kan iemand mij dit uitleggen?

Wil je wat kwijt over travestie.org? Doe het dan hier.

Moderator: Moderators

EvaLvanE
ForumFan
Contacteer:

Bericht door EvaLvanE »

Wel, ook ik was de pineut in een ander profiel. Zolang je daar kunt trollen in andermans naam zal ik niet meer op profielen reageren, sorry.
Erger u niet. Verwonder u slechts.
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Het was juist de bedoeling van het prikbord om mensen die voor welke reden dan ook niet wensen of kunnen inschrijven in het forum de mogelijkheid te bieden om ook hier een bericht te plaatsen. Wanneer het alleen mogelijk is via registratie, om een bericht te plaatsen, kunnen wij net zo goed het prikbord opdoeken, want dan kan alles in het forum worden geplaatst.

Wij, als moderators, hebben het meeste werk aan het prikbord, omdat het, dankzij de mogelijkheid zonder in te schrijven iets te plaatsen, constant wordt gespamd. Elke dag verwijder ik minstens 1 en soms 20 spam berichten. Ook controleer ik de IP nummers van iedereen die een bericht heeft geplaatst of heeft gereageerd, en als het mij opvalt dat men onder valse naam heeft gereageerd, verwijder ik de berichten. Ik geef toe dat dit laatste te weinig gebeurt, omdat het best wel erg tijdrovend is om te controleren. Ik heb een paar dagen geleden een reeks berichten die allemaal onder verschillende namen maar wel door dezelfde personen zijn geschreven, verwijderd. Het kan een IP ban opleveren, als iemand wordt betrapt.

Als je ziet dat iemand onder jouw naam een bericht heeft geplaatst, laat mij het weten via PB, en ik zal het verwijderen en desnoods een IP ban uitvoeren.

Ook voor de profielen geldt, dat wij het juist erg laagdrempelig wilden houden, en dus zonder inschrijving voor het plaatsen van reacties.
Het profielgedeelte is wat lastiger om te controleren als iemand stelselmatig bij andere mensen berichten plaatst onder andermans naam, maar ook hier hebben wij mogelijkheden om onderzoek te doen naar misbruik, als je mij een PB stuurt met de gegevens.

Ik kan niet beloven dat ik het probleem op kan lossen, maar ik zal mijn best doen.

Lisa
If all else fails, buy new shoes
AM_ber_79
Forumdiva

Bericht door AM_ber_79 »

Ik vraag me trouwens af waarom er n n prikbord is. We hebben tenslotte ook een forum waar je mensen attent kunt maken op website of hulpvragen kunt stellen. Voor t zoeken naar contacten hebben we de advertentiehoek en als je wilt kletsen is er de chat. Het is in ieder geval nu wel bewezen dat n open karakter van t prikbord en de profielen alleen maar tot problemen leidt.

Ik kreeg vannacht nog dit mailtje binnen van Linda_Z. Dat ze in ieder geval navraag doet spreekt voor haar, maar blijkbaar wordt er ook lukraak op profielen geklikt om door te blijven gaan:

> Subject: Travestie.org Bericht Notificatie
> From: info@travestie.org
> Date: Tue, 3 Aug 2010 18:23:18 +0200
>
>
> Dit is een automatisch gegenereerd bericht.
>
> Er is een berichtje geplaatst bij je profiel:
>
> Het berichtje van AM_ber_79 is:
> ik dacht dat IK lelijk was ....
>
In hoe verre is travestie.org bereid de gebruikers van deze website te "beschermen"tegen dit soort infantiele idioten? Of is er zelf achter aan gaan, t via n PB melden en denken dat t met n IP-ban (zelfs ik, als digibeet, weet hoe je n nieuw IP adres kunt krijgen) wel zal helpen de enige oplossing? Ik dacht dat dit een site was waar t voor mensen veilig was om over hun gevoelens te praten omdat ze dat nergens anders kunnen. Maar zoals t er nu naar uitziet word je dan niet beschermd door dezelfde site zelf...
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
EvaLvanE
ForumFan
Contacteer:

Bericht door EvaLvanE »

De onzinpostings op het prikbord deren me niet zo en als je bereid bent om die min of meer dagelijks te verwijderen betuig ik je m'n respect voor je werklust. Het getrol onder andermans naam is echter een heel andere kwestie. Daar worden mensen door gekwetst.
Bij de profielen geldt dat nog sterker en komen er nog twee factoren bij. In de eerste plaats lijkt het me niet bepaald motiverend voor degene die net haar profiel heeft geplaatst, net zo min als voor hen die in gedachten hadden/hebben een profiel te plaatsen. Het tweede punt is dat er in het circuit (buiten travestie.org om) geruchten, verdenkingen en verdachtmakingen gaan ontstaat. Wellicht absoluut onschuldige mensen worden er op aangekeken en ik denk dat dit zou moeten worden vermeden.

Een goede oplossing lijkt het om IP-nummers bij reacties voor iedereen zichtbaar weer te geven, maar dat zal velen ervan weerhouden nog iets te plaatsen. Wat echter wél mogelijk is, is het IP-nummer van de trol (waarvan ik begrijp dat dit 'intern' inmiddels bekend is) publiek te maken.
Als dit een té grote stap lijkt zou dat nummer in elk geval bekend kunnen worden gemaakt aan de direct betrokkenen, zoals zij wier namen zijn misbruikt.
Wat je ermee moet? Wel, op z'n minst heb je een kans het nummer te herkennen op de chat want ik heb een sterk vermoeden dat de trol daar ook regelmatig verkeert.

Uiteraard gooi je de hoogste ogen door reacties op de profielen te verbinden met een registratie. De profielhoudster doet de moeite zich te registreren en wordt dan blootgesteld aan de meest bizarre uitlatingen van de eerste-de-beste-janboerensnikkel die zich lekker anoniem zit te kietelen. Zoals gezegd zal ik niet meer op profielen reageren zolang dit volstrekt anoniem mogelijk is.
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Voor een grote aantal mensen, heeft het open karakter van zowel het prikbord als het profielgedeelte duidelijke voordelen. Er zijn is een persoon, of hoogstens een paar personen die stelselmatig misbruik ervan maken, en het verpesten voor de rest.

Veroorzakt dit zielig persoontje zoveel overlast voor iedereen, dat het nodig is om het open karakter van die gedeeltes van de site af te schaffen?

Lisa
AM_ber_79
Forumdiva

Bericht door AM_ber_79 »

welke groep mensen heeft daar baat bij dan? Ik lees vaak op n profiel "leuk dat je reageert, heb je ook n profieltje hier?" en op t prikbord komt vooral spam voor....

btw, t maakt jou niet uit dat er mensen gebroken worden door n "zielig persoontje"? En dan heb ik in dit geval met name over Inge, die letterlijk heeft zitten janken achter dr pc. Zou er op n site als deze juist niet n mentaliteit moeten heersen van "allen voor een, een voor allen"? T zou jullie op z minst sieren als jullie als beheerders er iets mee zouden doen.
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

AM_ber_79
Forumdiva

Bericht door AM_ber_79 »

In n tijd dat mensen met problemen of vragen eerder naar t internet rennen dan zich melden bij n huisarts zou n site die zich bezig houdt met zo'n onderwerp op zn minst zn best kunnen doen om er n veilige plek van te kunnen maken. Jammer genoeg blijkt dat niet zo te zijn....

EvaLvanE
ForumFan
Contacteer:

Bericht door EvaLvanE »

Hoe groot de groep mensen die het verzieken is weet ik niet. Dat kan alleen vanuit een beheersfunctie worden vastgesteld. Vandaag echter zag ik weer een (recent) profiel waar de mogelijkheid tot reageren is uitgeschakeld wegens "onvolwassen gedrag".

Er zal een keuze moeten worden gemaakt tussen een open karakter waarbij mensen zonder probleem kunnen worden afgezeken (excusez le mot) of een meer besloten karakter, waar je je in elk geval minder blootgesteld voelt aan iedere agressieve sukkel die op jou z'n frustraties meent te kunnen botvieren.

Is het écht maar één persoon? Of begrijp ik dat nu verkeerd?
Als dat zo is, waarom wordt die dan niet aan de schandpaal genageld?
Nu zijn wij allen (profielhoudsters) mikpunt...
EvaLvanE
ForumFan
Contacteer:

Bericht door EvaLvanE »

En opnieuw is het bingo op het prikbord. Een bericht van Amber dat ze niet geplaatst kan hebben en een reactie van 'mij' die ik evenmin geplaatst heb.

@ Lisa: ik heb je een PB gestuurd met het verzoek die troep te verwijderen, maar kan dat bericht in mijn outbox niet zien. Mocht het je niet op die manier bereiken dan hoop ik dat je toch actie wilt ondernemen.

Tot slot: ik begin me gaandeweg meer ongemakkelijk te voelen op travestie.org.
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Eva,

Raar dat je het bericht niet kan zien in je Outbox. Normaliter blijft het daar staan totdat het is gelezen. Dan gaat het naar het Sentbox. En toen jij het bericht schreef, had ik het niet gelezen.

De berichten zijn verwijderd. Ze zijn inderdaad geschreven door dezelfde persoon. Je moet je niet ongemakkelijk voelen. Helaas zijn er zielige mensen overal -- en laat ons eerlijk zijn, de kans dat er mensen met genderdysforie zijn die niet lekker in hun vel zitten en rare streken uithalen, is niet klein. Jij, Amber, Inge en nog een paar hebben er last van dat er iemand is die je graag wilt pesten, helaas. Wij zullen ons best doen om dat last zoveel mogelijk te beperken.

Lisa
EvaLvanE
ForumFan
Contacteer:

Bericht door EvaLvanE »

Dank je wel, Lisa!
AM_ber_79
Forumdiva

Bericht door AM_ber_79 »

heb me, bewust, 10, dagen stil gehouden. Hopende dat t uberhaupt tot iets zou leiden, maar het tegendeel is waar....

marianne:
je kunt je niet ongemakkelijk genoeg voelen.

je bent ook niet meer dan een fake.
een gewoon minderwaardig wezen net als het zwijn amber

En dan heb ik slechts 1 vraag voor Lisa: Komt t IP nummer van deze trol overeen met het IP adres van Marianne/vrouw/etc? En zien jullie nu nog t nut niet in van verplichte registratie om op t prikbord te kunnen plaatsen/reageren in? Dat zou spam als dit ons ook bespaard blijven (en jullie t werk om t te verwijderen)

TEKST VAN SPAMBERICHT GECITEERD DOOR AMBER VERWIJDERD DOOR LISA

Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

AM_ber_79 schreef:En dan heb ik slechts 1 vraag voor Lisa: Komt t IP nummer van deze trol overeen met het IP adres van Marianne/vrouw/etc? En zien jullie nu nog t nut niet in van verplichte registratie om op t prikbord te kunnen plaatsen/reageren in? Dat zou spam als dit ons ook bespaard blijven (en jullie t werk om t te verwijderen)
Dat zijn twee vragen. Over jouw eerste vraag, wil ik in het forum nog niks over zeggen, maar zal ik dat per PB doen. Over jouw tweede vraag, geef ik mijn persoonlijke antwoord, dus spreek ik niet namens de andere beheerders:

Als het prikbord een verplichte registratie zou hebben, dan zou er geen verschil zijn tussen het prikbord en het forum, en kunnen wij het prikbord opdoeken. Hoewel ik destijds bij het vernieuwen van de site zelf skeptisch was over het prikbord, vind IK (sprekend nogmaals alleen namens mijzelf) nu dat, wanneer het wordt gebruikt zoals het bedoeld was, weldegelijk toegevoegde waarde heeft dat er een plek is waar mensen zonder te registreren bepaalde soort berichten plaatsen. IK (mijn eigen mening) vind het zelfs van dusdanig waarde, dat IK bereid ben om te trachten minstens een keer per dag naar het prikbord te kijken en het met de hand spam-vrij te houden. En om berichten dat ik vind over de schreef gaan te verwijderen. IK heb zelf geaccepteerd dat mensen het prikbord gebruik om mij te treiteren -- dat gebeurde regelmatig in het verleden, en is inderdaad voor mij makkelijker te accepteren dan voor jou, omdat ik zelf de berichten kan verwijderen, hoewel dat wel kritiek van anderen over censuur opleverde. Ik verwijder ook berichten die andere treiteren, zelfs zonder te worden gevraagd, wanneer ik zeker ben dat dat het geval is.

Dus voor mij is het eigenlijk erg zwart-wit: wanneer wij een registratieplicht voor het prikbord invoeren, kan het prikbord weg, want dan is het gewoon een alternatief forum. Ik doe wat ik kan om het spam-vrij te houden, en voor wat betreft de treiterijen, doe ik ook wat ik kan. Degene die jouw treitert treitert mij ook, omdat ik dat troep moet verwijderen. Ik hou de stille hoop, dat wanneer men er niet op gaat reageren (en mij gewoon via PB vraagt om de berichten te verwijderen), dat de treiterijen vanzelf ophouden.

Overigens ga ik ook de tekst van de spambericht dat jij hebt geciteerd verwijderen uit jouw bericht -- ze doen het juist zodat de teksten via zoekmachines worden gevonden.

Lisa
mireille
Eredivisie

Bericht door mireille »

Ik denk dat je het voor jezelf gewoon makkelijk moet houden, en als ik even kijk naar andere sites (flickr, facebook, hyves, enz enz enz) allemaal verplichte registratie en geen anoniem gedeelte. Dat je je moet registreren wil nog niet zeggen dat dat je echte naam is dus mensen die niet getraceerd willen worden kunnen nog steeds anoniem blijven op die manier. Wel voorkom dus spam (eventueel met een activatielinkje of captcha tijdens het inschrijven) en in het geval van misdragingen.

Dus ik zou zeggen trek dat prikbord maar het forum in op die manier
Still hacking my gender anyway ¯\_(ツ)_/¯ Ried mai blåg!
Plaats reactie