2010...

Algemeen

Moderator: Moderators

AM_ber_79
Forumdiva

2010...

Bericht door AM_ber_79 »

19december, het is bijna tijd om 2009 in te ruilen voor 2010. Wat zijn jouw goede voornemens? En jouw plannen? Welke doelen stel jij je voor t komende jaar?
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
Chloe'tje
ForumFan

Bericht door Chloe'tje »

2010 is voor mij (en ook voor mijn vrouw) het jaar dat alle spoken die er al 10 jaar zijn (of veel langer) uit de weg te ruimen. Ik ga naar Tanja van Hengel, ben uit de kast (niet voor iedereen) en heb het idee dat ik nu eens eindelijk orde op zaken kan stellen.
ik ben hier niet meer
Forumdiva

Bericht door ik ben hier niet meer »

Ik hou niet zo van goede voornemens, ik ga liever door op een ingeslagen weg, en daar doet een jaarwisseling geen verandering in aan brengen, wel een verandering van omstandigheden bv.
Ik heb wel jaren die me bij blijven, vooral 1996-1998, periode van geslachtsverandering. 2009 is een jaar dat me voorlopig ook wel bij zal blijven, maar of het een jaar wordt dat ik nooit vergeet ? Geen idee op dit moment. En wat 2010 brengt is gewoon kwestie van doorgaan met alles.
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Minder uitstelgedrag aan de dag leggen. Nieuwe vormen van ontspanning ontdekken.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
EvaLvanE
ForumFan
Contacteer:

Bericht door EvaLvanE »

Voornemens niet zozeer. Meer verwachtingen, eigenlijk. Onze nieuwe vriendinnen beter leren kennen. Wie weet meer nieuwe vriendinnen persoonlijk ontmoeten. T&T-avonden bezoeken, en niet te vergeten zelf een paar (mini) T&T-ontmoetingen organiseren.
Elisabeth (mijn meissie) en ik verheugen ons daarop!
Erger u niet. Verwonder u slechts.
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Voornemens...nee nie echt....

....mijn italiaans verbeteren misschien :roll:
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Ik sluit me aan bij Anna: voortgaan op de ingeslagen weg.
In mijn werk proberen meer leidinggeven naar mij toe te trekken, epilatie geslachtsgebied voortzetten, mijn psyche verbeteren, mijn huis blijvend beter opruimen, op forums -nog- iets minder op de VU hakken dan in 2009...

Zoiets? ;-)

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Frederique_ schreef:epilatie geslachtsgebied voortzetten
Is dat nog steeds vereist Frederique....???? Ik dacht men is in Thailand geweest ter overname van hun technieken....geen ene die daar geholpen is had het epileren vanonder nodig....vandaar.....

....zelfs bij Krege nie, bij mij is alles zoals het hoort te zijn, dus tussen de grote schaamlippen geen enkel haar en binnenin al helemaal niet....alles zomder epilatie vanonder.... :roll:
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Volgens Bouwman en Niessen is het zo dat als men het doet zoals in Thailand de doorbloeding minder goed is dan dat je zelf vooraf onthaart. Bij de VU raadt men dan ook aan om direkt na de diagnose te beginnen het geslachtsgebied te ontharen.

Groetjes,

Frederique
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Dankje Frederique voor deze antwoord....

...groetjes vanuit Chiasso

Mara
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Frederique_ schreef:Volgens Bouwman en Niessen is het zo dat als men het doet zoals in Thailand de doorbloeding minder goed is dan dat je zelf vooraf onthaart. Bij de VU raadt men dan ook aan om direkt na de diagnose te beginnen het geslachtsgebied te ontharen.

Groetjes,

Frederique
En weet jij ook of dat vergoed wordt door de zorgverzekeraars?
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Een stapje op de plaats, eventueel een stapje terug, we zie wel wat er uit rolt. Verder heb ik vertrouwen dat we langzaam uit die donkere tijden uitkomen.

Irene
Kleine stapjes
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

@Janiek: ja, epilatie van het geslachtsgebied wordt vergoed. Door de VU, als onderdeel van de kosten voor de geslachtsoperatie. Zie eventueel ook het standpunt van het CvZ (pdf).
(zie ook mijn tip op subforum transgenderisme)

Groetjes,

Frederique
joandelynn
Eredivisie

Bericht door joandelynn »

Alle Achmea verzekeraars hebben het advies van het CvZ inmiddels al overgenomen in hun voorwaarden voor 2010, want vergoed wordt:
- primaire geslachtskenmerken bij een vastgestelde transsexualiteit (inclusief epilatie van de schaamstreek en baard) bij een door ons gecontracteerde zorgverlener.
Hoeveel ze maximaal vergoeden staat er helaas niet bij.
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden
- Bhagavad Gita, oude Indiase yogatekst.
joandelynn
Eredivisie

Bericht door joandelynn »

Ik wil ook vooral doorgaan op de ingeslagen weg. Net als Frederique wil ik ook op mijn werk vooruitgang boeken door me meer te ontwikkelen op het gebied van project management. En wat mijn transitie betreft is mijn voornaamste doel voor dit jaar om groen licht te verkrijgen en met de HRT te beginnen. Via de VU is dit bijna onmogelijk met de huidige wachtlijsten, dus ik overweeg sterk om de alternatieve route te gaan volgen. Maar dat is een beslissing die ik overhevel naar het nieuwe jaar, want ik ga eerst eens rustig van de feestdagen genieten :)
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden
- Bhagavad Gita, oude Indiase yogatekst.
Plaats reactie