een vraag voor T's over T's die op transen vallen

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie

een vraag voor T's over T's die op transen vallen

Ik ben een travestiet en val indd op transen
0
Geen stemmen
Ik ben een travestiet en val niet op transen of shemales
3
27%
Ik ben een travestiet en val op shemales
1
9%
Ik ben een travestiet en val op shemales en transen
7
64%
 
Totaal aantal stemmen: 11

Gebruikersavatar
snoopy
Eredivisie
Berichten: 568
Lid geworden op: do apr 16, 2009 14:55

Bericht door snoopy »

Frederique_ schreef:
Snoopy schreef:Ik ben niet bezig met een heksenjacht hoor. Ik constateer alleen maar een aantal dingen aan de hand van postjes van mensen die hier posten. Nl dat er helaas een hoop fantasieverhalen de ronde gaan, en als je dan door gaat vragen dan blijkt er dus indd niets tot weinig van te kloppen. Dat mag natuurlijk, maar dat plaats sommige bijdragen wel in een iets ander licht vind ik.
Als je het nu eens omdraait: stel, jij vertelt iets over jezelf en een ander kan daar met zijn/haar/zaar verstand niet bij. Vind je het dan normaal dat die ander jouw verhaal een "fantasieverhaal" noemt? Met als doel om jouw levensverhaal "in een ander licht" te zetten?

Als je goed luistert is er -veel- meer mogelijk dan sommige mensen voor mogelijk houden. Er is niet één standaard travestie / transgenderisten / transseksualiteitsverhaal. Ik ken er tientallen. En allemaal anders. En sommigen -lijken- heel onwaarschijnlijk, terwijl ik de mensen die het vertellen genoeg vertrouw om te weten dat het echt wel klopt.

Daarom nogmaals de vragen: hoe zou jij op dit forum behandeld/aangesproken willen worden? Is de manier waarop jij dat graag wilt ook de vorm waarin jij nu anderen aanspreekt?
En wanneer heb jij voor het laatst iets over jezelf geschreven?

Groetjes,

Frederique
Hoi Frederique...

Allereerst, een mens is niet te begrijpen, of het nu een man vrouw of trans is, een mens is altijd een mysterie...en ik accepteer dat.

De reden waarom ik *mijn* verhaal en *mijn* mening hier plaats is omdat die hier niet vertegenwoordigd is, als er hier mensen zouden posten die er net zo over denken als ik, dan zou ik ook in de zijlijn kunnen reageren met korte zinnetjes als "helemaal mee eens" enz.

Ik vind niemand onwaarschijnlijk omdat ik weet dat ik een ander niet kan begrijpen, maar er is wel een verschil, er zijn mensen waarmee je je verbonden voelt en mensen die wat verder van je af staan.

De meningen die hier verkondigd worden vind ik zo ver af staan van mijn vrouw ervaring dat het een beetje een calimero verhaal aan het worden is... iedereen is het roerend met elkaar eens behalve met mij :).

Wat als mijn mening nu eens de gemene deler hier zou zijn, had ik dan nog zoveel commentaar gehad?
Ik heb er trouwens geen problemen mee wanneer iemand mij knettergek vindt vanwege mn T-zijn, ik ben nl voldoende overtuigd van mezelf en hoef geen fantasieverhalen te verzinnen omdat de werkelijkheid voor mij al bizar genoeg is. Ik hoef mezelf daarom dus ook niets wijs te maken...

Anna, welke vragen bedoel je, behalve aanmelden op isis oid?
"Ga er maar vanuit dat alleen SOMMIGE transen IRL de waarheid KUNNEN spreken..."

"ik ben een lesbo geboren in de verkeerde seksuele voorkeur"
snoopy.......en de rest is gek
Gebruikersavatar
snoopy
Eredivisie
Berichten: 568
Lid geworden op: do apr 16, 2009 14:55

Bericht door snoopy »

Janiek_ schreef: Zodra hormonen of operaties - of zelfs een laser-apparaat, ik heb het hier meegemaakt! - de toetssteen worden voor iemand's authenticiteit, heb je een hoop heibel. Vind ik een goeie reden om dat soort vragen naast je neer te leggen. Dat ik er vandaag voor gezwicht ben, beschouw ik dan ook als een misser.
Oooh denk je dat ik jou zo zie? dat ik je authenticiteit zo toets?? Welnee, het gaat erom dat de ervaring van hormonen of srs een ervaring op zich is...
Pas als je het ervaart, en dus ook pas als je MIJN ervaring hebt (wat dus niet kan) kun je pas iets over iemand vertellen...en over hoe iemand zou moeten denken, waarom mag ik geen vraagtekens zetten bij sommige soortgenoten...zeker wanneer ze Kelly een nicht noemen.

Je kunt zeggen wat je wilt, maar het kan natuurlijk niet zo zijn dat we hier met zn allen gaan verkondigen dat je alleen ts en vrouw kunt zijn als je een ouwe jongens krentebrood instelling hebt, een vrouw en kinderen plus een biseksuele opvatting over het leven.

Ervaar jij wat ik ervaar? Heb je je dat wel eens voorgesteld? Blijkbaar is dat ook te moeilijk voor sommigen hier om mij te begrijpen, hoe word ik hier dan in mn waarde gelaten als elke mening die ik hier etaleer als een menselijke en verstandelijke tekortkoming wordt geïnterpreteerd??
"Ga er maar vanuit dat alleen SOMMIGE transen IRL de waarheid KUNNEN spreken..."

"ik ben een lesbo geboren in de verkeerde seksuele voorkeur"
snoopy.......en de rest is gek
Gebruikersavatar
snoopy
Eredivisie
Berichten: 568
Lid geworden op: do apr 16, 2009 14:55

Bericht door snoopy »

Anna. schreef:
Frederique_ schreef:En wanneer heb jij voor het laatst iets over jezelf geschreven?
Snoopy gaat bijna al vragen over haar/hem zhaar uit de weg. Tot nog toe erg weinig reactie gehad op vragen die ik redelijk vaak gesteld heb. Alleen commentaar op andere dingen die ik schrijf. Voor mij is Snoopy 1 grote fake, anders durf je wel vragen te beantwoorden en doe je dat ook.
Als ik 1 grote fake ben, dan zou ik wel ernstig gestoord zijn zeg, om me zo te verdiepen in dit onderwerp, dan ben ik echt niet meer te redden! :D
Is het niet eerder zo dat jouw opvattingen over je verleden een grote fake zijn en dat je er gewoon enorm van baalt dat ik je daarmee confronteer?
"Ga er maar vanuit dat alleen SOMMIGE transen IRL de waarheid KUNNEN spreken..."

"ik ben een lesbo geboren in de verkeerde seksuele voorkeur"
snoopy.......en de rest is gek
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

@Janiek: natuurlijk is het aan iedereen zelf om te bepalen wat je wel-of-niet over je eigen leven schrijft. Het wordt anders als iemand (in dit geval Snoopy) wel een -enorm- stevige mening heeft over wat een ander over zichzelf schrijft, zonder dat die bereid lijkt te zijn om zelf wat-dan-ook-maar over zichzelf te schrijven. Dan wordt het het idee van die twee oudjes van de Muppets: overal een mening over en altijd negatief, maar zelf nooit het lef om op de bune te staan. En daar voel ik toch wel weerstand tegen.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

snoopy schreef:Pas als je het ervaart, en dus ook pas als je MIJN ervaring hebt (wat dus niet kan) kun je pas iets over iemand vertellen...en over hoe iemand zou moeten denken, waarom mag ik geen vraagtekens zetten bij sommige soortgenoten...zeker wanneer ze Kelly een nicht noemen.
Nou maak je het wel heel ingewikkeld. Dan kunnen we beter allemaal onze mond houden. Je kunt elkaars ervaringen niet hebben.

Als ik in de discussies hier iets zeg, dan heb ik niet meer dan mijn eigen ervaring en ervaringen die anderen met mij gedeeld hebben. En soms observaties, meer niet.

Dat jij je verzet tegen afbrekende opmerkingen van anderen hier over iemand als Kelly, dat lijkt me heel terecht. Zeker als zij iemand is die jou een positieve identificatie mogelijkheid geeft.

Maar wat je nu "vraagtekens" noemt, dat was in mijn ogen toch meer iets van oog om oog tand om tand.
snoopy schreef:Je kunt zeggen wat je wilt, maar het kan natuurlijk niet zo zijn dat we hier met zn allen gaan verkondigen dat je alleen ts en vrouw kunt zijn als je een ouwe jongens krentebrood instelling hebt, een vrouw en kinderen plus een biseksuele opvatting over het leven.
Waar hoor je dat hier beweren? Ik denk wel dat ik me een klein beetje kan voorstellen waar je gevoel vandaan komt dat het hier zo moet zijn, hoor. Voor zover ik het kan beoordelen zijn er hier niet veel die de ervaringen die voor jouw beleving van TS zijn blangrijk zijn, ook zo hebben ervaren. En als je daarmee in de minderheid bent, dan krijg je een gevoel van "ja, maar, eh...", telkens als er achteloos "wij zus" of "wij zo" gezegd wordt.

Mij zul je niet horen zeggen dat je geen vrouw of TS kunt zijn zonder vrouw en kinderen of een bi-seksuele instelling tegenover het leven. Wel heb ik af en toe de indruk dat jij er je hoofd niet omheen kunt krijgen, dat je vrouw of TS kunt zijn als je dat wél hebt. Correct me is I'm wrong?
snoopy schreef:Ervaar jij wat ik ervaar? Heb je je dat wel eens voorgesteld? Blijkbaar is dat ook te moeilijk voor sommigen hier om mij te begrijpen, hoe word ik hier dan in mn waarde gelaten als elke mening die ik hier etaleer als een menselijke en verstandelijke tekortkoming wordt geïnterpreteerd??
Nee, ik ervaar niet wat jij ervaart. Andersom ook niet, toch. Ik kan me er wel een en ander bij voorstellen, want sommige van mijn vriendinnen zijn transvrouw en vallen op mannen. Wat je homo verleden betreft en wat dat met zich mee brengt is voor mij ook geen ver van mijn bed show. Op het dorp waar ik ben op gegroeid waren twee omo's, toevallig alletwee broers van mij. De enige vrienden die ik uit mijn studietijd over heb, al bijna 30 jaar, zijn homo en lesbisch.

Voorzover ik er iets van snap, waarom dit soort discussies zich kennelijk telkens weer in deze richting moeten ontwikkelen, is dat omdat er iemand hier iets poneert wat aanleiding geeft om in twee kampen te gaan denken. Of dat nou is dat Kelly een nicht zou zijn of dat het echt onbegrijpelijk is dat iemand die een kind heeft verwekt vrouw kan zijn. Ik kan het niet helpen dat ik dan de neiging heb om dat te gaan relativeren of er tegenin te gaan.

De stereotypen waar ji jje steeds op beroept zijn geen teken van een mentaal tekort, maar wat je er nou precies mee wilt, is me nog niet duidelijk.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

snoopy schreef:
Anna. schreef:
Frederique_ schreef:En wanneer heb jij voor het laatst iets over jezelf geschreven?
Snoopy gaat bijna al vragen over haar/hem zhaar uit de weg. Tot nog toe erg weinig reactie gehad op vragen die ik redelijk vaak gesteld heb. Alleen commentaar op andere dingen die ik schrijf. Voor mij is Snoopy 1 grote fake, anders durf je wel vragen te beantwoorden en doe je dat ook.
Als ik 1 grote fake ben, dan zou ik wel ernstig gestoord zijn zeg, om me zo te verdiepen in dit onderwerp, dan ben ik echt niet meer te redden! :D
Is het niet eerder zo dat jouw opvattingen over je verleden een grote fake zijn en dat je er gewoon enorm van baalt dat ik je daarmee confronteer?
Wat ik zei: oog om oog, tand om tand.

Snoopy, ieder mens probeert zijn of haar leven tot een eenheid te maken door er een verhaal over te vertellen tegen zichzelf en tegen anderen. Dat is een psychologische noodzaak. Meestal laten mensen elkaar in hun waarde als het gaat om dat verhaal, ook als ze het niet begrijpen.

Jij bent vast ook niet zo wereldvreemd dat je niet zou weten dat, zodra je begint afbreuk te doen aan de geloofwaardigheid van iemand's verhaal, die iemand dat verhaal zal gaan verdedigen of de aandacht ervan afleiden door jou aan te vallen. En dat is een mallemolen die zichzelf heel goed draaiende kan houden op wederzijdse gevoelens van vijandigheid.

Je kunt je ook afvragen of, wat en hoe lang je er iets mee wint om dat te blijven doen.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
ik ben hier niet meer
Forumdiva
Berichten: 1695
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:25

Bericht door ik ben hier niet meer »

Snoopy schijnt niet te willen inzien wat iets voor iemand betekent, en kan zich totaal niet verplaatsen in het feit dat iedereen anders is.
ik ben hier niet meer
Forumdiva
Berichten: 1695
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:25

Bericht door ik ben hier niet meer »

snoopy schreef:Als ik 1 grote fake ben, dan zou ik wel ernstig gestoord zijn zeg, om me zo te verdiepen in dit onderwerp, dan ben ik echt niet meer te redden! :D
Is het niet eerder zo dat jouw opvattingen over je verleden een grote fake zijn en dat je er gewoon enorm van baalt dat ik je daarmee confronteer?
Nou, als mijn opvattingen over mijn verleden zo fake zouden zijn zou ik er echt niet openlijk voor uit komen, ik schaam me niet voor wie ik ben, niet voor hoe ik ben (al had ik liever geen psychische problemen gehad, geen verbod om te werken van het UWV). Ik ben iemand die erg open is, en in het verleden, en ook het laatste jaar weer regelmatig heeft meegewerkt om het beeld van transseksuelen zo veel als mogelijk positiever naar de samenleving te laten zien..
En dat over ernstig gestoord om je zo in 1 onderwerp te verdiepen, ik weet vanuit het verleden dat er genoeg mensen zijn die zich er in verdiepen, en misschien wel transseksueel zijn, maar nog helemaal in de kast zitten (om die term maar te gebruiken), maar zich in chat en op fora voordoen alsof ze al heel ver zijn in het proces. Op fora kan iedereen die dat wil zich totaal anders voordoen dan iemand is, zonder enig probleem. Maar dat schijn jij niet te beseffen. Naarmate je langer doorgaat mensen persoonlijk aan te vallen, geen vragen te beantwoorden wordt je alleen maar ongeloofwaardiger, maar misschien is het je daar ook wel om te doen. Ik loop te lang mee in het hele circuit, ook als vrijwilligster in het verleden, ook als oa lid en voorzitter van de cliëntenraad van een grote ggz-instelling om te weten dat er echt heel veel verschillende mensen rondlopen op de aardbol, en dat letterlijk niemand hetzelfde is als een ander.
Jennifer Hopelez
ff weer wat posten
Berichten: 57
Lid geworden op: di nov 17, 2009 20:36

Bericht door Jennifer Hopelez »

Ik ben nieuw hier en lees nog volop mee. Ik stel me later wat uitgebreider voor in 'hallo allemaal' .
Maar Anna <geen verbod om te werken van het UWV> hoe heb je dat voor elkaar gekregen? In deze tijd waarin werkelozen of arbeidsongeschikten hoe dan ook aan het werk gezet worden? Desnoods onder hun niveau?
Van een verbod van het UWV om te werken heb ik echt nog nooit gehoord. Is dat omdat je TS bent?
Ik bedek mijn schmertz met nerts
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

Jennifer Hopelez schreef:Ik ben nieuw hier en lees nog volop mee.
Hé, Jennifer, leuk je hier ook eens te zien :D !
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Jennifer Hopelez
ff weer wat posten
Berichten: 57
Lid geworden op: di nov 17, 2009 20:36

Bericht door Jennifer Hopelez »

Dankje Janiek!

ik lees volop mee en ik begrijp niet helemaal wat je nou eigenlijk wilt zeggen over je vrouw zijn en dat dat ook zo blijft als 'men' het weet. Bedoel je dat je hormoongebruik en SRS niet noodzakelijk vind om als vrouw gezien te worden? En dat je dus geen hormonen gebruikt en niet op weg bent naar een SRS?
Aan hormoongebruik en de wens tot SRS lijkt me eerlijk gezegd niets privees op een forum waar ook TS'en schrijven.
Ik bedek mijn schmertz met nerts
ik ben hier niet meer
Forumdiva
Berichten: 1695
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:25

Bericht door ik ben hier niet meer »

Jennifer Hopelez schreef:Maar Anna <geen verbod om te werken van het UWV> hoe heb je dat voor elkaar gekregen? In deze tijd waarin werkelozen of arbeidsongeschikten hoe dan ook aan het werk gezet worden? Desnoods onder hun niveau?
Van een verbod van het UWV om te werken heb ik echt nog nooit gehoord. Is dat omdat je TS bent?
Nee, dat verbod is niet omdat ik TS ben. Ik ben in het kader van de grote herkeuringsronde in 1995 (opnieuw) afgekeurd, dit is gebeurd op psychologische gronden, zonder zelfs rekening te houden met het feit dat ik chronische (neuropatische) pijn heb. Als ik wil gaan werken MOET ik eerst herkeuring aanvragen (was de 1e keer dat dat tegen mij gezegd is ook bij een herkeuring). Ik mag vrijwilligerswerk doen (heb ik ook 3 jaar gedaan tot eind vorig jaar). De reden die de arts mij opgaf voor het verbod was dat dat uit zelfbescherming voor mij was. Ik wil graag werken, maar omdat dat heel waarschijnlijk psychisch en ook betreffende de pijn waarschijnlijk eerder slecht dan goed voor mij zal zijn hebben ze (ben door 2 artsen gekeurd) dat zo bepaald. Als ik nu toch een betaalde baan aanneem krijg ik in principe nooit meer een UWV uitkering voor ziekte, en zeker niet op basis zoals die nu is.
Een verbod om te werken van het UWV komt wel meer voor, maar ze passen het inderdaad maar weinig toe. Ik mag dus bv ook niet re-integreren, ook dan eerst herkeuring aanvragen.
AM_ber_79
Forumdiva
Berichten: 1746
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 12:12

Bericht door AM_ber_79 »

snoopy schreef: Ik begin me trouwens af te vragen wie hier nu echt een TS is...
Janiek vertelt nooit wat over haar transitie, van Amber hoor je ook nooit iets... maar wel het hoogste woord over hoe de wereld in elkaar steekt
Ben ik verplicht verantwoording aan jou af te leggen dan? Als je een beetje zou opletten hier, zou je al meer dan genoeg weten over mij. Maar blijkbaar ben je liever druk bezig om halve pagina's te vullen om te schoppen tegen alles en iedereen. Een discussie voeren is iets heel anders dan wat jij doet.
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
antoinette41
dagelijks aanwezig
Berichten: 164
Lid geworden op: vr jul 30, 2004 2:25
Locatie: heemstede

Bericht door antoinette41 »

AM_ber_79 schreef:
snoopy schreef: Ik begin me trouwens af te vragen wie hier nu echt een TS is...
Janiek vertelt nooit wat over haar transitie, van Amber hoor je ook nooit iets... maar wel het hoogste woord over hoe de wereld in elkaar steekt
Ben ik verplicht verantwoording aan jou af te leggen dan? Als je een beetje zou opletten hier, zou je al meer dan genoeg weten over mij. Maar blijkbaar ben je liever druk bezig om halve pagina's te vullen om te schoppen tegen alles en iedereen. Een discussie voeren is iets heel anders dan wat jij doet.
@Anna
ik ben het hier geheel mee eens.

@Snoopy,

Ik gun je het allerbeste in dit hele traject, maar er ontstaan nu
al zoveel wrijvingen op een forum, wat moet er straks in reality van komen, ik zie het nu al somber in voor je.
Een forum als dit is er voor mensen , die graag advies,e.d. willen hebben
gedurende voor , tijdens, en eventueel na het gehele traject.
Probeer hier ook eens wat van op te steken, want het werkelijke leven als Ts, is minder rooskleurig dan het lijkt.
Ik schat dat over een jaar of 50 misschien de aardkloot tot bezinning is gekomen,dat wij ook nog mensen zijn.
antoinette
een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
Gebruikersavatar
snoopy
Eredivisie
Berichten: 568
Lid geworden op: do apr 16, 2009 14:55

Bericht door snoopy »

Anna. schreef:. Op fora kan iedereen die dat wil zich totaal anders voordoen dan iemand is, zonder enig probleem. Maar dat schijn jij niet te beseffen. Naarmate je langer doorgaat mensen persoonlijk aan te vallen, geen vragen te beantwoorden wordt je alleen maar ongeloofwaardiger, maar misschien is het je daar ook wel om te doen.
Dat besef ik juist wel dacht ik. Ik ben me er erg van bewust dat zelfs in het werkelijke leven de meeste TSen niet de volledige waarheid over zichzelf vertellen zoals mn onderschrift al zegt. Maar welke vragen moet ik nu beantwoorden? Wat wil je dan weten? En natuurlijk ga ik me niet aanmelden bij een of ander forum om mezelf te bewijzen, wat een raar gedoe.
"Ga er maar vanuit dat alleen SOMMIGE transen IRL de waarheid KUNNEN spreken..."

"ik ben een lesbo geboren in de verkeerde seksuele voorkeur"
snoopy.......en de rest is gek
Plaats reactie