Altijd fijn als niet-medici het beter weten dan de medici en mensen met kennis van erfelijkheidsleerDeedee schreef:Volgens mijn psychologe zit het in de genen van mijn familie, maar goed mijn zwagers zijn natuurlijk niet van onze kant
toch te onzeker mischien
Moderator: Moderators
-
- Forumdiva
Ooh ja dat klinkt wel interessant. Wat apart, dus denkt hij dan in het algemeen dat T iets erfelijks is? Ik dacht dat dat nog niet bewezen was?Anna. schreef:Altijd fijn als niet-medici het beter weten dan de medici en mensen met kennis van erfelijkheidsleerDeedee schreef:Volgens mijn psychologe zit het in de genen van mijn familie, maar goed mijn zwagers zijn natuurlijk niet van onze kant
-
- Forumdiva
Psychologe ? Vrouwelijk ? En volgens prof. Gooren enkele jaren geleden was er geen enkele aanwijzingen voor erfelijkheid van t* . Het zou dan toch veel vaker dan nu blijkt in families voor moeten komen.natashya schreef:Ooh ja dat klinkt wel interessant. Wat apart, dus denkt hij dan in het algemeen dat T iets erfelijks is? Ik dacht dat dat nog niet bewezen was?Anna. schreef:Altijd fijn als niet-medici het beter weten dan de medici en mensen met kennis van erfelijkheidsleerDeedee schreef:Volgens mijn psychologe zit het in de genen van mijn familie, maar goed mijn zwagers zijn natuurlijk niet van onze kant
Volgens mij doen ze er wel onderzoek naar, want ze vragen bij het VU wel naar het voorkomen van homoseksualiteit in de familie, bijvoorbeeld. Hoewel, of dat wat met elkaar te maken heeft is ook maar een veronderstelling.Anna. schreef:Psychologe ? Vrouwelijk ? En volgens prof. Gooren enkele jaren geleden was er geen enkele aanwijzingen voor erfelijkheid van t* . Het zou dan toch veel vaker dan nu blijkt in families voor moeten komen.
In je familie lijkt homoseksualiteit altijd vaker voor te komen dan in het algemeen, omdat je binnen je familie weet wie het is en daarbuiten niet.
In mijn directe omgeving komt homoseksualiteit en trasnseksualiteit heel vaak voor .
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
-
- Forumdiva
Ze hebben mij er nooit iets over gevraagd. En t is maar de vraag wat een sexuele geaardheid iets te maken heeft met genderdysforie. Of heeft suikerziekte in je familie ook iets te maken met genderdysforie?Janiek_ schreef: Volgens mij doen ze er wel onderzoek naar, want ze vragen bij het VU wel naar het voorkomen van homoseksualiteit in de familie, bijvoorbeeld. .
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.
Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
- Linda1978
- ff weer wat posten
- Contacteer:
Je hebt gelijk, ik ben heel goed in het vinden van excuses waarin ik er geen behoefte aan heb... Gewoon omdat ik het moeilijk vind en niet goed durf.mireille schreef:Nou vind ik best wel een goed excuus, beetje regelmaat. Ook duidelijk voor jezelf in plaats van het moment aangrijpen omdat je niet weet wanneer het anders kan ? Althans als ik een poosje niet kan omfloepsen word ik een beetje chagrijnig. Dat voorkom ik er ook mee dan
Ik kan me wel voorstellen dat het sjoppen en-femme je de mogelijkheid geeft uit te zoeken, te passen en te kopen wat echt bij jou past. Als je als man kleding koopt kan ik me voorstellen dat het voelt of het voor een ander is.Ja toch een soort druk dan he. Maar goh, toch dat het nu meer moeite kost ? Als ik niet meer een poos over straat ben geweest is het ook wel weer even wennen. En shoppen doe ik en-femme, kan ik tenminste voor mijn eigen gevoel veel rustiger rondkijken en dingen voor de spiegel houden om te kijken of het staat of passen. Ook bij de hunkemöller is het geen probleem (is het allemaal gelukt mevrouw ?)
Een grote stad maakt het wat anoniemer, maar misschien ook weer niet ? Zo kwam ik een paar weken later terug bij een filiaal van de Steps waar ze zo vriendelijk waren om als ik het bonnetje van toen nog had om het op m'n klantenkaart te zetten
tja misschien wat schroom... of hoeft het gewoon niet in de buurt met familie erbij. Hoe dan ook, erg lief ook dat ze jullie cosmetica geeft
Lief, begripvol, steunend.. Mijn ouders leggen geen verwachtingen of andere druk op. Wie ik ook ben of wat ik ook kies zij accepteren dit en steunen mij hierin. Het is meer mijn eigen proces en mijn eigen angst mij te uiten zoals ik mij voel. Ik voel mij niet prettig in 2 verschillende uitingen van mijzelf. Ik hoop daarom ook beide kanten bij elkaar te kunnen brengen.
Je bent perfect zoals je bent!
Hallo allemaal,
Na zeer lange tijd ben ik maar weer eens terug gekomen.
Zelf vind ik (TV) het naar buiten gaan behoorlijk moeilijk.
Als ik al naar buiten ga dan is het vaak savonds laat en dan nog niet eens volledig gekleed als vrouw.
Waar ik minder moeite mee heb, hoe raar ook is doodleuk lingerie kopen als man, of bij de bristol schoenen kopen en ook openlijk passen als man.
Een deel van mijn angst kan ik wel verklaren, dat heeft te maken met mijn dochters die ik wil beschermen voor persterijen van andere kids die het begrip nog niet hebben.
Maar hoe dan ook, er komt een dag.....
Na zeer lange tijd ben ik maar weer eens terug gekomen.
Zelf vind ik (TV) het naar buiten gaan behoorlijk moeilijk.
Als ik al naar buiten ga dan is het vaak savonds laat en dan nog niet eens volledig gekleed als vrouw.
Waar ik minder moeite mee heb, hoe raar ook is doodleuk lingerie kopen als man, of bij de bristol schoenen kopen en ook openlijk passen als man.
Een deel van mijn angst kan ik wel verklaren, dat heeft te maken met mijn dochters die ik wil beschermen voor persterijen van andere kids die het begrip nog niet hebben.
Maar hoe dan ook, er komt een dag.....