Officieele naamswijziging
Moderator: Moderators
-
- dagelijks aanwezig
Officieele naamswijziging
Beste medemensen,
Ik heb de afgelopen dagen een beetje rondgekeken,van hoe en welke procedures erbij komen kijken om je voornamen en geslachtsaanduiding te veranderen.
Hier is redelijk wat over te vinden, ik vind het alleen aan de prijzige kant, als je geen cent hebt betaal je bijna niets en de meesten hebben wel een 1500 per maand,dan betaal je de hoofdprijs.
Is er iemand hier die een goede tip heeft en welke persoon het makkelijkst is
en de recente kosten.
Ik heb de afgelopen dagen een beetje rondgekeken,van hoe en welke procedures erbij komen kijken om je voornamen en geslachtsaanduiding te veranderen.
Hier is redelijk wat over te vinden, ik vind het alleen aan de prijzige kant, als je geen cent hebt betaal je bijna niets en de meesten hebben wel een 1500 per maand,dan betaal je de hoofdprijs.
en de recente kosten.
een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
-
- Forumdiva
Ik heb wel een tip voor als je een rechtsbijstandsverzekering al een aantal jaren hebt, die hebben het voor mij 11 jaar geleden vergoed op benodigde uittreksels van gemeente na.
Namen van advocaat kun je aan Jos vragen. Het is misschien erg, maar ik heb mijn advocate (mevr. Roos, Amstelveen) nooit gezien, en 2 of 3 x aan de telefoon gesproken.
Namen van advocaat kun je aan Jos vragen. Het is misschien erg, maar ik heb mijn advocate (mevr. Roos, Amstelveen) nooit gezien, en 2 of 3 x aan de telefoon gesproken.
-
- dagelijks aanwezig
Ik vind het een interessante tip, het gaat me niet omdat ik het hoogste niet kan betalen,maar om het grote verschil,want bij sommige beroepen qua inkomen zit er nihil verschil tussen werken en bijstand,in de bijstand heb je diverse regelingen , kwijtscheldingen,als we hier met alle nog te registreren post-ops een jaar bijstand aanvragen en er iets bij doen:), dan hebben we een voordeel.
Dit verschil is een van de vele punten waar ze wat aan moeten doen in de regering, net als al die afschaffingen etc.., straks moet je een srs zelf betalen, voor iemand met niks wordt het ook niks en heb je werk moet 20 jaar sparen, gaat nergens om in dit land.
Dit verschil is een van de vele punten waar ze wat aan moeten doen in de regering, net als al die afschaffingen etc.., straks moet je een srs zelf betalen, voor iemand met niks wordt het ook niks en heb je werk moet 20 jaar sparen, gaat nergens om in dit land.
-
- Forumdiva
- KirstenHershe
- ForumFan
- Contacteer:
Re: Officieele naamswijziging
Kom naar België wonen, je stapt naar het lokale Gemeentehuisantoinette41 schreef:Beste medemensen,
en de recente kosten.
-> Dienst Bevolking & Burgerlijke Stand, je vraagt je naamsverandering aan,
je telt 35€ neer en klaar is kees.
Na een paar weken krijg je bericht om je nieuwe paspoort af te halen.
-Kirsten
Um zu wissen, wohin man will, muss man wissen woher man kommt
Zin een fotoshoot? Contacteer me via email of PB!
SeventiesPhotography
SeventiesPhotography
-
- Forumdiva
En is je geslacht dan ook verandert ?KirstenHershe schreef:Kom naar België wonen, je stapt naar het lokale Gemeentehuis
-> Dienst Bevolking & Burgerlijke Stand, je vraagt je naamsverandering aan,
je telt 35€ neer en klaar is kees.
Na een paar weken krijg je bericht om je nieuwe paspoort af te halen.
-Kirsten
Naamswijziging gaat wel in meer landen erg makkelijk, maar je wettelijk geslacht dan weer niet, of soms zelfs onmogelijk....
-
- dagelijks aanwezig
ja, Belgie heeft nog meer voordelen,belasting, als je daar woont hier werkt,dan moet je volgens belgisch recht ontslagen worden kost de werkgever veel geld en tijd.
En de naamsverandering,als de rest er ook bij kan dan kun je wel een maand verhuizen:)op proef, na die maand kom je hier weer.
Ik ga net zolang zoeken dat het bijna voor niks is en dat zal ik hier ook plaatsen mocht het gebeuren.
Ik vind het niks hoe de nederlandse regering alles aangaande ons,in handen heeft.
En de naamsverandering,als de rest er ook bij kan dan kun je wel een maand verhuizen:)op proef, na die maand kom je hier weer.
Ik ga net zolang zoeken dat het bijna voor niks is en dat zal ik hier ook plaatsen mocht het gebeuren.
Ik vind het niks hoe de nederlandse regering alles aangaande ons,in handen heeft.
- KirstenHershe
- ForumFan
- Contacteer:
Nee, da's enkel voor een naamsverandering.Anna. schreef: En is je geslacht dan ook verandert ?
Naamswijziging gaat wel in meer landen erg makkelijk, maar je wettelijk geslacht dan weer niet, of soms zelfs onmogelijk....
Geslachtsverandering gaat via een Rechtbank, je maakt een afspraak,
verteld over je situatie en daarna gaat het even vlug als bij een naamsverandering.
Je betaal hiervoor, ik geloof zo'n +-80€, zijnde administratieve kosten.
-Kirsten
SeventiesPhotography
SeventiesPhotography
-
- dagelijks aanwezig
belgie
naamsverandering
----------------------
-Verklaring van psychiater + endocrinoloog zodra je groen ligt hebt.
Deze opsturen naar Brussel, 1 maand later mocht ik al handtekening gaan zetten en 49 euro betalen in stadshuis. 2 tot 3 weken later was het aangepast.
geslachtswijziging
----------------------
Attestje van psychiater en chirurg dat je niet meer in staat bent om volgens oud geslacht nog kinderen te verwekken. Afgeven aan dienst burgerlijke stand. Max. 3 maanden wachten (+ 2 maand tegen dat je je nieuw pasport hebt). Nog niks moeten betalen. Enkel nieuw pasport als deze klaar is denk ik.
naamsverandering
----------------------
-Verklaring van psychiater + endocrinoloog zodra je groen ligt hebt.
Deze opsturen naar Brussel, 1 maand later mocht ik al handtekening gaan zetten en 49 euro betalen in stadshuis. 2 tot 3 weken later was het aangepast.
geslachtswijziging
----------------------
Attestje van psychiater en chirurg dat je niet meer in staat bent om volgens oud geslacht nog kinderen te verwekken. Afgeven aan dienst burgerlijke stand. Max. 3 maanden wachten (+ 2 maand tegen dat je je nieuw pasport hebt). Nog niks moeten betalen. Enkel nieuw pasport als deze klaar is denk ik.
-
- dagelijks aanwezig
- KirstenHershe
- ForumFan
- Contacteer:
Oh, zo zie je maar dat niet iedereen hetzelfde betaald in België.butterfly schreef:Ik betaal me nochtans blauw aan belastingen hoor. Op dat gebied noem ik belgie een apenland.antoinette41 schreef:ongelofelijk ,hier word je echt echt geplukt voor elk ding.
Belgie was altijd al een goedkopere plek voor belastingen.
Ik betaal mij nochtans blauw aan belastingen én taksen hoor...
Ach... soms, héél soms heeft Belg zijn toch ook weer zo z'n voordelen.
-Kirsten
SeventiesPhotography
SeventiesPhotography