Kranten bericht.

Algemeen

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Ze krijgen er wel degelijk veel (Europese landbouwsubsidie) voor terug. Maar 't is het gevoel, hè...

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
AM_ber_79
Forumdiva
Berichten: 1746
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 12:12

Bericht door AM_ber_79 »

Frederique_ schreef:Ze krijgen er wel degelijk veel (Europese landbouwsubsidie) voor terug. Maar 't is het gevoel, hè...

Groetjes,

Frederique
Beetje kromme gedachte vind je niet? De opbrengsten van t aardgas uit Grunn komen in de staatskas terecht, het geld van Europese subsidies komt daar niet uit.
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
dhiamara
ForumFan
Berichten: 489
Lid geworden op: ma dec 19, 2005 19:34
Locatie: Groningen (dorpje in groningen)

Bericht door dhiamara »

Volgens mij hebben we er alleen maar het hoofdgebouw van de Gasunie gekregen. Ook zou er hier de kern van alle Nuts bedrijven enz komen maar dat is later allemaal weer terug getrokken of verplaats naar de randstad. Hoofdkantoor KPN was hier maar weer terug naar de randstad. Extra werkgelegenheid gecreëerd door de gasbel? Ho maar Snelle verbinding naar de Randstad. Ach ga weg niet nodig.

Tja vind je het vreemd dat we denken dat we niks terugkrijgen??

Als je van iets tastbaars wil spreken dan is het alleen maar de apenrots (hoofdgebouw) en het groningsmuseum wat gesubsidieerd werd door de gasunie.

Voor de rest??? Zou het niet weten. Las vandaag nog dat gelukkig af zijn van de eerste plek van werkeloosheid in de toekomst (7,4) Flevoland gaat ons voorbij streven maar of dat gekomen is door de opbrengsten van het gasveld.

Ga toch weg
With Love and Lightness.

"Wees er van bewust dat je een toeschouwer bent van het Universum"
"Besef tegelijkertijd dat je tevens een Deelnemer bent van het Universum
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Laat me dan nog wat zout in de wonden strooien: volgens mij hebben jullie ook het hoofdkantoor van de KPN gekregen (naast het NS-station) ;-)

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
dhiamara
ForumFan
Berichten: 489
Lid geworden op: ma dec 19, 2005 19:34
Locatie: Groningen (dorpje in groningen)

Bericht door dhiamara »

Ja inderdaad hebben we die gekregen maar wist je dat deze alweer naar Den Haag is gegaan. Nu is het nog alleen maar een Dependance.
With Love and Lightness.

"Wees er van bewust dat je een toeschouwer bent van het Universum"
"Besef tegelijkertijd dat je tevens een Deelnemer bent van het Universum
Gebruikersavatar
Anakin_TS
ForumFan
Berichten: 294
Lid geworden op: vr aug 13, 2004 2:42
Locatie: Zoetermeer

Bericht door Anakin_TS »

Dat valt mij tegen van Flevoland. Vorig jaar was de werkloosheid onder de jongeren nog nooit zo erg opgelopen.

Ik rij elke ochtend langs de file over A1 en A6 die begint bij Muiden en langs heel Almere doortrekt.

Al die Almeerders en daarboven, die doen er langer over om in Amsterdam te komen, dan dat ik uit Zoetermeer in Almere kom.

Flevoland staat ook op de eerste plaats wat betreft hoogste woon-werk afstand.

Almere heeft meer auto's dan inwoners, namelijk 1045 op 1000 inwoners.

Ik heb maar 1 conclusie. De mensen met al die auto's die hebben goede banen. Maar ben je in een situatie dat een auto een eeuwige droom blijft,
of een tank van 50 euro voorschieten iets te ver gegrepen is. Notabene, als ze maandelijks verrekenen is dat 200 euro voorschieten!

Ik werk bijna 3 jaar in die stad en ik vind daar een behoorlijk gat tussen arm en rijk.

Flevoland, ik vind het een hele mooie provincie, maar ze zullen veel meer aan werkgelegenheid moeten doen voor een betere toekomst.

Anders is het niets meer dan een utopie voor de geslaagde mensen.
Je zou eigenlijk moeten constateren dat de werkloosheid daar laag zou zijn, want het is heel dicht bij de Randstad en Noord Holland. Je bent zo in Friesland en Gelderland.

Het valt mij echt zwaar tegen!

Voor Flevoland! Voor Almere! tot over een paar uren!

http://www.youtube.com/watch?v=W3u9_6be ... r_embedded
"Girl! No worries if your Slavic dude let you down!
Before sunrise there is a more courteous and more tall Slavic!
Ты нарисуй мне солнышко и нарисуй закат!

―Centurion to Anakin
kim dietrich
ForumFan
Berichten: 349
Lid geworden op: za aug 13, 2005 20:33
Locatie: Boven de grote rivieren

Bericht door kim dietrich »

Frederique:
Ik heb twee soorten mensen in mijn omgeving:
1) de soort die het gevoel heeft "het hoort erbij zoals er heel veel bij hoort" (deze groep heeft geen benul hoelang ik heb zitten zweten voordat ik tot dit besluit kwam - en snapt ook niet hoe sterk ik er tegenop zie)
2) de groep die het gevoel heeft dat het geen noodzaak is (deze groep heeft zoiets van "als je als man geboren bent wordt je toch nooit een vrouw - waarom dan al die moeite")
Conclusie: niemand in je omgeving begrijpt Frederique echt.

Frederique stelde eerder dat genderdysforie geen ziekte was. Maar als die lichamelijke aanpassing echt noodzaak is, lijkt het me een behoorlijk ernstige ziekte.

Dus volgens mij is het van tweeën een. Of het is geen ziekte, en dan is het ook geen noodzaak. Of het is noodzaak en dan is het ook een ziekte.
T's aller landen, verenigt u en trekt ten strijde!
kim dietrich
ForumFan
Berichten: 349
Lid geworden op: za aug 13, 2005 20:33
Locatie: Boven de grote rivieren

Bericht door kim dietrich »

===
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Waarom koppel jij "noodzaak tot behandeling" aan "ziekte"?

Ik heb me nooit ziek gevoeld. Ik had wel noodzaak voor een behandeling.
Ik weet dat er mensen zijn die TS zien als een geboorte: zoals je bij een geboorte ook medische hulp nodig hebt zonder ziek te zijn zou dat bij ons ook zo kunnen zijn.

Een ander voorbeeld: mijn collega heeft het al warm bij 18 graden celcius en vindt het echt benouwd bij 19 of 20 graden. Bij die themperaturen hebben -alle- andere collega's het gewoon VEEL te koud. Is die jongen psychisch gestoord omdat hij wat anders voelt? Heeft hij een psychische aandoening omdat hij wat anders voelt?

Waarom hij niet en wij wel?

Ik heb, voor mijn gevoel, een aandoening. Mij is iets aangedaan. Ik heb daar een behandeling voor nodig, want met die aandoening is niet te leven. Maar dat maakt mij nog niet ziek. En dat mijn gevoel niet overeenkomt met mijn lichaam en het lichaam gezond *lijkt*, maakt de aandoening nog geen psychische aandoening. Want waarom gaan we er vol-automatisch vanuit dat we een psychische aandoening -moeten- hebben als er lichamelijk niets mis *lijkt* te zijn?

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Kimkimkimkim
ff weer wat posten
Berichten: 53
Lid geworden op: do dec 16, 2010 11:14

Bericht door Kimkimkimkim »

Ik vind het nogal vreemd om transseksualiteit geen ziekte te noemen. Ik ben blij dat het als ziekte wordt erkent. Het lijkt wel alsof je het een ongemakje vindt Frederique. Een behandeling doe je alleen wanneer je ziek bent. Daarom wordt homoseksualiteit niet meer als ziekte gezien. Omdat het niet behandeld wordt, maar als normaal geaccepteerd wordt.

Ik ben erg blij dat mijn ziektekostenverzekeraar en behandelende medici mij serieus nemen en het erkennen als ziekte zodat het zoveel mogelijk beter gemaakt kan worden.
Gebruikersavatar
EvaLvanE
ForumFan
Berichten: 343
Lid geworden op: ma jan 12, 2009 18:42
Locatie: Regio Breda
Contacteer:

Bericht door EvaLvanE »

Als het voor een vergoeding door de ziektekostenverzekeraar noodzakelijk is om 'ziek' genoemd te worden, heb ik daar uit puur opportunistische overwegingen vrede mee.
Desondanks voel in me zeker niet ziek. Sterker nog, sedert ik in 'het traject' zit voel ik me beter dan ooit. Maar misschien lijd ik wel te weinig...
Erger u niet. Verwonder u slechts.
Kimkimkimkim
ff weer wat posten
Berichten: 53
Lid geworden op: do dec 16, 2010 11:14

Bericht door Kimkimkimkim »

Dat traject zie ik in dit verband ook als het 'geneesmiddel'.

Het doel is toch niet om transseksueel te zijn? Het doel is om naar het juiste geslacht toe te veranderen. En als je met de transitie/'genezing' bezig bent en zichtbaar 'beter' wordt kan ik me heel goed voorstellen dat je je daar goed bij voelt. Maar voor die tijd voelde je je wellicht slecht/ziek anders was dat niet nodig.

Verder een non discussie verder eigenlijk. Maar vind het wel interessant om te horen hoe anderen het zien. De waarheid is maar net afhankelijk van de benaderingswijze ervan.
joandelynn
Eredivisie
Berichten: 529
Lid geworden op: vr jan 02, 2009 12:34

Bericht door joandelynn »

Ik vind het altijd zeer vermakelijk om mensen te horen roepen dat het geen ziekte is terwijl velen van ons voor de rest van hun leven aan de medicijnen gaan en op de operatie-tafel eindigen :D
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden
- Bhagavad Gita, oude Indiase yogatekst.
Gebruikersavatar
EvaLvanE
ForumFan
Berichten: 343
Lid geworden op: ma jan 12, 2009 18:42
Locatie: Regio Breda
Contacteer:

Bericht door EvaLvanE »

Ik ben daar niet helemaal zeker van. Als je - als biovrouw - niet zwanger wilt raken vraag je je huisarts toch ook om 'de pil'? Dat is een vorm van medicatie die ons niet onbekend is. Toch voelt die vrouw zich niet ziek.
Een stapje verder: je wordt zwanger. Huisarts, verloskundige, en zo voort, bemoeien er zich mee. Maar ben je ziek wanneer je zwanger bent? Vanuit een bepaalde optiek misschien wel, maar voor mijn gevoel niet. Je hebt in die periode gewoon medische assistentie nodig. Al dan niet met medicatie of zelfs een scalpel.
Erger u niet. Verwonder u slechts.
Kimkimkimkim
ff weer wat posten
Berichten: 53
Lid geworden op: do dec 16, 2010 11:14

Bericht door Kimkimkimkim »

Ik vind het een bijzondere vergelijking die je nu maakt hoor Eva. De anticonceptiepil is om je preventief tegen iets te beschermen. Hoe kan je preventieve bescherming vergelijken met medicatie dat gebruikt wordt nadat er een diagnose gesteld is?
Plaats reactie