operatie

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

joandelynn
Eredivisie

Bericht door joandelynn »

Anna. schreef:Soms gaan mensen die zich niet helemaal goed behandeld voelen heel ver om iemand in een kwaad daglicht te stellen.
En het is ook bekend dat er transseksuelen zijn die hun chirurg na een goed gelukte operatie als een soort god gaan zien en er geen kwaad woord over willen horen. Ik vind dat voor beide geluiden ruimte moeten zijn, ook als het om 'hear say' gaat, want ik ben oud en wijs genoeg om te weten dat je dat soort verhalen met een korreltje zout moet nemen, maar het kan me wel stimuleren om nader onderzoek te gaan plegen om te kijken waar dat soort verhalen dan vandaan komen.

Ik neem aan dat Snoopy die verhalen uit eerste hand gehoord heeft op zo'n gesloten forum. En dan zou ze volgens jou dus anderen daar niet over mogen vertellen? Ik ben het met je eens dat persoonlijke informatie en verhalen op gesloten fora moet blijven, maar als er van dit soort verhalen circuleren vind ik dat je daar best anderen voor mag waarschuwen. En ja, dat is wel lastig, want de verhalen zelf mag je niet doorbrieven, maar het algemeen belang lijkt me hier zwaarder te wegen.

Ook geloof ik niet dat Snoopy hier de intentie had om negatieve roddels over een chirurg te verspreiden, en ik vind het dan ook een beetje onterecht dat je zo over haar heen valt.
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden
- Bhagavad Gita, oude Indiase yogatekst.
ik ben hier niet meer
Forumdiva

Bericht door ik ben hier niet meer »

Het punt is gewoon dat er 2 dr Bouman is, nu en geruime tijd geleden. En zeggen dat er op gesloten fora wel negatieve berichten zijn over he, ja, waar leg je de grens wat je wel en niet vanuit een gesloten forum kunt zeggen. Voor mij is dat heel zwart/wit, gewoon niks. Als mensen de behoefte hebben om dat op deze site te melden kan dat. Ook kan iedereen die daar behoefte aan heeft zich aanmelden voor de diverse gesloten fora om zich daar aan te melden. Trouwens dit is ook een gesloten deel van dit forum, wordt ook door de google-bot niet meegenomen.
En je arts als god vereren, ja, er zijn ook genoeg transseksuelen die na hun operatie die datum als verjaardag nemen, er zijn er ook genoeg die alles vanuit hun 'vorige' leven vernietigen.
Ook van dr. Hage gingen er genoeg negatieve verhalen indertijd negatieve verhalen de ronde. Toch is hij midden jaren negentig wel een keer uitgeroepen tot beste chirurg van het jaar. Tijden veranderen. Het is ook bekend dat dr. Bouman naar Thailand is geweest. In hoeverre kun je dan nog zijn resultaten van nu vergelijken met van voor die tijd ?
Vergelijken is goed, maar reëel blijven ook. Maar dat laatste is niet iedereen even goed in.
snoopy
Eredivisie

Bericht door snoopy »

joandelynn schreef:Ja, dat zouden chirurgen ook graag zien, dat niemand over de negatieve ervaringen praat. Zelf zou ik het toch wel graag willen weten hoor als een chirurg niet altijd even goed werk heeft afgeleverd, en ik hoop dan ook vooral dat mensen hier gewoon open over kunnen blijven praten. Dat is een van de redenen dat ik op dit soort gesloten forums zit, om dat soort verhalen te horen die je in de openbaarheid niet hoort (daarom levert googelen naar de naam van de arts denk ik ook zo weinig informatie op)
ja natuurlijk is toch logisch
"Ga er maar vanuit dat alleen SOMMIGE transen IRL de waarheid KUNNEN spreken..."

"ik ben een lesbo geboren in de verkeerde seksuele voorkeur"
snoopy.......en de rest is gek
snoopy
Eredivisie

Bericht door snoopy »

Anna. schreef:Het punt is gewoon dat er 2 dr Bouman is, nu en geruime tijd geleden. En zeggen dat er op gesloten fora wel negatieve berichten zijn over he, ja, waar leg je de grens wat je wel en niet vanuit een gesloten forum kunt zeggen. Voor mij is dat heel zwart/wit, gewoon niks. Als mensen de behoefte hebben om dat op deze site te melden kan dat. Ook kan iedereen die daar behoefte aan heeft zich aanmelden voor de diverse gesloten fora om zich daar aan te melden. Trouwens dit is ook een gesloten deel van dit forum, wordt ook door de google-bot niet meegenomen.
En je arts als god vereren, ja, er zijn ook genoeg transseksuelen die na hun operatie die datum als verjaardag nemen, er zijn er ook genoeg die alles vanuit hun 'vorige' leven vernietigen.
Ook van dr. Hage gingen er genoeg negatieve verhalen indertijd negatieve verhalen de ronde. Toch is hij midden jaren negentig wel een keer uitgeroepen tot beste chirurg van het jaar. Tijden veranderen. Het is ook bekend dat dr. Bouman naar Thailand is geweest. In hoeverre kun je dan nog zijn resultaten van nu vergelijken met van voor die tijd ?
Vergelijken is goed, maar reëel blijven ook. Maar dat laatste is niet iedereen even goed in.
Informatie verzamelen lijkt me altijd goed.. het is al moeilijk genoeg voor jezelf te bepalen waar je wel of niet tevreden mee zou kunnen zijn en hoe dat verschilt van de verhalen van anderen. Ben je bijv lesbisch of heteroseksueel, de seksualiteitsbeleving is dan direct al heel anders. Ik zou tegen die tijd best wel eens wat resulaten van bouman willen zien... net als dr chet gewoon resultaten op zn site zet, natuurlijk zijn dat dan de mooie voorbeelden... ach het is gewoon zo lastig...
Het lijkt me wel erg naar en rottig als je meerdere keren geopereerd moet worden omdat het niet goed lukt, niemand zit daar op te wachten.
"Ga er maar vanuit dat alleen SOMMIGE transen IRL de waarheid KUNNEN spreken..."

ik ben hier niet meer
Forumdiva

Bericht door ik ben hier niet meer »

Het meerdere keren geopereerd moeten worden omdat het niet goed lukt komt volgens mij maar zeer zelden voor. Hersteloperaties is ook vaak een groot woord voor wat er bij een evt. 2e of 3e operatie gedaan wordt. Vaak zijn het cosmetische of kleine ongemakken ongedaan maken. Als je een verkeerde kant op plast is dat zeer lastig, maar gebeurt toch af en toe. En dan is er al meteen een hersteloperatie nodig. Maar in feite is zoiets een kleine ingreep. Ook zijn er mensen die niet tevreden zijn met het resultaat, als de chirurg dan toch probeert het die persoon naar de zin te maken, zal nog steeds niet altijd het resultaat perfect zijn.

Ik weet ook dat er verschillende post-ops bij een pijnpoli lopen met pijn die ergens zit maar niet verklaard kan worden. Maar vreemd genoeg heb ik daar nog nooit iemand over gehoord. Terwijl me dat toch ook heel erg vervelend lijkt. (bron genderteam en Prof. Zuurmond, hoofd pijnpoli VU)
snoopy
Eredivisie

Bericht door snoopy »

joandelynn schreef:
Anna. schreef:Soms gaan mensen die zich niet helemaal goed behandeld voelen heel ver om iemand in een kwaad daglicht te stellen.
En het is ook bekend dat er transseksuelen zijn die hun chirurg na een goed gelukte operatie als een soort god gaan zien en er geen kwaad woord over willen horen.
Jaa ik weet het! grappig eigenlijk :D Wat zou die chirurg daarvan vinden ? :)

Ik heb een vriendin die heeft een altaar in huis met de foto's van 2 chirurgen die haar geholpen hebben :D

(hihi grapje)
daar grappen we wel eens over onder elkaar :)

snoopy
Eredivisie

Bericht door snoopy »

Anna. schreef:Het meerdere keren geopereerd moeten worden omdat het niet goed lukt komt volgens mij maar zeer zelden voor. Hersteloperaties is ook vaak een groot woord voor wat er bij een evt. 2e of 3e operatie gedaan wordt. Vaak zijn het cosmetische of kleine ongemakken ongedaan maken. Als je een verkeerde kant op plast is dat zeer lastig, maar gebeurt toch af en toe. En dan is er al meteen een hersteloperatie nodig. Maar in feite is zoiets een kleine ingreep. Ook zijn er mensen die niet tevreden zijn met het resultaat, als de chirurg dan toch probeert het die persoon naar de zin te maken, zal nog steeds niet altijd het resultaat perfect zijn.

Ik weet ook dat er verschillende post-ops bij een pijnpoli lopen met pijn die ergens zit maar niet verklaard kan worden. Maar vreemd genoeg heb ik daar nog nooit iemand over gehoord. Terwijl me dat toch ook heel erg vervelend lijkt. (bron genderteam en Prof. Zuurmond, hoofd pijnpoli VU)
Ja op gevaar dat ik dan weer tever ga, ik heb dat ook gehoord... een meisje dat zoveel pijn had :(.
Ik maak mezelf het meeste zorgen om diepte aangezien ik niet veel materiaal heb...dus ik laat me voor de op eerst maar eens heel goed informeren. Ik wil nl toch wel heel graag diepte, omdat ik heteroseksueel ben.

Plaats reactie