Een man die graag een vrouw wil zijn is niet gek

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
snoopy
Eredivisie

Bericht door snoopy »

ik vond het eigenlijk wel comfortabel zo in de gekkenhoek gezet te worden want als ik zo naar de kleine TSgroep kijk, is het meestal zo dat ik me met 2-4 % identificeer en de rest me net zo vreemd aan doet, als bijv een travestiet.

Ik sluit zelfs zeker niet uit, dat er travestieten zijn waar ik me veel beter mee zou kunnen identificeren dan sommige TSen... :)
dus wat dat betreft, als groep en paraplu term is er wel wat voor te zeggen...

Ik vind het alleen megairritant dat sommigen in de groep dingen van je verwachten/op je projecteren, terwijl de verschillen niet groter konden zijn.

Net als dat ik eens een tsmeisje ontmoette en die er gemakshalve maar vanuitging dat ik op vrouwen/transen val...zo vind ik het ook irritant te horen van een travestiet hier dat we allemaal "vrouw" willen zijn...

Ik wil nl een stoere intelligente gespierde charmante zelfstandige grootgeschapen witte heteroman zijn ...
"Ga er maar vanuit dat alleen SOMMIGE transen IRL de waarheid KUNNEN spreken..."

"ik ben een lesbo geboren in de verkeerde seksuele voorkeur"
snoopy.......en de rest is gek
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Snoopy schreef:Ik wil nl een stoere intelligente gespierde charmante zelfstandige grootgeschapen witte heteroman zijn ...
LOL! Dan ben jij inderdaad behoorlijk gek hier in dit gezelschap :lol: !
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
snoopy
Eredivisie

Bericht door snoopy »

Janiek_ schreef:
Snoopy schreef:Ik wil nl een stoere intelligente gespierde charmante zelfstandige grootgeschapen witte heteroman zijn ...
Het is nog echt zo ook. Ik ben wel eens jaloers op die mannen!
Ik heb er eigenlijk niet zon groot probleem mee gek gevonden te worden, in bepaalde opzichten ben ik ook gek dat valt niet te ontkennen, zelfs krankzinnig, maar wie is dat niet he?

Sterker nog ik laat mensen liever in de waan dat ik echt zo gestoord ben dat ik werkelijk denk een echte vrouw te zijn en niet meer te redden ben. Dat vind ik beter dan mee gaan praten met de rest van de wereld en je ID wegrelativeren met allemaal emancipatoire stoerdoenerij.

Ik vind het eigenlijk wel fijn dat ik van m'n collega genderdysforisten kan zeggen dat ze allemaal knettergek zijn en het nog "wetenschappelijk" onderbouwen ook! ;)
"Ga er maar vanuit dat alleen SOMMIGE transen IRL de waarheid KUNNEN spreken..."

Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Snoopy schreef:
Janiek_ schreef:
Het is nog echt zo ook. Ik ben wel eens jaloers op die mannen!
Gek om me dat te realiseren, maar ik ben nog nooit jaloers op een man geweest. Ook vroeger niet. Ik vind er wel eens eentje leuk uitzien, of geestig, of op een of andere manier te bewonderen om kostbare eigenschappen. Maar jaloers, of dat ik er nog eens eentje zou willen zijn? Nee, dat niet.
snoopy
Eredivisie

Bericht door snoopy »

Janiek_ schreef: Gek om me dat te realiseren, maar ik ben nog nooit jaloers op een man geweest. Ook vroeger niet. Ik vind er wel eens eentje leuk uitzien, of geestig, of op een of andere manier te bewonderen om kostbare eigenschappen. Maar jaloers, of dat ik er nog eens eentje zou willen zijn? Nee, dat niet.
Ik heb het nog gevraagd bij de VU, of ze van mij een grootgeschapen heteroman zouden kunnen maken, maar helaas, dat kon niet. Ik kon alleen maar een transseksuele heterovrouw worden... :) Dus nou das dan de troostprijs he :D

Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Snoopy schreef:Ik heb het nog gevraagd bij de VU, of ze van mij een grootgeschapen heteroman zouden kunnen maken, maar helaas, dat kon niet. Ik kon alleen maar een transseksuele heterovrouw worden... :) Dus nou das dan de troostprijs he :D
Niet zeuren, het "hetero" gaat je in ieder geval lukken :wink: !

Mij niet, maar je hoort me er niet over klagen :roll: .
snoopy
Eredivisie

Bericht door snoopy »

ja dat is het ook weer!
Als ik dan toch trans ben had ik weer liever lesbisch geweest!!
hihi

there is always a catch :)
maar goed ik heb wel mn hele leven nog om zo heteronormatief en dus zo normaal mogelijk te worden, en ik kan aanpappen met christenen en beweren dat ik mezelf van homoseksualiteit genezen heb... die geruchten gaan toch al bij de VU de ronde... dat mensen genezen kunnen worden van homoseksualiteit :D

Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Ik heb wel eens gelezen dat men een chip had ontwikkeld om te plaatsen in het brein van mensen die last hadden van een obsessieve twijfel over hun seksuele oriëntatie. Of je dan ook kon kiezen welke kant je op geprogrammeerd wilde worden stond er niet bij. Vermoedelijk zou dat weer een neiuwe bron van twijfel voor deze patiënten worden, waardoor het plaatsen van de chip er waarschijnlijk nooit van zou komen.
snoopy
Eredivisie

Bericht door snoopy »

Wat gebeurde er vroeger eigenlijk met transen... die werden ook wel naar het gekkenhuis gestuurd toch,
toch heb ik er wel een beetje moeite mee mentally sane verklaard te worden...bovendien hoe kan iemand dat serieus nemen...het is toch gek, het idee alleen al is gek... het is net zoiets als in kabouters en elfen geloven....

vooral als je ook nog gaat beweren dat je vrouw bent... dan ben je helemaal gek...voor anderen althans...dan ben je zo psychotisch, zo ver heen... dat er geen weg meer terug is... :)
het is dat ik zelf weet dat ik niet gek ben, maar goed dat schijnt ook weer het eerste teken van gekte te zijn...

in welk jaar zijn de behandelaars hier eigenlijk voor het eerst in mee gegaan ? :)

Je doet maar wat, de behandelaars doen maar wat... we tasten allemaal in het duister. En de behandelaars kun je nooit aansprakelijk stellen voor al het leed dat je door een transitie aangedaan wordt... want je weet, je hebt het immers zelf gewild.
Er zijn maar weinig mensen je voorgegaan... wie zegt dat dit je gelukkig gaat maken? :)

En net zo "geestelijk gezond" verklaard worden als de rest van de mensheid... gaat dat niet wat te ver, is het niet beter gewoon gek te zijn? Zo geweldig zijn die "geestelijke gezonde" mensen nu ook weer niet.

Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Snoopy schreef:in welk jaar zijn de behandelaars hier eigenlijk voor het eerst in mee gegaan ? :)
Weet ik niet precies. Christine Jörgensen was de eerste bekende trans, maar voor de oorlog was Lili Elbe er al.

Hier is een interessant artikel, geschreven door een van de Nederlandse pioniers op het gebied van de GAB:

http://www.continuum.nl/index.php?id=89

En deze van zijn collega:

http://www.bezinningscentrum.nl/tg/gooren.htm
ik ben hier niet meer
Forumdiva

Bericht door ik ben hier niet meer »

Snoopy schreef:Er zijn maar weinig mensen je voorgegaan...
Wat noem je weinig, in Nederland al vlug een paar duizend. Er zijn ziektes of problemen waar minder mensen last van hebben waar meer aandacht aan besteed wordt. En wereldwijd kom je toch op respectabel aantal wel.

Of het je gelukkiger maakt kun je alleen zelf bepalen. Al wat een ander daarop zegt hoeft absoluut geen betrekking op jou te hebben. Maar de gemiddelde ts ervaart een leven van betere kwaliteit.
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Anna. schreef:
Snoopy schreef:Er zijn maar weinig mensen je voorgegaan...
Wat noem je weinig, in Nederland al vlug een paar duizend. Er zijn ziektes of problemen waar minder mensen last van hebben waar meer aandacht aan besteed wordt. En wereldwijd kom je toch op respectabel aantal wel.

Of het je gelukkiger maakt kun je alleen zelf bepalen. Al wat een ander daarop zegt hoeft absoluut geen betrekking op jou te hebben. Maar de gemiddelde ts ervaart een leven van betere kwaliteit.
Stel dat er 8.000 transseksuelen zijn in Nederland. Dat is 0,05% van de totale bevolking.

Lisa
If all else fails, buy new shoes
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

In totaal zijn er minimaal 1:3500 transseksuelen (onderzoek Olyslager en Conway, vorig jaar). 0,05% = 1 op de 2000, dat zou vrijwel het dubbele zijn. 't Kan, 't zou me niet verbazen...

@Snoopy: maar ook Anna heeft gelijk: als 't jou helpt of voor jou nodig is, ga er dan voor. Dat wat ik tot nu toe gedaan heb heeft mij al heel gelukkig gemaakt! En behandelaars verantwoordelijk stellen voor wat jij wilt - inderdaad niet doen. 't Zorgt alleen maar voor -nog- langere en vervelender diagnostiek van mensen die na je komen.

Als er niets anders aan de hand is dan gendervariantie ben jij net zo gezond als elk ander mens, zowel psychisch als lichamelijk. Ik houd niet van het idee dat wij gek zijn: 't geeft een ander -veel- te veel macht over wat wij dan, als gekken, wel-of-niet zouden mogen. Tijdens mijn transitie vertelde iemand me ooit troostend (toen ik weer eens het vrouwentoilet was uitgezet omdat ik er nog te mannelijk uit zag) "niet jij bent gek, de wereld is gek". Zhij had gelijk. Want dat je iets anders wilt, of iets anders normaal vindt, dan dat een ander wil (of normaal vindt), dan maakt je dat daarmee nog niet tot gek.

Groetjes,

Frederique
N.B: lees over gekte en transgenders ook deze column van Vreer.
Kijk ook eens op de genderkalender !
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Niet-gek zijn is vogens mij simpelweg het vermogen bezitten om de werkelijkheid met anderen te delen. Daar hoort ook bij dat je je eigen werkelijkheid aan anderen mededeelt.

In die zin zijn transen, transgenders en travestieten niet gek. En verreweg de meeste "gewone" mensen kunnen heel goed een transwatdanook in hun midden velen. Het is wel zo dat ze de neiging hebben te vergeten dat er iets transachtigs met je is, maar dat komt omdat onze (voor 't gemak) beleving binnen de hunne nauwelijks of geen rol speelt.

Hoe belangrijker datgene wat je onderscheidt van de meerderheid voor jou is, hoe groter de kans dat je je eigenheid als een soort van isolement zult ervaren. En daar kun je wel degelijk gek van worden.
snoopy
Eredivisie

Bericht door snoopy »

Janiek_ schreef:Niet-gek zijn is vogens mij simpelweg het vermogen bezitten om de werkelijkheid met anderen te delen. Daar hoort ook bij dat je je eigen werkelijkheid aan anderen mededeelt.

Hoe belangrijker datgene wat je onderscheidt van de meerderheid voor jou is, hoe groter de kans dat je je eigenheid als een soort van isolement zult ervaren. En daar kun je wel degelijk gek van worden.
ja bijv dat je als een "echte" vrouw gezien wil worden, onbegrijpelijk voor de meeste "lotgenootjes", en niet als "gendervariant" of "derde sekse".

Bovendien valt er nog te debateren wat de werkelijkheid is...ik denk dat de werkelijkheid zoals wij die elkaar leren in bepaalde opzichten behoorlijk krankzinnig is...

En natuurlijk Frederique mag je vinden dat de rest van de wereld gek is... maar wat nu als je dat niet zo vind... en van binnen voelt dat je normaal bent, maar van buiten abnormaal bent....

Janiek dat isolement door genderdysforie dat is iets waar ik me in herken, het gevoel dat het me gaf, en nu ook als TS, is het nog steeds zo dat ik geen vrouw ben...is er nog steeds elke keer iets te overbruggen... en er is een boel te overbruggen, nl de gehele T wereld die overal valkuilen voor je heeft neergezet...dan de groepen T lovers... en dan hoop je ooit... ergens op een vorm van normaliteit uit te komen...
misschien is dat wel solitair of tussen 6 plankjes geen idee....maar ik kan hier niks mee...

en ik heb in de hele T hoek nog geen enkele verlichte denker ontmoet die antwoord had op de vraag... hoe kun je accepteren dat je iets bent, terwijl je het dus niet bent..

Dan hoor je alleen maar antwoorden van gezegende mensen voor wie dit soort dingen helemaal niet uitmaken.. :)

Acceptatie dat het er in dit leven gewoon niet inzit is misschien nog wel de meest relaxte manier van leven...dat is wel heel snijdend want hoe meer je vrouw wordt hoe meer je toch weer gaat hopen...

Plaats reactie