Voorlichtingsavond VUmc mv-transseksuelen 14-4

Algemeen

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Voorlichtingsavond VUmc mv-transseksuelen 14-4

Bericht door Frederique_ »

Deze voorlichtingsavond is bestemd voor patiënten die onder behandeling zijn van het Zorgcentrum voor Genderdysforie van het VU medisch centrum en voor hun familieleden en vrienden. Nieuwe patiënten die op de wachtlijst staan kunnen zich ook voor deze voorlichtingsavond aanmelden. Er zal aandacht besteed worden aan de verschillende fasen van de geslachtsaanpassende behandeling: de diagnostiek, de hormoonbehandeling en de plastisch chirurgische ingrepen.

Een inschrijfformulier vind je hier.

[bron: VUmc]
Kijk ook eens op de genderkalender !
Chloe'tje
ForumFan
Berichten: 447
Lid geworden op: vr aug 22, 2008 12:20

Bericht door Chloe'tje »

Dank je wel voor de tip!
joandelynn
Eredivisie
Berichten: 529
Lid geworden op: vr jan 02, 2009 12:34

Bericht door joandelynn »

Het lijkt er op dat de VU eerst de verkeerde datums online had staan. De datums die nu online staan zijn:

VM-bijeenkomst op 14 april
MV-bijeenkomst op 27 april

Dus pas het even aan in je agenda, anders zit je straks tussen de transmannen :)
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden
- Bhagavad Gita, oude Indiase yogatekst.
AM_ber_79
Forumdiva
Berichten: 1746
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 12:12

Bericht door AM_ber_79 »

Allemaal leuk en aardig, maar waarom doordeweeks als veel mensen moeten werken? Of is dit leuk voor de mensen die "overwerken"?
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Waarom zo negatief? Ik ben juist blij dat ze het doen (hoezeer ik tijdens die bijeenkomsten ook met gekromde tenen naar die psychologen zit te luisteren).

Als je niet door de weeks kunt, houdt dan de agenda van Virgin (de vrouwengroep van Transvisie) in de gaten, ik weet dat minimaal de psychologen en endocrinologen van de VU er wel langskomen om ook daar hun verhaal te doen.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
vrouwtje
is nieuw hier
Berichten: 7
Lid geworden op: vr mar 05, 2010 20:04

Bericht door vrouwtje »

Frederique_ schreef:(hoezeer ik tijdens die bijeenkomsten ook met gekromde tenen naar die psychologen zit te luisteren).
Erg he die psychologen. Moest verboden worden.
Gebruikersavatar
Prescilla
dagelijks aanwezig
Berichten: 233
Lid geworden op: vr feb 28, 2003 14:55
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Voorlichtingsavond VUmc mv-transseksuelen 14-4

Bericht door Prescilla »

Frederique_ schreef:Deze voorlichtingsavond is bestemd voor patiënten die onder behandeling zijn van het Zorgcentrum voor Genderdysforie van het VU medisch centrum en voor hun familieleden en vrienden. Nieuwe patiënten die op de wachtlijst staan kunnen zich ook voor deze voorlichtingsavond aanmelden. Er zal aandacht besteed worden aan de verschillende fasen van de geslachtsaanpassende behandeling: de diagnostiek, de hormoonbehandeling en de plastisch chirurgische ingrepen.

Een inschrijfformulier vind je hier.

[bron: VUmc]
Wat ik dus niet begrijp is dat het alleen maar voor patiënten is van het vu..Ik vind eigenlijk dat ze het gewoon open moeten houden voor iedereen ook voor de gene die niet patiënt is van het Vu..Want er zullen ook genoeg zijn die nog niet bij het Vu lopen maar toch wel informatie zouden willen hebben en dan is zo iets juist goed om heen te kunnen gaan..
Groetjes Prescilla
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Hoi Prescilla,

Ik kan je alleen maar aanraden om je in te schrijven via het formulier en op te geven dat je geinteresseerd bent. Ik kan me haast niet voorstellen dat men je er niet bij wil hebben...

En ja, psychologen hebben meer kapot gemaakt dan mij lief is en de redernaties die daar achter liggen irriteren me nog steeds...

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
Prescilla
dagelijks aanwezig
Berichten: 233
Lid geworden op: vr feb 28, 2003 14:55
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Prescilla »

Frederique_ schreef:Hoi Prescilla,

Ik kan je alleen maar aanraden om je in te schrijven via het formulier en op te geven dat je geinteresseerd bent. Ik kan me haast niet voorstellen dat men je er niet bij wil hebben...

En ja, psychologen hebben meer kapot gemaakt dan mij lief is en de redernaties die daar achter liggen irriteren me nog steeds...

Groetjes,

Frederique
Het gaat er mij niet om om erbij te zijn maar ik denk dat er wel anderen zullen zijn die er wel bij willen zijn maar geen patiënt zijn bij het vu..Ik vind gewoon dat ze anderen gewoon niet moeten uitsluiten om erbij te mogen zijn.Dat bedoel ik er meer me te zeggen want er staat nu gewoon alleen voor Patiënten van het vu en voor familie en vrienden waarom niet gewoon voor iedereen die geintresseerd is..
Groetjes Prescilla
joandelynn
Eredivisie
Berichten: 529
Lid geworden op: vr jan 02, 2009 12:34

Bericht door joandelynn »

Het is geen algemene voorlichtingsavond over transseksualiteit, het is een patiëntenbijeenkomst om te voorkomen dat ze iedere patiënt apart moeten gaan voorlichten over de gang van zaken bij het genderteam. Er kunnen ook over heel intieme zaken vragen gesteld worden. Het lijkt me niet meer dan logisch dat ze niet zo maar Jan en alleman daar uitnodigen.

En als je echt er bij wil zijn is het echt niet zo moeilijk om daar binnen te komen, gewoon een bevriende transseksueel die daar op de wachtlijst staat of al in het proces zit vragen of die een +1 op het aanmeldingsformulier wil doen.
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden
- Bhagavad Gita, oude Indiase yogatekst.
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

...of Jos bellen...

Ik weet dat een paar jaar geleden mensen uit Vlaanderen geinteresseerd waren vanuit een supportgroep voor transen in Vlaanderen. Die hebben Jos gevraagd of ze er bij mochten zijn en dit was geen probleem, ofschoon zij zelf geen (toekomstige) patiënt van de VU zouden worden. Ik kan me niet voorstellen dat serieus geinteresseerde (mogelijk) toekomstige patiënten niet welkom zouden zijn.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
tijgertje
ForumFan
Berichten: 387
Lid geworden op: di jun 27, 2006 8:35

Bericht door tijgertje »

Ik heb die brief ook gehad en direct weggegooit
Is er echt iets dat ik nu nog niet weet na 4 jaar en ik zo goed als op de operatie-wachtlijst sta?
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

'k Weet het niet ;-)

Ik heb de voorlichtingsbijeenkomst nu 3x gezien, heb wel het gevoel dat het zinvol is als ik er wel heen ga. 't Komt misschien ook omdat ik dat geslachtsoperatie verhaal heel ingewikkeld vind waardoor ik denk dat ik het vaker dan 1x moet horen.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Chloe'tje
ForumFan
Berichten: 447
Lid geworden op: vr aug 22, 2008 12:20

Bericht door Chloe'tje »

Uhm, daar hoeven wij toch niet over te discussiëren. Als je er behoefte aan hebt dan ga je, anders niet :roll:
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Belangrijkste nieuws: het VU-genderteam gaat soepeler om met individuele wensen van patiënten (met name van patiënten die geen SRS wensen). Overigens stond de verplichting om met een RLE te starten bij de start van de hormonen nog steeds op de sheets, ook de verplichting om je familie te informeren bij de start van de hormonen werd nog steeds benadrukt. In die zin is de vrijheid van patiënten nog steeds niet zo groot als die volgens SoC-6 zou kunnen zijn.

Ander nieuws: de wachttijd tussen het aanmelden bij het genderteam en het krijgen van de hormonen is (door het vertrek van 2/3 van de psychologen) opgelopen tot 2 jaar (!). Ja, men is er mee bezig door tijdelijk 2 extra psychologen in dienst te hebben. Toch blijft het mijns inziens genant dat je 2 jaar van je leven extra zit te creperen voor diagnostiek die wetenschappelijk niet bewezen is.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Plaats reactie