eo programma jong gaat een topic doen over T (iets)

Algemeen

Moderator: Moderators

joyke
dagelijks aanwezig

Bericht door joyke »

Klopt, hij zei ''in mijn beleving". Maar achteraf vond hij transgenders geen aanstellers. Dit geeft volgens mij een beeld hoe het het vond en nu vind.
Dat het allemaal in een half uur gepropt is, kan een verkeerd beeld geven
ja.
Een goed totaal plaatje kan toch geen enkele omroep geven, daarvoor is gewoon tijd tekort voor de makers.

Maar ik krijg het idee dat geen enkel programma deugd wat over transgenders wordt uitgezonden, aan sommige reactie,s te lezen hier.
respect komt van twee kanten
snoopy
Eredivisie

Bericht door snoopy »

Jaimee schreef:Wat ik als persoon van Kelly vind doet er helemaal niet toe.

Ik vind die opmerking van een presentator van een jongerenprogramma dat zij een doorgeschoten travestiet zou zijn onacceptabel.
Dat zal hij zeker weten. :-? En met zo'n opmerking verkondigt hij het als de waarheid en er kijken best veel mensen naar zo'n programma.
Wat een nare vent zeg.
Ja indd... ik vond het ook smakeloos hoe hij in de camera keek wanneer hij over dit onderwerp sprak. alsof hij het totaal gestoord van. Ga dan iemand anders interviewen dombo.
"Ga er maar vanuit dat alleen SOMMIGE transen IRL de waarheid KUNNEN spreken..."

"ik ben een lesbo geboren in de verkeerde seksuele voorkeur"
snoopy.......en de rest is gek
AM_ber_79
Forumdiva

Bericht door AM_ber_79 »

Wie gaat er nu opstaan om een willekeurige omroep een mooi programma te maken over T? Dit is niet de eerste keer dat er aandacht besteed wordt en elke keer is er weer commentaar. Dus wie kan t beter?
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
snoopy
Eredivisie

Bericht door snoopy »

het beste zou gewoon een programma over een ander onderwerp zijn en dat aan het einde van het programma pas duidelijk wordt dat mensen naar TSen hebben zitten kijken

wat dat betreft zou een rol van een TS in een soap wel goed kunnen zijn
"Ga er maar vanuit dat alleen SOMMIGE transen IRL de waarheid KUNNEN spreken..."

"ik ben een lesbo geboren in de verkeerde seksuele voorkeur"
snoopy.......en de rest is gek
ik ben hier niet meer
Forumdiva

Bericht door ik ben hier niet meer »

NCRV is er over aan het nadenken geloof ik, maar ja, zal ook wel weer niet goed zijn. Commentaar is er altijd, iedereen mag zijn/haar eigen mening hebben.
En een gewoon programma ? Wie kijkt er dan naar ? Big Brother herhaling oid ?
En een TS in een soap is ook al geweest een tijdje geleden.....
AM_ber_79
Forumdiva

Bericht door AM_ber_79 »

Willen we eigenlijk wel zo nodig als T in de belangstelling staan? Willen we dan toch liever gezien worden als T met de wens als vrouw gezien te worden? Want dat is ook iets wat programma's over dit onderwerp bewerkstelligen.
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

ik ben hier niet meer
Forumdiva

Bericht door ik ben hier niet meer »

Ik zou liever hebben dat het gepresenteerd en geaccepteerd wordt als wat het in mijn opinie is, een aangeboren afwijking. Ja, de aanpassing is voor de buitenwereld onvoorstelbaar, maar je bent vrouw, en alleen het schilletje klopt(te) niet. Zo zou ik het graag gepresenteerd zien naar buiten toe.
joandelynn
Eredivisie

Bericht door joandelynn »

Ik vond dat programma "In de familie" van Frans Bromet dat pas op tv was wel aardig.

En "Koppen", een tijdje terug op de belgische tv was ook niet slecht (alhoewel daar wel weer de "verplichte" make-up scene in zat, maar goed, je kan niet alles hebben).
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden
- Bhagavad Gita, oude Indiase yogatekst.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Ik vond "koppen" duidelijk beter dan Frans Bromet, die telkens weer probeerde zijn zin te krijgen door "haar" oude vrouwennaam te weten te komen.
Ouwe zeur...

Wat mij betreft zou zo'n nieuw programma een programma zijn waar nu eens niet alleen aandacht is voor de "klassieke" transseksueel, maar waar ook aandacht is voor mensen die niet in de bekende steriotypes vallen. Onder het motto "wat u niet normaal vindt, is voor ons dagelijkse werkelijkheid (en daarmee heel normaal)".

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
joandelynn
Eredivisie

Bericht door joandelynn »

Frederique_ schreef:Ik vond "koppen" duidelijk beter dan Frans Bromet, die telkens weer probeerde zijn zin te krijgen door "haar" oude vrouwennaam te weten te komen.
Ouwe zeur...
Dat vond ik er juist zo leuk aan, dat hij z'n zin niet kreeg :)
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden
- Bhagavad Gita, oude Indiase yogatekst.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Oké, dat zijn we eens :wink:
Zelf zou ik me -nooit- door zo'n type laten interviewen.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
AM_ber_79
Forumdiva

Bericht door AM_ber_79 »

Laten we een eigen digitaal kanaal maken, als eerste stap naar iets groters. Ik stel het adres www.tgts.tv voor 8)

Lomar
ff weer wat posten

Bericht door Lomar »

Vanavond in de herhaling voor wie het niet eerder gezien heeft.

Nederland 3,
Programma Jong - EO
21.40 uur
live, laugh, love
marinth
ForumFan

Bericht door marinth »

Ik heb het gezien ! Leuk om te zien dat stoere jochie! en het gaf geen verkeerd beeld van transseksualiteit vond ik tenminste!
Plaats reactie