een vraag voor T's over T's die op transen vallen

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie

een vraag voor T's over T's die op transen vallen

Ik ben een travestiet en val indd op transen
0
Geen stemmen
Ik ben een travestiet en val niet op transen of shemales
3
27%
Ik ben een travestiet en val op shemales
1
9%
Ik ben een travestiet en val op shemales en transen
7
64%
 
Totaal aantal stemmen: 11

Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

snoopy schreef:Het is voor een deel ook omdat we grote vrouwen niet gewend zijn dat we gelijk aan transen denken met rare verhoudingen en formaten, voornl ook omdat we biovrouwen niet kunnen voorstellen op transformaat, maar sommigen zijn dan net zo grof als transen indd. Ook het hoofd de handen en de voeten...en zelfs de schouders maar uiteindelijk is dat per vrouw verschillend.
Als je in plaats van "we" hier nou eens "ik" had geschreven? Volgens mij is het toch wel iets wat heel sterk bij jou als persoon hoort om vanuit een soort normbesef naar vrouwen (en jezelf) te kijken.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Jennifer Hopelez
ff weer wat posten
Berichten: 57
Lid geworden op: di nov 17, 2009 20:36

Bericht door Jennifer Hopelez »

Janiek_ schreef:
snoopy schreef:Het is voor een deel ook omdat we grote vrouwen niet gewend zijn dat we gelijk aan transen denken met rare verhoudingen en formaten, voornl ook omdat we biovrouwen niet kunnen voorstellen op transformaat, maar sommigen zijn dan net zo grof als transen indd. Ook het hoofd de handen en de voeten...en zelfs de schouders maar uiteindelijk is dat per vrouw verschillend.
Als je in plaats van "we" hier nou eens "ik" had geschreven? Volgens mij is het toch wel iets wat heel sterk bij jou als persoon hoort om vanuit een soort normbesef naar vrouwen (en jezelf) te kijken.
En denk je dat bio vrouwen dat zélf niet doen dan? Heb je vrouwen onderling wel eens over elkaar en hun figuur, huid, haar, gezicht etc horen praten?
Het restant haar rijst je gewoon te berge als je hoort hoe vrouwen elkaar kunnen afkatten en afkraken.
Ik bedek mijn schmertz met nerts
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

Jennifer Hopelez schreef: Ze gaan er uit respect of acceptatie in mee.
In die zin is beeldvorming wel belangrijk (geweest).
Ja en nee :wink: . Wat ik merk is dat er zelden of nooit aan die beeldvorming wordt gerefereerd, als ik een stuk van mijn verhaal vertel. Eén keer was er iemand die er aanleiding in zag om met Kelly op de proppen te komen. Vrijwel altijd richt de aandacht zich gewoon op wat ik over mezelf vertel en wordt daar op een menselijke, voor zover mogelijk emapthische manier op gereageerd. Een enkele keer merk ik dat iemand behoefte heeft een en ander in een soort referentiekader te plaatsen, zodat het wereldbeeld blijft kloppen. Bij die mensen gaat het vaak wel mis: als je iets pas kunt accepteren als je het begrijpt, span je het paard achter de wagen en kom je op geen van beide punten een stap vooruit.

Wat mijn kapster betreft: die weet 'het' gewoon van mij, hoor. Maar ze is lief en soms lijkt het ook wel of het niet erg tot haar doordringt. Vrouw is vrouw en verder geen gezeur. Je hebt zelfs vrouwen die, als ze 'het' weten, nog ervan uitgaan dat ik menstrueer of in de overgang ben, net als zij. TS is buiten het circuit geen identiteit. Als je redelijk duidelijk niet als een man overkomt, ben je gewoon een vrouw, gauwer dan je denkt. De passabilitietsnormen die jij hanteert zijn typisch van binnen het wereldje of erger. Dat ik daar niet aan voldoe, weet ik zelf ook wel. Wat dat betreft slaan je valse karikaturen nergens op.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
tijgertje
ForumFan
Berichten: 387
Lid geworden op: di jun 27, 2006 8:35

Bericht door tijgertje »

Inderdaad
Zelfs mijn huisarts wil het wel eens vergeten
En in mijn klas vragen ze of ik soms ongesteld ben (ze weten het niet) wanneer ik saggie ben
ik ben hier niet meer
Forumdiva
Berichten: 1695
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:25

Bericht door ik ben hier niet meer »

Jennifer Hopelez schreef:Transen zijn gewoon een mensensoort op zich die in de regel wel te herkennen zijn aan het formaat van bovengenoemd.
En ja, natuurlijk zijn er ook lange bio vrouwen, maar die hebben dan weer geen groot hoofd, brede nek, schouders en romp enz.
Dergelijke formaten doen 'naieven' zoals jij ze omschrijft bewust of onbewust denken en conclusies trekken.
Alleen reageren ze niet meer zo primair als in vroeger tijden. Ze gaan er uit respect of acceptatie in mee.
Transen een soort apart ? Ja, en Nederlanders ook, en die groep ook en die ook. Zo lus ik er nog wel een paar. Ieder mens is uniek en dient gerespecteerd te worden. Tenzij men zelf ook geen respect wenst.
Er zijn genoeg transseksuelen die gewoon niet opvallen. Misschien bij mede-transen, maar ook dat nog niet eens altijd. Bij mij kloppen de verhoudingen redelijk, behalve dat ik te zwaar ben. Schouders net zo breed als heupen, grote billen, handen niet grof, ook al zijn ze niet echt klein.
Ik zit nu 4 maanden op een cursus met wekelijks een bijeenkomst van 2 uur, en er is nog geen enkele vrouw of man die me vreemd heeft aangekeken of iets weet of vermoed. We zijn behoorlijk open naar elkaar toe, en ik weet 100% zeker dat een aantal het echt wel gezegd of gevraagd zouden hebben als ze het gemerkt hadden. Maar het is gewoon normaal niet het eerste waar je aan denkt als je iemand ontmoet en beter leert kennen. Alleen als je echt opvallende kenmerken hebt zal dat gebeuren.
Maar ja, als je al 20 jaar in het wereldje rondloopt weet je natuurlijk meer dan een ander, ik loop er tenslotte ook pas 13 jaar in rond.
Jennifer Hopelez schreef:En denk je dat bio vrouwen dat zélf niet doen dan? Heb je vrouwen onderling wel eens over elkaar en hun figuur, huid, haar, gezicht etc horen praten?
Het restant haar rijst je gewoon te berge als je hoort hoe vrouwen elkaar kunnen afkatten en afkraken.
Gelukkig zijn echt niet alle vrouwen zo, dan zou de wereld er echt treurig uit zien.
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

Jennifer Hopelez schreef:En denk je dat bio vrouwen dat zélf niet doen dan? Heb je vrouwen onderling wel eens over elkaar en hun figuur, huid, haar, gezicht etc horen praten?
Het restant haar rijst je gewoon te berge als je hoort hoe vrouwen elkaar kunnen afkatten en afkraken.
Tuurlijk weet ik dat wel! Maar ik weet ook dat het heel veel scheelt met wat voor slag vrouwen je optrekt. Meestal kies je dat op de middelbare school uit, het soort groepjes waar je bij wilt horen.

Vrouwen kunnen naar elkaar ook heel supportive zijn, zeker als het erom gaat meer vrijheid ten opzichte van dit soort normdwang te veroveren. Vrouwen verschillen op dit punt heel erg van elkaar. Je hebt als 'nieuwe vrouw' de vrije keus met welke vrouwen je optrekt en je identificeert.

Valse bitches die voortdurend met een azijnpissersblik naar elkaars uiterlijk staan te loeren, leven in een heel andere hoek van het spectrum als de vrouwen waar ik mee omga :lol: ! Ik ben tussen heel andere vrouwen opgegroeid, heb er geen affiniteit mee en vind het als het erop aankomt net zo achterlijk als het macho gedrag waarmee jongens elkaar binnen de mannelijkheidsnorm houden.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Jennifer Hopelez
ff weer wat posten
Berichten: 57
Lid geworden op: di nov 17, 2009 20:36

Bericht door Jennifer Hopelez »

Janiek_ schreef:
Jennifer Hopelez schreef:En denk je dat bio vrouwen dat zélf niet doen dan? Heb je vrouwen onderling wel eens over elkaar en hun figuur, huid, haar, gezicht etc horen praten?
Het restant haar rijst je gewoon te berge als je hoort hoe vrouwen elkaar kunnen afkatten en afkraken.
Tuurlijk weet ik dat wel! Maar ik weet ook dat het heel veel scheelt met wat voor slag vrouwen je optrekt. Meestal kies je dat op de middelbare school uit, het soort groepjes waar je bij wilt horen.

Vrouwen kunnen naar elkaar ook heel supportive zijn, zeker als het erom gaat meer vrijheid ten opzichte van dit soort normdwang te veroveren. Vrouwen verschillen op dit punt heel erg van elkaar. Je hebt als 'nieuwe vrouw' de vrije keus met welke vrouwen je optrekt en je identificeert.

Valse bitches die voortdurend met een azijnpissersblik naar elkaars uiterlijk staan te loeren, leven in een heel andere hoek van het spectrum als de vrouwen waar ik mee omga :lol: ! Ik ben tussen heel andere vrouwen opgegroeid, heb er geen affiniteit mee en vind het als het erop aankomt net zo achterlijk als het macho gedrag waarmee jongens elkaar binnen de mannelijkheidsnorm houden.
Eerlijk gezegd komt dit op mij over alsof je een soort eigen wereldje gecreeerd hebt, net als ik, alleen daarbuiten werk ik en heb ik dus te maken met collega's, die ik dus niet zelf uitgekozen heb en verdere contacten in het dagelijks werkzame leven die je nou eenmaal niet voor het kiezen hebt tenzij je niet werkt.
Dan kun je inderdaad een heel eigen omgeving creeeren zoals jij dat graag wilt.
Ik bedek mijn schmertz met nerts
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

Jennifer Hopelez schreef:Eerlijk gezegd komt dit op mij over alsof je een soort eigen wereldje gecreeerd hebt, net als ik, alleen daarbuiten werk ik en heb ik dus te maken met collega's, die ik dus niet zelf uitgekozen heb en verdere contacten in het dagelijks werkzame leven die je nou eenmaal niet voor het kiezen hebt tenzij je niet werkt.
Dan kun je inderdaad een heel eigen omgeving creeeren zoals jij dat graag wilt.
Nou, dat heb je toch echt mis. Ik werk op drie verschillende plekken, waar ik telkens met andere mensen te maken heb, van heel verschillende achtergronden en opleidingsniveau's etc. Verder heb ik als ouder te maken met de scholen van mijn kinderen, met hun vriendjes en vriendinnetjes, met andere ouders, leerkrachten etc. Tenslotte is er de buurt waar ik woon: daar woont een heel gemêleerd publiek, volks, bejaard, veel allochtoon, jonge yuppen, gezinnetjes. En ook daar schuifel ik niet schielijk langs de muren.

Daarin verschil ik op geen enkele manier van andere mensen. Net als andere mensen omring ik me, waar de keus aan mij is, met mensen waar ik op een plezierige manier mee overweg kan. Zo graviteren mensen altijd naar mensen met wie zij affiniteit voelen. Om dat het creëren van een eigen wereldje te noemen raakt kant noch wal.

En op een plek als deze heb je al helemaal niet in de hand wie of wat je tegenkomt :wink: .
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
antoinette41
dagelijks aanwezig
Berichten: 164
Lid geworden op: vr jul 30, 2004 2:25
Locatie: heemstede

Bericht door antoinette41 »

Een ding is waar hoe eerder je aan het proces begint,voor je volgroeid bent, des te natuurgetrouwer het resultaat, zelf heb ik diverse ts ontmoet, nederlandse,niet van een echte vr te onderscheiden,ongelofelijk het resultaat.
Maar wat nog steeds het belangrijkste is, dat je er normaal mee om kan gaan,men kan er wel net als echt uit zien,maar je moet ook normaal meedoen, met de rest van de maatschappij.
En dat je jezelf gelukkig voelt,de rest komt dan vanzelf wel.
een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
Gebruikersavatar
snoopy
Eredivisie
Berichten: 568
Lid geworden op: do apr 16, 2009 14:55

Bericht door snoopy »

Janiek_ schreef:Je hebt zelfs vrouwen die, als ze 'het' weten, nog ervan uitgaan dat ik menstrueer of in de overgang ben, net als zij. TS is buiten het circuit geen identiteit. Als je redelijk duidelijk niet als een man overkomt, ben je gewoon een vrouw, gauwer dan je denkt.
Is dat omdat de wereld zo mooi is of omdat je niet kritisch genoeg bent? Mensen kunnen van alles zeggen en doen dat met liefde, de vraag die ik mezelf dan alleen stel is: menen ze dat nou of niet...

Kun je je trouwens beter niet afvragen want als je er achter komt dat de vork heel anders in de steel zit vertrouw je niemand meer :lol:
"Ga er maar vanuit dat alleen SOMMIGE transen IRL de waarheid KUNNEN spreken..."

"ik ben een lesbo geboren in de verkeerde seksuele voorkeur"
snoopy.......en de rest is gek
Gebruikersavatar
snoopy
Eredivisie
Berichten: 568
Lid geworden op: do apr 16, 2009 14:55

Bericht door snoopy »

Jennifer Hopelez schreef: En denk je dat bio vrouwen dat zélf niet doen dan? Heb je vrouwen onderling wel eens over elkaar en hun figuur, huid, haar, gezicht etc horen praten?
Het restant haar rijst je gewoon te berge als je hoort hoe vrouwen elkaar kunnen afkatten en afkraken.
Ik weet dat vrouwen in alle soorten en maten bestaan maar ik heb er nog nooit 1 gezien van ruim 1.90 lang en een kalende kruin, van achteraf en bovenop gezien.
Van voor heb ik nog nooit een vrouw gezien van ruim 1.90 lang, kleine, diepliggende kraaloogjes een enorme neus, en nog een zodanig enormer e kin zodat de mond totaal ingevallen lijkt.
Een enorme romp maar dan zonder spoor van borstgroei, geen taille, maar ipv daarvan een forse (mannen)buik, geen heupen.
nou dan heb je je goed leren gedragen als biovrouw, mijn complimenten ;) :D
"Ga er maar vanuit dat alleen SOMMIGE transen IRL de waarheid KUNNEN spreken..."

"ik ben een lesbo geboren in de verkeerde seksuele voorkeur"
snoopy.......en de rest is gek
Gebruikersavatar
snoopy
Eredivisie
Berichten: 568
Lid geworden op: do apr 16, 2009 14:55

Bericht door snoopy »

Janiek_ schreef: Meestal kies je dat op de middelbare school uit, het soort groepjes waar je bij wilt horen. .
Zo dat heb je dan knap gedaan op de middelbare school :).
Mij werd een groepje toegewezen; nl de outcasts :D
"Ga er maar vanuit dat alleen SOMMIGE transen IRL de waarheid KUNNEN spreken..."

"ik ben een lesbo geboren in de verkeerde seksuele voorkeur"
snoopy.......en de rest is gek
Gebruikersavatar
snoopy
Eredivisie
Berichten: 568
Lid geworden op: do apr 16, 2009 14:55

Bericht door snoopy »

Anna. schreef: Gelukkig zijn echt niet alle vrouwen zo, dan zou de wereld er echt treurig uit zien.
Wat is eigenlijk het verschil... een vrouw die het zegt of een vrouw die het denkt? behalve hypocrisie?
Ik denk dat de meeste vrouwelijke vrouwen die erg gesteld zijn op hun uiterlijk er echt wel op letten hoe anderen zich kleden.... vooral de wat minder mooie vrouwen waarschijnlijk kunnen behoorlijk op anderen afgeven.
Net als met dikke mensen, die kunnen andere zwaarijvige mensen zeer vernietigend toespreken...
Misschien dat ik daarom wel zo gemeen ben he tegen Tsjes omdat ik er zelf een ben :D ;)
"Ga er maar vanuit dat alleen SOMMIGE transen IRL de waarheid KUNNEN spreken..."

"ik ben een lesbo geboren in de verkeerde seksuele voorkeur"
snoopy.......en de rest is gek
Gebruikersavatar
snoopy
Eredivisie
Berichten: 568
Lid geworden op: do apr 16, 2009 14:55

Bericht door snoopy »

Janiek_ schreef: Valse bitches die voortdurend met een azijnpissersblik naar elkaars uiterlijk staan te loeren, leven in een heel andere hoek van het spectrum als de vrouwen waar ik mee omga :lol: !.
het is een kwestie hoe je ermee omgaat
er zijn meiden die een minderwaardigheidscomplex ervan krijgen en enorm onzeker worden als ze geconfronteerd worden met een mooie vrouw waardoor ze zichzelf niet meer vrouwelijk voelen... en je hebt vrouwen die dan een minder gefortuneerd slachtoffer zoeken en daar dan vuil over gaan praten...
en meisjes zoals ik die woedend worden van jaloezie :D

En er zijn natuurlijk "vrouwen" die het totaal niet interesseert omdat vrouwelijkheid veel meeeeer is dan vrouwelijk zijn, maar ook een politiek issue, waar de man vooral geen rol inspeelt tenzij gecastreerd.. :D
"Ga er maar vanuit dat alleen SOMMIGE transen IRL de waarheid KUNNEN spreken..."

"ik ben een lesbo geboren in de verkeerde seksuele voorkeur"
snoopy.......en de rest is gek
Gebruikersavatar
snoopy
Eredivisie
Berichten: 568
Lid geworden op: do apr 16, 2009 14:55

Bericht door snoopy »

antoinette41 schreef:maar je moet ook normaal meedoen, met de rest van de maatschappij..
Als je ervanuit gaat dat de maatschappij "normaal" is, gaat het er idd om of je "normaal" mee kunt doen met de rest van die "normale" maatschappij. :lol:
"Ga er maar vanuit dat alleen SOMMIGE transen IRL de waarheid KUNNEN spreken..."

"ik ben een lesbo geboren in de verkeerde seksuele voorkeur"
snoopy.......en de rest is gek
Plaats reactie