een vraag voor T's over T's die op transen vallen

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie

een vraag voor T's over T's die op transen vallen

Ik ben een travestiet en val indd op transen
0
Geen stemmen
Ik ben een travestiet en val niet op transen of shemales
3
27%
Ik ben een travestiet en val op shemales
1
9%
Ik ben een travestiet en val op shemales en transen
7
64%
 
Totaal aantal stemmen: 11

Gebruikersavatar
snoopy
Eredivisie
Berichten: 568
Lid geworden op: do apr 16, 2009 14:55

Bericht door snoopy »

foutje
"Ga er maar vanuit dat alleen SOMMIGE transen IRL de waarheid KUNNEN spreken..."

"ik ben een lesbo geboren in de verkeerde seksuele voorkeur"
snoopy.......en de rest is gek
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

snoopy schreef:
Janiek_ schreef:Je hebt zelfs vrouwen die, als ze 'het' weten, nog ervan uitgaan dat ik menstrueer of in de overgang ben, net als zij. TS is buiten het circuit geen identiteit. Als je redelijk duidelijk niet als een man overkomt, ben je gewoon een vrouw, gauwer dan je denkt.
Is dat omdat de wereld zo mooi is of omdat je niet kritisch genoeg bent? Mensen kunnen van alles zeggen en doen dat met liefde, de vraag die ik mezelf dan alleen stel is: menen ze dat nou of niet...

Kun je je trouwens beter niet afvragen want als je er achter komt dat de vork heel anders in de steel zit vertrouw je niemand meer :lol:
:lol: Juist, ik ga je voorbeeld niet volgen :wink: ! Trek de boel niet zo uit elkaar: de wereld is niet zo mooi als ik 'm vaak voorstel en ik ben niet zo kritisch als jij. Maar als ik van jou of Jennifer Hopelez hier van die negatieve verhalen/verwaachtingen hoor, dan krijg ik de neiging om als het ware aan de andere kant van de boot te gaan zitten om 'm een beetje rechtop te houden.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

snoopy schreef:
Janiek_ schreef: Meestal kies je dat op de middelbare school uit, het soort groepjes waar je bij wilt horen. .
Zo dat heb je dan knap gedaan op de middelbare school :).
Mij werd een groepje toegewezen; nl de outcasts :D
Oeps, dan ben ik niet helemaal duidelijk geweest: de meeste mensen doen dat op de middelbare school, dat is wat ik bedoel.

Mijn middelbare schooltijd was een zeer eenzaam avontuur. Ik onttrok me aan het groepsgebeuren, zoveel ik maar kon, uit angst dat de anderen mij andes wel buiten zouden zetten.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

snoopy schreef:
Jennifer Hopelez schreef: En denk je dat bio vrouwen dat zélf niet doen dan? Heb je vrouwen onderling wel eens over elkaar en hun figuur, huid, haar, gezicht etc horen praten?
Het restant haar rijst je gewoon te berge als je hoort hoe vrouwen elkaar kunnen afkatten en afkraken.
Ik weet dat vrouwen in alle soorten en maten bestaan maar ik heb er nog nooit 1 gezien van ruim 1.90 lang en een kalende kruin, van achteraf en bovenop gezien.
Van voor heb ik nog nooit een vrouw gezien van ruim 1.90 lang, kleine, diepliggende kraaloogjes een enorme neus, en nog een zodanig enormer e kin zodat de mond totaal ingevallen lijkt.
Een enorme romp maar dan zonder spoor van borstgroei, geen taille, maar ipv daarvan een forse (mannen)buik, geen heupen.
nou dan heb je je goed leren gedragen als biovrouw, mijn complimenten ;) :D
Snoopy schreef:
Janiek schreef:
Valse bitches die voortdurend met een azijnpissersblik naar elkaars uiterlijk staan te loeren, leven in een heel andere hoek van het spectrum als de vrouwen waar ik mee omga !.

het is een kwestie hoe je ermee omgaat
er zijn meiden die een minderwaardigheidscomplex ervan krijgen en enorm onzeker worden als ze geconfronteerd worden met een mooie vrouw waardoor ze zichzelf niet meer vrouwelijk voelen... en je hebt vrouwen die dan een minder gefortuneerd slachtoffer zoeken en daar dan vuil over gaan praten...
en meisjes zoals ik die woedend worden van jaloezie
Als ik dit netjes bij elkaar optel, dan is Jennifer volgens jou een meisje met een minderwaardigheidscomplex, dat een minder gefortuneerd slachtofer kiest om vuil over te praten? Naar eigen zeggen is zij een niet passabele travestiet, die niet "als zichzelf" over straat durft en stilletjes vanaf de entresol in een vrouwenkroeg staat te mijmeren over het hormoongebruik van iemand daar beneden. Wat zijn we toch gefortuneerd met z'n allen...
Snoopy schreef:En er zijn natuurlijk "vrouwen" die het totaal niet interesseert omdat vrouwelijkheid veel meeeeer is dan vrouwelijk zijn, maar ook een politiek issue, waar de man vooral geen rol inspeelt tenzij gecastreerd..
Nou, die mannen mogen hun ballen wel houden, hoor :lol: ! Maar ze moeten ze zelf maar tellen en verder netjes bouwvakker zijn, of buschauffeur of dameskapper :wink:.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
ik ben hier niet meer
Forumdiva
Berichten: 1695
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:25

Bericht door ik ben hier niet meer »

snoopy schreef:foutje
Bedankt.
ik ben hier niet meer
Forumdiva
Berichten: 1695
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:25

Bericht door ik ben hier niet meer »

snoopy schreef:Is dat omdat de wereld zo mooi is of omdat je niet kritisch genoeg bent? Mensen kunnen van alles zeggen en doen dat met liefde, de vraag die ik mezelf dan alleen stel is: menen ze dat nou of niet...

Kun je je trouwens beter niet afvragen want als je er achter komt dat de vork heel anders in de steel zit vertrouw je niemand meer :lol:
De wereld is niet mooi, dat is een gegeven. Maar dat wil niet zeggen dat je iedereen moet wantrouwen, of dat iedereen het verkeerd met je voorheeft, achterdocht helpt je niet, zeker niet in een groot veranderingsproces (iedereen verandert gedurende het leven continue, alleen een geslachtsverandering is erg ingrijpend, en gaat erg hard de veranderingen).

Ik heb nooit echt bij een groep gehoord. Op de universiteit op een gegeven moment een vriendengroep van 4 personen, die heel lang is blijven bestaan.
Lagere school was pesten, en middelbare school negeren van mij over het algemeen hoe het ging.

Het leven is zoals het is, ik probeer van het verleden te leren, veranderen kan ik het toch niet.
Gebruikersavatar
snoopy
Eredivisie
Berichten: 568
Lid geworden op: do apr 16, 2009 14:55

Bericht door snoopy »

Anna. schreef:Maar dat wil niet zeggen dat je iedereen moet wantrouwen, of dat iedereen het verkeerd met je voorheeft, achterdocht helpt je niet, zeker niet in een groot veranderingsproces (iedereen verandert gedurende het leven continue, alleen een geslachtsverandering is erg ingrijpend, en gaat erg hard de veranderingen)..
Klopt die veranderingen zijn erg ingrijpend en gaat indd heel snel. Moeilijk maar ook wel mooi om mee te maken. Ik denk niet dat iedereen het verkeerd met me voorheeft... eerder dat de groep mensen die me -echt- als vrouw ziet een stuk kleiner is dan ik zou willen :).
En sommige mensen zijn indd juist ontzettend vriendelijk, omdat je TS bent, en ik weet vaak niet wat ik daarvan moet denken :D Ik zou eigenlijk gedachten moeten kunnen lezen...:)

Want als je ernaar vraagt krijg je meestal natuurlijk ook geen eerlijk antwoord ...
"Ga er maar vanuit dat alleen SOMMIGE transen IRL de waarheid KUNNEN spreken..."

"ik ben een lesbo geboren in de verkeerde seksuele voorkeur"
snoopy.......en de rest is gek
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

snoopy schreef: En sommige mensen zijn indd juist ontzettend vriendelijk, omdat je TS bent, en ik weet vaak niet wat ik daarvan moet denken :D Ik zou eigenlijk gedachten moeten kunnen lezen...:)

Want als je ernaar vraagt krijg je meestal natuurlijk ook geen eerlijk antwoord ...
Misschien omdat het sommige mensen een goed gevoel geeft om het een "minder gefortuneerde" medemens wat gemakkelijker te maken in het leven?

Het lijkt af en toe of jij het leven liefst zo recht mogelijk in haar grimmige gezicht kijkt, alsof je anders bang bent dat het allemaal onecht is en je jezelf een rad voor de ogen draait. Er is zo'n mooi gedicht van Emily Dickinson:

http://janiek.wordpress.com/2009/01/26/eerlijk-gezegd/
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Gebruikersavatar
snoopy
Eredivisie
Berichten: 568
Lid geworden op: do apr 16, 2009 14:55

Bericht door snoopy »

Het lijkt af en toe of jij het leven liefst zo recht mogelijk in haar grimmige gezicht kijkt, alsof je anders bang bent dat het allemaal onecht is en je jezelf een rad voor de ogen draait
Ja klopt! helemaal waar. Dat gedicht is mooi indd. Ik heb ook al een tijd terug verteld dat ik het nog beter vind met eerlijke afschuw geconfronteerd te worden dan met oneerlijk respect. Het eerste weet je indd wat je eraan hebt..het tweede is een soort make-believe en daar heb ik indd moeite mee...ik wil wel dat het leven een (mooie) droom is... maar de verleiding is te groot wakker te willen zijn..
en onechtheid doet het niet voor mij indd..

de uitdaging of mijn obessie ligt juist in of iemand me nu echt als vrouw ziet of niet...ten diepste... omdat dat ook mn gevoel/verlangen is...
en ik bedoel hier dan ook mee, ook als ze '"het" weten... zelfs juist wanneer ze "het" weten...want het is het meest kostbare in mn leven wat ik ken... het betekent alles voor me maar aan de andere kant is het zo moeilijk continuiteit daarin aan te brengen...

Want ik geloofde op een gegeven moment niemand meer (en dat bleek ook nog terecht) dat ik op een gegeven moment maar gedacht heb, ok ik ben TS... daar kun je niet omheen,...en dus ga ik ervanuit dat ik ook zo gezien wordt...als je je het teveel aantrekt wordt je niet zo leuk voor je omgeving. Wat ik geloofde niets meer. :) Ik heb zelfs een vriendin verloren daardoor, omdat ze niet zei wat ze echt dacht en daardoor voelde ik me bedrogen.

maar dat verlangen echt als mezelf gezien te kunnen zijn en blijven, dat is er natuurlijk nog steeds...
"Ga er maar vanuit dat alleen SOMMIGE transen IRL de waarheid KUNNEN spreken..."

"ik ben een lesbo geboren in de verkeerde seksuele voorkeur"
snoopy.......en de rest is gek
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

snoopy schreef:
Het lijkt af en toe of jij het leven liefst zo recht mogelijk in haar grimmige gezicht kijkt, alsof je anders bang bent dat het allemaal onecht is en je jezelf een rad voor de ogen draait
Ja klopt! helemaal waar. Dat gedicht is mooi indd. Ik heb ook al een tijd terug verteld dat ik het nog beter vind met eerlijke afschuw geconfronteerd te worden dan met oneerlijk respect. Het eerste weet je indd wat je eraan hebt..het tweede is een soort make-believe en daar heb ik indd moeite mee...ik wil wel dat het leven een (mooie) droom is... maar de verleiding is te groot wakker te willen zijn..
en onechtheid doet het niet voor mij indd..
Nou, dan heb ik je misschien toch een klein beetje begrepen :wink: .

Wat me wel opvalt, is dat je het weer voorstelt alsof je maar de keuze hebt uit twee uitersten, in dit geval "eerlijke afschuw" en "oneerlijk respect". Terwijl er volgens mij toch een wereld van nuances tussen ligt. Als mensen elkaar respecteren, dan betekent dat heel vaak dat zij het vermogen benutten om hun eigen (negatieve) gevoel niet het laatste woord te geven.

Wij zijn allemaal grootgebracht met een geestelijk drinkwater waarin negatieve gevoelens tegenover homoseksualiteit en transseksualiteit onvermijdelijk bijgemengd zaten. Dat kan leiden tot homo- en transfobie naar buiten toe of tot zelfhaat naar binnen, die je dan weer op andere "minder gefortuneerden" af kunt reageren, of wat dan ook. Je zult er iets mee moeten, met die gevoelens. Het is hoe je ermee omgaat. Ik geef daarin de voorkeur aan me bewust te zijn van mijn eigen negatieve gevoelens, maar ze niet als leidraad voor mijn handelen te maken.

Dat lijkt misschien oneerlijk, maar het is mijn oprechte keuze en ook als het niet altijd lukt, blijf ik het een goed streven vinden.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

Er is ooit een film gemaakt waarbij de hoofdpersoon alleen maar de waarheid kon vertellen, dat leidde tot een volkomen onwerkelijke wereld.

Irene
Kleine stapjes
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

Irene schreef:Er is ooit een film gemaakt waarbij de hoofdpersoon alleen maar de waarheid kon vertellen, dat leidde tot een volkomen onwerkelijke wereld.

Irene
Vooral onmenselijk, lijkt me. Weet je nog welke film dat was?

Je hebt ook zoiets met onsterfeljkheid. Simone de Beauvoir heeft daar een roman over geschreven, die je voorgoed de lust beneemt op een eeuwig leven.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
ik ben hier niet meer
Forumdiva
Berichten: 1695
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:25

Bericht door ik ben hier niet meer »

Liar Liar met Jim Carrey. Hij kan 24 uur niet liegen. Dat is de enige film waar ik zo vlug op kom.
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

Ik denk dat het inderdaad Liar Liar was zoals Anna al schreef
Kleine stapjes
Gebruikersavatar
snoopy
Eredivisie
Berichten: 568
Lid geworden op: do apr 16, 2009 14:55

Bericht door snoopy »

Janiek_ schreef: Je hebt ook zoiets met onsterfeljkheid. Simone de Beauvoir heeft daar een roman over geschreven, die je voorgoed de lust beneemt op een eeuwig leven.
daarom moet je ook nooooit reincarnatietherapie gaan doen ;)
"Ga er maar vanuit dat alleen SOMMIGE transen IRL de waarheid KUNNEN spreken..."

"ik ben een lesbo geboren in de verkeerde seksuele voorkeur"
snoopy.......en de rest is gek
Plaats reactie