen.

Plaats reactie