Nieuwe zoekersgroep Transvisie van start

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Nieuwe zoekersgroep Transvisie van start

Bericht door Frederique_ »

Eind februari / begin maart wil Transvisie weer starten met een nieuwe ‘zoekersgroep'. Sommige mensen die bij ons komen weten al zeker dat ze het transitieproces in willen, omdat ze weliswaar biologisch man zijn, maar zich vrouw voelen, of omgekeerd. Andere mensen twijfelen hier over. Deze groep is bedoeld voor mensen die vragen hebben bij hun eigen genderidentiteit. Je twijfelt of je wel een ‘echte' man of vrouw bent, maar weet ook (nog) niet of je transseksueel bent. In de zoekersgroep bespreken we de vraag: hoe voel ik me nu eigenlijk? Ben ik een man, vrouw, allebei, ertussen in of geen van beiden? En wat voor gevolgen heeft dat voor mijn leven?

Dat doen we door o.a. de volgende thema's te bespreken.
- Hoe ervaar ik mezelf (geestelijk, lichamelijk, in relaties)?
- Hoe wil ik dat andere mensen me zien?
- Op wat voor manieren kun je leven als een man met vrouwelijke kenmerken of een vrouw met mannelijke kenmerken?
- Is het noodzakelijk om helemaal ‘om' te gaan, dwz hormonen en operaties te doen? Of is het genoeg om je uiterlijk qua kleding, haarstijl etc. aan te passen? Wat past het beste bij mij, op dit moment?
- Hoe past mijn seksualiteit in mijn gevoel man/vrouw etc. te zijn?

Het is de bedoeling om meer helderheid te krijgen over jouw eigen genderidentiteit (het gevoel man of vrouw te zijn). Ook bespreken we op welke manieren er zijn om die vorm te geven, zodat je je er goed bij voelt. Het kan zijn dat je tot de conclusie komt dat je toch het transitieproces wilt aangaan, maar het kan ook dat je ontdekt dat je je het prettigst voelt als (b.v.) een vrouw die er wat mannelijker dan gemiddeld uitziet, of een man die zich het liefst met vrouwendingen bezig houdt.

Waar:
Transvisie, centrum voor genderdiversiteit
Postbus 71
1000 AB Amsterdam
[T] 020 523 11 00
[E] info (at) transvisie (punt) nu
Wanneer: datum nog niet bekend, op zaterdagmiddag 13.00-15.00, zodra er genoeg aanmeldingen zijn.
Je kunt je opgeven via info (at) transvisie (punt) nu

[bron: Transvisie.nu]
Kijk ook eens op de genderkalender !
Plaats reactie