Hopa! uit de kast

Algemeen

Moderator: Moderators

estherv
daar ben ik weer
Berichten: 10
Lid geworden op: wo sep 15, 2010 14:50

Hopa! uit de kast

Bericht door estherv »

Wanneer komt iedereen uit de kast?
Duidelijkheid mag wat mij aangaat ,het is zo stiekum hier vrouw te zijn en in het leven dat je er naast hebt man te zijn.Angstig is toch niet hoe je wil leven?Of is moeilijk doen mode?Geeft dit je te denken ,mij wel.Je ben niet de enige er zijn er meer van,alleen laten ze het niet zien,waarom eigenlijk.Ik ben er zo klaar mee,loop toch gewoon zoals je bent de straat op,stelletje angsthazen. :roll:
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Om voor mijzelf te spreken: omdat uit de kast komen een noodzaak voor mij was. Het kon, helaas, niet anders.
Als 't wel anders kan - waarom zou je dan zo nodig uit de kast willen? Als je genoeg hebt aan binnenshuis als vrouw leven, waarom dan buitenshuis risico lopen op afwijzing, op nageroepen worden (en andere vervelende situaties)?
Ik ben er zo klaar mee,loop toch gewoon zoals je bent de straat op,stelletje angsthazen.
Deze zin komt op mij heel neerbuigend over en toont voor mijn gevoel weinig respect voor mensen die andere keuzes maken dan jij doet.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
Mandy CD
ff weer wat posten
Berichten: 35
Lid geworden op: zo nov 14, 2010 13:26
Locatie: Rotterdam

Bericht door Mandy CD »

Bij de vorig bedrijf waar ik heb gewerkt, heb ik mijn collega's verteld over mijn girly kleding leven, ze vonden het echt raar maar ook zeer leuk dat ik dat durft te vertellen. Tijdens de koffie pauze alles ging vaak over over jurken, nylons of kinky parties, mijn collega's waren echt nieuwsgierig geworden, vooral over kinky clubs en tv avonden. :lol:

De vrouw van een van mijn collega's had 4 paar hakken thuis liggen, hij heeft mij gevraagd of ik de hakken wilden hebben want zij had daar niets meer aan. Niet te geloven maar twee paar paste echt goed, ik heb voet maat 41. :D :D
Ik draag elke dag een panty.
Kimkimkimkim
ff weer wat posten
Berichten: 53
Lid geworden op: do dec 16, 2010 11:14

Bericht door Kimkimkimkim »

Frederique_ schreef:
Ik ben er zo klaar mee,loop toch gewoon zoals je bent de straat op,stelletje angsthazen.
Deze zin komt op mij heel neerbuigend over en toont voor mijn gevoel weinig respect voor mensen die andere keuzes maken dan jij doet.

Groetjes,

Frederique
Amen!
Met Frederique dan
estherv
daar ben ik weer
Berichten: 10
Lid geworden op: wo sep 15, 2010 14:50

zo kan het ook

Bericht door estherv »

De vrouw van een van mijn collega's had 4 paar hakken thuis liggen, hij heeft mij gevraagd of ik de hakken wilden hebben want zij had daar niets meer aan. Niet te geloven maar twee paar paste echt goed, ik heb voet maat 41.

Zo kan het dus ook ,als iedereen nu tegelijk uit de kast komt is dat taboe over ,je kunt toch niet leven hoe een ander dit wil, dat je leeft? want als je in die wel bekende kast blijft zitten doe je dit, en mijn manier van schrijven is hopelijk een manier dat je wakker word :wink: ,ik krijg de gedachten anders dat het alleen maar is voor een spannend gevoel, voor jezelf en de gene die ts zijn komen wel uit die kast vandaan maar, mij gaat het er om dat tv's eruit komen op die manier krijg je wel begrip van anderen .Het zal echt niet zo zijn dat als er 1 op de 10 mannen zo rond loopt op straat (want zoveel zijn het er)dat andere personen gaan staan schreeuwen .Daar zijn er teveel van.

Het kan ook anders veel doen het er al maar wat mij beterft nog niet genoeg.Maak er een doel van ,leef jouw leven ,niet die van een ander ,daar zijn er al genoeg van.
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Wat mij betreft ga je met dat provoceren -ver- over de schreef. Ieder mag z'n/d'r/z'r eigen afwegingen maken om wel-of-niet bepaalde acties te nemen. Nogmaals: als 't voor mij voldoende was om alleen binnenshuis als vrouw te leven en alle overige acties (waaronder: naar buiten gaan) niet te doen, dan had ik 't zo gedaan...

Overigens: toen ik eenmaal buitenshuis durfde (ik leef nu 24/7 als vrouw) toen durfde ik ook wel verder te gaan. In een heel hip, fetish geel rokje rondlopen omdat de Noodles x jaar bestonden en daarom een ver-over-the-top-feestje organiseerden bijvoorbeeld. Ik ben ermee met het openbaar vervoer gereisd en dus ook van de bushalte naar het café gelopen. Toen ik langs een ander café'tje liep viel een man zijn mond open van verbazing: eerst dat iemand in die kleren liep, daarna dat ik "verdomme een man was" ;-)

Ik vind dit soort acties leuk (en op een bepaalde manier ook nuttig). Desondanks snap ik heel goed de mensen die daar anders in zitten.

Oftewel: mijn verzoek aan jou: zoek gelijkgestemden -zonder- mensen die een andere afweging maken op de tenen te staan.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
mireille
Eredivisie
Berichten: 840
Lid geworden op: do feb 26, 2004 23:10
Locatie: Schrödingers kast

Bericht door mireille »

Ik kan niet echt zeggen dat ik een hopla moment heb gehad. Eigenlijk wel meerdere. Die keer dat ik tegen m'n moeder vertelde dat ik het haar echt niet kon beloven om het binnenshuis te houden, en dat ik naar T&T avonden ging, die keer dat ik de buurvrouw tegen het lijf liep tijdens het uitlaten van de hond, en die andere keer dat ik tegen een goede vriend van mij vertelde voor welke vereniging ik toen foto's aan het maken was voor hun jubileum(waar ik overigens ook voor de eerste keer enfemme incheckte in een hotel).

En zo gaan we lekker door :)
Still hacking my gender anyway ¯\_(ツ)_/¯ Ried mai blåg!
Gebruikersavatar
Mandy CD
ff weer wat posten
Berichten: 35
Lid geworden op: zo nov 14, 2010 13:26
Locatie: Rotterdam

Bericht door Mandy CD »

Ik ga regelmatig uit naar een club, iedere keer trek ik weer een andere kleur panty aan, binnen de club door de verlichting glanst mijn panty heel veel, ik vind dat gewoon leuk om te zien.

Mijn vorige vriendin was alleen maar een dag weg, heb ik een jurk, hakken en panty gekocht, en ging ik voor de eerste keer uit naar een club. Ik durft mijn broek en trui de eerste keer niet uit te trekken, ik was erg boos geworden omdat ik dat niet durft te doen. De tweede bezoek heb ik wel mijn broek uit gedaan, voor de eerste keer zag ik mijn glanzende benen buiten het huis, mooi zeg. Ik droeg een knal blauw topje, knal groen mini rokje, en knal blauwe panty. Was gewoon gezellig om te doen. :D :D
Ik draag elke dag een panty.
kim dietrich
ForumFan
Berichten: 349
Lid geworden op: za aug 13, 2005 20:33
Locatie: Boven de grote rivieren

Bericht door kim dietrich »

estherv:
Wanneer komt iedereen uit de kast?
Anders gezegd: waarom zitten bijna alle Nederlandse t's nog in de kast?

Waarom zijn er in Iran zogenaamd geen homoseksuelen?
T's aller landen, verenigt u en trekt ten strijde!
estherv
daar ben ik weer
Berichten: 10
Lid geworden op: wo sep 15, 2010 14:50

Hoop doet leven

Bericht door estherv »

Als ik zie op de foto's dat mireille ook overal heen kan gaan ...denk ik ,zie je wel dat het wel gewoon is .Het is juist niet gewoon dat er een taboe op rust :cry:

Ach ja, wie ben ik, dat ik weet dat er gewoon mee om word gegaan als je maar de stoute schoenen aan durft te doen.
mandy cd heeft het ook in haar :wink: waarom de rest niet.
Gebruikersavatar
Elise
ff weer wat posten
Berichten: 46
Lid geworden op: ma apr 24, 2006 22:30
Locatie: Emmeloord

Bericht door Elise »

Esther,
Is jouw mening je ervaring of wat jij denkt? En als het jouw ervaring is zou je daar wat meer over willen vertellen en laten zien?

Volgens mij ligt het iets genuanceerder. Afhankelijk in welke omgeving en situatie je leeft heb je bepaalde ruimte om je te uiten zoals je bent.
Even een extreem voorbeeld: als een TS bv in Staphorst gaat wonen zal die anders behandeld worden dan in bv als die in Amsterdam woont. Ook speelt je familie en eventueel werkomgeving mee hoe die over uitzonderingen denkt. Bij een traditioneel beeld van alleen vrouwen en mannen zal een transgender niet in hun plaatje passen.

Dus allemaal zomaar uit de kast kunnen komen ..............
Als je dus met relatief weinig problemen uit de kast kunt komen: Doen en ervan genieten!
Groetjes
Elise
estherv
daar ben ik weer
Berichten: 10
Lid geworden op: wo sep 15, 2010 14:50

Mijn mening is ervaring

Bericht door estherv »

Mijn mening is ervaring ,als iemand je niet neemt zoals je bent steek je toch energie in de verkeerde ,toch?Als ik in een dorp kom zie ik er wel tussen lopen ,je lacht tegen elkaar en loopt door .In de stad valt het mij op dat ze eerder rotopmerkingen kunnen maken naar je.Het is zonden als je niet kiest voor jezelf,er komen gerust wel famleden of vrienden terug als ze weten dat je de zelfde bent gebleven,of zelfs aardiger en ontspannen in je vel zit.Ook dit weet ik uit ervarig ,ja ..je mag zelf kiezen hoe je leeft maar,ik denk waarom...is in india is het een 3de geslacht en elders een ziekte of zo iets?Dat slaat nergens op,dan zeg ik het zit tussen je oren...sta op de nieuwetijd komt eraan verenig jezelf met lotgenoten (niet alleen hier) ga eruit met elkaar .Veel doen dit al weet ik ,toch niet genoeg in mijn ogen. :(
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Nog een paar vragen:
- hoelang ben jij inmiddels "uit de kast"?
- Hoelang heb je erin gezeten?
- Hoe kleed je je als je op straat loopt (androgyne? echt vrouwelijk? ...)
- Leef je 24/7 in dezelfde (soort) kleding of doe je aan deeltijd-T*?

Je wekt op mij de indruk dat je anderen nodig hebt om zelf beter de straat op te durven, omdat "anders zijn" dan normaler wordt. Klopt mijn indruk?

Overigens: als dat zo zou zijn is dat op zichzelf heel begrijpelijk, ook als de oproep aan anderen om meer de straat op te gaan mijns inziens niet de oplossing van dit probleem is. De oplossing van dit probleem is in mijn ogen om zelf sterker te worden waardoor je minder afhankelijk wordt van wat anderen van je vinden, waardoor je vanuit je eigen kracht beter je eigen keuzes durft te maken. ONafhankelijk van de keuzes die andere T*'s wel-of-niet maken...

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
estherv
daar ben ik weer
Berichten: 10
Lid geworden op: wo sep 15, 2010 14:50

samen sta je sterker

Bericht door estherv »

Daar zie ik wel wat in" samen sta je sterker ",al heb ik zelf eelt op mijn ziel en maakt het mij niet uit wat andere van mij zeggen,toch vind ik het een gemis andere niet zo te zien ,alleen op feesten of bij uitgaan :cry: .Zelf leef ik elke dag zo dus dat is het niet maar ja,ik vind het zonden dat niet iedereen dit doet.
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Zonde voor jou of zonde voor de ander?
Als de ander niets mist aan het naar buiten gaan, waarom zou zoiemand dat dan wel moeten doen?
En als een ander niets mist aan het naar buiten gaan, waarom zou jij zoiemand dan gaan pushen?

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Plaats reactie