Travestie & holebi

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marianne_
is nieuw hier
Berichten: 9
Lid geworden op: ma mar 03, 2003 11:03
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Travestie & holebi

Bericht door Marianne_ »

Beste,

Een vraagje ...

Sinds kort heb ik wat zendtijd gekregen bij een lokale radio, en kan ik op regelmatige tijdstippen een t-time presenteren.
hierin wil ik het hebben over een uit-agenda ( B en NL), info, cultuur, .... en natuurlijk een discussuepunt.

Een van de discussiepunten die ik graag naar voor wou brengen is het volgende :

Hoe vind je ( als travestie) jezelf terug in de T-gemeenschap ?(Transexuelen, Transgenders en travesties).
vind je inderdaad dat dat 1 groep is of zie je dat anders ( travestie als afzonderlijke groep) ?

In België zijn de holebi federatie en de transgenderbeweging opgegaan in 1 groep ( çavaria). vinden jullie dat een goed idee of vind je juist dat transgenderbeweging en holebibeweging niets met elkaar te maken hebben ?

Of heb je totaal geen behoefte aan dat soort maatschappelijke projecten en zeg je gewoon ... ik ga gewoon mijn eigen gang en de rest interesseert me niet ...

Ik kijk uit naar jullie antwoorden ... Bedankt.

Groetjes,
Marianne
One must feel chaos whitin, to give birth to a dancing star
Gebruikersavatar
Anakin_TS
ForumFan
Berichten: 294
Lid geworden op: vr aug 13, 2004 2:42
Locatie: Zoetermeer

Bericht door Anakin_TS »

Ik vind dat de holebi zich over het algemeen afzondert ten opzichte van het TV/TG/TS.

Dit zeg ik uit ervaring. Ik ben 41 jaar en precies 20 jaar geleden had ik het leven als jongeman wel gezien.

Hoofdzakelijk denk ik dat de holebi veel problemen met zichzelf heeft en de Triple T wordt ervaart als een wereld die voor hun onbegrijpelijk is.

De holebi klaagt over discriminatie, maar discrimineert op hun beurt weer een kleinere groep. Dit gebeurd puur uit kudde gedrag, want mensen gedragen zich snel als kuddedieren.

Ik moet niet over 1 kam scheren, want ook de holebi is een versnipperde wereld. Hier in Den Haag had je de Strass wat jaren lang een goede gemengde disco was, maar op den duur werd het toch echt een vrouwen disco.

Hoofdzakelijk denk ik dat dit komt omdat die disco niet erg groot was en eigenlijk zou alles beter geregeld moeten worden, maar een grotere ruimte was niet haalbaar. Doordeweeks was de zaak een soort lunchroom, waar ik soms tussen de middag de HEBO kantine aan de Koninginnegracht verruilde. De HAVO/VWO was tijdelijk bij het HEBO gevestigd, waar ik op zat.

Sinds de invoering van de EURO zijn veel gay tenten op de fles gegaan.

De Triple T chemie is voor de holebi zoiets als levens chemie onder nul graden celcius. Veel mannen vonden mij wel leuk, maar toen de aap uit de mouw kwam, viel ik voor hun af.

Misschien baseer ik mijn ervaringen te veel op het uitgaanswereldje, maar dat is wel waar het om draait en waar onze werelden bij elkaar komen.

Je hebt heel veel homo's die niks gewend zijn of niet aan willen wennen. Bijvoorbeeld op een Roze Zaterdag, werd ik en mijn vriendin voor travestieten aangezien. Wij waren een paar maanden aan de hormonen, maar dat maakt niets uit.

Ook deze ervaring is uit een oude doos en misschien gaat het allemaal wat beter. Dat weet ik dus niet. Daarom heb ik afgelopen jaar meegedaan aan de Gay Parade met de FNV boot, maar eigenlijk alle feesten die ik in Amsterdam heb meegemaakt, kan je niet vergelijken met een evenement elders.

Met name bij de TS tak is er een groep die niet met de gaywereld geassocieerd wilt worden. We zullen dat de 99,9 % pass TS noemen.

Ik ben VOOR samenwerking met de holebi, een holebi die grotere discotheken kan beheren heeft ook meer ruimte en faciliteiten om zijn eigen stromingen te regelen en wij zijn daar gewoon deel van, want een grote groep M to F trans wilt bij de lesbo's horen.

Misschien is ook het fenomeen disco veel te ouderwets en moeten wij ons beseffen dat wij onze vrije tijd moeten gebruiken om te beseffen hoe wij onze ruimte in deze wereld kunnen versterken. Deze evenementen zijn al aan de gang, maar nog steeds op een te kleine schaal en ja weer in die geweldige hoofdstad.

Persoonlijk zie ik graag hordes geuniformde meisjes, zoals bv. in the Last Emperor met rode boekjes van Mao, maar dan moeten wij allemaal Chinees leren. Ik heb veel aan kung fu gedaan, maar nee die taal heeft niet mijn passie.

Zo sla ik weer de plank mis, maar die felle passie, is misschien een blinde hartstocht en dat is altijd gevaarlijk. Zolang die goed georganiseerd is naar de Vijand gericht is overwinning goed verzekerd, maar goed (Unit spelen met rode boekjes dat hoofdstuk kennen we)

Persoonlijk weet ik niet eens op welke politieke partij je het beste kan stemmen, die onze- United Holebi and Triple T zaken vertegenwoordigd.

Een ding kan wij ons troosten, wie de afleveringen van Moskou tot Moermansk heeft gevolgd bij de VPRO is 1 ding duidelijk. Ook de Russische Federatie heeft zeer versnipperde politieke stromingen.

Hoe zal het gesteld staan met hun vloot, die mooie onderzeeers die mij zo hadden geinspireerd. En de liederen die deze zeelui zongen, moederland verlatend.

http://www.youtube.com/watch?v=MRsiwBoUQPM

http://www.youtube.com/watch?v=LvqyosmPaoE&NR=1

Laten wij ons aansluiten naar Belgisch voorbeeld!!!!
"Girl! No worries if your Slavic dude let you down!
Before sunrise there is a more courteous and more tall Slavic!
Ты нарисуй мне солнышко и нарисуй закат!

―Centurion to Anakin
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Ik denk dat het beide is: de holebi-vereniging zondert zich van van T*, omgekeerd doen T*'s dat ook uit angst dat ze als holebi gezien worden.

Doodzonde, wat mij betreft. Ik hoop dat ze elkaar versterken. Het begin daartoe is er, zie ook de eerder geposte link over het niet meer willen vergoeden van borstvergoedingen. Ik hoop dat het COC ook via hun lobbie-machine dit soort onderwerpen meeneemt. En dat wij lid worden van het COC (en andere holebi-clubs) om op die manier hun financiële geldstroom weer op orde te krijgen (waarbij men ook onze belangen beter gaan verdedigen, zie eerder).

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
Anakin_TS
ForumFan
Berichten: 294
Lid geworden op: vr aug 13, 2004 2:42
Locatie: Zoetermeer

Bericht door Anakin_TS »

Ik denk niet dat de T gemeenschap de COC financieel boven water kan brengen. Tenzij er een paar een oliesheik raken, maar geen BP prins, want dat stinkt van Louisiana tot Florida.

Ik wist niet dat zij financiele problemen hebben.

Het komt altijd maar weer aan op geld. Doet me denken aan Don Fanucci uit Godfather 2.

Moet zo lachen als hij dan zegt: Morgen altijd Morgen!

Wat mij betreft mag Frederique ambassadrice zijn en op de achterbank rond sjeesen in een Volkswagen Pheaton of een Audi A8.

hihihi Don Fanucci
http://www.imdb.com/character/ch0000830/bio
"Girl! No worries if your Slavic dude let you down!
Before sunrise there is a more courteous and more tall Slavic!
Ты нарисуй мне солнышко и нарисуй закат!

―Centurion to Anakin
Erik
daar ben ik weer
Berichten: 22
Lid geworden op: vr aug 13, 2004 22:33

Bericht door Erik »

Ik kan me goed voorstellen dat je niet gelukkig bent met wie of wat je nu bent. Dat je op zoek bent naar herkenning lijkt me ook begrijpelijik.

Zelf heb ik het gevoel dat elke vorm van transgendrisme die je maar kan benoemen weer een persoonlijke variatie kent. Toch lijkt het me weinig zinvol om naampjes te bedenken voor een groep mensen met een bepaald gevoel en daar een naam voor bedenken.

Naar mijn idee is er voldoende variatie bedacht in naamgeving en ik heb zelf geen behoefte aan een nieuwe groep of naam. Als ik naar mezelf kijk, zou ik zelf weer een nieuwe variatie kunnen benoemen. Aangezien ik niet 100% herkenning heb bij wie dan ook.

Wat is daar het nut van. In basis kun je gewoon een grove variatie aanbrengen in:
niet blij zijn met je eigen geslacht;
doen als of je het andere geslacht bent;
kleding dragen van het andere geslacht.

Dus ben ik vreemd? Naar mijn idee niet. Heb ik een groepering nodig die voor mijn belangen op komt. Nee, ik kan dragen en kopen en dragen wat ik wil. Dat mensen me soms vreemd vinden is tot nu toe nog geen enkel probleem geweest, daar kunnen ze nog overeen stappen. Sterker de verkoper/ster doet zijn of haar best. Wel heb ik soms last van het vooroordeel dat ik dus homosexueel zou moeten zijn.
Gebruikersavatar
Anakin_TS
ForumFan
Berichten: 294
Lid geworden op: vr aug 13, 2004 2:42
Locatie: Zoetermeer

Bericht door Anakin_TS »

Hmm. Naampjes bedenken? Ik bedenk niet echt namen, maar ik ben wel iemand die genetisch erg ingewikkeld in elkaar zit.

Iedereen heeft twee opa's en twee oma's anders heb je geen vader of moeder.

1. opa kwam uit Friesland- groeide op in Indonesie en ging bij de KNIL

2.de opa was een produkt van de 12 slaaf families die gekocht waren door VOC koopman Chastelijn. Hij stichtte Depok bij Jakarta en na zijn dood waren de 12 families goed bij kas.

1. oma komt ook uit die familie, maar haar vader was een Italiaan. Of hij een INDO italiaan was weet ik niet. Dan moet ik oma maar op haar woord geloven dat die opa een volle afstammeling was van de Romeinen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Publius_Co ... anus_maior

Of dit werkelijk mijn verre zeer verre voorvader moet zijn, dat kan alleen God weten.

Tot nu toe hebben we Friesland en Italie. Verder kwamen alle slaven uit de hele VOC archipel. Dus het is niet goed mogelijk om te achterhalen of ik nu van Sundanezen of Javanen stam. Alle families zijn met elkaar gaan trouwen, dus zijn we eigenlijk allemaal familie van elkaar.

Als ik ga vragen aan oma dan zegt ze Portugezen, we zijn van de portugezen en afstammen van Indonesiers dat wilt ze niet horen, nee wij zijn Nederlanders!

Dan is er nog 1 oma en haar vader was een Joodse man die zich had bekeerd tot Christendom.

De moeder van die oma ziet er wel heel erg uit als een Javaanse vrouw, maar daar werd ook niet duidelijk over gesproken.

Iemand met deze geschiedenis hoeft zich niet direct onprettig te voelen.
1 oma is al 5 jaar overleden en de Depok oma is 92.

Ik ben gewoon een INDO beertje. Heb ik dan het woord beertje zelf bedacht. Nee. Dat betekent iets. Dat betekent dat ik een vrouw ben met een te mannelijk uiterlijk, gedrag en stem etc.

Dan komt INDO beertje bij die oude Indo's die spreken naast deftig Haags, ook vloeiend Indonesisch. Maar ik kan dat niet en dan is beertje maar een Totok.

Indo beertje kan wel een beetje Arabisch, Duits en Russisch.

Wat hun niet snappen is dat mijn wereld eigenlijk rijker is dan die van hun.

Ten eerste eten ze best varkenvlees. Ze zouden al die varkenvlees moeten verbieden in alle restaurents. Ik vind Indonesische restaurents zo nep in dit land. Indonesie is het grooste moslim land van de wereld en die babi hoort helemaal niet er tussen. Die rare oma van mij, die komt in dit leven niet meer los van dat karma.

Ok niet mijn probleem. Het komt er op neer dat mijn voeding niet Indonesisch genoemd kan worden. Door vermijding van uien, knoflook en trasie, das de basis van die keuken ben ik qua Aziatische keuken alleen nog geinteresseerd in de Japanse stijl.

Maar het blijft vegetarisch, dus ook geen vis.

Ik zeg niet dat ik beter ben dan andere Indo's, maar ik zie mijzelf als een Indo met een plek in andere culturen. Dat noemen ze een verdwaalde Indo. maar ze noemen zo veel.

Misschien is Post Colonial Wanker een zelf bedachte naam of rang. Maar dat had ik bedacht omdat het meer dan 20 jaar geleden was, dat ik daar in de woestijn van Falastien (hahaha)

Je kan je geweldig voelen. Je bent jong. Kungfu moderne stijl 30 meter omhoog klimmen en wapens testen, maar de hemel ziet alles.

Die hogere sferen testen die warrior of wat dan ook. Ik zie mezelf nu minder of niet meer als een warrior. Dit soort woorden zijn gevaarlijk, bij een arrestatie krijg je hier gelijk een onderzoek of dergelijke.

Een spirituele warrior misschien wel, die weet dat oorlog een misdirection, deception is. Vroeger was mijn uitrusting gebaseerd op de Russische Spetsnaz soldaat. Die heeft altijd een flink mes in zijn broek.

Dat komt ook goed van pas als monteur!

Een accutol voelt ook bijna net als een Blaffer. That's change of Karma!

En de keiharde bitjes? Die komen uit de doe het zelf shop in Lemmer.

Want daar komt Epke Zonderland vandaan.

Ja je komt wel eens vreemde snuiters bij de meterkast tegen. Maar voor dat woord omgebouwd.

De djin deflector en Maximiliaan regelen alles!

En ik ben gewoon een beertje!


(Trouwens die hele familie van Depok oma dat was Kwitan Calvinist Church. Gereformeerde kerk aldaar.

Hallo de Gereformeerde kerk! We zien u allang niet meer in de kerk, daarom komen we bij u!)

En nu gaat beertje kontje schudden op Richie Hawtin.

Mijn tovarish Stanislav moet op orde zijn!

Dat is gewoon mijn werktrolly. Ik heb daar een vrouwelijke loodgietster mee gezien! Het is een heel goed ding. Hij is heel sterk, handig en oogt veel beter dan een hoekig zwart groot ding op wielen.

Ik vind Erik trouwens een mooie naam, dat zijn meestal hele relaxte mannen die zo heten.
"Girl! No worries if your Slavic dude let you down!
Before sunrise there is a more courteous and more tall Slavic!
Ты нарисуй мне солнышко и нарисуй закат!

―Centurion to Anakin
AM_ber_79
Forumdiva
Berichten: 1746
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 12:12

Bericht door AM_ber_79 »

Weet iemand nog waar t over gaat en wat de connectie tussen dit alles is? Want ik ben m n btje kwijt...

Oh ja, ik ben n knuffelbeertje :wink: en die gaat straks even aan t kontje van dr kevertje schudden :lol:
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
Gebruikersavatar
Anakin_TS
ForumFan
Berichten: 294
Lid geworden op: vr aug 13, 2004 2:42
Locatie: Zoetermeer

Bericht door Anakin_TS »

Ikke wel hoor. Daarvoor ben ik ook een beertje!

Zo! Zo! Een kever!

Ik heb ook een Volkswagen als lease auto. Gisteren moest hij door de keuring en had ik een gloednieuwe Ford Mondeo Estate gekregen. Met maar 1750 km er op.

http://mandyfatima.hyves.nl/album/22484 ... file_Photo


Momenteel is mijn VW bij Carglass, want van de winter was een brok ijs op de voorruit geslagen. De barst moet er nog steeds uit.

Depok oma begint al te zeuren, maar ik wil eerst mijn VW terughalen en dan naar de Xotus/ Oriental in Delft.

Dan regent het weer loempia en bapao dozen in de aanleunflat. Oma kan geen rijst meer verdragen. Maar die gekke hapjes gaan er in als koek.

hihihi

Toen ik terug liep van Carglass naar huis, nog een platgereden egel in het gras gelegd.

Djai sri Krishna prabhu nichainanda sri adveta kadatara, sri vasadi gaura bhakta vrinda
"Girl! No worries if your Slavic dude let you down!
Before sunrise there is a more courteous and more tall Slavic!
Ты нарисуй мне солнышко и нарисуй закат!

―Centurion to Anakin
Gebruikersavatar
KirstenHershe
ForumFan
Berichten: 373
Lid geworden op: do nov 20, 2003 17:45
Locatie: in your dreams baby...
Contacteer:

Bericht door KirstenHershe »

:roll:
Um zu wissen, wohin man will, muss man wissen woher man kommt
Zin een fotoshoot? Contacteer me via email of PB!
SeventiesPhotography
AM_ber_79
Forumdiva
Berichten: 1746
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 12:12

Bericht door AM_ber_79 »

KirstenHershe schreef::roll:
:lol: :lol:
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
Gebruikersavatar
Anakin_TS
ForumFan
Berichten: 294
Lid geworden op: vr aug 13, 2004 2:42
Locatie: Zoetermeer

Bericht door Anakin_TS »

"Girl! No worries if your Slavic dude let you down!
Before sunrise there is a more courteous and more tall Slavic!
Ты нарисуй мне солнышко и нарисуй закат!

―Centurion to Anakin
AM_ber_79
Forumdiva
Berichten: 1746
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 12:12

Bericht door AM_ber_79 »

Wist je dat de Domtoren in Utrecht 112.32 meter hoog is?Wat me er aan doet denken dat ik die ooit eens beklommen heb.

Beklommen, ik lijk Edmund Hilary wel, die als de eerste de Mount Everest beklom.

De eerste. Spanje heeft vandaag voor t eerst de WK titel voetbal gewonnen. En dat hun beste resultaat hier voor een vierde plek in 1950 was?

1950, de opening van de DAF fabriek in Eindhoven.

DAF, Van Doorne’s Aanhangwagenfabriek N.V. Ook wel Duwen, Anders Fietsen genoemd. Beroemd zijn de auto's met Variomatic, ook wel jaretelle aandrijving genoemd.

Jaretlle, n onderdeel van dameslingerie. En zkomen we langzaam maar zeker toch weer bij het hele T-gebeuren....

Volgt iemand t nog?
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Nee, maar dat is bij jou niet ongebruikelijk :P

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Plaats reactie