Dilateren

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Jaimee
Eredivisie

Dilateren

Bericht door Jaimee »

Beste mensen,

Mijn arts heeft mij aangeraden in het eerste jaar ten minste 3x per dag te dilateren voor 40 minuten per keer en zo snel mogelijk op te bouwen met de dikte van de dilators. (Van 1 naar nummer 4.)
Maar ik krijg het door de week niet voor elkaar 3x per dag zoveel tijd te nemen. Ik heb veel vrienden en ik vind het een beetje gênant om met hen erbij zo'n ding in je te steken...
Hoe doen/ deden jullie dat? En hoe is dat na een jaar?

Oh en nog iets, ik weet dat ik nog geen eens 1,5 maand post-op ben maar ik draag altijd inlegkruisjes of maandverband. Er komt glijmiddel uitgelopen en soms gemixt met een beetje bloed ofzo dus is het roze. En om nou te zeggen dat het lekker ruikt... :( Wanneer stopte dat gelek bij jullie?

En je moet toch je vagina reinigen de eerste 2 maanden, 2x per week met een betadine oplossing en daarna met Lactacyd?
Welke Lactacyd gebruiken jullie daarvoor?

Muchos gracias!

XXX

Jamie
ik ben hier niet meer
Forumdiva

Bericht door ik ben hier niet meer »

Jamie, bij mij was het advies de 1e 3 maanden 3x per dag 20 minuten, daarna eens in de 2 weken, tenzij je penetratie hebt.
Wat betreft spoelen, na dilateren en penetratie altijd, anders minimaal eens in de week/2 weken. Dan heb je geen last van lekken glijmiddel oid. VU raadt trouwens (zeker de eerste tijd) amandelolie aan als glijmiddel voor dilateren. Beetje bloedverlies kan tot enkele weken duren, na max. 3 maanden moet het zeker weg zijn, maar als het dilateren pijn doet, heb je ook kans dat het bloed komt door het beschadigen van de huid daarbij.
Succes ermee,
groetjes, Nannette
Joyy
Forumdiva

Bericht door Joyy »

kweenie maar het lijkt mij dat je gewoon moet zorgen dat je wel de tijd hebt, dan maar minder vrienden over de vloer

is dat zon ramp?
Jaimee
Eredivisie

Bericht door Jaimee »

Nou penetratie anders dan door een dilator zit er toch echt niet in.
Maar bedankt voor de tips!
Maar amandelolie? Is dat niet slecht voor de huid? Bij mij werd gezegd dat ik echt alleen maar KY-gel mag gebruiken omdat ik anders de vaginawand aantast.

Vaag dat het VU en een Thaïse arts zulke verschillende adviezen geven... :-?
ik ben hier niet meer
Forumdiva

Jamie, ik heb in augustus 2006 met correctie operatie door dr. Karim hetzelfde advies gekregen, maar ja, is natuurlijk leerling van dr. Hage die mij 10 jaar geleden geopereerd heeft. Ik weet niet wat het huidige advies is bij het VU, kan best anders zijn.
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Hmmm, ja Jamie.....ik heb uit Duitsland ook andere adviezen.....bvb heb ik in de eerste tijd alleen maar met Intallagel dileteerd omdat dit lekker gaat verdoven....later en tot nu toe doe ik het met Physiogine vaginale creme.....echt un lekker spul om dit te doen.....en het bevat nog Estriol, un soort Estradiol en door de melkzuur zorgt het voor een goeie vaginaflora.....

......en ja, de eerste tijd is echt heel essentieel, later kun je minderen......na maanden heb ik het vaak weken niet gedaan en ben niet gekrompen.....maar de eerste twee maanden bleef ik wel dagelijks peuteren tot meerde keer rond de 20 minuten....in de eerste maand heb ik ook nog bijna continu de stent gedragen, die ik in Essen heb meegekregen.....un soort opblaasbaar zacht stuk hightech van rond de 800,-eure.....

Doe, hoe je het zelf goed vind maar denk aub eraan, dat echt de eerste twee maanden erg belangrijk zijn.....

....je komt er wel uit hoor!

liefs

Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
butterfly
daar ben ik weer

Bericht door butterfly »

amai blijkbaar verschillen die dilaterschemas el heel veel. Ik mocht de erste week 6 x de epithese 30' uithalen. Met een schematje mocht dat aantal verminderen en verlangen met der tijd. Na een maand zat ik op 2 x 4u en nu na bijna 3 maand zit ik op 2 x 8u. Iedere week doe ik er nu een uurtje bij.
antoinette41
dagelijks aanwezig

Bericht door antoinette41 »

@jaimee

Over het bloedverlies, dit was vorige week dinsdag over zo opeens, na3 weken en 5 dagen post op
Verder 2 controles gehad, vandaag was de 2e en Dr.Bouman vond het goed,
zoals het geheel eruit zag.
Pijn is er ook niet meer, dit is wel een positief iets, voorheen als je een stuk gelopen had,was de pijn ook aardig aanwezig.
Komt allemaal wel goed.
anoinette
een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
ik ben hier niet meer
Forumdiva

butterfly schreef:amai blijkbaar verschillen die dilaterschemas el heel veel. Ik mocht de erste week 6 x de epithese 30' uithalen. Met een schematje mocht dat aantal verminderen en verlangen met der tijd. Na een maand zat ik op 2 x 4u en nu na bijna 3 maand zit ik op 2 x 8u. Iedere week doe ik er nu een uurtje bij.
In de meeste landen wordt er al vele jaren geen epithese meer gebruikt. Door wie ben jij geopereerd Butterfly ? Prof. Monstrey, Marijke de Cat lijken mij niet dat die een techniek die midden jaren negentig al niet meer gebruikt werd nu nog gebruiken. Tenzij er speciale omstandigheden zijn.
Jaimee
Eredivisie

Bericht door Jaimee »

Nou tegenwoordig doe ik alleen nog maar actief dilateren met waterbasis-glijmiddel. +- 5x per week met nummer 3 en 4 dilator van Dr. Chet.
De diepte is iets verminderd. Van 7 inch naar 6,5. Maar dat is al een hele tijd stabiel.
Des te meer ik reinigde met Lactacyd, des te meer het ging ruiken. Ben daar dus mee gestopt en nu ruikt het neutraal. (Heel klein beetje zurig maar dat is normaal toch?)
antoinette41
dagelijks aanwezig

Bericht door antoinette41 »

ja ,ik had het ook gebruikt Jaimee,div biovr. zeiden dat het helemaal niet goed is,dus daar was ik al gauw mee gestopt.
nr 4 vind ik een beetje groot:)
die komt nog.
Ik ben dinsdagmorgen ook op de fiets gesprongen , dit ging helemaal
geweldig, voordat ik dit deed ,had ik wel een idee dat het pijn zou doen.
helemaal niks.

antoinette
een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
Plaats reactie