een vraag voor T's over T's die op transen vallen

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie

een vraag voor T's over T's die op transen vallen

Ik ben een travestiet en val indd op transen
0
Geen stemmen
Ik ben een travestiet en val niet op transen of shemales
3
27%
Ik ben een travestiet en val op shemales
1
9%
Ik ben een travestiet en val op shemales en transen
7
64%
 
Totaal aantal stemmen: 11

Bliss
ff weer wat posten
Berichten: 66
Lid geworden op: zo mar 23, 2008 13:24

Bericht door Bliss »

snoopy schreef:
Bliss schreef:Ach je hebt het wel moeilijk he, met al dat onbegrip om je heen. :D
/
Dat is het ook ja. Maar ik denk dat je weer jezelf bedoeld. Voel jij jezelf niet begrepen soms?

Of je man of vrouw bent is de basis van je ziel....dan je ziel daarna op dat fundament androgyn is, ben ik met je eens.
Er zullen bovendien ook vast mensen zijn waarvan de basis anders is... ik kan daar niet over oordelen ik kan alleen spreken vanuit mn eigen ervaring.
Ik ben het met je eens, echter denk ik nog steeds dat het 'meer' dan vrouw of man is.
Gebruikersavatar
snoopy
Eredivisie
Berichten: 568
Lid geworden op: do apr 16, 2009 14:55

Bericht door snoopy »

Bliss schreef: Mijn probleem betreft mijn geslacht ligt niet zozeer bij seksualiteit maar veel meer bij voortplanting.
? wil je dat even toelichten want zo begrijp ik het niet.
"Ga er maar vanuit dat alleen SOMMIGE transen IRL de waarheid KUNNEN spreken..."

"ik ben een lesbo geboren in de verkeerde seksuele voorkeur"
snoopy.......en de rest is gek
Gebruikersavatar
snoopy
Eredivisie
Berichten: 568
Lid geworden op: do apr 16, 2009 14:55

Bericht door snoopy »

Bliss schreef: Ik ben het met je eens, echter denk ik nog steeds dat het 'meer' dan vrouw of man is.
Voor mij persoonlijk niet.
"Ga er maar vanuit dat alleen SOMMIGE transen IRL de waarheid KUNNEN spreken..."

"ik ben een lesbo geboren in de verkeerde seksuele voorkeur"
snoopy.......en de rest is gek
Gebruikersavatar
snoopy
Eredivisie
Berichten: 568
Lid geworden op: do apr 16, 2009 14:55

Bericht door snoopy »

Janiek_ schreef:
snoopy schreef:
Janiek_ schreef:Waarom was het niet gewoon genoeg als je de ruimte kreeg om "jezelf te zijn"?
Transseksualiteit als hobby en levensstijl :) jippie de cirkel is weer rond :D
Ja, maar dat is wel hoe het soms benaderd wordt vanuit de beleving van wie "part-time vrouw" is. We willen tenslotte allemaal vrouw zijn, de een heeft genoeg aan twee keer per maand, de ander wil 24/7, heet het dan.
Alleen spreken van een behoefte vrouw te zijn is al verkeerd.
"Ga er maar vanuit dat alleen SOMMIGE transen IRL de waarheid KUNNEN spreken..."

"ik ben een lesbo geboren in de verkeerde seksuele voorkeur"
snoopy.......en de rest is gek
Gebruikersavatar
snoopy
Eredivisie
Berichten: 568
Lid geworden op: do apr 16, 2009 14:55

Bericht door snoopy »

Bliss schreef:
snoopy schreef:
Bliss schreef:Mensen hebben volgens mij niet zoveel problemen met transgenders die geen transgender willen zijn maar 'gewoon' vrouw of man. Dat is volgens mij meer dan welkom. Het probleem ligt hem juist in de diversiteit die verder gaat dan vrouw of man.
Welk probleem heb je daar mee? Dus je hebt een probleem met jezelf en spiegelt dat op mij. Fraai hoor.
Ik geloof dat jij degene was met het probleem?
Nee jij probeert van jouw probleem de mijne te maken, maar daar leen ik me niet voor :)
"Ga er maar vanuit dat alleen SOMMIGE transen IRL de waarheid KUNNEN spreken..."

"ik ben een lesbo geboren in de verkeerde seksuele voorkeur"
snoopy.......en de rest is gek
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

snoopy schreef:Of je man of vrouw bent is de basis van je ziel....dan je ziel daarna op dat fundament androgyn is, ben ik met je eens.
Er zullen bovendien ook vast mensen zijn waarvan de basis anders is... ik kan daar niet over oordelen ik kan alleen spreken vanuit mn eigen ervaring.
Zo beleef ik het in elk geval ook. Man of vrouw zijn is niet een kwestie die je kunt berekenen aan de hand van percentages vrouwelijkheid of mannelijkheid. Die inkleurig komt pas nadat de basis er is.

Bijvoorbeeld: er zijn mannen die heel veel "vrouwelijker" zijn dan sommige vrouwen, maar zij blijven man en die anderen blijven vrouw. De een gemanicuurd en de ander met legerkisten aan.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Bliss
ff weer wat posten
Berichten: 66
Lid geworden op: zo mar 23, 2008 13:24

Bericht door Bliss »

snoopy schreef:
Bliss schreef: Mijn probleem betreft mijn geslacht ligt niet zozeer bij seksualiteit maar veel meer bij voortplanting.
? wil je dat even toelichten want zo begrijp ik het niet.
Ik kan seksueel gezien prima functioneren met wat ik nu heb, het bepaald voor mij niet mijn vrouw of man zijn. Er is heus wel eens vaker een vrouw gebnoren met penis die het daar prima mee wist te redden en zich daar echt niet minder vrouw om voelde.
Mijn gemis ligt bij het feit dat ik me niet kan voortplanten zoals mijn lichaam mij eigenlijk het signaal geeft dat te doen. Ik heb sinds de puberteit het 'baarmoedergevoel' en dus ook de drang gekregen om zwanger te worden. Dat is iets wat heel lastig ligt, dat is niet te vervangen of te veranderen.
Gebruikersavatar
snoopy
Eredivisie
Berichten: 568
Lid geworden op: do apr 16, 2009 14:55

Bericht door snoopy »

Janiek_ schreef: Zo beleef ik het in elk geval ook. Man of vrouw zijn is niet een kwestie die je kunt berekenen aan de hand van percentages vrouwelijkheid of mannelijkheid. Die inkleurig komt pas nadat de basis er is.
Juist!
:D 8) jij begrijpt het :)
"Ga er maar vanuit dat alleen SOMMIGE transen IRL de waarheid KUNNEN spreken..."

"ik ben een lesbo geboren in de verkeerde seksuele voorkeur"
snoopy.......en de rest is gek
Gebruikersavatar
snoopy
Eredivisie
Berichten: 568
Lid geworden op: do apr 16, 2009 14:55

Bericht door snoopy »

Bliss schreef:
snoopy schreef:
Bliss schreef: Mijn probleem betreft mijn geslacht ligt niet zozeer bij seksualiteit maar veel meer bij voortplanting.
? wil je dat even toelichten want zo begrijp ik het niet.
Ik kan seksueel gezien prima functioneren met wat ik nu heb, het bepaald voor mij niet mijn vrouw of man zijn. Er is heus wel eens vaker een vrouw gebnoren met penis die het daar prima mee wist te redden en zich daar echt niet minder vrouw om voelde.
Mijn gemis ligt bij het feit dat ik me niet kan voortplanten zoals mijn lichaam mij eigenlijk het signaal geeft dat te doen. Ik heb sinds de puberteit het 'baarmoedergevoel' en dus ook de drang gekregen om zwanger te worden. Dat is iets wat heel lastig ligt, dat is niet te vervangen of te veranderen.
Op die manier. Ik heb er alle respect voor hoor dat je geen srs nodig vind. Sterker nog: ik ben er jaloers op. Bedankt voor de toelichting, dan begrijp ik jouw situatie iig ietsje beter.
"Ga er maar vanuit dat alleen SOMMIGE transen IRL de waarheid KUNNEN spreken..."

"ik ben een lesbo geboren in de verkeerde seksuele voorkeur"
snoopy.......en de rest is gek
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

snoopy schreef:Alleen spreken van een behoefte vrouw te zijn is al verkeerd.
Ervan spreken is niet verkeerd, zolang het duidelijk is dat je spreekt vanuit het eigen perspectief, dat van een man met de behoefte af en toe vrouw te zijn.

Dat is de moeite die ik steeds sterker heb met als er "wij" gezegd wordt vanuit een transgenderbeweging die stelt ook transseksuelen te vertegenwoordigen. Gelukkig wordt er soms wel heel duidelijk onderscheid gemaakt:
Ik ben Andrea Prins en werkzaam bij de politie Amsterdam-Amstelland op de afdeling discriminatie en hou mij bezig met anti-LGBT geweld.

Ik wil graag met transgenders, transmannen en –vrouwen in gesprek over hun negatieve ervaringen thuis, op straat, op school of op het werk die direct samenhangen met het transgender of transseksueel zijn.
Dit haal ik uit een uitnodiging voor een bijeenkomst die georganiseerd wordt door TNN en de Amsterdamse politie. Zo doet TNN het correct inmijn ogen.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Bliss
ff weer wat posten
Berichten: 66
Lid geworden op: zo mar 23, 2008 13:24

Bericht door Bliss »

snoopy schreef:
Bliss schreef:
snoopy schreef: ? wil je dat even toelichten want zo begrijp ik het niet.
Ik kan seksueel gezien prima functioneren met wat ik nu heb, het bepaald voor mij niet mijn vrouw of man zijn. Er is heus wel eens vaker een vrouw gebnoren met penis die het daar prima mee wist te redden en zich daar echt niet minder vrouw om voelde.
Mijn gemis ligt bij het feit dat ik me niet kan voortplanten zoals mijn lichaam mij eigenlijk het signaal geeft dat te doen. Ik heb sinds de puberteit het 'baarmoedergevoel' en dus ook de drang gekregen om zwanger te worden. Dat is iets wat heel lastig ligt, dat is niet te vervangen of te veranderen.
Op die manier. Ik heb er alle respect voor hoor dat je geen srs nodig vind. Sterker nog: ik ben er jaloers op. Bedankt voor de toelichting, dan begrijp ik je iig ietsje beter.
Ik denk dat we in bepaalde begrippen zowieso niet zo heel ver uit elkaar liggen, we geven er alleen een andere vertaling aan.
Ik heb geleerd om polariteit vanuit heel verschillende gezichtspunten te zien en te benaderen. Vanuit de mythologie kun je daar heel mooi beeld aan geven. Demeter-Persephone, Chronos- Rhea, Gwenwhyfar- Morgaine
, Merlyn- Arthur, Cybele- Attis.
Waarschijnlijk zeggen deze namen jullie niks, maar ze geven constant verschillende polariteiten aan. Moeder en dochter, broer en zuster, licht en donker, zomer en winter. De één bestaat niet zonder de ander, wisselen elkaar constant af en vullen elkaar constant aan.
Gebruikersavatar
snoopy
Eredivisie
Berichten: 568
Lid geworden op: do apr 16, 2009 14:55

Bericht door snoopy »

Bliss schreef:
snoopy schreef:
Bliss schreef:Mensen hebben volgens mij niet zoveel problemen met transgenders die geen transgender willen zijn maar 'gewoon' vrouw of man. Dat is volgens mij meer dan welkom. Het probleem ligt hem juist in de diversiteit die verder gaat dan vrouw of man.
Welk probleem heb je daar mee? Dus je hebt een probleem met jezelf en spiegelt dat op mij. Fraai hoor.
Ik geloof dat jij degene was met het probleem?
Mensen hebben ook geen moeite dat jij geen srs ondergaan hebt hoor... waarom zou dat een probleem zijn? Het is juist zo dat alles wat "afwijkt" in de geslachtsloze hoek gestopt wordt, je bent iets wat op zichzelf staat, geen man, geen vrouw, maar transseksueel. Dat jij daar vrede mee kunt vinden kan ik alleen maar toejuichen. Maar ga anderen niet dwingen net te zijn zoals jij want dat gaat niet werken. Er zijn ook transseksuelen die zichzelf alleen als vrouw ervaren en er veel meer moeite mee hebben te accepteren dat ze het nooit worden dan jij. Ik vind niet dat je postjes getuigen van respect tov hen. Ik neem aan dat je ook niet wilt dat ik je meneer ga noemen omdat je een piemeltje hebt.
"Ga er maar vanuit dat alleen SOMMIGE transen IRL de waarheid KUNNEN spreken..."

"ik ben een lesbo geboren in de verkeerde seksuele voorkeur"
snoopy.......en de rest is gek
Gebruikersavatar
snoopy
Eredivisie
Berichten: 568
Lid geworden op: do apr 16, 2009 14:55

Bericht door snoopy »

Bliss schreef: Waarschijnlijk zeggen deze namen jullie niks, maar ze geven constant verschillende polariteiten aan. Moeder en dochter, broer en zuster, licht en donker, zomer en winter. De één bestaat niet zonder de ander, wisselen elkaar constant af en vullen elkaar constant aan.
Voor mij geldt die polariteit des te meer: nl Lichaam en Geest. Pas nu dat ik mn lichaam langzaam aan kan passen aan mn geest, kan ik in mijzelf de polariteiten pas tot evenwicht brengen... eerder was dat onmogelijk. Denk niet dat je de enige bent die zelfonderzoek heeft gedaan ...

Ik ben iemand die heel gelukkig wordt van het hokje vrouw, dat ik daar niet in pas en mezelf als een TS moet accepteren is voor mij eerder een nederlaag dan een keuze. Ik ben het vechten ook zat. Ik accepteer dat ik TS ben omdat ik daarmee m'n situatie accepteer en in de hoop dat ik daardoor ook wat aardiger voor mezelf en anderen zal zijn. Maar m'n uiteindelijke ID is vrouw, al voel ik me er soms zo ver van verwijderd dat ik niet meer weet hoe thuis te komen bij mezelf. En dat komt vooral omdat je toch onvrijwillig in een hokje wordt geplaatst. Het hokje derde sekse, geen man, geen vrouw, maar transseksueel. Ik kan wel blijven beweren dat ik een vrouw ben maar dat is volstrekt zinloos, want fysiek gezien ben ik dat niet, punt. En de ziel kunnen slechts enkele zeldzame mensen zien.
"Ga er maar vanuit dat alleen SOMMIGE transen IRL de waarheid KUNNEN spreken..."

"ik ben een lesbo geboren in de verkeerde seksuele voorkeur"
snoopy.......en de rest is gek
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

snoopy schreef:Ik ben iemand die heel gelukkig wordt van het hokje vrouw, dat ik daar niet in pas en mezelf als een TS moet accepteren is voor mij eerder een nederlaag dan een keuze. Ik ben het vechten ook zat. Ik accepteer dat ik TS ben omdat ik daarmee m'n situatie accepteer en in de hoop dat ik daardoor ook wat aardiger voor mezelf en anderen zal zijn. Maar m'n uiteindelijke ID is vrouw, al voel ik me er soms zo ver van verwijderd dat ik niet meer weet hoe thuis te komen bij mezelf. En dat komt vooral omdat je toch onvrijwillig in een hokje wordt geplaatst. Het hokje derde sekse, geen man, geen vrouw, maar transseksueel. Ik kan wel blijven beweren dat ik een vrouw ben maar dat is volstrekt zinloos, want fysiek gezien ben ik dat niet, punt. En de ziel kunnen slechts enkele zeldzame mensen zien.
Goh, wat klinkt dit herkenbaar. Als ik jou was, zou ik er niet gek van opkijken dals je er toch op een gegeven moment uit groeit, uit dat derde hokje. Voor mij is dat een tijdlang acceptabel geweest als compromis, maar dat blijft niet zo. Uiteindelijk ga je toch staan voor wat van binnenuit je identiteit is, zelfs al matcht je lichaam niet. Je kunt niet anders, lijkt me.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
AM_ber_79
Forumdiva
Berichten: 1746
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 12:12

Bericht door AM_ber_79 »

Bliss schreef:Zolang jij blijft vasthouden aan de hokjes die je in je eigen hoofd vormt, zal de buitenwereld jou ook in hokjes blijven stoppen.
Wat er in je hoofd zit, zit nog niet in de wereld. Ik denk niet in hokjes, maar t grootste deel van de wereld om mij heen wel.
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
Plaats reactie