Voor de Facebookers onder ons...

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Jaimee
Eredivisie

Voor de Facebookers onder ons...

Bericht door Jaimee »

Word even lid als je het hier mee eens bent....

http://www.facebook.com/?ref=home#!/gro ... 0631962966

XXX

Jaimee
eleen
daar ben ik weer
Contacteer:

Bericht door eleen »

Het is niet enkel een Nederlands probleem, maar evengoed hier in Vlaanderen (BE) een qwasi onuitroeibaar woord of gezegde.

Als iemand aan mij vraagt of ik (reeds) ben omgebouwd, zeg ik meestal dat ik nog geen aannemer (of garagist) heb gevonden ... :D

Eleen
Yo, I'll tell you what I want, what I really really want,
Really really wanna be Woman!
If you want my future forget my past!
Jaimee
Eredivisie

Bericht door Jaimee »

Moet je even naar deze aflevering van "Weten zij veel?!" kijken en dan even luisteren naar de opmerking van Eva Evita en de reactie van Chantal Janzen.
Mijn HAREN gingen echt overeind staan....

http://player.omroep.nl/?aflID=10577064

Vanaf 5 minuut 44 seconden....
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Met alle respect voor de poging om het woord "ombouwen" uit ons taalgebruik te krijgen (ook ik ben daar sterk voor) denk ik niet dat dit de manier is om het te bereiken. Ik denk dat er zoveel woede in de uitleg op die pagina staat dat mensen dit niet meer serieus gaan nemen.

Voor mijn gevoel is het een veel betere manier om mensen die dit woord (vaak: uit onbenul) gebruiken te vertellen wat er tegen het woord is. Als we dit allemaal doen dan is het woord snel de wereld uit...

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
joandelynn
Eredivisie

Bericht door joandelynn »

Ik denk ook dat zo'n Facebook pagina weinig zal veranderen. Overigens ben ik het ook absoluut niet eens met deze opmerking:
Respectvollere alternatieven zijn:
- Die persoon is post-op (transseksueel/ transgender.)
Post-op (en pre-op) zijn helemaal geen respectvolle termen, ze hangen je identiteit op aan het wel of niet hebben gehad van een operatie. Alsof het ook maar ene moer uit maakt of iemand wel of niet zo'n operatie gehad/nodig heeft.

Veel beter is gewoon om te zeggen dat iemand een trans vrouw of een trans man is. Je bent op de eerste plaats vrouw of man, en als je toevallig zoals ons de pech hebt gehad om met een verkeerd lijf te zijn geboren, dan ben je ook nog eens trans. Of je je vervolgens laat opereren, en wat je status is, daar heeft niemand wat mee te maken. Behalve dan misschien de persoon waarmee je tussen de lakens duikt.
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden
- Bhagavad Gita, oude Indiase yogatekst.
Jaimee
Eredivisie

Bericht door Jaimee »

joandelynn schreef: Post-op (en pre-op) zijn helemaal geen respectvolle termen, ze hangen je identiteit op aan het wel of niet hebben gehad van een operatie. Alsof het ook maar ene moer uit maakt of iemand wel of niet zo'n operatie gehad/nodig heeft.

Veel beter is gewoon om te zeggen dat iemand een trans vrouw of een trans man is. Je bent op de eerste plaats vrouw of man, en als je toevallig zoals ons de pech hebt gehad om met een verkeerd lijf te zijn geboren, dan ben je ook nog eens trans. Of je je vervolgens laat opereren, en wat je status is, daar heeft niemand wat mee te maken. Behalve dan misschien de persoon waarmee je tussen de lakens duikt.
Nou ik ga dat idd even aanpassen. Ik ga dat pre-op en post-op even weghalen. Thanks!
Jaimee
Eredivisie

Bericht door Jaimee »

Frederique_ schreef:Met alle respect voor de poging om het woord "ombouwen" uit ons taalgebruik te krijgen (ook ik ben daar sterk voor) denk ik niet dat dit de manier is om het te bereiken. Ik denk dat er zoveel woede in de uitleg op die pagina staat dat mensen dit niet meer serieus gaan nemen.

Voor mijn gevoel is het een veel betere manier om mensen die dit woord (vaak: uit onbenul) gebruiken te vertellen wat er tegen het woord is. Als we dit allemaal doen dan is het woord snel de wereld uit...

Groetjes,

Frederique
Ja, als we iedere keer een aantal mensen uit onze omgeving dat vertellen, wordt het nooit wat. En ik vind mijn uitleg niet vol woede zitten btw.

Ik wil duizenden mensen die dit 'liken' zodat het meer algemene bekendheid krijgt.
Jaimee
Eredivisie

Bericht door Jaimee »

En een aantal mensen uit mijn vriendenlijst hebben me een berichtje gestuurd dat ze er niet bewust van waren en het woord niet meer zullen gebruiken.

Nou als ik dus maar een paar mensen kan bereiken vind ik het al goed.... :-)
mireille
Eredivisie

Bericht door mireille »

eleen schreef:....
Als iemand aan mij vraagt of ik (reeds) ben omgebouwd, zeg ik meestal dat ik nog geen aannemer (of garagist) heb gevonden ... :D

Eleen
Dat vind ik nou persoonlijk een heel mooi antwoord! Ontspannen, stukje humor erin :)
Still hacking my gender anyway ¯\_(ツ)_/¯ Ried mai blåg!
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Jaimee schreef:Ja, als we iedere keer een aantal mensen uit onze omgeving dat vertellen, wordt het nooit wat.
Een oproep zoals de jouwe zal niet werken omdat mensen zich niet aangesproken voelen. Als jij (en ik, en wie-dan-ook) mensen persoonlijk aanspreekt dan kunnen ze er niet omheen omdat ze persoonlijk aangesproken worden. Naar mijn ervaring hebben de meeste mensen die het woord gebruiken nooit nagedacht over de context waarin ze het woord gebruiken: ze hebben het hele probleem nooit gezien en zijn best bereid om zich aan te passen.

Facebook is leuk, maar dit soort vormen van actie spreekt voor mijn gevoel niet aan. Maar goed, als jij er wel de zin van in ziet - ga dan vooral door, want veel kwaad kan 't ook niet :wink:

Groetjes,

Frederique
Anakin_TS
ForumFan

Bericht door Anakin_TS »

Ik kom graag even terug op die show met Chantal Jansen, die had ik toevallig ook gezien.

Het lijkt wel een klassiek fenomeen, dat zodra er ergens een show is,
altijd wel 1 of 2 transen in spee tussen zitten.

Ik spreek uit eigen ervaring.

In het begin van de transformatie moet je veel leren en Eva Evita weet nog niet wat het is om zo de rest van haar leven genoemd te worden.

De AVRO moet natuurlijk scoren met zijn programma, maar het is zwaar beneden de maat. Zo krijg je dat mensen transen gaan zien als doorgeslagen travestieten.

Jaren geleden was er een show, toen was dat woord ook gevallen.
Een of andere trans organisatie heeft toen gelijk de studio gebeld en werd er gemeld dat dit woord discriminerend is en eigenlijk niet gebruikt mag worden.

Het AVRO programma was denk ik niet live. Maar ik mis wel een reaktie van die trans organisatie.

Toch zou de media, dus tv/radio en kranten onder strenge toezicht komen. Ik zie het woord gelijk aan nigger.

Meestal zijn het niet al te slimme mensen die het woord ter sprake brengen in mijn prive leven, maar ook de slimmere maken wel eens een fout.

Ik heb een collega die erg geinteresseerd is in mijn achtergrond, maar het woord getransformeerd vind hij klinken als iets uit Star Trek.

Zonder strenge controle vanuit de media en politiek zullen we voorlopig de nikkers blijven. We leven in een jungle waar de wet van de sterkste geld.
Een massa van miljoenen mensen die zich moet aanpassen aan een veel kleinere groep. Ik zie niet snel verandering, maar ik blijf wel hopen.

Dan is er nog een ander probleem. Het zou op je facebook nogal vreemd overkomen als een deel van je nieuwe wereld niets weet van je T zijn.

Maar ik keur deze club niet af. Iedereen moet zelf weten bij wie hij of zij wilt horen.

Een lekkere black mamma beat Leshea- Fulton street!
East Coast New York Brooklyn

http://www.youtube.com/watch?v=JMJ68LgXR-U

Lyrics:

http://www.lyricsmania.com/fulton_st_ly ... schea.html
"Girl! No worries if your Slavic dude let you down!
Before sunrise there is a more courteous and more tall Slavic!
Ты нарисуй мне солнышко и нарисуй закат!

―Centurion to Anakin
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Allereerst -zijn- een deel van de transseksuelen "doorgeslagen travestieten" (ofschoon ik me voor kan stellen dat mensen aanstoot nemen aan het woord 'doorgeslagen').
Ten tweede is er niets mis met travestie en is er binnen travestie zoals je weet ook meer dan alleen show-travestie.
Ten derde ben ik blij dat er meer genderdysfore mensen op deze aarde zijn dan alleen de transseksuelen die geen doorgeslagen travestiet zijn. Ik denk dat we er baat bij hebben als -zoveel-mogelijk- levensstijlen aan het licht komen, zodat het idee van "de" transseksueel, "de" travestiet, "de" transgenderist en "de" wat-dan-ook-nog-meer zo snel mogelijk naar de achtergrond verdwijnt en het vervangen wordt door "een" travestiet, "een" transseksueel, "een" transgenderist en "een" wat-dan-ook-nog-meer overblijft. Elk met hun eigen keuzes. Elk mooi zoals ze zijn...

Groetjes,

Frederique
hippiemeisje
daar ben ik weer

Bericht door hippiemeisje »

hey,

heb zelf een vriendin, die geboren is in het verkeerde lichaam, ben dus zeker lid geworden, ook al is ze nog geen volledige vrouw volgens de uiterlijke kenmerken. Ik ben van mening dat ze altijd vrouwelijk is geweest, ze is gewoon geboren in het verkeerde lichaam...
je wordt al geboren, je wordt al begraven, waarom zou je ook nog worden geleefd?
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Vooroordelen blijf je houden in der maatschappij....ja tot de mensen je hebben leren kennen....dan slaat het om in respect.....

....tis uit eigen ervaring!

groetjes uit Bari

Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Plaats reactie