9 juni: Kelly van der Veer bij Vaders & Zonen

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
snoopy
Eredivisie
Berichten: 568
Lid geworden op: do apr 16, 2009 14:55

Bericht door snoopy »

Janiek_ schreef:Niks onrespectvols mee bedoeld, hoor, met naar een stuk geschiedenis als nicht bij sommige transen te verwijzen :D ! 't Is gewoon zoals het is, net als met die hetero huisvaders. .
Ja met als verschil dus, dat wanneer je dat tegen outsiders verteld...dat het gros van de transen op vrouwen valt, getrouwd is, kinderen heeft en een mannelijk beroep waarin zhij zich blijft handhaven, dat je dan vol ongeloof aangekeken wordt. Je wordt zelfs niet eens geloofd.

Ik heb al zo dikwijls meegemaakt dat ik dat verhaal vertelde en ik met een glazige blik aangestaard werd zo van: "dat kannie, dat mens is gestoord met dr verhalen"
En heel vaak krijg ik te horen... "Onmogelijk! hou maar op ik wil het niet horen"

Dus je kunt mij niet verwijten dat ik niets aan de transenemancipatie voor voorheen heteromannen doe....maar ik kan beter mn mond dichthouden dus, als ik niet voor gek versleten wil worden tenminste, lol!
"Ga er maar vanuit dat alleen SOMMIGE transen IRL de waarheid KUNNEN spreken..."

"ik ben een lesbo geboren in de verkeerde seksuele voorkeur"
snoopy.......en de rest is gek
ik ben hier niet meer
Forumdiva
Berichten: 1695
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:25

Bericht door ik ben hier niet meer »

Snoopy schreef:Ja met als verschil dus, dat wanneer je dat tegen outsiders verteld...dat het gros van de transen op vrouwen valt, getrouwd is, kinderen heeft en een mannelijk beroep waarin zhij zich blijft handhaven, dat je dan vol ongeloof aangekeken wordt. Je wordt zelfs niet eens geloofd.
Wat is veel ? en dan ook nog met een manlijk beroep en die dat houdt ?
Nog steeds verliezen redelijk wat transseksuelen hun baan als ze met het hele proces beginnen, of tijdens. En het getrouwd zijn, kinderen hebben, ja, wat maakt je dan anders dan anderen ? Ik heb nooit typisch manlijk gedrag gehad, wel getrouwd en kinderen. Maar zij heeft mij veroverd, en voor de rest heb ik voor mijn srs nooit seksueel contact of wat dan ook gehad in mijn leven. Ik ben opgegroeid met alleen zussen, en beste vriendin was mijn buurmeisje. En vrienden ? Altijd heel weinig gehad.
Gebruikersavatar
snoopy
Eredivisie
Berichten: 568
Lid geworden op: do apr 16, 2009 14:55

Bericht door snoopy »

Anna. schreef:Ik heb nooit typisch manlijk gedrag gehad, wel getrouwd en kinderen. Maar zij heeft mij veroverd, en voor de rest heb ik voor mijn srs nooit seksueel contact of wat dan ook gehad in mijn leven.
Nou Nanette, tenzij je praktiserend christen was, vind ik het nogal moeilijk te geloven, dat je maar 3 keer seks hebt gehad in je leven voor je srs, en dat je toevallig die drie keren je vrouw bevrucht hebt, of zijn je kinderen via IVF verwekt dan?
Of heeft je vrouw jullie kinderen onbevlekt ontvangen? Zoals Maria indertijd? Schrijf het vaticaan aan! Misschien kunnen ze je vrouw dan tot heilige verklaren en jou je maagdelijkheid teruggeven :) ;)

Het zijn wel hele mooie verhalen maar zo moeilijk te geloven...net als exmilitairen die nog net niet schrijven dat ze in militaire dienst hun geweer opfleurden met kransjes madeliefjes... :)
"Ga er maar vanuit dat alleen SOMMIGE transen IRL de waarheid KUNNEN spreken..."

"ik ben een lesbo geboren in de verkeerde seksuele voorkeur"
snoopy.......en de rest is gek
ik ben hier niet meer
Forumdiva
Berichten: 1695
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:25

Bericht door ik ben hier niet meer »

Snoopy schreef:Nou Nanette, tenzij je praktiserend christen was, vind ik het nogal moeilijk te geloven, dat je maar 3 keer seks hebt gehad in je leven voor je srs
Ik heb nergens geschreven dat ik maar 3x seks heb gehad voor mijn srs, ik heb alleen gezegd nooit met een ander, zelfs nooit naar meisjes gekeken in mijn puberteit voor seks, alleen maar jaloers op ze.
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

Na ja, ondertussen is Kelly gewoon een mooie jonge vrouw, die het erg heeft getroffen met haar looks, en die lekker haar eigen ding doet. Ik geloof er niks van dat die zich nog heel erg druk maakt over de beeldvorming van transen in de media. En terecht.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
AM_ber_79
Forumdiva
Berichten: 1746
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 12:12

Bericht door AM_ber_79 »

joandelynn schreef: Er zijn trouwens ook meisjes die voetballen.
Sterker nog, als t goed is komt er zaterdag tijdens de transgender memorial day een vriendin van me naar Utrecht om mee te doen en die hierdoor n voetbalwedstrijd laat schieten :wink:
Snoopy schreef: Transen die voorheen een heteroleven hebben geleid komen overduidelijk van mars. En transen die vanaf de jeugd als vrouwelijk waren en op mannen vallen komen overduidelijk van venus.
En dit bedoel ik dus met het enorme zwart-wit denken van je. Je refereet hiermee, als ik t goed heb, naar "mannen komen van mars, vrouwen van venus." Waarmee je dus eigenlijk zegt dat n trans die op vrouwen valt, n man is. En een vrouw die op vrouwen valt dan? Of een bisexuele vrouw? Houd eens op met dat zwart-wit denken. Je maakt het je zelf zo wel heel erg moeilijk!
Snoopy schreef: Ja met als verschil dus, dat wanneer je dat tegen outsiders verteld...dat het gros van de transen op vrouwen valt, getrouwd is, kinderen heeft en een mannelijk beroep waarin zhij zich blijft handhaven, dat je dan vol ongeloof aangekeken wordt. Je wordt zelfs niet eens geloofd.
M.a.w. mensen die nogal wereldvreemd zijn. Ik kom meer en meer vrouwen tegen die vrachtwagens besturen en overtuigend pot zijn. Maar enkel omdat je geboren bent in n mannenlijf zou het plots niet meer kunnen. Ik weet niet met wat voor soort mensen je omgaat, maar de mensen met wie ik omga hebben er totaal geen probleem mee...Integendeel!
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
Gebruikersavatar
snoopy
Eredivisie
Berichten: 568
Lid geworden op: do apr 16, 2009 14:55

Bericht door snoopy »

ja maar Amber ik heb het over transseksuelen... niet over je lesbische vriendinnen...
Het is algemeen bekend en geaccepteerd ja dat (lesbische) vrouwen soms in mannenberoepen eindigen.... want dat is begrijpelijk ook... net als bij vrouwelijke (voorheen) homoseksuele mannen die bijv de zorg ingaan...

Wat niet begrijpelijk is en dus niet algemeen geaccepteerd:

Een stoere mannelijke dominante man met vrouw en kinderen en de hele rambam die naar een *** en tieten verlangt...snap je? dat zorgt voor kortsluiting in de hersens bij mensen... die kunnen zich daar nl geen voorstelling bij maken.... en hoe zouden ze dat dan ook moeten doen?
"Ga er maar vanuit dat alleen SOMMIGE transen IRL de waarheid KUNNEN spreken..."

"ik ben een lesbo geboren in de verkeerde seksuele voorkeur"
snoopy.......en de rest is gek
ik ben hier niet meer
Forumdiva
Berichten: 1695
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:25

Bericht door ik ben hier niet meer »

Snoopy schreef:Wat niet begrijpelijk is en dus niet algemeen geaccepteerd:

Een stoere mannelijke dominante man met vrouw en kinderen en de hele rambam die naar een *** en tieten verlangt...snap je? dat zorgt voor kortsluiting in de hersens bij mensen... die kunnen zich daar nl geen voorstelling bij maken.... en hoe zouden ze dat dan ook moeten doen?
Je schetst een heel stereotype beeld wat maar weinig voorkomt, ik geloof niet dat jij je dat realiseert. En als het voorkomt, komt het omdat men het vrouw zijn zo ver en zo diep mogelijk wilde wegstoppen. Ik vind het al raar als iemand kan begrijpen wat in een verkeerd lichaam zitten is als ze het zelf ook niet (enigszins) hebben.
En waarom moet JIJ verklaren dat er ook mensen zijn die aan je bovenstaande omschrijving voldoen, of voldoe je er zelf aan en loop je tegen allerlei problemen aan ?
Gebruikersavatar
snoopy
Eredivisie
Berichten: 568
Lid geworden op: do apr 16, 2009 14:55

Bericht door snoopy »

Anna. schreef:
Snoopy schreef:Wat niet begrijpelijk is en dus niet algemeen geaccepteerd:

Een stoere mannelijke dominante man met vrouw en kinderen en de hele rambam die naar een *** en tieten verlangt...snap je? dat zorgt voor kortsluiting in de hersens bij mensen... die kunnen zich daar nl geen voorstelling bij maken.... en hoe zouden ze dat dan ook moeten doen?
Je schetst een heel stereotype beeld wat maar weinig voorkomt, ik geloof niet dat jij je dat realiseert. En als het voorkomt, komt het omdat men het vrouw zijn zo ver en zo diep mogelijk wilde wegstoppen. Ik vind het al raar als iemand kan begrijpen wat in een verkeerd lichaam zitten is als ze het zelf ook niet (enigszins) hebben.
En waarom moet JIJ verklaren dat er ook mensen zijn die aan je bovenstaande omschrijving voldoen, of voldoe je er zelf aan en loop je tegen allerlei problemen aan ?
Dat is een mooie theorie... het vrouw zijn zo diep mogelijk wegstoppen....en dat je dan zo in het leger kan of elk willekeurig ander beroep... en dat je de helft van je leven ligt te sleutelen onder auto's en grappen maakt over wijven met je kameraden, omdat je je vrouw zijn zo diep hebt weggestopt :D Als je je identiteit zo succesvol en diep kunt wegstoppen, waarom zou je dan in hemelsnaam nog in transitie gaan....
Wat zijn die beweegredenen eigenlijk?

Je zal hier niemand daar eerlijk over horen zijn. Het enige wat je hoort is "ik ben een geemancipeerde vrouw" met een geschiedenis als stoere man...

Transjes zoals Kelly zijn werkelijk zeldzaam. Dat zijn overigens ook het type transje wat je in de meeste andere landen terugvind. Die gaan als vrouw leven omdat ze simpelweg niet anders kunnen, heel wat anders dus dan een geschiedenis als succesvolle heteroman. Is die stoere heteroman dan zo dol op vrouwen en vrouwelijkheid dat ze zich daarmee overidentificeren? Zo erg dat ze het zelf willen zijn? Of is er wat anders aan de hand?
"Ga er maar vanuit dat alleen SOMMIGE transen IRL de waarheid KUNNEN spreken..."

"ik ben een lesbo geboren in de verkeerde seksuele voorkeur"
snoopy.......en de rest is gek
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

Snoopy schreef:Je zal hier niemand daar eerlijk over horen zijn.
Ik betwijfel of mensen zoals jij die beschrijft hier meelezen. Die zijn net zo zeldzaam als Kelly. De meesten hier zullen best ver van zulke uitersten (niet negatief bedoeld) af zitten qua beleving en qua levensgeschiedenis.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
ik ben hier niet meer
Forumdiva
Berichten: 1695
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:25

Bericht door ik ben hier niet meer »

Snoopy schreef:Transjes zoals Kelly zijn werkelijk zeldzaam. Dat zijn overigens ook het type transje wat je in de meeste andere landen terugvind. Die gaan als vrouw leven omdat ze simpelweg niet anders kunnen, heel wat anders dus dan een geschiedenis als succesvolle heteroman. Is die stoere heteroman dan zo dol op vrouwen en vrouwelijkheid dat ze zich daarmee overidentificeren? Zo erg dat ze het zelf willen zijn? Of is er wat anders aan de hand?
En waarom moet JIJ verklaren dat er ook mensen zijn die aan je bovenstaande omschrijving voldoen, of voldoe je er zelf aan en loop je tegen allerlei problemen aan ?

Jij bent altijd een meisje geweest, je hebt nooit toneel gespeeld en net gedaan alsof je een jongetje was ?

Geef nu ook eens een keer antwoorden op vragen, ipv van een discussie om de discussie. Iedere keer dezelfde antwoorden geven verandert niks aan feiten die er zijn.
Gebruikersavatar
snoopy
Eredivisie
Berichten: 568
Lid geworden op: do apr 16, 2009 14:55

Bericht door snoopy »

Anna. schreef: En waarom moet JIJ verklaren dat er ook mensen zijn die aan je bovenstaande omschrijving voldoen, of voldoe je er zelf aan en loop je tegen allerlei problemen aan ?
Aan welke omschrijving?
Anna. schreef:Jij bent altijd een meisje geweest, je hebt nooit toneel gespeeld en net gedaan alsof je een jongetje was ?
Nee ik was niet altijd al een meisje ik was altijd al een TSje, dwz een vrouwelijk gevoelig jongetje, ik heb wel toneel gespeeld maar -nooit- toneel gespeeld dat ik een jongetje was. Ik hield me ver van jongens was al als de dood voor dat vechten en wilde gedoe vroeger. Ik ging met meisjes om en andere gevoelige jongetjes. Daarom geloof ik dat dus ook niet, dat je als kind zogezegd vanuit angst "net doet alsof je een jongetje bent". Dat vind ik een broodje aap verhaal.
"Ga er maar vanuit dat alleen SOMMIGE transen IRL de waarheid KUNNEN spreken..."

"ik ben een lesbo geboren in de verkeerde seksuele voorkeur"
snoopy.......en de rest is gek
ik ben hier niet meer
Forumdiva
Berichten: 1695
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:25

Bericht door ik ben hier niet meer »

Dus iedereen wist bij jou dat je een meisje was, je droeg meisjeskleren etc. Zo niet, dan heb je toch gedaan alsof je jongetje was.
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

Snoopy schreef:Nee ik was niet altijd al een meisje ik was altijd al een TSje, dwz een vrouwelijk gevoelig jongetje, ik heb wel toneel gespeeld maar -nooit- toneel gespeeld dat ik een jongetje was. Ik hield me ver van jongens was al als de dood voor dat vechten en wilde gedoe vroeger. Ik ging met meisjes om en andere gevoelige jongetjes. Daarom geloof ik dat dus ook niet, dat je als kind zogezegd vanuit angst "net doet alsof je een jongetje bent". Dat vind ik een broodje aap verhaal.
Dit zou ik ook over mezelf kunnen zeggen, want zo zag mijn kindertijd en puberteit er ook uit. Met dit verschil dat ik jongens en mannen ook op het seksuele vlak uit de weg bleef, ook al waren er wel die belangstelling voor mij (als jongen) hadden. Van de doorsnee hetero vrouw moest (en moet) ik trouwens ook niks hebben. En zij niet van mij, vergissingen daargelaten. Als ik nu leuke aandacht van een lesbische vrouw krijg, dan heb ik eindeljk het gevoel dat ik thuis ben.

Dat maakte het voor mij ingewikkeld om mezelf als trans te beleven: net zoals jij nu denkt dat de meeste transen van stoere bouwvakker naar klusvrouw gaan, dacht ik dat transen allemaal een soort Kelly's waren, die in de seksindustrie terecht kwamen. Daar schrok ik net zo hard van als jij van Ome Joop. En een gevoelige man zijn die alleen met vrouwen en andere gevoelige mannen omgaat, dat kan op zich best. Alleen niet als dat niet is wat je echt bent, want dan ga je je uiteindelijk toch heel erg rot voelen.

Ik schrok trouwens ook van Ome Joop, toen ik die voor het eerst in levende lijve tegenkwam. Maar zoiets hoeft niet te lang te duren, toch? Je hoeft niet iedereen te begrijpen voordat je ze kunt accepteren zoals ze zijn. Op een gegeven moment, als je wat zelfstandiger wordt in je identiteit als vrouw, dan maakt het ook niet zoveel meer uit wat anderen doen.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Gebruikersavatar
snoopy
Eredivisie
Berichten: 568
Lid geworden op: do apr 16, 2009 14:55

Bericht door snoopy »

Anna. schreef:Dus iedereen wist bij jou dat je een meisje was, je droeg meisjeskleren etc. Zo niet, dan heb je toch gedaan alsof je jongetje was.
Wat ben jij kort door de bocht zeg. Dan word ik beschuldigd van zwart/wit denken en gebrek aan nuance :) lol!
Ik heb niet gedaan alsof ik een jongetje was, ik heb het geaccepteerd dat ik zo behandeld werd EN dat ik bepaalde dingen niet mocht doen (van de juf destijds). Ik noem dat niet net gedaan alsof ik een jongetje was.
"Ga er maar vanuit dat alleen SOMMIGE transen IRL de waarheid KUNNEN spreken..."

"ik ben een lesbo geboren in de verkeerde seksuele voorkeur"
snoopy.......en de rest is gek
Plaats reactie