een vraag voor T's over T's die op transen vallen

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie

een vraag voor T's over T's die op transen vallen

Ik ben een travestiet en val indd op transen
0
Geen stemmen
Ik ben een travestiet en val niet op transen of shemales
3
27%
Ik ben een travestiet en val op shemales
1
9%
Ik ben een travestiet en val op shemales en transen
7
64%
 
Totaal aantal stemmen: 11

Gebruikersavatar
snoopy
Eredivisie
Berichten: 568
Lid geworden op: do apr 16, 2009 14:55

Bericht door snoopy »

Janiek_ schreef: En als je daarmee in de minderheid bent, dan krijg je een gevoel van "ja, maar, eh...", telkens als er achteloos "wij zus" of "wij zo" gezegd wordt.

Mij zul je niet horen zeggen dat je geen vrouw of TS kunt zijn zonder vrouw en kinderen of een bi-seksuele instelling tegenover het leven. Wel heb ik af en toe de indruk dat jij er je hoofd niet omheen kunt krijgen, dat je vrouw of TS kunt zijn als je dat wél hebt. Correct me is I'm wrong?
Dat eerste een volmondig JA. Het is ook het recht om je een normale heteroseksuele vrouw te mogen voelen die op heteroseksuele mannen valt. En ik weet ook wel dat dat mij in een moeilijke positie plaatst, maar betekent niet dat ik mezelf anders moet gaan voordoen als ik me voel en maar moet gaan accepteren dat ik geen probleem heb op dit vlak, en dat ik losser moet zijn en met travestieten het bed moet gaan delen, omdat dat immers zogezegd ook mannen zijn enz. Hoeveel heteroseksuele vrouwen kun je dit aansmeren? het is toch logisch dat ik commentaar en kritiek hierop heb? Ik word ook nogal moe van dat zweverige gedoe, van liefde overwint alles enz...goh misschien uiteindelijk wel, maar ik doe er goed aan in relationeel opzicht daar niet op te rekenen. Ik ben TS, geen vrouw dus, wordt misschien wel als vrouw behandeld in het dagelijks leven, maar niet meer als vrouw gezien als iemand het weet. Misschien wel als vrouw maar dan in de hoedanigheid van TS waar niemand iets mee kan. En ik snap en accepteer dat!! Maar vind het wel erg irritant dat ik dan maar liefde moet gaan accepteren van mensen die om hele verkeerde redenen mij leuk vinden? Des te meer omdat ik totaal niet op vrouwen en vrouwelijkheid valt? Het is blijkbaar heeeel erg moeilijk te begrijpen dat je als TS ook als een normale vrouw kunt zijn en denken ipv die zogezegde ruimdenkendheid die niet ruimdenkend is, maar gewoon te maken heeft met seksuele voorkeuren en een hoop projectie. In zon nepwereld wil ik niet leven.
"Ga er maar vanuit dat alleen SOMMIGE transen IRL de waarheid KUNNEN spreken..."

"ik ben een lesbo geboren in de verkeerde seksuele voorkeur"
snoopy.......en de rest is gek
Gebruikersavatar
snoopy
Eredivisie
Berichten: 568
Lid geworden op: do apr 16, 2009 14:55

Bericht door snoopy »

Frederique_ schreef:@Janiek: natuurlijk is het aan iedereen zelf om te bepalen wat je wel-of-niet over je eigen leven schrijft. Het wordt anders als iemand (in dit geval Snoopy) wel een -enorm- stevige mening heeft over wat een ander over zichzelf schrijft, zonder dat die bereid lijkt te zijn om zelf wat-dan-ook-maar over zichzelf te schrijven. Dan wordt het het idee van die twee oudjes van de Muppets: overal een mening over en altijd negatief, maar zelf nooit het lef om op de bune te staan. En daar voel ik toch wel weerstand tegen.

Groetjes,

Frederique
Nou ja ik schrijf genoeg over mezelf hoor... net zoveel en zelf meer dan de gemiddelde spreker hier.
"Ga er maar vanuit dat alleen SOMMIGE transen IRL de waarheid KUNNEN spreken..."

"ik ben een lesbo geboren in de verkeerde seksuele voorkeur"
snoopy.......en de rest is gek
Gebruikersavatar
snoopy
Eredivisie
Berichten: 568
Lid geworden op: do apr 16, 2009 14:55

Bericht door snoopy »

antoinette41 schreef:
@Snoopy,

Ik gun je het allerbeste in dit hele traject, maar er ontstaan nu
al zoveel wrijvingen op een forum, wat moet er straks in reality van komen, ik zie het nu al somber in voor je.
Een forum als dit is er voor mensen , die graag advies,e.d. willen hebben
gedurende voor , tijdens, en eventueel na het gehele traject.
Probeer hier ook eens wat van op te steken, want het werkelijke leven als Ts, is minder rooskleurig dan het lijkt.
Ik schat dat over een jaar of 50 misschien de aardkloot tot bezinning is gekomen,dat wij ook nog mensen zijn.
antoinette
Dank je.
Ik zit niet *straks* in reality... ik leef al fulltime als vrouw en ondervind weinig problemen hoor, ik heb ook een heel realistische instelling. Wat moet ik van dit forum opsteken. Ik wou dat ik er wat van opstak.
LOL hahahah nou ik denk en verwacht totaal niet dat mn leven als TS rooskleurig zal zijn, ik ken het klappen van de zweep wel... kan me voorstellen dat dat een verassing kan zijn voor een TS die min of meer met gemak zn tienerjaren door is gekomen.
"Ga er maar vanuit dat alleen SOMMIGE transen IRL de waarheid KUNNEN spreken..."

"ik ben een lesbo geboren in de verkeerde seksuele voorkeur"
snoopy.......en de rest is gek
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Ik zit niet *straks* in reality... ik leef al fulltime als vrouw en ondervind weinig problemen hoor, ik heb ook een heel realistische instelling. Wat moet ik van dit forum opsteken. Ik wou dat ik er wat van opstak.
Wat wil je weten?

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
ik ben hier niet meer
Forumdiva
Berichten: 1695
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:25

Bericht door ik ben hier niet meer »

snoopy schreef:Nou ja ik schrijf genoeg over mezelf hoor... net zoveel en zelf meer dan de gemiddelde spreker hier.
Toch beantwoord je regelmatig vragen niet die gesteld zijn, dat bevreemd mij een beetje.
En ik ben in ieder geval mijn tienerjaren absoluut niet probleemloos doorgekomen. Maar ja, dat kan ook niet als je al vanaf je puberteit depressief blijkt te zijn geweest.
Ik heb tot ongeveer een half jaar geleden 10 jaar een relatie gehad met een man die 17 jaar jonger is dan ik. Ik heb hem 3 weken voor mijn operatie leren kennen, en ik kan je verzekeren dat hij absoluut geen homo is.
En als je iets wil weten, open dan een topic over die vraag, en doe dat in open (of gesloten) transseksualiteit, algemeen is voor alle t* topics. Als je een ts vraag hebt, stel hem dan daar.
En als je al zoveel gelezen hebt hier op het forum, dan heb je ook heel wat kunnen leren, want er staan ook genoeg topics in waarvan je als ts veel kunt leren.
joandelynn
Eredivisie
Berichten: 529
Lid geworden op: vr jan 02, 2009 12:34

Bericht door joandelynn »

Snoopy: Je staat hier echt niet zo alleen in als je denkt hoor. Ik geloof ook niet dat ik iets zou kunnen hebben met een travestiet. Zeker niet met verwijfde kerels. En ook niet met vrouwen trouwens, alhoewel ik wel de behoefte heb aan een diepere vriendschap met vrouwen. Die diepere vriendschap is iets wat ik toch wel gemist heb gedurende mijn leven.

Om heel eerlijk te zijn weet ik nog steeds niet met wie ik wel een relatie aan zou kunnen gaan. Het is ook allemaal zo verwarrend om op te groeien als transseksueel. Ik heb me altijd wijs gemaakt dat ik gewoon een hetero man was, maar ik heb nooit enige aantrekkingskracht gevoeld tot een vrouw. En die keer dat een vrouw zich bijna letterlijk in mijn armen wierp heb ik haar ook gewoon laten lopen. Bij mannen heb ik wel eens een soort aantrekkingskracht gevoeld, maar dan dacht ik meestal van 'he, wat raar, ik ben hetero, ik zal 'm wel gewoon aardig vinden, ik hoop niet dat mensen denken dat ik homo ben want dat ben ik helemaal niet'. Mijn fantasieën zijn echter altijd vrij duidelijk geweest, op seksueel gebied voel ik me gewoon aangetrokken tot mannen, maar dan wel als vrouw. Ik zou dan ook nooit een homoseksuele relatie aan hebben kunnen gaan als man.

Ongeveer 20 jaar geleden deed ik voor het eerst aan introspectie, en toen veranderde mijn zelfbeeld van een 'jongen die een meisje wilde zijn' naar een 'man die eigenlijk een vrouw had moeten zijn'. Tja, het blijft lastig, jezelf leren begrijpen als lichaam en geest niet kloppen. Op dat moment ging ik er nog steeds van uit op vrouwen te vallen, maar ik heb toen wel de moed opgegeven om ooit een relatie te kunnen beginnen omdat ik toen besefte dat ik niet de mannelijke vaardigheden had om een vrouw te kunnen versieren. Jaren later ben ik nog een keer in een volle kroeg in huilen uitgebarsten toen een vriend van me zat te klagen dat hij zo weinig succes had bij vrouwen. "Wat zit je nou te klagen, ik zal nooit iemand vinden." heb ik hem toen gezegd. Die emotionele uitval verbaasde mij zelf ook, het was iets dat blijkbaar van heel erg diep binnenin me kwam.

Dus tja, ex-hetero-transen, ex-homo-transen, het zegt me allemaal niet zoveel. Ik zou niet weten bij welke groep ik thuis hoor. Daarom houd ik het maar op de ex-aseksuele groep, alhoewel dat ook niet klopt, want de behoefte aan een (seksuele) relatie is er wel degelijk. Ik ben immers ook maar een mens. Ik heb in ieder geval wel voor alle groepen begrip, want omdat voor mijzelf die duidelijkheid pas zo laat kwam kan ik me goed voorstellen dat dit voor anderen ook zo is.

Die opmerking dat je niet weet wat iemand tussen de benen heeft als je verliefd op hem of haar wordt vond ik ook een beetje wereldvreemd. Alleen er zit ook wel een kern van waarheid in, groot of klein, misvormd, interseksueel, 3 ipv 2 testikels, het komt allemaal voor, dus daarom heb ik daar toch maar niet op gereageerd :)
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden
- Bhagavad Gita, oude Indiase yogatekst.
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

snoopy schreef:Wat moet ik van dit forum opsteken. Ik wou dat ik er wat van opstak.
Als je weinig verwantschap voelt met de mensen die hier komen, en je ook niet denkt dat je hier iets van kan opsteken dat voor jou waardevol kan zijn, dan waarom kom je hier eigenlijk?

Lisa
If all else fails, buy new shoes
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

snoopy schreef:
Janiek_ schreef: En als je daarmee in de minderheid bent, dan krijg je een gevoel van "ja, maar, eh...", telkens als er achteloos "wij zus" of "wij zo" gezegd wordt.

Mij zul je niet horen zeggen dat je geen vrouw of TS kunt zijn zonder vrouw en kinderen of een bi-seksuele instelling tegenover het leven. Wel heb ik af en toe de indruk dat jij er je hoofd niet omheen kunt krijgen, dat je vrouw of TS kunt zijn als je dat wél hebt. Correct me is I'm wrong?
Dat eerste een volmondig JA. Het is ook het recht om je een normale heteroseksuele vrouw te mogen voelen die op heteroseksuele mannen valt. En ik weet ook wel dat dat mij in een moeilijke positie plaatst, maar betekent niet dat ik mezelf anders moet gaan voordoen als ik me voel en maar moet gaan accepteren dat ik geen probleem heb op dit vlak, en dat ik losser moet zijn en met travestieten het bed moet gaan delen, omdat dat immers zogezegd ook mannen zijn enz. Hoeveel heteroseksuele vrouwen kun je dit aansmeren? het is toch logisch dat ik commentaar en kritiek hierop heb? Ik word ook nogal moe van dat zweverige gedoe, van liefde overwint alles enz...goh misschien uiteindelijk wel, maar ik doe er goed aan in relationeel opzicht daar niet op te rekenen. Ik ben TS, geen vrouw dus, wordt misschien wel als vrouw behandeld in het dagelijks leven, maar niet meer als vrouw gezien als iemand het weet. Misschien wel als vrouw maar dan in de hoedanigheid van TS waar niemand iets mee kan. En ik snap en accepteer dat!! Maar vind het wel erg irritant dat ik dan maar liefde moet gaan accepteren van mensen die om hele verkeerde redenen mij leuk vinden? Des te meer omdat ik totaal niet op vrouwen en vrouwelijkheid valt? Het is blijkbaar heeeel erg moeilijk te begrijpen dat je als TS ook als een normale vrouw kunt zijn en denken ipv die zogezegde ruimdenkendheid die niet ruimdenkend is, maar gewoon te maken heeft met seksuele voorkeuren en een hoop projectie. In zon nepwereld wil ik niet leven.
Wat haal je je in 's hemelsnaam allemaal in je hoofd? Wie zegt er dat jij dit of dat moet en wie begrijpt er niet dat het moeilijk is om een heterosuele man te vinden die jou zonder enige bedenking al shetero vrouw zal zien? Wat klinkt dat allemaal manipulatief, zeg! Daar knap je toch meteen op af? Maar zijn dat nou je ervaringen of je verwachtingen?
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

Jennifer Hopelez schreef:Dankje Janiek!

ik lees volop mee en ik begrijp niet helemaal wat je nou eigenlijk wilt zeggen over je vrouw zijn en dat dat ook zo blijft als 'men' het weet. Bedoel je dat je hormoongebruik en SRS niet noodzakelijk vind om als vrouw gezien te worden? En dat je dus geen hormonen gebruikt en niet op weg bent naar een SRS?
Aan hormoongebruik en de wens tot SRS lijkt me eerlijk gezegd niets privees op een forum waar ook TS'en schrijven.
Jij bent Jennifer helemaal niet.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

joandelynn schreef: Die opmerking dat je niet weet wat iemand tussen de benen heeft als je verliefd op hem of haar wordt vond ik ook een beetje wereldvreemd. Alleen er zit ook wel een kern van waarheid in, groot of klein, misvormd, interseksueel, 3 ipv 2 testikels, het komt allemaal voor, dus daarom heb ik daar toch maar niet op gereageerd :)
Die opmerking was ook een beetje provocerend bedoeld. We gaan altijd af op uiterlijke kenmerken en de verwachtingen die we daarbij hebben. En die kloppen meestal ook wel, maar weten doe je het niet. Ook niet of de man die je voor je hebt misschien toevallig travestiet is. Maarten 't Hart stond gisteren nog in mijn weekendkrant met interview en foto. Een heel gewone man.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Gebruikersavatar
snoopy
Eredivisie
Berichten: 568
Lid geworden op: do apr 16, 2009 14:55

Bericht door snoopy »

Lisa met een S schreef:
snoopy schreef:Wat moet ik van dit forum opsteken. Ik wou dat ik er wat van opstak.
Als je weinig verwantschap voelt met de mensen die hier komen, en je ook niet denkt dat je hier iets van kan opsteken dat voor jou waardevol kan zijn, dan waarom kom je hier eigenlijk?

Lisa
stoom af te blazen
"Ga er maar vanuit dat alleen SOMMIGE transen IRL de waarheid KUNNEN spreken..."

"ik ben een lesbo geboren in de verkeerde seksuele voorkeur"
snoopy.......en de rest is gek
Gebruikersavatar
snoopy
Eredivisie
Berichten: 568
Lid geworden op: do apr 16, 2009 14:55

Bericht door snoopy »

Janiek_ schreef:Maarten 't Hart stond gisteren nog in mijn weekendkrant met interview en foto. Een heel gewone man.
Daar gaat het juist om. Dat een heel gewone man zomaar een TV kan zijn.
Nu vind ik Maarten niet het voorbeeld van een gewone man, bovendien denkt ie ook nog van alles over vrouwen te kunnen zeggen omdat ie af en toe een jurkje aantrekt.
"Ga er maar vanuit dat alleen SOMMIGE transen IRL de waarheid KUNNEN spreken..."

"ik ben een lesbo geboren in de verkeerde seksuele voorkeur"
snoopy.......en de rest is gek
Gebruikersavatar
snoopy
Eredivisie
Berichten: 568
Lid geworden op: do apr 16, 2009 14:55

Bericht door snoopy »

Janiek_ schreef:Maar zijn dat nou je ervaringen of je verwachtingen?
Dat zijn mijn ervaringen met Nederlandse mannen muv Turkse en Marokkaanse mannen dus.
"Ga er maar vanuit dat alleen SOMMIGE transen IRL de waarheid KUNNEN spreken..."

"ik ben een lesbo geboren in de verkeerde seksuele voorkeur"
snoopy.......en de rest is gek
Gebruikersavatar
snoopy
Eredivisie
Berichten: 568
Lid geworden op: do apr 16, 2009 14:55

Bericht door snoopy »

joandelynn schreef:Snoopy: Je staat hier echt niet zo alleen in als je denkt hoor.
Hoi Joan bedankt voor je mooie stukje.
"Ga er maar vanuit dat alleen SOMMIGE transen IRL de waarheid KUNNEN spreken..."

"ik ben een lesbo geboren in de verkeerde seksuele voorkeur"
snoopy.......en de rest is gek
Gebruikersavatar
snoopy
Eredivisie
Berichten: 568
Lid geworden op: do apr 16, 2009 14:55

Bericht door snoopy »

Anna. schreef: Ik heb tot ongeveer een half jaar geleden 10 jaar een relatie gehad met een man die 17 jaar jonger is dan ik. Ik heb hem 3 weken voor mijn operatie leren kennen, en ik kan je verzekeren dat hij absoluut geen homo is.
Ik heb niet gezegd dat hij homo is... homo's vallen niet op vrouwelijke mannen nl en ik kan dat weten. Hij kan bi zijn, of een ander complex hebben gehad, want ik vind het niet echt *normaal* dat je als TS een partner hebt die 17 jaar jonger is. Sorry maar ik zoek toch echt iemand van mn eigen leeftijd of ouder. In de hoop dat ik dan jongens vermijd die een angst hebben voor vrouwen maar zich wel veilig voelen bij mij bijv.

groetjes
"Ga er maar vanuit dat alleen SOMMIGE transen IRL de waarheid KUNNEN spreken..."

"ik ben een lesbo geboren in de verkeerde seksuele voorkeur"
snoopy.......en de rest is gek
Plaats reactie