KirstenHershe schreef:@ joandelynn; klopt, in België moet je via psychiatrische gesprekken en een Gender team langs indien je met genderdysforie te maken hebt.
Enkel zij, en dus niet een psycholoog, mogen beslissen of het licht op groen wordt gezet voor een hormonen kuur/geslachtsverandering.
Iedere psychiater kan je die toelating geven, je hoeft helemaal niet langs te gaan bij een genderteam, het is een optie, maar niet de enige.
Groetjes
Christine
Na de gesprekken met je psychiater gaat hij in overleg met een genderteam.
Zij nemen dan samen de beslissing of je verder mag of niet.
been there, done that.
Liefs, Kirsten
Um zu wissen, wohin man will, muss man wissen woher man kommt Zin een fotoshoot? Contacteer me via email of PB! SeventiesPhotography
KirstenHershe schreef:
Zo zal het bij jou geweest zijn, maar zo hoeft het niet altijd te gaan, het is een weg, maar niet de enige. Ik heb diagnostische fase zelfs doorlopen bij een psycholoog, wel nadien afrondende gesprekken gehad met een psychiater, doorverwijzing gekregen voor endocrinoloog om hrt op te starten, srs zal voor volgend jaar zijn. Er is bij mij op geen enkel moment sprake geweest van een genderteam en het zal er ook nooit aan te pas komen.
Ik kan me het helemaal voorstellen. Hoewel ik nog steeds achter mijn beslissing sta om bij het Amsterdamse genderteam de SRS uit te laten voeren erger ik me intussen ook nog steeds wild aan het onbenul en het gehannes binnen dat team. Mijn tip: als je kunt en er is ook maar -iets- dat in jouw verhaal niet standaard-klassieke-transseksueel/100%-gezond is, ga dan buiten het team om.
Frederique_ schreef:Hoewel ik nog steeds achter mijn beslissing sta om bij het Amsterdamse genderteam de SRS uit te laten voeren
Ik heb waarschijnlijk iets gemist, maar ik begrijp hieruit dat je inmiddels wel heb besloten om een SRS uit te laten voeren. Als ik mij niet vergis, was je niet zo lang geleden nog steeds niet overtuigd dat je dat nodig vond. Heb je hier op de site iets geschreven toen je tot de conclusie kwam dat je dat wilde?
KirstenHershe schreef:
Zo zal het bij jou geweest zijn, maar zo hoeft het niet altijd te gaan, het is een weg, maar niet de enige. Ik heb diagnostische fase zelfs doorlopen bij een psycholoog, wel nadien afrondende gesprekken gehad met een psychiater, doorverwijzing gekregen voor endocrinoloog om hrt op te starten, srs zal voor volgend jaar zijn. Er is bij mij op geen enkel moment sprake geweest van een genderteam en het zal er ook nooit aan te pas komen.
Groetjes
Christine
dan heb jij meer geluk gehad dan ik...
achja, ieder op zijn manier zeker?
Um zu wissen, wohin man will, muss man wissen woher man kommt Zin een fotoshoot? Contacteer me via email of PB! SeventiesPhotography
KirstenHershe schreef:dan heb jij meer geluk gehad dan ik...
Ik denk niet, dat dit met geluk te maken heeft....als je natuurlijk niet naar alternatieven zoekt, kun je ze ook niet vinden Kirsten....tis zo....
....wat denk je, waar ik al die jaren mijn hormonen vandaan gehaald heb.....ja van een artse, die geen bewijs van een psych nodig had....nee, die zag gewoon, hoe ik aan het leiden was door de tijdrekactie van het VU.....
Mara, die het toch wel erg vind, dat je iemand naar een psychiater wil sturen....dacht je echt dat te kunnen beoordelen....???
Frederique_ schreef:Hoewel ik nog steeds achter mijn beslissing sta om bij het Amsterdamse genderteam de SRS uit te laten voeren
Ik heb waarschijnlijk iets gemist, maar ik begrijp hieruit dat je inmiddels wel heb besloten om een SRS uit te laten voeren. Als ik mij niet vergis, was je niet zo lang geleden nog steeds niet overtuigd dat je dat nodig vond. Heb je hier op de site iets geschreven toen je tot de conclusie kwam dat je dat wilde?
Groetjes,
Lisa
Allereerst excuses voor de late reactie (ik kwam er ineens achter dat ik al weken niet meer ingelogd ben).
Eerlijk gezegd kan ik me dat niet goed herinneren. Ik wil er nu wel iets over zeggen, als het je interesseert. Het was vorig jaar tijdens de voorlichting van de VU dat ik er achter kwam. Ik ging er heen met het idee: "als ik nu, net als het jaar ervoor, concludeer dat piemels en vagina's lood om oud ijzer zijn dan weet ik zeker dat ik geen zware operatie nodig heb". Ik ging volledig verward weg, met het idee dat mijn piemel niet meer bij mij past en een vagina wel. Dit alles zuiver op basis van de foto's die getoond werden.