een vraag voor T's over T's die op transen vallen

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie

een vraag voor T's over T's die op transen vallen

Ik ben een travestiet en val indd op transen
0
Geen stemmen
Ik ben een travestiet en val niet op transen of shemales
3
27%
Ik ben een travestiet en val op shemales
1
9%
Ik ben een travestiet en val op shemales en transen
7
64%
 
Totaal aantal stemmen: 11

Gebruikersavatar
snoopy
Eredivisie
Berichten: 568
Lid geworden op: do apr 16, 2009 14:55

Bericht door snoopy »

Bliss schreef: De ziel is inderdaad niet geslachtloos maar androgyn. Er kan wel één kant overheersen, maar de andere kant blijft een wezenlijk onderdeel van het geheel. Die polariteit gaat tot in het oneindige door en ik denk dat het heel beperkend is om die polariteit te koppelen aan kenmerken zoals die ons bekend zijn van het fysieke lichaam.
Dat is *jouw* mening. En vertel mij dus maar eerst eens wat *jouw* situatie is, als je al een situatie hebt.
"Ga er maar vanuit dat alleen SOMMIGE transen IRL de waarheid KUNNEN spreken..."

"ik ben een lesbo geboren in de verkeerde seksuele voorkeur"
snoopy.......en de rest is gek
Bliss
ff weer wat posten
Berichten: 66
Lid geworden op: zo mar 23, 2008 13:24

Bericht door Bliss »

Mijn situatie? Als in?
Gebruikersavatar
snoopy
Eredivisie
Berichten: 568
Lid geworden op: do apr 16, 2009 14:55

Bericht door snoopy »

Bliss schreef: Er zijn anders genoeg mensen die kiezen voor niet leven.
Als je moet kiezen tussen leven en dood heb je geen werkelijke keuze.
"Ga er maar vanuit dat alleen SOMMIGE transen IRL de waarheid KUNNEN spreken..."

"ik ben een lesbo geboren in de verkeerde seksuele voorkeur"
snoopy.......en de rest is gek
Gebruikersavatar
snoopy
Eredivisie
Berichten: 568
Lid geworden op: do apr 16, 2009 14:55

Bericht door snoopy »

Bliss schreef:Mijn situatie? Als in?
Je bent blijkbaar niets, geen man geen vrouw, geen TS, geen hokje.... heerlijk toch... nog even en je wordt langzaam onzichtbaar en je postjes ook hoop ik...wat een gezwam.
Een slaaf heeft geen recht op een hokje. Die is niets, een ding, willoos en zonder ziel....
"Ga er maar vanuit dat alleen SOMMIGE transen IRL de waarheid KUNNEN spreken..."

"ik ben een lesbo geboren in de verkeerde seksuele voorkeur"
snoopy.......en de rest is gek
Bliss
ff weer wat posten
Berichten: 66
Lid geworden op: zo mar 23, 2008 13:24

Bericht door Bliss »

Ach je hebt het wel moeilijk he, met al dat onbegrip om je heen. :D

Maar hier een stukje wat iets vertelt over mijn eigen zoektocht.

http://epub01.publitas.nl/healthmagazin ... ompage/41/
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

Bliss schreef:Tot nu toe heeft het aardig gewerkt, de werkelijkheid wordt mede bepaald door wat jij neerzet in de realiteit. De maatschappij en de realiteit past zich wel aan.
Mee eens. Jij zult wel blij zijn dat je, als je een profiel aanmaakt op de site van ZijaanZij, je kunt kiezen tussen twee genders: vrouw en transgender. Voorlopig heb ik het idee dat men uit politieke overwegingen (de T in HLBT en soms ook subsidiegelden die daarmee samenhangen) die identiteit op de kaart zet. Niemand weet precies wat ermee bedoeld wordt. Er staat een toelichting bij over een paraplu en transseksuelen en mensen die zich niet in de hokjes thuisvoelen etc..

De invulling wordt mede bepaald door wat jij neerzet in de realiteit. Of door wat degenen op de voorste rij neerzetten in de realiteit. En door wat men er verder van maakt. Aannames ontstaan min of meer vanzelf, zoals zij houdt van voetbal, dus ze zal wel lesbisch zijn. Hij is dameskapper, dus zal hij wel homo zijn. Aan die kun je wel zien dat het niet altijd een vrouw is geweest, dus die zal wel in geen enkel hokje thuishoren. Dat moet wel een zeer vrije geest zijn. Dapper ook.

Als je dan zegt dat je dit niet doet omdat je het zo fijn vindt om jezelf van anderen te onderscheiden, dan is men hoogst verbaasd en als de waarheid doordringt, vindt men het vooral heftig.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Gebruikersavatar
snoopy
Eredivisie
Berichten: 568
Lid geworden op: do apr 16, 2009 14:55

Bericht door snoopy »

@bliss
dat is jouw verhaal?
En jij beweert dat je niet zweverig meer bent? :D :D :D :D

dus geboren als jongen en aan de hormonen neem ik aan.....en verder niets dus?
"Ga er maar vanuit dat alleen SOMMIGE transen IRL de waarheid KUNNEN spreken..."

"ik ben een lesbo geboren in de verkeerde seksuele voorkeur"
snoopy.......en de rest is gek
Gebruikersavatar
snoopy
Eredivisie
Berichten: 568
Lid geworden op: do apr 16, 2009 14:55

Bericht door snoopy »

Janiek_ schreef: Als je dan zegt dat je dit niet doet omdat je het zo fijn vindt om jezelf van anderen te onderscheiden, dan is men hoogst verbaasd en als de waarheid doordringt, vindt men het vooral heftig.
Dat is het ook, heftig. Het is het beste woord wat ik er ooit voor heb kunnen verzinnen.
"Ga er maar vanuit dat alleen SOMMIGE transen IRL de waarheid KUNNEN spreken..."

"ik ben een lesbo geboren in de verkeerde seksuele voorkeur"
snoopy.......en de rest is gek
Bliss
ff weer wat posten
Berichten: 66
Lid geworden op: zo mar 23, 2008 13:24

Bericht door Bliss »

Mensen hebben volgens mij niet zoveel problemen met transgenders die geen transgender willen zijn maar 'gewoon' vrouw of man. Dat is volgens mij meer dan welkom. Het probleem ligt hem juist in de diversiteit die verder gaat dan vrouw of man.
Gebruikersavatar
snoopy
Eredivisie
Berichten: 568
Lid geworden op: do apr 16, 2009 14:55

Bericht door snoopy »

Janiek_ schreef:Waarom was het niet gewoon genoeg als je de ruimte kreeg om "jezelf te zijn"?
Transseksualiteit als hobby en levensstijl :) jippie de cirkel is weer rond :D
"Ga er maar vanuit dat alleen SOMMIGE transen IRL de waarheid KUNNEN spreken..."

"ik ben een lesbo geboren in de verkeerde seksuele voorkeur"
snoopy.......en de rest is gek
Gebruikersavatar
snoopy
Eredivisie
Berichten: 568
Lid geworden op: do apr 16, 2009 14:55

Bericht door snoopy »

Bliss schreef:Mensen hebben volgens mij niet zoveel problemen met transgenders die geen transgender willen zijn maar 'gewoon' vrouw of man. Dat is volgens mij meer dan welkom. Het probleem ligt hem juist in de diversiteit die verder gaat dan vrouw of man.
Welk probleem heb je daar mee? Dus je hebt een probleem met jezelf en spiegelt dat op mij. Fraai hoor.
"Ga er maar vanuit dat alleen SOMMIGE transen IRL de waarheid KUNNEN spreken..."

"ik ben een lesbo geboren in de verkeerde seksuele voorkeur"
snoopy.......en de rest is gek
Bliss
ff weer wat posten
Berichten: 66
Lid geworden op: zo mar 23, 2008 13:24

Bericht door Bliss »

snoopy schreef:@bliss
dat is jouw verhaal?
En jij beweert dat je niet zweverig meer bent? :D :D :D :D

dus geboren als jongen en aan de hormonen neem ik aan.....en verder niets dus?
Ik ben bij het genderteam gekwalificeerd als transseksueel. Ik heb vanaf de puberteit ook verschijnselen gehad die wijzen op een genderdifferentiatie stoornis. Ik ben aan de hormonen gezet en hebt een borstvergroting gekregen. Voor de rest vind ik het wel prima eigenlijk. Mijn probleem betreft mijn geslacht ligt niet zozeer bij seksualiteit maar veel meer bij voortplanting.
En ja misschien een beetje zweverig voor de standaard beleving. 8)
Gebruikersavatar
snoopy
Eredivisie
Berichten: 568
Lid geworden op: do apr 16, 2009 14:55

Bericht door snoopy »

Bliss schreef:Ach je hebt het wel moeilijk he, met al dat onbegrip om je heen. :D
/
Dat is het ook ja. Maar ik denk dat je weer jezelf bedoeld. Voel jij jezelf niet begrepen soms?

Of je man of vrouw bent is de basis van je ziel....dan je ziel daarna op dat fundament androgyn is, ben ik met je eens.
Er zullen bovendien ook vast mensen zijn waarvan de basis anders is... ik kan daar niet over oordelen ik kan alleen spreken vanuit mn eigen ervaring.
"Ga er maar vanuit dat alleen SOMMIGE transen IRL de waarheid KUNNEN spreken..."

"ik ben een lesbo geboren in de verkeerde seksuele voorkeur"
snoopy.......en de rest is gek
Bliss
ff weer wat posten
Berichten: 66
Lid geworden op: zo mar 23, 2008 13:24

Bericht door Bliss »

snoopy schreef:
Bliss schreef:Mensen hebben volgens mij niet zoveel problemen met transgenders die geen transgender willen zijn maar 'gewoon' vrouw of man. Dat is volgens mij meer dan welkom. Het probleem ligt hem juist in de diversiteit die verder gaat dan vrouw of man.
Welk probleem heb je daar mee? Dus je hebt een probleem met jezelf en spiegelt dat op mij. Fraai hoor.
Ik geloof dat jij degene was met het probleem?
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

snoopy schreef:
Janiek_ schreef:Waarom was het niet gewoon genoeg als je de ruimte kreeg om "jezelf te zijn"?
Transseksualiteit als hobby en levensstijl :) jippie de cirkel is weer rond :D
Ja, maar dat is wel hoe het soms benaderd wordt vanuit de beleving van wie "part-time vrouw" is. We willen tenslotte allemaal vrouw zijn, de een heeft genoeg aan twee keer per maand, de ander wil 24/7, heet het dan.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Plaats reactie