Recente ervaringen Proscar?
Moderator: Moderators
-
- daar ben ik weer
Recente ervaringen Proscar?
Hallo allemaal,
Ik was erg nieuwsgierig of er momenteel nog iemand Proscar gebruikt om een terugtrekkende haargrens te remmen.
Ik kan door de huisarts voorgeschreven krijgen wat ik maar wil, maar wil graag nog even weten wat de ervaringen zijn.
Ik hoor graag van jullie!
Groetjes,
Angela de Lange
Ik was erg nieuwsgierig of er momenteel nog iemand Proscar gebruikt om een terugtrekkende haargrens te remmen.
Ik kan door de huisarts voorgeschreven krijgen wat ik maar wil, maar wil graag nog even weten wat de ervaringen zijn.
Ik hoor graag van jullie!
Groetjes,
Angela de Lange
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Ik heb er goede ervaringen mee: ik gebruikte al proscar voordat ik (anti-testosteron-)hormonen gebruikte en het had ook toen al effect, al moet je er rekening mee houden dat het terugkrijgen van haar langzaam gaat en dat je alleen die voetbalstip achterop je hoofd kwijt raakt: haar wat je aan de voorkant kwijt bent krijg je niet meer terug. Haar wat je terugkrijgt is iets dunner dan het haar dat je van nature hebt.
Na ongeveer anderhalf jaar kreeg ik ook anti-testosteron-medicijnen (androcur), ik had het gevoel dat het daarna nog wat sneller ging. Het is op dit moment zo'n 4 jaar geleden dat ik begon met finasteride, 3,5 jaar geleden dus dat ik ook de overige hormonen kreeg. Mijn voetbalstip is vrijwel weg.
De werkzame stof in proscar is finasteride. Als je dit in eenheden van 5mg laat voorschrijven en je deelt de tabletjes in 2e-en (elke dag een half tabletje) dan vergoed de verzekeraar dit. Als je het laat voorschrijven in eenheden van 1mg dan vergoed de verzekeraar niet.
Succes,
Frederique
Na ongeveer anderhalf jaar kreeg ik ook anti-testosteron-medicijnen (androcur), ik had het gevoel dat het daarna nog wat sneller ging. Het is op dit moment zo'n 4 jaar geleden dat ik begon met finasteride, 3,5 jaar geleden dus dat ik ook de overige hormonen kreeg. Mijn voetbalstip is vrijwel weg.
De werkzame stof in proscar is finasteride. Als je dit in eenheden van 5mg laat voorschrijven en je deelt de tabletjes in 2e-en (elke dag een half tabletje) dan vergoed de verzekeraar dit. Als je het laat voorschrijven in eenheden van 1mg dan vergoed de verzekeraar niet.
Succes,
Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
-
- daar ben ik weer
-
- daar ben ik weer
- Hexley
- dagelijks aanwezig
- Contacteer:
Als je ze hebt opgehaald bekijk ze dan eens... Zo vreemd is het niet dat iemand ze slechts in tweeën breekt. Die dingen hadden een behoorlijke breek/snij/knip onvriendelijke vorm, platte mini driehoekjes met ronde hoeken en een bolle boven en onderkant,... Nee, het is bijna onmogelijk om er vier gelijke stukjes uit te krijgen en een deel zou je kunnen bewaren voor als je een keertje Proscar wilt snuiven....
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Inderdaad, da's de reden. De haargrens tegenhouden? Of dit met -alleen- proscar ook gaat weet ik niet. In combinatie met androcur lijkt het bij mij redelijk gestopt te zijn.
Groetjes,
Frederique
Groetjes,
Frederique
- Hexley
- dagelijks aanwezig
- Contacteer:
Bij mij is bij de haargrens wel een beetje terug gekomen, maar ik heb het hooguit anderhalf maand alleen geslikt,.. Erg slecht "voorbeeld" dus.Haarweb.nl: Te verwachten resultaat
Hoewel finasteride vooral op het begin gezien werd als een wondermiddel, is het dat zeker niet. Zo moet men geen nieuwe haardos verwachten, maar bij een groot deel van de gebruikers van dit middel (70 tot 80%) is er sprake van stabilisering van het proces van kaal worden. Zoals ieder haargroeimiddel werkt ook finasteride het beste op de kruin. Hergroei bij de inhammen komt zelden voor. Uit langetermijnonderzoeken is gebleken dat finasteride het eerste jaar het beste werkt. Daarna zal de haaruitval weer langzaam doorgaan. Naar verwachting duurt het ongeveer acht tot tien jaar voordat het aantal haren minder wordt dan op het begin van de behandeling. Finasteride blijft echter ook daarna nog wel effectief: de haaruitval gaat een stuk langzamer door dan bij mensen die het middel niet slikken.
Maar hou je er wel rekening mee dat het spul een negatief effect op het speeltje tussen je benen kan hebben, bij je interesses staat namelijk wel ...
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
In mijn geval heeft finasteride geen gevolgen gehad voor het libido. Dat is (helaas) pas gestopt bij de androcur.
Groetjes,
Frederique
Groetjes,
Frederique