Kranten bericht.

Algemeen

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Elsa
Forumdiva
Berichten: 1005
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 11:33
Locatie: Drenthe

Kranten bericht.

Bericht door Elsa »

Dertig Belgen laten zich jaarlijks ombouwen BRUSSEL - Gemiddeld zo'n dertig Belgen ondergaan jaarlijks een geslachtsoperatie. In 68 procent van de gevallen laat een man zich ombouwen tot vrouw, in 32 procent vindt een ingreep in omgekeerde richting plaats.

.

www.geslachtswijziging.nl






De Vlaamse krant Het Belang van Limburg heeft dat zaterdag gemeld. Ze baseert zich op cijfers die de Belgische overheid sinds 1993 bijhoudt. In die ruim zeventien jaar veranderden 507 Belgen door een operatie van geslacht.

Het aantal geslachtsoperaties is niet elk jaar even hoog. In 2008 deed zich een piek voor van 74. Dat kwam door een wetswijziging: wie een geslachtsverandering wilde, hoefde niet langer naar de rechter te stappen. Een bezoekje aan de burgerlijke stand was voortaan voldoende.

Dat veel meer mannen dan vrouwen zich laten ombouwen, is volgens de Belgische overheidsinstelling die het aantal geslachtsveranderingen registreert ook in andere landen het geval. Een wetenschappelijke verklaring is er niet.


groeten Elsa.
Ingezz
ff weer wat posten
Berichten: 67
Lid geworden op: za jan 03, 2004 18:02
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Ingezz »

Misschien moet de overheid om de ecomische crisis te bestrijden meer mensen gaan ombouwen. Dat houdt de werkgelegenheid in de zwaarbelaste bouwsector enigszins op pijl.
AM_ber_79
Forumdiva
Berichten: 1746
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 12:12

Bericht door AM_ber_79 »

wie gaat er klagen over t gebruik van t woord ombouwen? 8)
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
Florence
ff weer wat posten
Berichten: 75
Lid geworden op: do nov 10, 2005 10:14
Locatie: noord Belgie

Bericht door Florence »

De telegraaf heeft dit bericht letterlijk over genomen ,en deze krant zou toch zeker moeten weten dat het woord ombouwen niet past.
groetjes Florence
Gebruikersavatar
eleen
daar ben ik weer
Berichten: 12
Lid geworden op: zo feb 03, 2008 17:50
Locatie: Deurne (Antwerpen)
Contacteer:

Ombouwen: het woord alleen al...

Bericht door eleen »

Ombouwen: het woord alleen al

Het stemt tot nadenken wanneer ik lees (en hoor in het journaal van 21/8 op één) hoe het gesteld is met de kennis inzake transgenderproblemathiek, en de manier van hierover berichten in geschreven pers en andere media.

Er is duidelijk dringend nood aan een gedegen leidraad voor journalisten en redactie's over hoe berichtgeving over dit thema dient te gebeuren.
De T-werkgroep gaat dit dan ook zeer zeker onder de aandacht van de diverse redactie's brengen.

Verder geef ik hier nog een overzicht van de jaarlijks geregistreerde geslachtsaanpassingen in het Belgisch rijksregister:

jaar / aantal
1993 / 6
1994 / 5
1995 / 32
1996 / 14
1997 / 20
1998 / 21
1999 / 23
2000 / 18
2001 / 22
2002 / 49
2003 / 44
2004 / 35
2005 / 28
2006 / 24
2007 / 27
2008 / 74
2009 / 66 (voor 2009 zijn nog niet alle gegevens verwerkt, voolopig)
(Bron: dienst voor statistieken Federale overheid België)

De recente toename sedert 2008 is een gevolg van de wetswijziging van 10 mei 2007, waarbij geslachtsverandering een zuiver administratieve aangelegenheid werd en niet meer via een rechtbank dient te worden bekomen (uiteraard nog wel nadat persoon in kwestie een geslachtsaanpassende operatie heeft ondergaan)

Eleen
Yo, I'll tell you what I want, what I really really want,
Really really wanna be Woman!
If you want my future forget my past!
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Die leidraad is er al (site van de Belgische genderstichting, PDF): klik hier

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
Anakin_TS
ForumFan
Berichten: 294
Lid geworden op: vr aug 13, 2004 2:42
Locatie: Zoetermeer

Bericht door Anakin_TS »

Het is niet ombouwen, het is VERbouwen!

Mijn verbouwer heet Bob de Bouwer!

Ik ben zo blij dankzij Bob, dat ik mijn poes naar hem genoemd heb!

Wil je ook zo n leuke poes bel dan:

0900-BobdeBouwer

http://edse.nl/bob_de_bouwer.htm

Ik keek naar de VPRO docu van Cornelis Vreeswijk. Deze Friese zanger heeft diepe indruk achtergelaten op de Zweden, waar hij vroeger doorbrak.
Hij lokte de mensen eerst met humor en daarna werd hij serieuzer en kwam de clue van zijn verhaal.
Okay, ik ben geen Cornelis Vreeswijk.
Ook de Russen hebben de communisten verslagen dmv humor!
"Girl! No worries if your Slavic dude let you down!
Before sunrise there is a more courteous and more tall Slavic!
Ты нарисуй мне солнышко и нарисуй закат!

―Centurion to Anakin
Dawn Vandalle
ff weer wat posten
Berichten: 32
Lid geworden op: wo mei 12, 2010 22:17

Bericht door Dawn Vandalle »

Mijn verbouwer heet Bob de Bouwer!

Ik ben zo blij dankzij Bob, dat ik mijn poes naar hem genoemd heb!
Nu weet ik waarom bouwen rijmt rijmt op miauwen.

Dawn
I know where beauty lives
I've seen it once, I know the warm she gives
The light that you could never see
It shines inside, you can't take that from me
Gebruikersavatar
denise_leasen
ff weer wat posten
Berichten: 38
Lid geworden op: zo okt 01, 2006 15:57

Re: Kranten bericht.

Bericht door denise_leasen »

[quote=De Vlaamse krant Het Belang van Limburg heeft dat zaterdag gemeld. .[/quote]

Inderdaad, de krant wist bijna 2 pagina's te vullen dat Patrick zich voor het eerst als Patricia aan de "boze" buitenwereld zou tonen.

Om alle twijfel weg te werken stonden er ook 2 foto's van Patrick maar Patricia was nog nergens te bespeuren.

Vanaf nu zou hij/zij zich kleden als vrouw en 2 jaar leven als vrouw gekleed.
Om in deze fase reeds 2 pagina's te vullen.......
Dat zou betekenen dat we met 2 jaar een extra bijlage in "Het Belang" mogen verwachten m.b.t. dit onderwerp en dat is natuurlijk heel positief.

Dus stel ik voor dat we nu reeds alle Limburgers oproepen die zich sporadis of regelmatig als vrouw kleden om een klein verhaal en foto te sturen, zodat we een travestie/transexuele bijlage kunnen laten samenstellen.

Aan de reacties in mijn omgeving merk je overduidelijk dat weinig mensen werkelijk begrijpen dat het een noodzaak is om je lichamelijk te laten aanpassen. (om het woord omb.... niet te gebruiken)
Gebruikersavatar
Anakin_TS
ForumFan
Berichten: 294
Lid geworden op: vr aug 13, 2004 2:42
Locatie: Zoetermeer

Bericht door Anakin_TS »

Bedankt voor het bericht Denise!

Vroeger had ik een juffrouw Engels op de HAVO, die Dawn ook wel zal kennen.

Die zei een keer:"Poezen worden ook vaak in hij vorm aangeduid, Men zegt meestal, mijn poes- hij heeft jongen gekregen!"

Die juffrouw was getrouwd met de Geschiedenis leraar. En raad eens? Bij dat echtpaar heb ik de enige HAVO vakken gehaald!

Op 0,1 punt gezakt voor Aardrijkskunde. tja- de 100 mg Androcur....
"Girl! No worries if your Slavic dude let you down!
Before sunrise there is a more courteous and more tall Slavic!
Ты нарисуй мне солнышко и нарисуй закат!

―Centurion to Anakin
AM_ber_79
Forumdiva
Berichten: 1746
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 12:12

Bericht door AM_ber_79 »

Mijn leraar geschiedenis van de MAVO is een paar jaar geleden overleden...aan een wespensteek. Bleek ie allergisch te zijn. Het was echt n topleraar, hij bracht geschiedenis echt tot leven...
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Re: Kranten bericht.

Bericht door Frederique_ »

denise_leasen schreef:Aan de reacties in mijn omgeving merk je overduidelijk dat weinig mensen werkelijk begrijpen dat het een noodzaak is om je lichamelijk te laten aanpassen. (om het woord omb.... niet te gebruiken)
Ik heb twee soorten mensen in mijn omgeving:
1) de soort die het gevoel heeft "het hoort erbij zoals er heel veel bij hoort" (deze groep heeft geen benul hoelang ik heb zitten zweten voordat ik tot dit besluit kwam - en snapt ook niet hoe sterk ik er tegenop zie)
2) de groep die het gevoel heeft dat het geen noodzaak is (deze groep heeft zoiets van "als je als man geboren bent wordt je toch nooit een vrouw - waarom dan al die moeite").

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
Anakin_TS
ForumFan
Berichten: 294
Lid geworden op: vr aug 13, 2004 2:42
Locatie: Zoetermeer

Bericht door Anakin_TS »

Type 2 is in mijn ogen TRANSCIST no 1.

Dat is het zelfde als, je word nooit een Nederlander. Je hebt zwart haar, bruine ogen. Je Nederlands is raar of gebroken.

Een echte Fries, dat is iemand die als eerste taal Fries spreekt. Ik werk met die kerels in een nieuw gebouw waar de C1000 van Almere Buiten komt.

Ik werk met verschillende ZZPers en die hebben geen haar op de tongen en dan ga je ze horen blaffen. Hey wanneer spreken jullie nu eens Nederlands!?

Dat is gewone koek als mannen onder elkaar, de ZZper waar ik het over heb is nogal een leeuw en ons team moet weer aan het werk en die bouwvakkers uit Friesland doen hun maaltijd en bewonderen ons.

Zij zijn gewoon Friezen en zolang zij Friesland hebben gaat alles goed.

Een paspoort waar op staat V/F.

Bestaat er een paspoort waarop staat?

Nationality Fryslan?


Wij Nederlandse transen die officieel vrouw zijn verklaard, staan er helemaal geweldig voor!!!!!

Maar wij moeten onze broeders en zusters onder TG niet vergeten.
Zij zijn onder ons!

TV/TG/TS

Drone Minimal Cyborg

http://www.youtube.com/watch?v=Xv695Jn1_JY

we do not conquer Earth. we conquer Heaven!
"Girl! No worries if your Slavic dude let you down!
Before sunrise there is a more courteous and more tall Slavic!
Ты нарисуй мне солнышко и нарисуй закат!

―Centurion to Anakin
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

In veel gevallen snappen ze ons gewoon niet.
Zoals veel Nederlanders veel Friezen niet snappen met hun oranjekoek...
Zoals veel Nederlanders veel Groningers niet snappen met hun klachten over het leegpompen van de gasbel en het gevoel hebben daar niets voor terug te krijgen...

Het blijft een kwestie van praten, praten, praten....

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
AM_ber_79
Forumdiva
Berichten: 1746
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 12:12

Bericht door AM_ber_79 »

Frederique_ schreef: Zoals veel Nederlanders veel Groningers niet snappen met hun klachten over het leegpompen van de gasbel en het gevoel hebben daar niets voor terug te krijgen...
het gevoel hebben???
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
Plaats reactie