een vraag voor T's over T's die op transen vallen

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie

een vraag voor T's over T's die op transen vallen

Ik ben een travestiet en val indd op transen
0
Geen stemmen
Ik ben een travestiet en val niet op transen of shemales
3
27%
Ik ben een travestiet en val op shemales
1
9%
Ik ben een travestiet en val op shemales en transen
7
64%
 
Totaal aantal stemmen: 11

Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Wat mij opvalt -- als moderator dan -- is dat, terwijl Snoopy in het algemeen tegen iedereen evenredig aanvallend is (wat dat betreft beaam ik de posting van Irene, dat Snoopy vaak valide punten ter discussie stelt op een manier dat niet echt uitnodigt om in discussie te gaan), terwijl het lijkt alsof Jennifer het specifiek op Janiek heeft gemunt. Wij gaan dat zeker in de gaten houden. Jennifer wordt bij deze gemaand om de regels van de site in acht te houden.

Lisa
If all else fails, buy new shoes
Jennifer Hopelez
ff weer wat posten
Berichten: 57
Lid geworden op: di nov 17, 2009 20:36

Bericht door Jennifer Hopelez »

[quote="Janiek
Die heeft nog nooit van transen, hormonen en passabliteit gehoord.[/quote]

Wow, een Amsterdamse kapster die nog nooit van transen heeft gehoord? Zelfs niet van iemand als Kelly bv?
Als ik toch zo'n kapster in Amsterdam wist te vinden ;-)
Ik bedek mijn schmertz met nerts
AM_ber_79
Forumdiva
Berichten: 1746
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 12:12

Bericht door AM_ber_79 »

antoinette41 schreef: Verder de laatste 4 pagina's bestaan meer over flauwekul,dan waar de thread origineel over ging.
De laatste vier pas? 8)
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
AM_ber_79
Forumdiva
Berichten: 1746
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 12:12

Bericht door AM_ber_79 »

Jennifer Hopelez schreef: Of ga je nu beweren dat Vreer als ex transseksuele travestiete transseksueel in omgekeerde richting weer aan de testo omgekeerd stealth is als ex transseksuele travestiete transseksueel in omgekeerde richting aan de testo?
Met alle respect, ik ben niet dom, maar dit gaat mn pet toch echt te boven.... "ex trasseksuele travestiete transseksueel in omgekeerde richting weer aan de testo". Wat n zin.... :o
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
Gebruikersavatar
Monica Dreamgirl
ForumFan
Berichten: 447
Lid geworden op: wo apr 30, 2003 20:12
Locatie: Rotterdam

Bericht door Monica Dreamgirl »

Janiek schreef:
Normen, dat zie ik wel, Frederique, maar verder is het knap waardeloos wat hier uitgespookt wordt.
De spijker op z'n kop!
Ik ben mezelf.
Gebruikersavatar
snoopy
Eredivisie
Berichten: 568
Lid geworden op: do apr 16, 2009 14:55

Bericht door snoopy »

@monica
jij kan gewoon niet omgaan met kritiek want je reageert niet eens op kritiek, en dat bewijst mn punt maar eens...of misschien vind je gewoon dat ik eigenlijk gelijk heb? je moet als bestuurslid wel met kritiek om kunnen gaan... en je kunt wel zeggen dat ik ongelijk heb, maar dan zul je daar toch echt een argument voor moeten aandragen, wil ik dat antwoord serieus kunnen nemen.
"Ga er maar vanuit dat alleen SOMMIGE transen IRL de waarheid KUNNEN spreken..."

"ik ben een lesbo geboren in de verkeerde seksuele voorkeur"
snoopy.......en de rest is gek
Gebruikersavatar
snoopy
Eredivisie
Berichten: 568
Lid geworden op: do apr 16, 2009 14:55

Bericht door snoopy »

AM_ber_79 schreef:
antoinette41 schreef: Verder de laatste 4 pagina's bestaan meer over flauwekul,dan waar de thread origineel over ging.
De laatste vier pas? 8)
Niet mee eens, deze thread bewijst toch maar weer eens hoezeer T's over T's vallen? met al die verhitte discussies over en weer ? :)
"Ga er maar vanuit dat alleen SOMMIGE transen IRL de waarheid KUNNEN spreken..."

"ik ben een lesbo geboren in de verkeerde seksuele voorkeur"
snoopy.......en de rest is gek
Gebruikersavatar
snoopy
Eredivisie
Berichten: 568
Lid geworden op: do apr 16, 2009 14:55

Bericht door snoopy »

AM_ber_79 schreef:
Jennifer Hopelez schreef: Of ga je nu beweren dat Vreer als ex transseksuele travestiete transseksueel in omgekeerde richting weer aan de testo omgekeerd stealth is als ex transseksuele travestiete transseksueel in omgekeerde richting aan de testo?
Met alle respect, ik ben niet dom, maar dit gaat mn pet toch echt te boven.... "ex trasseksuele travestiete transseksueel in omgekeerde richting weer aan de testo". Wat n zin.... :o
Lol je moet een paar bier drinken eerst Amber... het is net als met duitse taal.. na een aantal biertjes kun je het vloeiend spreken :)
"Ga er maar vanuit dat alleen SOMMIGE transen IRL de waarheid KUNNEN spreken..."

"ik ben een lesbo geboren in de verkeerde seksuele voorkeur"
snoopy.......en de rest is gek
Gebruikersavatar
snoopy
Eredivisie
Berichten: 568
Lid geworden op: do apr 16, 2009 14:55

Bericht door snoopy »

Lisa met een S schreef:Wat mij opvalt -- als moderator dan -- is dat, terwijl Snoopy in het algemeen tegen iedereen evenredig aanvallend is
Evenredig liefhebbend! :)
"Ga er maar vanuit dat alleen SOMMIGE transen IRL de waarheid KUNNEN spreken..."

"ik ben een lesbo geboren in de verkeerde seksuele voorkeur"
snoopy.......en de rest is gek
Bliss
ff weer wat posten
Berichten: 66
Lid geworden op: zo mar 23, 2008 13:24

Bericht door Bliss »

Ik mag Snoopy best wel. :D
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

Jennifer Hopelez schreef:
Janiek schreef: Die heeft nog nooit van transen, hormonen en passabliteit gehoord.
Wow, een Amsterdamse kapster die nog nooit van transen heeft gehoord? Zelfs niet van iemand als Kelly bv?
Als ik toch zo'n kapster in Amsterdam wist te vinden ;-)
Tja, beetje moeilijk voor te stellen misschien, als je al 20 jaar in T en Genderland rondhangt, maar er zijn echt massa's mensen die misschien wel eens iets transigs op tevee gezien hebben, maar bij wie dat het ene oor in en het andere oor uit ging. Jij bent er al jaren dag in dag uit mee bezig, voor de meeste mensen is het net zoiets esoterisch als liefhebbers van de Haagse Kropper.

Daarom begrijp ik die drukte die sommige mensen maken over beeldvorming ook niet zo. Voor ons is het allemaal heel belangrijk, maar de rest van de wereld is er echt helemaal niet mee bezig. Mensen die mij op iets met transzijn aanspreken, zijn in negen van de tien gevallen lesbiennes, omdat die op een andere manier naar vrouwen kijken dan heterovrouwen. Of moeders die een zoon hebben die homo is.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
AM_ber_79
Forumdiva
Berichten: 1746
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 12:12

Bericht door AM_ber_79 »

snoopy schreef: Lol je moet een paar bier drinken eerst Amber... het is net als met duitse taal.. na een aantal biertjes kun je het vloeiend spreken :)
Bier...is dat niet ontzettend mannelijk? 8)

Mn ex zei altijd "t leven is te kort om duits te leren". :evil:

Volgende suggestie dan maar? :wink:
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
Jennifer Hopelez
ff weer wat posten
Berichten: 57
Lid geworden op: di nov 17, 2009 20:36

Bericht door Jennifer Hopelez »

Janiek_ schreef:
Jennifer Hopelez schreef:
Janiek schreef: Die heeft nog nooit van transen, hormonen en passabliteit gehoord.
Wow, een Amsterdamse kapster die nog nooit van transen heeft gehoord? Zelfs niet van iemand als Kelly bv?
Als ik toch zo'n kapster in Amsterdam wist te vinden ;-)
Tja, beetje moeilijk voor te stellen misschien, als je al 20 jaar in T en Genderland rondhangt, maar er zijn echt massa's mensen die misschien wel eens iets transigs op tevee gezien hebben, maar bij wie dat het ene oor in en het andere oor uit ging. Jij bent er al jaren dag in dag uit mee bezig, voor de meeste mensen is het net zoiets esoterisch als liefhebbers van de Haagse Kropper.

Daarom begrijp ik die drukte die sommige mensen maken over beeldvorming ook niet zo. Voor ons is het allemaal heel belangrijk, maar de rest van de wereld is er echt helemaal niet mee bezig. Mensen die mij op iets met transzijn aanspreken, zijn in negen van de tien gevallen lesbiennes, omdat die op een andere manier naar vrouwen kijken dan heterovrouwen. Of moeders die een zoon hebben die homo is.
Ja en nee. Onbekend maakt onbemind en daarom werden transen vroeger nogal onprettig behandeld in het dagelijks leven. Lees bv het boek 'Ik Monique, een vrouw' uit de jaren 70.
Inmiddels is het fenomeen TS door een stortvloed aan media aandacht wel bekend en ik denk dat veel mensen 'ruimdenkend' zijn in de zin van dat ze wel in de gaten hebben dat deze of gene een TS is (al was het maar vanwege het formaat en voorkomen van de gemiddelde TS) en die gewoon respecteren door 'er in mee te gaan' tenzij de TS in kwestie van 'bouwvakkerskwaliteit' is, dan word het gewoon wennen geblazen.
Verder denk ik dat kappers en kapsters sociaal slimme mensen zijn en er idd ook -beroepsmatig- in mee gaan én het uit hun hoofd te laten om te vragen of deze of gene een TS is dan wel andere persoonlijke vragen te stellen. Beroepscode, zoiets.
Ik kom altijd bij een Chinese kapsalon alwaar ik een van de Chinese kapsters/hoofdmasseuses direct spotte als TS ondanks haar kleine voorkomen tov westerlingen maar in vergelijking met de overige Chinese kapsters alles wat groter en breder aan haar en gewoon, een TS aura.
Natuurlijk vroeg ik niet aan mijn kapper 'is dat een ts?'...........nee, een paar maanden later liet de kapper zelf weten dat ze zo goed in hoofdhuid massage is omdat ze sterke handen heeft omdat........'maar dat had je al door natuurlijk', zo zei hij letterlijk zonder dus letterlijk te zeggen dat ze een ts is.
En ik denk dat het juist mannen zijn die een TS veel eerder spotten dan vrouwen.
Mannen die op vrouwen vallen nemen alles wat vrouwelijk is wat voorbij komt lopen of fietsen direct in overweging en zien bij een zelfs passabele ts al snel een te groot hoofd, te brede nek en schouders, een te brede romp met te hooggeplaatste, te ver uit elkaar staande evt siliconenborsten te grote handen dan wel te grote voeten al dan niet in combi met een te lange lichaamslengte.
Transen zijn gewoon een mensensoort op zich die in de regel wel te herkennen zijn aan het formaat van bovengenoemd.
En ja, natuurlijk zijn er ook lange bio vrouwen, maar die hebben dan weer geen groot hoofd, brede nek, schouders en romp enz.
Dergelijke formaten doen 'naieven' zoals jij ze omschrijft bewust of onbewust denken en conclusies trekken.
Alleen reageren ze niet meer zo primair als in vroeger tijden. Ze gaan er uit respect of acceptatie in mee.
In die zin is beeldvorming wel degelijk belangrijk (geweest)
P.s: als vrouwen een haarprobleem krijgen in de zin van kaalheid dan is dat vrijwel altijd diffuse kaalheid en nooit als begin op de kruin en dat weten kappers ook........dat dat een typisch mannelijk kalingspatroon is. Ze zijn er als haarwerkers bekend mee namelijk.
Ik bedek mijn schmertz met nerts
Gebruikersavatar
Prescilla
dagelijks aanwezig
Berichten: 233
Lid geworden op: vr feb 28, 2003 14:55
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Prescilla »

Jennifer Hopelez schreef:
En ja, natuurlijk zijn er ook lange bio vrouwen, maar die hebben dan weer geen groot hoofd, brede nek, schouders en romp enz..
Hier ben ik het dus enigzins niet mee eens ik ken een aantal biovrouwen die ruim 2 meter lang zijn en die hebben wel degelijk een groot hoofd bredere schouders en grote handen en grote voeten weet ook dat zij hun schoenen bij speciaalzaken moeten kopen omdat ze ze niet bij een schoenenreus of een scapino of waar dan ook maar kunnen krijgen..

Maar die hebben er geen problemen mee ik zelf ben ook geen kleintje met mijn 1,90 maar voel me bij hun toch wel een kleintje..Maar ik kan op goed geluk toch wel slagen voor damesschoenen bij de scapino of een andere schoenenzaak omdat ze meestal wel een groot uitvallende maat 42 hebben en soms ook nog wel eens maatje 43..
Groetjes Prescilla
Gebruikersavatar
snoopy
Eredivisie
Berichten: 568
Lid geworden op: do apr 16, 2009 14:55

Bericht door snoopy »

Prescilla schreef: Hier ben ik het dus enigzins niet mee eens ik ken een aantal biovrouwen die ruim 2 meter lang zijn en die hebben wel degelijk een groot hoofd bredere schouders en grote handen en grote voeten ..
Het gaat om de verhoudingen. Maar ik heb me er ook wel eens over verbaasd bij grote meiden, dat die verhoudingen soms dichterbij liggen dan je denkt...Als je groot bent, is alles naar verhouding gewoon groter. Het is voor een deel ook omdat we grote vrouwen niet gewend zijn dat we gelijk aan transen denken met rare verhoudingen en formaten, voornl ook omdat we biovrouwen niet kunnen voorstellen op transformaat, maar sommigen zijn dan net zo grof als transen indd. Ook het hoofd de handen en de voeten...en zelfs de schouders maar uiteindelijk is dat per vrouw verschillend.
"Ga er maar vanuit dat alleen SOMMIGE transen IRL de waarheid KUNNEN spreken..."

"ik ben een lesbo geboren in de verkeerde seksuele voorkeur"
snoopy.......en de rest is gek
Plaats reactie